За първи път на рали ДАКАР машина с електрическо задвижване

Формула Е, ралита и състезания
С.Николов
Мнения: 242
Регистриран: 28 яну 2010г. 14:37
Местоположение: Варна

Re: За първи път на рали ДАКАР машина с електрическо задвижв

Мнение от С.Николов » 08 яну 2012г. 15:15

Етап 7
154 километра пробег и 419 километра отсечка за време.
Общо 10 контролни точки по трасето
Първите 140 километра определено са доста скоростни
но към финала последните 80 километра отново са през дюните на пустинята Атакама
стартът е на 600 метра над морското равнище, финалът също
най-ниска точка почти на морското равнище, най-висока на около 1500.
Елекричката тръгва в началото на отсечката 67ма в 12:57:00
на първа контрола заемат 83то място за време 000:22:50 на 00:07:18 от първия
на втора контрола заемат 67мо място за време 001:03:41 на 00:22:21 от първия
на трета контрола заемат 70то място за време 001:43:18 на 00:37:36 от първия
на четвърта контрола заемат 68мо място за време 001:55:35 на 00:42:03 от първия
на пета контрола заемат 76то място за време 001:54:49 на 00:52:23 от първия
на шеста контрола заемат 64то място за време 002:30:42 на 00:57:51 от първия
на седма контрола заемат 79то място за време 004:11:49 на 02:08:14 от първия
на осма контрола заемат 85то място за време 006:07:08 на 03:32:45 от първия
за девета и десета контрола и за финала няма данни за екипажа.

Между 4та и 5та контрола отсечката не е за време
сами забелязвате странната разлика във времена между двете точки.
На десета контрола няма данни за нито един от екипажите в състезанието.

Реално на осма контрола екипажът е бил малко след 19:00 местно време.
До финала са оставали около 80 километра, но през дюните.

От сайта на екипа казват
"All team is in the bivouac.
OSCars skipped the last 36km
to avoid driving in the dunes during dark.
Today was really hard and we did it!"

Неделя е почивен ден за екипажите, тоест няма пробег, няма скоростна отсечка.

На старта на етап 7ми
http://farm8.staticflickr.com/7006/6653 ... 108b_o.jpg
и по време на етапа
http://farm8.staticflickr.com/7029/6654 ... 1373_o.jpg

Надявам се електрическият отбор да продължава в надпреварата.
С.Николов
Мнения: 242
Регистриран: 28 яну 2010г. 14:37
Местоположение: Варна

Re: За първи път на рали ДАКАР машина с електрическо задвижв

Мнение от С.Николов » 09 яну 2012г. 11:59

Седмият етап се оказа доста труден за много от участниците.
или по-точно от осмата контрола до финала.
На старта са тръгнали 123 екипажа автомобили
на втора контрола са преминали 120
на шеста контрола 110
на седма контрола 108
на осма конрола 93
на девета контрола 78
и на финала са отчетени 48 екипажа
пъвият е преминал цялото трасе за 003:26:57
а 48мият за 007:01:07
и е финиширал в 19:27:37 местно време.
Някои от екипажите са нощували в пустинята.
Етапът е бил отворен до 18:00 на другия ден.
Явно съдиите са имали доста работа.
За съжалине в този етап отпадна от напреварата Младен Вачков
единственият представител на България, продължаващ със своето атеве е Петър Ценков.

Да проследим ситуацията при електричката
в седмия етап те са се отказали да премивнават нощем през дюните, като до финала са им оставали 36 километра.
До бивака са се прибрали, ползвайки други пътища, а не по трасето.
Вчера организаторите са им наложили наказание време.
много от другите екипажи също са получили наказания.
По-важното е, че продължават.
В генералното класиране към момента заемат 101 позиция.

Тази снимка мисля добре илюстрира колко е тежък етапът
http://farm8.staticflickr.com/7018/6657 ... 8da4_o.jpg

По въпроса на turin с отпаданията на старта на първия етап
в Мар дел Плата са тръгнали 154 екипажа
Днес в осмия етап ще стартират 113 екипажа автомобилисти.

