Мнение за КИТ

Електродвигатели – новини, цени, предимства и проблеми
val4o89
Мнения: 21
Регистриран: 01 дек 2012г. 00:58

Re: Мнение за КИТ

Мнение от val4o89 » 19 окт 2013г. 10:27

Ускорение и максимална скорост - колкото повече, толкова по-добре (при всички случаи под 11-12сек 0-100 за да има някаква динамика).
За мотор мога да отделя около 3000 лв, за контролер, зарядно и другите чаркуляци ми е трудно да направя сметка, надявам се да стигнат още толкова.
С батериите не смятам да правя компромис и ще се насоча към уинстън или поне LiFeYpo4 да са. Много ми се иска да направя 20, което е голяма цифра (около 11 000лв) и толкова пари нямам, но няма да бързам.
Автомобилът ще е пежо 106 първа серия с възможно най-малко системи.
Чета в нета навсякъде, но не мога да намеря мотор с такива параметри (30-40кВ номинални) различен от костов или нетгайн.
Потребителски аватар
SuriCat
Мнения: 629
Регистриран: 23 авг 2011г. 11:18
Местоположение: София

Re: Мнение за КИТ

Мнение от SuriCat » 19 окт 2013г. 10:43

30-40кв до 3000 лв. много трудно......

Има едни италиански дето за 25кв цената е почти 1900евра, но за пежака този мотор ще му е идеален.

Другото е, че за още 3000лв. също няма да ти стигнат за контролер, зарядно и тнт. Да не забравиш и БМС-а за батерииките. 1.5кв зарядно е над 500лв. хубави кабели, контактори и бушони поне още 300-400 мин. Контролер до към 2000 и не остана за БМС. Също така трябва да си направиш сметка и за 12-те волта как ще ги поддържаш!

Но ако наистина сложиш 20квч и 25кв мотор на тоя пежо ще имаш добър пробег....
deleted user 1
Мнения: 43
Регистриран: 21 авг 2012г. 15:11

Re: Мнение за КИТ

Мнение от deleted user 1 » 19 окт 2013г. 15:20

Евтин вариант за мотор има. Проблемът е в батериите. За да изкараш 40 киловата от 20 киловатчасови батерии това си е 2Ц което за уинстънските батерии не е препоръчително. Хубавото е, че пежото е леко и ако сложиш тоя мотор дето ми е в главата ще правиш 100 под 8 секунди. 200 ампера не е хубава стойност за 100 амперчасови батерии. А за да изкараш мощност, си трябва ток.
Перфектната концепция е мотор от тойота приус заедно с инвертора. Във втора версия има разни хубави допълнителни части, които могат да се ползват за направата на бързо зарядно - кеф ти монофазно, кеф ти трифазно и мощност 15-20 киловата (на зарядното). Но засега това са само планове. Единственото подкарано е 1-во поколение мотор без много екстри. Можеш да разгледаш темата на елтранс в ДИЮ форума.
val4o89
Мнения: 21
Регистриран: 01 дек 2012г. 00:58

Re: Мнение за КИТ

Мнение от val4o89 » 20 окт 2013г. 12:19

Парите, които ще отделя съм ги написал доста грубо, не съм правил конкретна сметка, защото все още не съм се ориентирал към основните компоненти. Колега Pif, приус моторът ли ти е в главата или друг? А за тока на разряд - на уинстъните им дават 0,5Ц оптимално, което е 50А при 100Ah, което значи че ми трябват 400Ah за да съм в зелената зона, така ли :shock: ? И колега SuriCat, кажи кои са тия италианки да ги разгледам.

