Страница 1 от 3
Избор на двигател!
Публикувано: 04 мар 2012г. 16:34
от Димзо
Какъв да бъде двигателят за конверсията (примерно на клио)? Като гледах за електрокарите има с асинхронен, променливотоков, постояннотоков? Кой е по-добрият вариант и защо?!?
Re: Избор на двигател!
Публикувано: 09 мар 2012г. 20:37
от stealthhack
Най-добър ще да е 3-фазният асинхронен, най-евтино ще ти излезе с DC Series мотор!
Re: Избор на двигател!
Публикувано: 09 мар 2012г. 22:22
от infernus
stealthhack написа:Най-добър ще да е 3-фазният асинхронен, най-евтино ще ти излезе с DC Series мотор!
Доколкото знам за къси разстояния не е толкова добре, а имаш и конверсия на тока от DC към AC което води до загуби, и контролера си е по-скъп. Според мен най-добрият вариант си е DC безчетков.
Re: Избор на двигател!
Публикувано: 09 мар 2012г. 23:59
от naskov
Re: Избор на двигател!
Публикувано: 10 мар 2012г. 13:36
от stealthhack
infernus написа:stealthhack написа:Най-добър ще да е 3-фазният асинхронен, най-евтино ще ти излезе с DC Series мотор!
Доколкото знам за къси разстояния не е толкова добре, а имаш и конверсия на тока от DC към AC което води до загуби, и контролера си е по-скъп. Според мен най-добрият вариант си е DC безчетков.
Ши знаиш че като мине тока пред PWM DC модулатора за DC мотора хич няма загуби, еле па в Мосфетите или IGBT транзисторите!
Тея филми съм ги гледал, не случайно вече се вграждат в серийното производство 3 фазни асинхронни двигатели!
Re: Избор на двигател!
Публикувано: 10 мар 2012г. 15:57
от infernus
Ши земеш тогава да предложиш мотор AC, да кажеш тези загуби, за които говориш само за безчетковите DC-та ли са или за всичките?
Ясно ми е какво се вгражда в Leaf, само ми кажи защо пробегът му е колкото на EV1, като е толкова адвансед 15 години след EV1.
Re: Избор на двигател!
Публикувано: 10 мар 2012г. 23:54
от stealthhack
infernus написа:Ши земеш тогава да предложиш мотор AC, да кажеш тези загуби, за които говориш само за безчетковите DC-та ли са или за всичките?
Ясно ми е какво се вгражда в Leaf, само ми кажи защо пробегът му е колкото на EV1, като е толкова адвансед 15 години след EV1.
Повече са загубите в DC системите, първо заради естеството на правия ток, после заради колектора на мотора!
И в Leaf и в EV1 е ползвана 3-фазна система, мисля това е достатъчно показателно за ефикасността на системата!
Re: Избор на двигател!
Публикувано: 11 мар 2012г. 12:59
от infernus
Точно затова горе съм написал безчетков мотор, който няма колектор.
После ОК, AC моторът е по-ефективен. Но покрай него конверсията става по-скъпа, например контролерът за AC е по-скъп.
И пак не каза от къде може да се вземе читав AC мотор в BG. Все пак това е идеята на темата.
http://evalbum.com/mtrtp - кажи ми сега защо най-много конверсии има с DC мотори?
http://evalbum.com/3013 - ето ти пример за читава конверсия с DC мотор.
Просто според мен за градско каране AC-то не е толкова ефективно.
Re: Избор на двигател!
Публикувано: 11 мар 2012г. 16:09
от SuriCat
AC-то е по-ефективно ако ще и на МАРС да го караш.
ДЦ-тата са се наложили толкова много заради цената и елементарност. Все пак и без контролер може да караш ДЦ-то
Вярно, че звучи несериозно но има и такива.
С хубав АЦ контролер може доста ползи да извлечеш. Теслите що са с АЦ ??? А и всички фирменно-произведени а не гаражни конверсии.
Re: Избор на двигател!
Публикувано: 30 мар 2012г. 21:25
от Димзо
По написаното от колеги виждам,че по-добре е асинхронният, но пък е по-скъп за осъществяване на проект, за разлика от постояннотоковия