По прочетеното в сайта на екипа явно задния капак са го махнали точно за да имат по-добра вентилация охлаждане, така че teodor.ivanov позна :)

относно надморската височина, както каза SuriCat, турбото на теория няма проблем, но турбото иска настройки и гориво в тая връзка част от проблемите (да не кажем всичките) на Петър Ценков са били точно от качеството на горивото :(
С.Николов
Мнения: 242
Регистриран: 28 яну 2010г. 14:37
Местоположение: Варна

Re: За първи път на рали ДАКАР машина с електрическо задвижв

Мнение от С.Николов » 10 яну 2012г. 11:23

Етап 8
245 километра пробег + 477 километра отсечка за време
8 междинни контроли
стартът е на 1400 а финалът на 2200 метра над морското ранище
теренът е пустинно каменист
От контрола 3 до контрола 5 е само изкачване за около 100 километра
от 1400 метра надморска височина до 3000 метра надморска височина.
Елекричката тръгва в началото на отсечката 109та в 12:11:00 предпредпоследна
на първа контрола заемат 84то място за време 001:02:03 на 00:24:28 от първия
на втора контрола заемат 75то място за време 003:01:38 на 01:20:21 от първия
на трета контрола заемат 74то място за време 003:49:49 на 01:36:34 от първия
на четвърта контрола заемат 71во място за време 004:11:24 на 01:44:12 от първия
на пета контрола заемат 78мо място за време 005:11:57 на 02:08:35 първия
на шеста контрола заемат 77мо място за време 005:44:36 на 02:21:09 първия
на седма контрола заемат 77мо място за време 006:16:10 на 02:33:17 първия
на осма контрола няма данни за нито един от екипажите
на финала на етапа заемат 73то място за време 007:20:28 на 02:54:44 от първия.
На старта са тръгнали 111 автомобилни екипажа
на финала са отчетени 95
В генералното класиране към момента екипажът заема 93то място.

Вечерта в бивака механиците не си почиват.
Кой твърди, че електричките са фини, я какво здраво окачване
http://www.flickr.com/photos/driveeo/66 ... otostream/
С.Николов
Мнения: 242
Регистриран: 28 яну 2010г. 14:37
Местоположение: Варна

Re: За първи път на рали ДАКАР машина с електрическо задвижв

Мнение от С.Николов » 11 яну 2012г. 13:02

Етап 9
9 километра пробег + 556 километра отсечка за време
10 междинни контроли
стартът е на 600 а финалът на 400 метра над морското равнище
най висока точка 2100 метра надморска височина
От контрола 7 до контрола 8 не се отчита време
на контрола 10 също не се отчита време, тя е задължителна само за преминаване през нея

Елекричката тръгва в началото на отсечката 74та в 11:04:00
на първа контрола заемат 69то място за време 000:10:23 на 00:03:35 от първия
на втора контрола заемат 76то място за време 001:09:07 на 00:27:43 от първия
на трета контрола няма данни
на четвърта контрола заемат 87мо място за време 004:26:41 на 02:11:41 от първия
на пета контрола заемат 87мо място за време 005:59:28 на 03:13:13 от първия
на шеста контрола заемат 91во място за време 007:16:03 на 04:08:16 от първия
на седма контрола заемат 94то място за време 008:31:38 на 04:49:36 от първия
на осма контрола заемат 90то място за време 008:32:22 на 04:50:03 от първия
на девета контрола заемат 90то място за време 008:43:34 на 04:54:58 от първия
на финала на етапа не са регистрирани.
В етапа са стартирали 106 автомобилни екипажа
на финала са отчетени 72 екипажа.

На сайта на екипа има информация, че се е наложило да спират
за да зареждат батериите, генераторът е бил прегрял и радиаторът е бил пълен с пясък.
Най-вероятно това е станало между пета и шеста контролна точка, която по моя преценка е не по-дълга от 30 километра.

На сайта на екипа последното съобщение е
"Had to stop to clean the gen air filter which was so full of sand.
Before that eo had two punctures. On our way again!"

