КАТ

Запознаване на хората от клуба и общи приказки за електромобили
ludiqmaks
Мнения: 5
Регистриран: 08 май 2010г. 21:46

КАТ

Мнение от ludiqmaks » 08 май 2010г. 21:59

здравейте имам интерес да си преправя едно трабантче на ток за да ходя на работа с него 50 км пробег до там и обратно но ако няма вариант да се регистрира в кат, за какво да ги правим да пръскаме толкова пари за нищо :) като няма да можем да караме икономично :shock: Какви са вариантите със законите, някой минал ли е по този път :? само това ме притеснява като ме спрат катаджиите с трабанта и като видят че не жужи и не пуши как ще изям едни актчета :D
ludiqmaks
Мнения: 5
Регистриран: 08 май 2010г. 21:46

Re: КАТ

Мнение от ludiqmaks » 10 май 2010г. 17:31

Ехо никой ли няма тук :?:
Потребителски аватар
turin
Site Admin
Мнения: 645
Регистриран: 20 май 2008г. 17:20
Местоположение: София/Троян
Контакти:

Re: КАТ

Мнение от turin » 10 май 2010г. 17:54

Е, ти отваряш най-болната тема и очакваш веднага да ти отговорят ;) Това е обсъждано и преди, но не знам дали има категоричен отговор. Административно нещата май стоят така: правиш си конверсията и после ходиш в "Технотест". Те би трябвало да видят, че колата е ОК (е, ако е ОК наистина, разбира се) и да ти издадат документ и след това – по каналния ред в КАТ. Както се прави и с всяка друга промяна по автомобилите...

Обаче проблемът е, че Технотест даже нямат обявена цена за преглед на електромобили или още по-малко на електромобилни конверсии. За разлика от други, "бели" страни, където всичко минава безболезнено, за един следобед примерно...

Решението е да си плануваме конверсиите (тя самата конверсия отнема бая време и ресурс) и след това който е готов и който вече е успял да се пребори с бюрокрацията, да каже как стоят нещата.

Вярвам, че ако и когато е нужна подкрепа от общността тук, ще я дадем. Но без конкретна нужда системата едва ли ще се промени. Без конкретни проблемни случаи, само с "уеднаквяване с европейските процедури" нещо не вървят нещата в България...

В моя блог преди вече доста време имаше дискусия по въпроса, казаха се някои интересни неща, но никой не каза крайно решение, а и няма промяна в политиката на Технотест, доколкото зная...

http://yasen.lindeas.com/book/civic-ele ... sideration

http://yasen.lindeas.com/book/ev-registration-and-name
ludiqmaks
Мнения: 5
Регистриран: 08 май 2010г. 21:46

Re: КАТ

Мнение от ludiqmaks » 12 май 2010г. 21:26

Много конкретен отговор, а някой обаждал ли се е на тези хорица, които отговарят за технотеста дали е възможно да мине технотест такава домашна самоделка :(
Потребителски аватар
infernus
Мнения: 200
Регистриран: 08 авг 2011г. 21:29

Re: КАТ

Мнение от infernus » 09 авг 2011г. 23:50

Темата е доста сериозна и мисля, че и тя (или изцяло отделна, а може и да има такава вече) е за Sticky, а ако все още се правят на интересни и не искат да регистрират ел-коли мисля, че има начини да се разберем.

1. Предполагам, че технотест не са единствените и може да се регистрира друга такава фирма.

2. Ако въртят и осукват трябва поне да дават сериозни основания за това, ако ли не има съдилища и т.н. за да се решат тези проблеми.

Хайде със здраве продължавам да си зачитам форума.
Потребителски аватар
turin
Site Admin
Мнения: 645
Регистриран: 20 май 2008г. 17:20
Местоположение: София/Троян
Контакти:

Re: КАТ

Мнение от turin » 26 авг 2011г. 13:55

Да, и за мен темата е една от най-важните. Техническите въпроси са интересни, но са разрешими, има и много изписано в чуждите сайтове. Но легалните проблеми в България са нещо, което може да е showstopper в последния момент.

Готов съм да залепя темата като важна, ако наистина има интерес. Трябва и да пишем в нея по въпроса. Който каквото знае за Технотест, за правната регулация по въпроса и за проблеми и решения при регистрирането, нека да сподели!

Относно регистрирането на друга такава фирма – може да бъркам, но ако помня добре, Технотест са една от многото фирми дефакто монополисти в иначе конкурентната ни и пазарна България. Както и електроразпределителните дружества уж са в конкуренция, пък на практика си имат териториален монопол. Може и да бъркам – ще се радвам някой да ме поправи.
Потребителски аватар
eltransbg
Мнения: 215
Регистриран: 23 мар 2009г. 15:37
Контакти:

Re: КАТ

Мнение от eltransbg » 23 сеп 2011г. 11:23

Ето историята на моята пререгистрация, стъпка по стъпка, включих дори и снимки на протокола и новия талон :D
http://ev-bg.com/wordpress1/archives/508
Потребителски аватар
SuriCat
Мнения: 629
Регистриран: 23 авг 2011г. 11:18
Местоположение: София

Re: КАТ

Мнение от SuriCat » 02 ное 2011г. 14:44

Милиционерите пак се чудят как да изкарат някой лев...

http://dnes.dir.bg/news/farove-svetlini ... 26797?nt=4

Е*ати държавата.........
Потребителски аватар
turin
Site Admin
Мнения: 645
Регистриран: 20 май 2008г. 17:20
Местоположение: София/Троян
Контакти:

Re: КАТ

Мнение от turin » 02 ное 2011г. 19:37

Те да вземат да оправят монопола с Технотест, че да може всеки като бял човек да минава и да си взима сертификат за модификацията си, вместо да се правят на цигани за някой и друг лев (тъй де, някое и друго "кафе"). Аман!

То не само фаровете, нали всяка, всяка промяна по колата се води модификация. Едни прагове да сложиш, или различни от предписаните джанти – и вече си в нарушение. Да, ама като сертифицирането на тия модификации е монополно от една фирма само, която е известна с постоянното връщане на хората и пълната липса на прозрачност на изисквания и тестови процедури (а и на цените в крайна сметка)... Баси държавата, така си е...
Потребителски аватар
SuriCat
Мнения: 629
Регистриран: 23 авг 2011г. 11:18
Местоположение: София

Re: КАТ

Мнение от SuriCat » 03 ное 2011г. 09:28

Това е положението..... КАРТЕЛ..! МАФИЯ!

Само се чудят по какъв начин да принуждават хората "законно" да им дават парите си......

Абе немам думи ..............
Отговори