Peugeot 106

Проекти за конверсии и конструиране на нови електромобили
Потребителски аватар
stealthhack
Мнения: 243
Регистриран: 24 май 2011г. 16:45
Местоположение: София

Re: Peugeot 106

Мнение от stealthhack » 31 авг 2011г. 19:05

Привет морски, за втулката добре си се сетил, ще ти свърши работа, но на отвора какво мислиш да сложиш, аз мислих да е това изделие + около 3-4см вал и шайбата захващаща маховика!
Относно батерията, ми малко солена е цената(за такъв тип батерии), за 6 броя по-малко от 1900лв. няма да те оправят, по-добре за още малко пари отгоре си вземи LiFePo елементи.
Миналата седмица се занимавах да изчислявам системи за задвижване като започна от 48V до 156V смятано за ~50км. пробег до 80% DOD. Ако не ти е ясно нещо питай:
0.5С - полвината от капацитета на батерията.
1С - целият капацитет на батерията.
3С - пикови токове на батерията 3-но претоварване на капацитета.
LiFePo елементите могат да отдават продължително в нормален режим 0.5С и максимално 3С.
Цените са малко стряскащи но като се замислиш говориме за минимум 1000 цикъла х 50км = 50 000км. около 5г.(при най-лошо експлоатиране на елементите.)
Система за 75V:
24 * 3.2V@90Ah - 75V*45Ah = 3375W continuous(0.5C)
112$ * 24 = 2688$ * 1.2(ДДС) = 3225.6$ * 1.355= 4383,59лв. (1.2988лв./W)

Система за 144V:
45 * 3.2V@40ah - 144* 20Ah = 2880W continuous(0.5C)
50$ * 45 = 2250$ * 1.2(ДДС) = 2700$ * 1.355= 3669,3лв. (1.274лв./W)

Система за 75V:
24 * 3.2V@60Ah - 75V*30Ah = 2310W continuous(0.5C)
74$ * 24 = 1776$ * 1.2(ДДС) = 2131$ * 1.355= 2896,3лв. (1.2538лв./W)

Система за 48V:
15 * 3.2V@90Ah - 48V*45Ah = 2160W continuous(0.5C)
112$ * 15 = 1680$ * 1.2(ДДС) = 2016$ * 1.355= 2739,74лв. (1.2683лв./W)

Система за 48V:
15 * 3.2V@100Ah - 48V*50Ah = 2400W continuous(0.5C)
125$ * 15 = 1875$ * 1.2(ДДС) = 2250$ * 1.355= 3057,75лв. (1.2740лв./W)

Система за 48V:
15 * 3.2V@160Ah - 48V*80Ah = 3840W continuous(0.5C)
200$ * 15 = 3000$ * 1.2(ДДС) = 2250$ * 1.355= 4892,4лв. (1.2740лв./W)

Система за 156V:
48 * 3.2V@40Ah – 156V*20Ah = 3120W continuous(0.5C)
50$ * 48 = 2400$ *1.2(ДДС) = 2880$ * 1.355 = 3902лв.

Система за 156V:
48 * 3.2V@60Ah – 156V*30Ah = 4680W continuous(0.5C)
74$ * 48 = 3552$ *1.2(ДДС) = 4262$ * 1.355 = 5775лв.
Stefanov
Мнения: 103
Регистриран: 20 фев 2011г. 02:56

Re: Peugeot 106

Мнение от Stefanov » 31 авг 2011г. 20:28

Виж втулката я купих от магазин за резервни части за електрокар и струваше 6,50 лв . Ще ти излезе по скъпо с куриер ! По добре си я намери в София (пук може и по евтина да е ). Захващането по същия начин . Оста ще ми намерят такава като за втулката от хидравлична помпа и ще остане да ми се стругова една шайба само . По добрия вариант е вала и шайбата да са един детаил , едва ли ше излезе повече от 30 лв да ти го струговат.
Относно батериите . И аз искам литиеви елементи , но повтарям , аз съм студент и работя по часово във фирама за професионално озвучение (все пак ходя и на лекции) . Немога да си позволя тези батерии , а от другите .
Дават им 400 цикала при 30% DOD . да речем най-лошия случей .
400*50км = 20000км за 1800лв
на бензин това са ми 4000лв :D които ги давам на година.
Е два пъти по евтино ми излиза от бензина , но за момента това мога да дам.
Геловите батерии не са много по лоши от литиевите . Също могат да отдават 3С . Дават им цяла таблица при каква дълбочина на разряд колко време изкарват.
А литиевите изискват БМС, а и по скъпо зарядно.
Потребителски аватар
stealthhack
Мнения: 243
Регистриран: 24 май 2011г. 16:45
Местоположение: София