За старта на днешния 10ти етап фигурират в списъка със стартова позиция 85.
С.Николов
Мнения: 242
Регистриран: 28 яну 2010г. 14:37
Местоположение: Варна

Re: За първи път на рали ДАКАР машина с електрическо задвижв

Мнение от С.Николов » 12 яну 2012г. 17:13

Вчерашният етап 10
317 километра пробег + 377 километра отсечка за време
7 междинни контроли
стартът е на 700 а финалът на 1100 метра над морското равнище
Трябва да отбележим, че от 5та до 6та контрола са пясъци
като от 5та контрола която е на 1200 метра на морското равнище
в рамките на 10-15 километра екипажите трябва да се спуснат
до 500 метра надморска височина преминавайки през най-големите дюни.

Елекричката тръгва в началото на отсечката 82ра в 11:14:00
на първа контрола заемат 76то място за време 000:57:24 на 00:27:24 от първия
на втора контрола заемат 70то място за време 001:50:39 на 00:49:01 от първия
на трета контрола заемат 81во място за време 003:30:30 на 02:04:02 от първия
на четвърта контрола заемат 78мо място за време 003:45:14 на 01:53:16 от първия
на пета контрола заемат 93то място за време 008:10:01 на 05:45:39 от първия
на шеста контрола не са регистрирани
на седма контрола не са регистрирани
на финала на етапа не са регистрирани.

В етапа са стартирали 105 автомобилни екипажа
на финала са отчетени 78 екипажа.

От написаното в сайта на екипа най вероятно след контролна точка 5
са решили да пренощуват на трасето и да продължат сутринта.
Обяснението за вчерашните проблеми в 9ти етап
"механикът не е почистил радиатора на генератора".

Две снимки от етап 9
http://farm8.staticflickr.com/7142/6674 ... bdd7_b.jpg
http://farm8.staticflickr.com/7021/6681 ... 1128_b.jpg

За днешния 11ти етап фигурират в стартовия списък.
Потребителски аватар
SuriCat
Мнения: 629
Регистриран: 23 авг 2011г. 11:18
Местоположение: София

Re: За първи път на рали ДАКАР машина с електрическо задвижв

Мнение от SuriCat » 12 яну 2012г. 22:07

Е тия са се оровили в пясъка и си играят с количките :lol:

Тази 2-рата снимка е върха просто.......
С.Николов
Мнения: 242
Регистриран: 28 яну 2010г. 14:37
Местоположение: Варна

Re: За първи път на рали ДАКАР машина с електрическо задвижв

Мнение от С.Николов » 13 яну 2012г. 12:46

Етап 11
120 километра пробег + 478 километра отсечка за време
8 междинни контроли
Трасето за състезателите с мотоциклети и атвета е различно
от това за екипите с автомобили и камиони=
Стартът е на морското равнище а финалът на 1100 метра над него
екипажите ще трябва да се изкачат до 1800метра надморска височина
отново да се спуснат на морското равнище
и отново да се доберат до 1800 метра над него.
Трябва да отбележим, че от 4та до 5та контрола не се отчита време.
В този етап няколко километра след Арика
състезателите ще преминат границата между Чили и Перу.

Елекричката тръгва в началото на отсечката 92ра в 11:29:00
марлко повече от час след като са приключили 10ти етап
на първа контрола заемат 90то място за време 001:28:52 на 01:01:11 от първия
на втора контрола заемат 83то място за време 003:40:36 на 02:23:00 от първия
на трета контрола заемат 81во място за време 003:30:30 на 02:04:02 от първия
на четвърта контрола заемат 77то място за време 006:22:00 на 04:04:45 от първия
на пета контрола не са регистрирани
на шеста контрола не са регистрирани
на седма контрола не са регистрирани
на осма контрола не са регистрирани
на финала на етапа не са регистрирани.

В етапа са стартирали 94 автомобилни екипажа
на финала са отчетени 60 екипажа.

По информация от сайта на екипа камионът им със състезателен номер 574 е имал сблъсък.

