Peugeot 106

Проекти за конверсии и конструиране на нови електромобили
Stefanov
Мнения: 103
Регистриран: 20 фев 2011г. 02:56

Re: Peugeot 106

Мнение от Stefanov » 26 окт 2011г. 18:55

колега, виждам добре, че е само управляващата платка. Просто отбелязвам проблемите които аз срещнах когато още работех по моя контролер.
Каква е интегралката се пита? Колко е максималният изходен ток? Ще може ли този ток да презарежда гейтовия капацитет?
А на какво напрежение смяташ да работиш?
Потребителски аватар
stealthhack
Мнения: 243
Регистриран: 24 май 2011г. 16:45
Местоположение: София

Re: Peugeot 106

Мнение от stealthhack » 26 окт 2011г. 20:13

Stefanov написа:колега, виждам добре, че е само управляващата платка. Просто отбелязвам проблемите които аз срещнах когато още работех по моя контролер.
Каква е интегралката се пита? Колко е максималният изходен ток? Ще може ли този ток да презарежда гейтовия капацитет?
А на какво напрежение смяташ да работиш?
Интегралката е 12F683 на Мicrochip, само да поясня, че мосфетът се отваря от напрежение не от ток, ето Datasheet-a предполагам ще е от полза за някого, не видях колко ток пуска по PWM управляващата писта. :roll:
http://ww1.microchip.com/downloads/en/D ... 1211D_.pdf
Ognian
Мнения: 70
Регистриран: 15 апр 2011г. 09:46
Местоположение: Sofiq
Контакти:

Re: Peugeot 106

Мнение от Ognian » 26 окт 2011г. 21:43

stealthhack написа: Интегралката е 12F683 на Мicrochip, само да поясня че мосфетът се отваря от напрежение не от ток...
Стефанов е прав, с този чип, даващ няколко mА ток транзисторът ще изгори още при няколко ампера товарен ток – отпушва се бавно. Лесно ще си го обясниш, ако си представиш, че зареждаш един кондензатор от нула до 3-4-5 волта, където започва да се отпушва МОС-а. През него не тече ток, но след като се зареди, а дотогава колкото по голям ток, толкова по-бързо се зарежда (отпушва МОС-а). Обикновено за отпушване на МОС за нашите приложения се използва драйвер, даващ над 1 А ток за 50-100 наносекунди.

Ако искаш, ела на срещата в събота – ще поговорим за контролерите, има и по-прости схеми има и по-надеждни. Тази която мислиш да правиш няма да издържи дълго...
Stefanov
Мнения: 103
Регистриран: 20 фев 2011г. 02:56

Re: Peugeot 106

Мнение от Stefanov » 29 ное 2011г. 21:35

Момчета писах имейл до Костов моторс за да ми кажат какви са характеристиките на мотора ми. Оказа се по тяхно виждане, че е 10kW.
След всеки изминал ден по пътищата на Варна се замислям за регенерация и в тази връзка ще помоля вещите в схемотехниката да ударят по едно рамо. Моторът е със смесено възбуждане.
Ако можем да измислим една принципна схема и от там нататък моя ще е задачата да я съживя.
Прикачени файлове
untitled.jpg
untitled.jpg (110.11 KиБ) Видяна 4034 пъти
Stefanov
Мнения: 103
Регистриран: 20 фев 2011г. 02:56

Re: Peugeot 106

Мнение от Stefanov » 03 дек 2011г. 13:31

Това би следвало да е схемата на мотора. Въпросът е на коя намотка колко ток? Вторичната част е ясна, един повишаващ преобразовател с дълбока обратна връзка и евентуално регулировка на тока на спиране.
Прикачени файлове
ptd.jpg
ptd.jpg (12.19 KиБ) Видяна 4012 пъти
alabin
Мнения: 23
Регистриран: 07 дек 2010г. 14:46

Re: Peugeot 106

Мнение от alabin » 13 дек 2011г. 14:58

Колеги за генераторен режим мисля че трябваше да се обърне посоката на тока през шунтовата намотка. Така серийната не се размагнитва но поляритета на машината трябва да се провери. За да няма грешка трябва полученият ток да мине през Грец и контролера за управление на двигателния режим да е изключен. Преди да се пристъпи към това, проверете при какви обороти колко ток генерира машината и съпоставете с макс. заряден ток на батериите и да се прецени колко време ще е възможен този режим. Най накрая колко е запасената енергия в един такъв малък автомобил като маса. И най-голяма полза ще имат живеещите около град който е в котловина, иначе ползата е за градските електроавтобуси дето още ги няма у нас, а само по китайските сайтове.
alabin
Мнения: 23
Регистриран: 07 дек 2010г. 14:46

