Конверсия Форд фиеста в електромобил

Електрически автомобили. От тези с поне 4 колела.
dj_marti79
Мнения: 21
Регистриран: 30 мар 2013г. 22:56

Конверсия Форд фиеста в електромобил

Мнение от dj_marti79 » 07 фев 2014г. 12:18

Здравейте.
Ето пробното пускане на електричката.
http://vbox7.com/play:e93573558c
Прикачени файлове
DSC00784.jpg
DSC00784.jpg (518.81 KиБ) Видяна 16543 пъти
DSC00002.jpg
DSC00002.jpg (497.9 KиБ) Видяна 16543 пъти
Потребителски аватар
eltransbg
Мнения: 215
Регистриран: 23 мар 2009г. 15:37
Контакти:

Re: Конверсия Форд фиеста в електромобил

Мнение от eltransbg » 07 фев 2014г. 12:49

Супер сте!
Мотора се реверсира от контролера или чрез скоростния лост?
Браво за ентусиазма и за направата на контролер - изобщо не е малка работа!
Само една малка забележка - обмислете как да замените заварките по крепежа на мотора с тампони :)
Потребителски аватар
stealthhack
Мнения: 243
Регистриран: 24 май 2011г. 16:45
Местоположение: София

Re: Конверсия Форд фиеста в електромобил

Мнение от stealthhack » 07 фев 2014г. 13:38

Браво dj_marti79, ако искаш да си доизкусуриш колата, смени кабелите с 50кв.мм2 минимум, за да не мирише на разтопено, тези от електрожен вършат работа, но обикновено са 35 квадрата и си на предела му, затова 50 квадрата като сигурност.
Иначе хвала, видя че с 4кв. можеш да го движиш.
rrumpe
Мнения: 162
Регистриран: 23 яну 2013г. 17:10

Re: Конверсия Форд фиеста в електромобил

Мнение от rrumpe » 07 фев 2014г. 13:48

Евала момчета! Продължавайте в същия дух.
Потребителски аватар
turin
Site Admin
Мнения: 645
Регистриран: 20 май 2008г. 17:20
Местоположение: София/Троян
Контакти:

Re: Конверсия Форд фиеста в електромобил

Мнение от turin » 07 фев 2014г. 17:12

Викаш чак върти гуми, а? :) Браво, давайте повече снимки от процеса и разказвай, интересно е.
Потребителски аватар
stealthhack
Мнения: 243
Регистриран: 24 май 2011г. 16:45
Местоположение: София

Re: Конверсия Форд фиеста в електромобил

Мнение от stealthhack » 07 фев 2014г. 17:17

dj_marti79 aко имаш начин наглеждай температурата на мотора заради липсата на принудително охлаждане! ;)
dj_marti79
Мнения: 21
Регистриран: 30 мар 2013г. 22:56

Re: Конверсия Форд фиеста в електромобил

Мнение от dj_marti79 » 15 фев 2014г. 01:32

...да, лапите на мотора са закрепени с гумени тампони. Приготвил съм 50 квадрата кабел, че 35 наистина грее :D .
4 kW ми се струва че е слабичко. Какво ще стане ако наслагам стартерни акумулатори? Е, върти гуми ама на лед :lol: .
Моторът не се реверсира от контролера.
И още видео.
http://vbox7.com/play:5b1eb26572
Прикачени файлове
Изработвам сандък за още акумулатори на мястото на резервоара под задната седалка.
Изработвам сандък за още акумулатори на мястото на резервоара под задната седалка.
DSC00014.jpg (438.91 KиБ) Видяна 16491 пъти
След като изгоорях няколко пъти бушоните, се опитах да се прибера аварийно с тази стоманена тел.
След като изгоорях няколко пъти бушоните, се опитах да се прибера аварийно с тази стоманена тел.
DSC00016.jpg (492.7 KиБ) Видяна 16491 пъти
DSC00004.jpg
DSC00004.jpg (399.03 KиБ) Видяна 16492 пъти
Потребителски аватар
stealthhack
Мнения: 243
Регистриран: 24 май 2011г. 16:45
Местоположение: София

Re: Конверсия Форд фиеста в електромобил

Мнение от stealthhack » 15 фев 2014г. 03:02

dj_marti79 написа:...да, лапите на мотора са закрепени с гумени тампони. Приготвил съм 50 квадрата кабел, че 35 наистина грее :D .
4 kW ми се струва че е слабичко. Какво ще стане ако наслагам стартерни акумулатори? Е, върти гуми ама на лед :lol: .
Моторът не се реверсира от контролера.
И още видео.
http://vbox7.com/play:5b1eb26572
1. Намери по-голям ампермер, този не дава достатъчно информация за тока нужен на мотора.
2. 4kW за градско е достатъчна мощност, и от клипа разбирам че добре ускорява на права улица, но пак ще спомена – следи температурата на мотора.
3. Оправи гнездото за бушона или го смени с ново.
4. 50 квадрата мисля стигат за 200-250А, но нагоре не съм много сигурен, ако вече си го купил можеш да вържеш паралелно двойки кабели 35+35 квадрата на минуса(-) и 35+35 квадрата на плюса(+), или различни комбинации с цел сваляне на загубите по кабелите (също става 35+50 квадрата за всеки един от поляритетите), поради ниското напрежение на което работи моторът.
5. Стартерните акумулатори са с по-тънки ламели и заради това дават по-голям стартов ток, но не стават за продължително дърпане на ток от тях, трябват си тягови или литиеви елементи.
todor_raev59
Мнения: 78
Регистриран: 30 апр 2011г. 11:11
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: Конверсия Форд фиеста в електромобил

Мнение от todor_raev59 » 15 фев 2014г. 15:39

Браво момчета, изборът на донор е изключително сполучлив. Аз също имам Форд Фиеста и когато го купувах имах предвид за подобна трансформация-конверсия. Този автомобил е широко разпространен и го има под път и над път за джобни пари, опростен отвсякъде. СМЕЛО НАПРЕД, просто внимавайте с окачването на всички елементи, слагайте гуми, тампони навсякъде - това ще намали вибрациите и ще увеличи ресурса на връзките.
ПОПЪТЕН ВЯТЪР И ЕДНА ПЕДЯ ВОДА ПОД КИЛА.
Потребителски аватар
stealthhack
Мнения: 243
Регистриран: 24 май 2011г. 16:45
Местоположение: София

Re: Конверсия Форд фиеста в електромобил

Мнение от stealthhack » 25 фев 2014г. 17:39

Марти, какво стана с Фиестата? :)
Отговори