Картата за 11ти етап
http://farm8.staticflickr.com/7013/6684 ... f068_b.jpg
Уи ар лив ин електрик субмарин
http://farm8.staticflickr.com/7157/6685 ... 811d_b.jpg
:)

За днешния 12ти етап електричката фигурира в стартовия списък под номер 83
Ако може така да се каже по разписание трябва да стартират в 12:59:30
С.Николов
Мнения: 242
Регистриран: 28 яну 2010г. 14:37
Местоположение: Варна

Re: За първи път на рали ДАКАР машина с електрическо задвижв

Мнение от С.Николов » 14 яну 2012г. 18:55

Етап 12
412 километра пробег и 245 километра отсечка за време.
Общо 4 контролни точки по трасето
Почти 80 процента от трасето е пясъчно.
стартът е на морското равнище финалът на 1000 метра над него.
Екипажите ще трябва на два пъти да достигат равнище около 1700 метра над морето.

Елекричката тръгва в началото на отсечката 76та в 14:09:00
на първа контрола не се отчита време.
на втора контрола заемат 79то място за време 001:00:59 на 00:41:29 от първия
на трета контрола заемат 73то място за време 001:37:32 на 00:58:21 от първия
на четвърта контрола заемат 67мо място за време 003:08:25 на 01:45:45 от първия
на финала не са регистрирани.

На старта са потеглили 82 екипажа автомобили
на финала са регистрирани 72.

По информация от сайта на екипа имало е проблем с генератора.

Снимка от камиона на екипа по брега на Тихия океан.
http://farm8.staticflickr.com/7032/6691 ... 4e49_b.jpg
и самият Oscareo
http://farm8.staticflickr.com/7020/6692 ... 2817_b.jpg

Според списъка за етап 13 би трябвало да потеглят 79ти.
С.Николов
Мнения: 242
Регистриран: 28 яну 2010г. 14:37
Местоположение: Варна

Re: За първи път на рали ДАКАР машина с електрическо задвижв

Мнение от С.Николов » 15 яну 2012г. 22:13

Етап 13
100 километра пробег и 275 километра отсечка за време.
Общо 5 контролни точки по трасето
Почти 80 процента от трасето отново е в пясъка.
стартът е на 600 метра над морското равнище, финалът – също.
Екипажите на два пъти ще трябва да се спуснат на морското ниво и отново да се изкачат на 600 метра над него.

Елекричката тръгва в началото на отсечката 80та в 11:02:00
на първа контрола заемат 71во място за време 002:12:17 на 01:32:56 от първия
на втора контрола не са регистрирани
на трета контрола не са регистрирани
на четвърта контрола не са регистрирани
на пета контрола не се отчита време
на финала не са регистрирани.

На старта са потеглили 81 екипажа автомобили
на финала са регистрирани 61.

По информация от сайта на екипа за старта на 13ти етап са пристигнали два часа преди него, тоест 12ти етап отново са нощували по трасето.
13ти етап са завършили рано тази сутрин
Най вероятно отново са нощували по трасето.

http://farm8.staticflickr.com/7172/6695 ... a427_b.jpg
С.Николов
Мнения: 242
Регистриран: 28 яну 2010г. 14:37
Местоположение: Варна

Re: За първи път на рали ДАКАР машина с електрическо задвижв

Мнение от С.Николов » 15 яну 2012г. 22:51

Фанъл даунтау

Етап 14
254 километра пробег и 29 километра отсечка за време.
Контроли няма, пясък отново не липсва,
трасето е равнинно, варира между 100 и 200 метра над морското равнище.

На старта на последния етап
http://farm8.staticflickr.com/7169/6701 ... 3070_b.jpg

Електричката тръгва 78ма в 10:04:00
на финала пристига 77ма за време 01:58:26 на 01:35:43 от първия.

на старта са тръгнали 78 екипажа и толкова са пристигнали на финала.

уи ар дъ чемпионс
е не точно, но крайната точка е достигната :)
венсеремос :)
Отговори