Re: Peugeot 106

Мнение от alabin » 13 дек 2011г. 15:58

Поправка. Сменяме изводите на роторната намотка. Целта е да запазим посоката на магнитното поле на статора.
Имам един въпрос. Трябва ли всяка работа в режим на рекуперация да се счита за заряден цикъл, особено в литиево йонните батерии? Все пак е смяна на посоката на тока в батерията. И изобщо – каква е разликата между цикъл на зарядка и рекуперативно подаване на енергия в батерията. Иначе казано един цикъл на колко рекуперативни спирания се равнява и кой е критерият за сравнение. Не скъсяваме ли живота на батерията? Ако на ден спираме на 30 светофара? И т.н.
Stefanov
Мнения: 103
Регистриран: 20 фев 2011г. 02:56

Re: Peugeot 106

Мнение от Stefanov » 15 дек 2011г. 02:08

Цикъл заряд е от минимум до максимум в идеалния случай. В малки порции токът на заряд не се смята за цикъл. Аз смятам да ползвам 60Ah литиеви клетки, максималният ток на заряд за тях при 25 градуса е 3С или 180А (което едва ли ще постигна). Контролерът трябва да се изкл. ясно. След греца ще има повишаващ преобразувател, тъй като при номинални обороти 2800 по теория машината трябва да генерира напрежение равно на напрежението на шунтовата (или каквато беше) намотка Rp, но тъй като няма да е винаги на 2800 оборота ще тряя се повиши напрежението. А интересно ми е дали има отбелязана посока или поляритет на проводниците вътре в мотора, тоест дали мога да разбера дали е с противопосочно или еднопосочно възбуждане.
alabin
Мнения: 23
Регистриран: 07 дек 2010г. 14:46

Re: Peugeot 106

Мнение от alabin » 18 дек 2011г. 00:25

Stefanov написа:Цикъл заряд е от минимум до максимум в идеалния случай. В малки порции токът на заряд не се смята за цикъл. Аз смятам да ползвам 60Ah литиеви клетки, максималният ток на заряд за тях при 25 градуса е 3С или 180А (което едва ли ще постигна). Контролерът трябва да се изкл. ясно. След греца ще има повишаващ преобразувател, тъй като при номинални обороти 2800 по теория машината трябва да генерира напрежение равно на напрежението на шунтовата (или каквато беше) намотка Rp, но тъй като няма да е винаги на 2800 оборота ще тряя се повиши напрежението. А интересно ми е дали има отбелязана посока или поляритет на проводниците вътре в мотора, тоест дали мога да разбера дали е с противопосочно или еднопосочно възбуждане.
Колега, в този случай в който машината генерира по-голямо напрежение, в него включването е съпосочно включване на намотките на статора. Иначе е противопосочно. Внимавай в каква посока ще оставиш възбуждането след опитите за да не се разхвърчат пластините на колектора от противопосочно включване на статора в двигателен режим.
В рекуперативен режим си в града. Гасиш скоростта преди някое кръстовище или дай боже по наклон. Но времето за такова спиране е ограничено и би било нерентабилно използването на повишаващ преобразувател който след 5 сек трябва да изключиш. Вместо това не е ли по-удачно (лесно осъществимо) да превключиш 2-3 пъти на по-ниска предавка. За да не влагаш енергия. И оборотите ти при генериране трябва да са с 10% по-високи от двигателните.
Stefanov
Мнения: 103
Регистриран: 20 фев 2011г. 02:56

Re: Peugeot 106

Мнение от Stefanov » 18 дек 2011г. 14:00

Да, прав си за предавките, но така или иначе трябва да има повишаващ преобразувател, за да не следя постоянно оборотите и да превключвам предавки. А и от друга страна трябва нещо да ми прави напрежението константно при заряд и да ограничава тока, тъй като батерията ще е с няколко милиома импеданс.
Отговори