Страница 2 от 14

Re: ОПЕ - Общността на Производителите на Електромобили

Публикувано: 30 мар 2013г. 20:37
от turin
altero1 написа:В сайта има ли карта на действащите електростанции в страната? Ако няма е хубаво да се направи.
Карта поддържаме – има препратка "Карта" в горната част на сайта. Няма ги всички места, но основното са хората и постоянната инфраструктура – те са там, поне тези, които заявяват желание.

Re: ОПЕ - Общността на Производителите на Електромобили

Публикувано: 30 мар 2013г. 20:40
от turin
SuriCat написа:Има производител на терминали, само, че положението с инсталирането и ползването не е много цветущо.
Според мен проблемът у нас не е в липсата на производители и инсталатори (и всякакви други усвоители на фондове), а в липсата на по-голяма общност и на пари у хората. За първото съм спокоен – ставаме все повече ентусиастите, но за второто съм скептичен – парички трябват, парички в крайния клиент – истински ресурс, а не пресмятане без кръчмар. Това е според мен. Иначе статуквото винаги ще пречи, това с му е работата. Но когато има ентусиасти, не то е основният проблем.

Re: ОПЕ - Общността на Производителите на Електромобили

Публикувано: 30 мар 2013г. 23:30
от altero1
Докато не променим системата на управление на страната, никога няма да имаме пари. Може би трябва да помислим и върху това как да влезнем в политиката. В момента кой представлява нашите интереси, някой има ли представа?

Аз имам доста идеи за радикални промени в начина на управление на страната и бих ходил без пари за по няколко часа на работа в парламента, примерно вечер или през нощта за да ги споделям с други народни представители, стига те да са наистина "народни представители", а не някакви пионки или робовладелци.

А сега да поговориме сериозно за начините на зареждане на електромобили в града, на евентуалните бъдещи собственици без дворове, гаражи и лични паркоместа пред кооперациите си или за начините на аварийно екстремни зареждания, когато останете без ток на пътя. Но първо ме интересува какви са цените на киловатчас на изградените в момента зарядни станции, например на FULLCHARGER България, някой зареждал ли е при тях? Колко излиза цената на киловатчас през техния терминал? За да не се окаже накрая, че ще е по-евтино и удобно човек да кара на пропан-бутан или метан. И пак искам да попитам някой може ли да ми даде някаква примерна цена на терминал, наличен на бг-пазара в момента? Има ли такива, които работят с банкови дебитни карти?

Re: ОПЕ - Общността на Производителите на Електромобили

Публикувано: 31 мар 2013г. 01:08
от s54
altero1 написа:Но първо ме интересува какви са цените на киловат час на изградените в момента зарядни станции, например на FULLCHARGER България, някой зареждал ли е при тях?
22 KW/h = 12лв им е разценката
колкото ползваш толкова плащаш
вариантите са да предплатиш 50 лева
или да ти задължават направо разпл. сметката

Re: ОПЕ - Общността на Производителите на Електромобили

Публикувано: 31 мар 2013г. 01:12
от altero1
А горе-долу колко километра се изминават за тези 12 лв? И колко часа трябват, за да се заредят тези 22 киловата? Със всякаква карта ли можеш да платиш?

Re: ОПЕ - Общността на Производителите на Електромобили

Публикувано: 31 мар 2013г. 11:22
от teodor.ivanov
Ние имаме изградени до момента 7 станции в 5 града. За момента зареждането не се заплаща. Колонките започват от 1400лв, а соларните станции от 30 000лв. Могат да се добавят различни функционалности като ПОС терминали, монетници и т.н.

Re: ОПЕ - Общността на Производителите на Електромобили

Публикувано: 31 мар 2013г. 13:48
от altero1
А знаеш ли какво е положението в сините и зелените зони в София и другите градове? Ако решите да поставяте колонки в тях, общините ще ви отстъпят ли безплатно паркоместа обозначени със знак забраняващ паркирането на други автомобили?

И още един въпрос – да предположим хипотетично, че съм собственик на магазин в синя, зелена зона или някъде другаде из София, и реша да монтирам колонка на стената до дограмата на магазина си. Колко киловатчаса на ден мога да продавам, ако пред магазина си имам запазено паркомясто и на него денонощно идват и зареждат разни електромобили? Един стандартен електромобил колко киловата дърпа на час от колонката? За да преценим след колко време теоретично може да се изплати такава инвестиция за в бъдеще и след колко време ще може да премине на печалба, ако например в момента в града ни има 1000 електромобила, които са произведени в София и околностите й, в продължение на една година? И да речем, че всяка година има 100% ръст на продажбите на бг-електромобили в града ни, и цената на тока се движи между 16 и 20 стотинки... Та идеята е да се сметне теоретичният дневен оборот и печалба на такава колонка и да се прецени каква реална търговска надценка могат да си сложат дребните играчи на пазара на продажба на ток?

В момента FULLCHARGER България слага над 240% търговска надценка на тока който продава, което при техните условия прави карането на електромобил абсолютно нерентабилно.

Освен това искам да попитам, може ли един терминал на приблизително същата цена да обслужва повече от един потребител, например двама или четирима в един и същ момент, което да повиши изплащаемостта му? В смисъл да му се монтира нещо като рутер, отчитащ данните от отделните електронни електромери, свързани към полузатварящите се контакти. Според вас колко би струвал четириконтактен такъв?

Re: ОПЕ - Общността на Производителите на Електромобили

Публикувано: 31 мар 2013г. 15:02
от s54
altero1 написа:Един стандартен електромобил колко киловата дърпа на час от колонката?
кво значи стандартен?
много странен въпрос от човек, имащ желание да произвежда ел-мобили
Аз бих турил некой лев, че зависи от зарядното ...

Re: ОПЕ - Общността на Производителите на Електромобили

Публикувано: 31 мар 2013г. 15:05
от altero1
Добре, твоя колко киловата дърпа на час от електромера ти?

Re: ОПЕ - Общността на Производителите на Електромобили

Публикувано: 31 мар 2013г. 15:07
от s54
1500 вата ми е зарядното