конверсия

Електродвигатели – новини, цени, предимства и проблеми
Bo Boev
Мнения: 5
Регистриран: 30 авг 2011г. 14:04

конверсия

Мнение от Bo Boev » 01 сеп 2011г. 20:21

Здравейте,
разглеждах последния хибрид на BMW и разбрах, че е сглобен от 98 литиево-полимерни батерии, напрежение от 364Волта и 10,8Кв/ч количество отделена енергия... наясно съм, че тези характеристики са солидни и ако трябва да създадем, чрез конверсия със собствен автомобил, те ще са доста по-скромни...
Интересува ме колко е минималното количество енергия, че да е достатъчно да подкараме собсвен ел.автомобил или това всичко зависи най-вече от комплект за конверсия на автомобил с два Хъб мотора и имали разлика между Хъб-а и DC мотора... Надявам се че дори да не получа директен отговор ще ми помогнете с някоя по подробна разяснителна статия или коментар, било във форум или фирмен линк... :?: :)
благодаря предварително!!!! :D
Потребителски аватар
SuriCat
Мнения: 629
Регистриран: 23 авг 2011г. 11:18
Местоположение: София

Re: конверсия

Мнение от SuriCat » 02 сеп 2011г. 08:46

Здравей,

Преди да получиш по-точни отговори какво ти е необходимо, дай малко повече информация какво искаш да постигнеш.

Колко километра пробег, каква максимална скорост и ускорение, колко килограма ти е шасито, мощност и въртящ момент + обороти на избраните мотори (ако вече си ги избрал)....

На практика под думата "подкарам" може да го направиш дори с моторче 300W, но едва ли ще ти хареса. :?

Поздрави,
Alex
Bo Boev
Мнения: 5
Регистриран: 30 авг 2011г. 14:04

Re: конверсия

Мнение от Bo Boev » 03 сеп 2011г. 00:16

..Здравей,

ще бъда кратък..да речем
Хъб мотор
Мощност: 15 KW
Волтаж: 72 -150 V
Подходящ за автомобили до 2 тона.


или

DC Мотори с постоянен магнит.
Мощност от 4.5Kw до 10Kw.
Пикова мощност за 1 минута до 25Kw.

обясни ми разликата ако можеш, между тези хъб мотори, които обикновено се монтират на мястото на задните колела, а джантата се захваща за тях... и DC Мотори с постоянен магнит...
другото нещо, което тук давам например една характтеристика на батерия тип:

МОДЕЛ: WB-LYP40AHA
Номинален капацитет: 40Aч
Работен волтаж: 2.8V~4.0В
Тегло: 1.5кг±50г
Размери: 116×46×183(мм)
Цена за 1 брой: 52.20$

..разбира се, има и батерии с възможност за по-висок номинален капацитет – до 1000Ач..
как се определя зависимоста батерии/тегло/мотор и такива работи :?: :shock:
"..Колко километра пробег, каква максимална скорост и ускорение.." елиминираме тези двете.. те не са важни.. поне за идеята, която обмислям НА ТЕОРИЯ :D .. ако съм прав първото би трябвало да стане константа (УЖ :D макар че не знам дали ще успея да добавя на практика възобновяемия източник в ел.автомобила), а второто.. не смятам че е важно..
..и да завърша с нещо свежо.. поствам част от друг BG линк, които вече са си реализирали два проекта ако не се лъжа.. :D

"Проекти

Проект за спортен електромобил Jetta mk2

Проект за градски електромобил Golf mk2"
.. та..

"Никога не се страхувай да правиш това, което не умееш. Ноевият ковчег е направен от любители. Професионалистите са построили "Титаник”
Peace! :D
Потребителски аватар
turin
Site Admin
Мнения: 645
Регистриран: 20 май 2008г. 17:20
Местоположение: София/Троян
Контакти:

Re: конверсия

Мнение от turin » 03 сеп 2011г. 01:15

Аз леко не разбрах защо правиш генерална разлика между вграден мотор и постояннотоков. Първото е техническо решение, а второто е вид електродвигател. Тоест два различни признака са. Може масово хъб-моторите да са на променлив ток, не съм се интересувал. Но така поставен въпросът, "хъб или DC" е като сравняване на ябълки и круши.

Не се заяждам, просто за уточнение. ;) А тези двата проекта са от първите у нас и хората са тук, поне пишат от време на време. Голфът е на eltransbg, той е отговарял на доста въпроси за колата – прегледай старите теми, а също и блога му.

Пробегът ти никога няма да е постоянен. Дори и със зарядно спиране, пак има много други фактори, влияещи на пътуването и променящи нужната за него енергия. Но да, да кажем, че зарядно спиране е добра идея принципно – не прави чак чудеса, няма вечни двигатели все пак ;) Всичко това – ако съм те разбрал правилно.

