Здравейте!

Запознаване на хората от клуба и общи приказки за електромобили
Потребителски аватар
roa
Мнения: 38
Регистриран: 04 окт 2011г. 13:46
Местоположение: София

Здравейте!

Мнение от roa » 05 окт 2011г. 10:18

Здравейте,

казвам се Огнян – от София, Слатина. Към форума ме насочи един колега от форума на Рено, както и болната за всички нас тема "Дали/как да си конвертирам автомобила?". Автомобилът е Фиеста МК3.

Прочетох малко от актуалните теми тук и съм на мнение, че регистрация е задължителна, дали като организация с идеални цели или като фирма – ние трябва да си решим, но само така може да разчитаме на помощ от банки и програми за финансиране. Аз лично не виждам друг начин да си помогнем с конверсиите. Пък и трудът на заетите с конверсията също трябва да е платен! Държавата ни е прекалено бедна да ни помага като отделни граждани...

http://www.cars.bg/autonews/market/1305

Поздрави
Потребителски аватар
infernus
Мнения: 200
Регистриран: 08 авг 2011г. 21:29

Re: Здравейте!

Мнение от infernus » 05 окт 2011г. 13:07

Здравей,

Не е гаранция, че ако регистрираме фирма или дружество с ограничена отговорност ще получим някакви пари. От банки може да получим пари, ако покажем че имаме приходи да си покриваме кредитите, а от държавата за да получим пари трябва да имаме доста стабилен политически гръб. Даже вече се сещам за една такава фирма която само чака някакви евро пари за да ги лапне. Между другото до скоро живеех в Слатина, но все още работя близо, а и напоследък си правим срещи, така че може да се видим и да полафим. Също така кажи какво очакваш от колата като ускорение пробег и т.н. Според мен винаги има смисъл от конверсия :)

Поздрави,
Люси
Потребителски аватар
roa
Мнения: 38
Регистриран: 04 окт 2011г. 13:46
Местоположение: София

Re: Здравейте!

Мнение от roa » 17 окт 2011г. 15:14

infernus написа:Здравей,

Също така кажи какво очакваш от колата като ускорение пробег и т.н. Според мен винаги има смисъл от конверсия :)

Поздрави,
Люси
Здравей Люси,

Фиеста МК4 и МК3 нямат голяма разлика в теглото 912 - 920 кг (по памет). Така че моят вариант ще е близко до тоя на колегата mg2010. Градска кола с нула емисии.

За мен е по-важно е да повдигна един друг въпрос, който много не се обсъжда – какво се прави с фаровете, климатика, сервото на спирачките?

Поздрави
Огнян
Потребителски аватар
turin
Site Admin
Мнения: 645
Регистриран: 20 май 2008г. 17:20
Местоположение: София/Троян
Контакти:

Re: Здравейте!

Мнение от turin » 17 окт 2011г. 15:37

Фаровете – стоят си, няма как. Но всички други светлини (мигачи, габарити, стопове, както и всички интериорни осветления) може да минат на светодиоди. Направени така, че да харчат по-малко – например мигачите с ново управление, а не да се слагат съпротивления на оригиналното, за да не мигат диодите по-бързо и готово (както правят масово в тунинг форума).

Климатик – пак компресорът на ток. За серво на спирачките – SuriCat може да каже за електрически вакуум-помпи, които да заменят използвания конвенционално вакуум от ДВГ.
Ognian
Мнения: 70
Регистриран: 15 апр 2011г. 09:46
Местоположение: Sofiq
Контакти:

Re: Здравейте!

Мнение от Ognian » 17 окт 2011г. 16:34

За фаровете се надявам в скоро време да пуснем светодиодни крушки къси-дълги. A довечера по BNT гледайте живата история на електроколите - Митко.
Потребителски аватар
turin
Site Admin
Мнения: 645
Регистриран: 20 май 2008г. 17:20
Местоположение: София/Троян
Контакти:

Re: Здравейте!

Мнение от turin » 17 окт 2011г. 16:41

Хм, ти си специалистът по светодиодни осветления, но поне в западните сайтове съм срещал все неуспешни опити. Но дано стане – стискам палци, това и за кола с ДВГ ще е много полезно. Аз бих си сложил и сега, преди конверсията (е, зависи дали ще е изгодно, де).

За филмчето по БНТ – на http://bnt.bg/bg/productions/104/editio ... bydeshteto като гледам май трябва да пуснат след излъчването пълен запис. Това за тези, които не гледаме телевизия. ;)
Stefanov
Мнения: 103
Регистриран: 20 фев 2011г. 02:56

Re: Здравейте!

Мнение от Stefanov » 19 окт 2011г. 20:56

Аз това го гледах и ръкоплясках на човека през целия филм. Браво!!!
Интересно ми е само колко пъти е сменял батерии на колите си за тези 50-60 хил.км на кола.
Stefanov
Мнения: 103
Регистриран: 20 фев 2011г. 02:56

Re: Здравейте!

Мнение от Stefanov » 19 окт 2011г. 21:07

А за фарове и аз си мисля, дори си поръчах 4 диода по 10W за къси/дълги. Светлинен поток 750lm 6000К...
Потребителски аватар
SuriCat
Мнения: 629
Регистриран: 23 авг 2011г. 11:18
Местоположение: София

Re: Здравейте!

Мнение от SuriCat » 19 окт 2011г. 21:38

Аз също съм мераклия да сменя цялата инсталация...
Колко пари са тиа диоди и от къде?
Ognian
Мнения: 70
Регистриран: 15 апр 2011г. 09:46
Местоположение: Sofiq
Контакти:

Re: Здравейте!

Мнение от Ognian » 19 окт 2011г. 22:10

Светодиодни крушки има за почти всички видове светлини на колата, с изключение на късите и дългите. През март опитах да направя крушка за къси, но не ми стигна времето. Оказа се, че не е много лесно да я направиш евтина. Иначе става... за трицифрена сума... Като се поосвободя, ще опитам да я поевтиня поне до към 30-60 лв. Засега стигнах до 5-6 вата, но свети наполовина на нормалните крушки – използва само 20-25% от светлинния поток. Сега искам да уловя повече, поне 30-35% и да вдиигна мощността на 6-10 вата. Специфичната характеристика на фара за къси се получава над 95% същата. За дългите не е проблем, просто иска подходяща леща и охладител.
Отговори