Re: Peugeot 106

Мнение от stealthhack » 31 авг 2011г. 20:41

Stefanov написа:Виж втулката я купих от магазин за резервни части за електрокар и струваше 6,50 лв . Ще ти излезе по скъпо с куриер ! По добре си я намери в София (пук може и по евтина да е ). Захващането по същия начин . Оста ще ми намерят такава като за втулката от хидравлична помпа и ще остане да ми се стругова една шайба само . По добрия вариант е вала и шайбата да са един детаил , едва ли ше излезе повече от 30 лв да ти го струговат.
Относно батериите . И аз искам литиеви елементи , но повтарям , аз съм студент и работя по часово във фирама за професионално озвучение (все пак ходя и на лекции) . Немога да си позволя тези батерии , а от другите .
Дават им 400 цикала при 30% DOD . да речем най-лошия случей .
400*50км = 20000км за 1800лв
на бензин това са ми 4000лв :D които ги давам на година.
Е два пъти по евтино ми излиза от бензина , но за момента това мога да дам.
Геловите батерии не са много по лоши от литиевите . Също могат да отдават 3С . Дават им цяла таблица при каква дълбочина на разряд колко време изкарват.
А литиевите изискват БМС, а и по скъпо зарядно.
При батериите които си показал всяка една е 30кг.(Semi-traction-a на Monbat e 24кг.) 100Ah капацитет, а и нещо в Datasheet-a им не ми харесва Discharge rate-a при температури по-ниски от 20 градуса(Много зависими са от температурата).
http://mallbg.com/docs/20406_1.pdf
Ognian
Мнения: 70
Регистриран: 15 апр 2011г. 09:46
Местоположение: Sofiq
Контакти:

Re: Peugeot 106

Мнение от Ognian » 01 сеп 2011г. 12:19

Stefanov

ето ти още малко инфо от опит: При конверсията на Пунто-то миналата година сложихме гелови батерии - 6 бр по 190Ач. И изминахме зимата... 20-25 км - 21-22% от капацитета при разряд до 70%. след 120 цикъла вече изминаваха 7-8 км... вече два месеца пунтото няма батерии. Един човек изминава към 50 км с оловни, но неговите са тягови и има няма са към 4-500 кг.
Stefanov
Мнения: 103
Регистриран: 20 фев 2011г. 02:56

Re: Peugeot 106

Мнение от Stefanov » 01 сеп 2011г. 18:59

Значи да обобщим – кой е най-оптималният вариант от гледна точка финанси, като изключим литиевите.
http://www.monbat.com/monbat/articles.p ... ageCode=bg тези струват 180лв 100Аh
http://www.monbat.com/monbat/articles.p ... eGroupID=9 тези
и тези
http://www.monbat.com/monbat/articles.p ... GroupID=28
са на 280лв за 100Аh
До тук добре! Но гледам първите им дават 300 цикъла. А за MVR серията четох, че изкарвали 1000 цикъла до 80% (а дали е вярно не знам).
Какво да правя за малко пари?
stealthhack ако не намериш втулка не е проблем да ти взема аз, само ми кажи вътрешния диаметър, защото са два чешита!
Потребителски аватар
stealthhack
Мнения: 243
Регистриран: 24 май 2011г. 16:45
Местоположение: София