В рамките на шегата – Титаник е бил много добър кораб, наистина инженерно постижение за времето си (а и не само). Лош късмет е при него, не е друго. ;)
Bo Boev
Мнения: 5
Регистриран: 30 авг 2011г. 14:04

Re: конверсия

Мнение от Bo Boev » 03 сеп 2011г. 18:43

:D много добре знаеш, че ако бях достатъчно компетентен, че да правя разлика между нещата, които все още не знам.. нямаше да се допитвам до по-опитните в този форум, а щях да съм в гаража от сутрин до вечер :) .. радвам се когато някой поднася критика, защото преди всичко това е поощрително за опитващите се.. наясно съм че топлата вода е вече открита.. но това не пречи да я използвам по най-различни начини, дори и в повечето случаи да не са необходими, да не кажа и безмислени :) .. ще чета повече и ще говоря по-малко :) ..благодаря !
Peace!!
Потребителски аватар
turin
Site Admin
Мнения: 645
Регистриран: 20 май 2008г. 17:20
Местоположение: София/Троян
Контакти:

Re: конверсия

Мнение от turin » 03 сеп 2011г. 18:48

Не исках да те засегна – недей да говориш по-малко, питай и обсъждай всичко, което ти е интересно за електромобилите – нали затова сме се събрали! Извинявай, ако съм прозвучал по-остро – не е било изобщо целта. ;)

Мисълта ми беше, че "хъб-моторите" (вградени мотори, in-wheel мотори) са вградени в самото колело – тоест това е механично решение, не електрическо. DC-моторите, постояннотоковите – те са един от видовете мотори (самите те с няколко разновидности).

Затова не разбрах въпроса ти – дали питаш за разликата между вградени и външни мотори или за разликата между AC и DC. И двете теми са много интересни и обширни. Всъщност и двете теми имат аспекти както за механиката, закрепването, окачването и т.н., така и за електрониката, управлението. Например при вградени мотори в четирите колела (4х4), има много неща както за механиката (окачване, подресорно тегло, вибрации от пътя и т.н.), така и за електрониката (разпределение между колелата при хлъзгав път, потегляне, разлики при ускорение и зарядно спиране между преден и заден мост, диференциал). Затова подпитах за разяснение. Има разлика и в цената. Темата е интересна. ;)
Ognian
Мнения: 70
Регистриран: 15 апр 2011г. 09:46
Местоположение: Sofiq
Контакти:

Re: конверсия

Мнение от Ognian » 04 сеп 2011г. 04:48

Bo Boev написа:..Здравей,
Мощност: 15 KW
Подходящ за автомобили до 2 тона. ... ... Пикова мощност за 1 минута до 25Kw.

... как се определя зависимоста батерии/тегло/мотор и такива работи :?: :shock:
Peace! :D
Bo, ще те разочаровам малко – с пикова 25 квт и 2 тона ускорението ти от 0 до 100 км/ч е 61 секунди... за 1.5 тона – 46 сек. а за 1 тон – 31 сек. ... с пикова 15 квт да не говорим.
Ето и друга зависимост в примери:
за ускорение на 1 тон маса от 0 до 100 км/ч =
10 сек. ти трябва Pпик > 75 квт,
= 15 сек. – > 50 квт
= 20 сек. – > 38 квт ... включването на скоростните предавки е козметично подобрение при такива стойности.
naskov
Мнения: 36
Регистриран: 06 мар 2012г. 17:23
Местоположение: Пловдив

Re: конверсия

Мнение от naskov » 09 мар 2012г. 23:50

Само за сравнение да отбележа че и аз планирам мой собствен проект за конверсия.
За лек автомобил не си заслужава ползването на двигатели под 24кВ постоянна мощност. Купето - задължително под 900кг.
Аз смятам с 30-32кВ двигател и единственото голямо препятствие е, че за да си осигуря пробег над 90км. с едно зареждане трябва да намеря около 6 000$ за LYP батерии. :cry:
dj_marti79
Мнения: 21
Регистриран: 30 мар 2013г. 22:56

Re: конверсия

Мнение от dj_marti79 » 22 дек 2013г. 01:02

Колега, недейте да мислите че ДВГ подава постоянно 24кW. Ето давам една задачка за да разберем каква средна мощност изразходваме, когато се движим с автомобил с ДВГ, който харчи 5/100:
Ето сега една съставена от мен задачка-закачка, с малко топло-механично-електрически изчисления
Да вземем за пример една малка количка която харчи 5L/100km
При плътност на бензин горивото 0,74kg/L, тогава за 100km:
(5L/100km)*(0,74kg/L)=(3,7kg/100km)
Енергийната стойност на бензина е 44MJ/kg, тогава за 100km:
(44MJ/kg)*(3,7kg/100km)=(162,8MJ/100km)
Ако се движим със 100km/h, 100km ще изминем за 1h, който се състои от 60min по 60sec (3600sec)
(162,8MJ/100km)/(3600sec)=(0,04522MJ/s)=(45,22KJ/s)
Със 75-85km/h ще бъде дори и по-икономично
При ефективност на бензиновия двигател 30%, получената механична енергия ще бъде:
[(45,22KJ/h)/(100%)]*(30%)=13,56KJ/h
Като се има предвид, че 1KW=1KJ, тогава:
13,56KJ/h=13,56KW/h от което се вижда, че мощността, която използваме за движение, не е кой знае колко голяма. Тази мощност ни е необходима за да се движим със същите динамични показатели както бензиновия автомобил. При по-спокойно каране може и с по-малко.
Успех на всички.
Потребителски аватар
SuriCat
Мнения: 629
Регистриран: 23 авг 2011г. 11:18
Местоположение: София

Re: конверсия

Мнение от SuriCat » 22 дек 2013г. 12:20

Допусната е техническа грешка:
[(45,22KJ/h)/(100%)]*(30%)=13,56KJ/h

Няколко реда по-нагоре числото 45,22 е с мерна единица: (45,22KJ/s)

Следователно резултатът е с грешка от 3600 пъти..
Отговори