Re: Peugeot 106

Мнение от stealthhack » 01 сеп 2011г. 20:43

Stefanov написа:Значи да обобщим – кой е най-оптималният вариант от гледна точка финанси, като изключим литиевите.
http://www.monbat.com/monbat/articles.p ... ageCode=bg тези струват 180лв 100Аh
http://www.monbat.com/monbat/articles.p ... eGroupID=9 тези
и тези
http://www.monbat.com/monbat/articles.p ... GroupID=28
са на 280лв за 100Аh
До тук добре! Но гледам първите им дават 300 цикъла. А за MVR серията четох, че изкарвали 1000 цикъла до 80% (а дали е вярно не знам).
Какво да правя за малко пари?
stealthhack ако не намериш втулка не е проблем да ти взема аз, само ми кажи вътрешния диаметър, защото са два чешита!
Препоръчвам ти за първа година (да изкарат 5-6000км. са екстра) вземи полу-тракционните батерии, аз поне бих разчитал на тях, това им е замисълът в края на краищата (и по-евтини са, като цената за 100Ah тягова батерия не е зле)!
Втулка не ми прави, мотора мисля да го продам и с парите от него + от мен да си взема един Kostov и един контролер на Kelly.
Ognian
Мнения: 70
Регистриран: 15 апр 2011г. 09:46
Местоположение: Sofiq
Контакти:

Re: Peugeot 106

Мнение от Ognian » 02 сеп 2011г. 17:36

Stefanov написа: До тук добре! Но гледам първите им дават 300 цикъла. А за MVR серията четох, че изкарвали 1000 цикъла до 80% (а дали е вярно не знам).
Какво да правя за малко пари?
Ето, точно с MVR изкарахме 120 цикъла при 80% дълбочина на разряда? 1000 цикъла са в друг режим и при 25 гр.Ц. Погледни им характеристиките при 0 гр.Ц., защото 25 градуса вече няма да имаш, а тези 300 цикъла са на 25. Нашите MVR, имаха 21-22 % кпад пр -10 -15 гр. през зимата, така, че ако искаш от тях, прави им термостат или ще изминаваш и ти по 20-на км след 50-100 цикъла.
Потребителски аватар
fantom4e
Мнения: 27
Регистриран: 25 фев 2010г. 12:24
Местоположение: София

Re: Peugeot 106

Мнение от fantom4e » 03 сеп 2011г. 10:09

Само едно малко уточнение да направя за режимите при батерията: 0.5С, 1С, 3С...
"C-rate is a standard charge-discharge regime for electrochemical power sources, where current is expressed by means of the electrode capacity. "
Което означава, (1С) че за един час използваме целия капацитет на батерията, т.е. връзка между тока и капацитета. съответно 0.5 - теглиме с такъв ток, че за половин час използваме целия капацитет на батерията.

Поздрави
Потребителски аватар
stealthhack
Мнения: 243
Регистриран: 24 май 2011г. 16:45
Местоположение: София

Re: Peugeot 106

Мнение от stealthhack » 03 сеп 2011г. 10:22

fantom4e написа:Само едно малко уточнение да направя за режимите при батерията: 0.5С, 1С, 3С...
"C-rate is a standard charge-discharge regime for electrochemical power sources, where current is expressed by means of the electrode capacity. "
Което означава, (1С) че за един час използваме целия капацитет на батерията, т.е. връзка между тока и капацитета. съответно 0.5 - теглиме с такъв ток, че за половин час използваме целия капацитет на батерията.

Поздрави
Да допълня:
Charging/discharging Rate
The charging or discharging rate of a cell or battery,
expressed in terms of its total storage capacity in Ah or
mAh. So a rate of 1C means transfer of all of the stored
energy in one hour; 0.1C means 10% transfer in one hour,
or full transfer in 10 hours; 5C means full transfer in 12
minutes, and so on.

Само да поясня, че тези работи не се отнасят за киселинните и геловите акумулатори (също и за тракционните или полутракционните)
Потребителски аватар
SuriCat
Мнения: 629
Регистриран: 23 авг 2011г. 11:18
Местоположение: София

Re: Peugeot 106

Мнение от SuriCat » 03 сеп 2011г. 11:42

Аз тези 2-та последни поста ги разбирам по различен начин....

Това е по-правилното:

Charging/discharging Rate
The charging or discharging rate of a cell or battery,
expressed in terms of its total storage capacity in Ah or
mAh. So a rate of 1C means transfer of all of the stored
energy in one hour; 0.1C means 10% transfer in one hour,
or full transfer in 10 hours; 5C means full transfer in 12
minutes, and so on.
Отговори