П.С. Да не би да говориш за 25kW, 96v ето този? - http://shop.electro-vehicles.eu/shop/de ... =1100,1101
Потребителски аватар
SuriCat
Мнения: 629
Регистриран: 23 авг 2011г. 11:18
Местоположение: София

Re: Мнение за КИТ

Мнение от SuriCat » 20 окт 2013г. 21:32

Да, виждам че си се ориентирал вече. Точно този мотор вече е тестван и се знае как се държи ;)

На пежото ще му е добре, или някой друг с подобни характеристики.
Токът за заряд ако ти е 0,5С или 50А значи, че зарядното ти трябва да е над 5,5kW. Сравнително малко контакти могат да издържат такъв товар, още по-малко ако си с удължител над 5м. Нормално 2-3кв зарядни вършат работа. Ще зареждаш за 4 часа вместо за 2. Но и животът на батериите ще е по-добър.
deleted user 1
Мнения: 43
Регистриран: 21 авг 2012г. 15:11

Re: Мнение за КИТ

Мнение от deleted user 1 » 21 окт 2013г. 11:39

Ако тези 40 киловата са ти постоянна мощност за продължително време, това означава скорост около 150 км/час. На теб тези мощности ще ти трябват само при голямо ускорение. За нормално каране не ти трябва толкова ток. Ако вземеш 20 киловатчаса батерии и ги разреждаш при 1Ц, нещата ще са горе-долу балансирани. Уинстънските дават и 2ц и 3ц, но при такива натоварвания животът им пада драстично. Все пак това са батерии за слънчеви електроцентрали, а не за електромобили. Имам преки наблюдения за голямо разбалансиране на клетки, които периодично се натоварват до 1.5Ц. Част от клетките губят доста от капацитета си, а друга част го запазват. В резултат капацитетът на целия пакет пада до капацитета на най-слабата батерия. БМС-ът предпазва останалите, но само толкова. Като цяло най-добре е да се търси малко по-скъпа алтернатива. Било то лаптопски батерии като на Тесла или призматични клетки на А123. Китайските призматични клетки са менте. Те са като уинстънските с 0.3Ц ток, което губи смисъла от ползването им.

Що се отнася до моторите - да, моторът от приуса имам предвид. Мощен, компактен, лек, има си диференциал и от нула до максимална скорост си на една предавка. Нямаш смяна на предавки. Половината кош отпред ти остава за батерии. Ако решиш, много лесно може да направиш и плъг-ин хибрид от цялата работа. Остава ти един 16/30 киловатов генератор (1/2 поколение приус), за който можеш да си закачиш малко дизелово агрегатче и да имаш алтернатива за дълъг път. Това още не сме го правили, но го планираме за бъдеще.

Всичко е въпрос на това от какво имаш нужда. Дали ти трябва само градска кола, или такава която да става и за дълъг път, или само да си ходиш до работа и обратно, или да разкарваш стока по магазините и да си по 12 часа на ден в нея. Или пък нещо по-състезателно. Всеки мотор, който сложиш на колата ще ти върши работа. В единия случай ще върви по-добре, в другия по-зле, в единия случай ще ти харчи повече ток за по-малко път, в другия случай ще имаш повече екстри и връщане на ток в акумулатора като спираш. Всичко е въпрос на бюджет и решения. Кефът също е от основните предимства на електричката. Имаш само газ и спирачка. Без съединител, без скорости (в някои случаи)
Бюджета го разбрахме. Колата каква е - също. Кажи какво ти трябва като пробег, предимно градско или предимно на дълъг път?
val4o89
Мнения: 21
Регистриран: 01 дек 2012г. 00:58

Re: Мнение за КИТ

Мнение от val4o89 » 21 окт 2013г. 20:14

Честно казано и в момента с дизела излизам мноооого рядко извън София, дори не купувам годишна винетка, защото ми е по-изгодно със седмична, тоест 2-3 пъти в годината. В града си карам само ел колелото, но зимата... няма как. Забелязал съм, че с ел велосипеда минавам по не повече от 40км на ден. Тъй, че за ел мобил биха ми свършили работа едни 70-80км на ден, но все пак и резерв трябва да остане, така че поне за 100км ще трябва да имам запас. Ако го смятаме по златната усреднена формула 200Wh/km прави точно 20kWh. А това, което го казваш за уинстън... замислих се, защо във всички магазини за EV материали в раздел батерии са уинстън и подобните му? Никъде няма хедуей, които се водят също за електромобили. Реално само във велосипеди май се използват. И то е ясно защо, за 800Wh батерийка ти струва 1000 + лева.
А за контакт, издържащ на 5 киловатово зарядно - вкъщи не е проблем да си пуснеш кабели и за 10 киловатово. Реално ако разчиташ, като отидеш на гости да заредиш мобила, ще трябва да го вкараш в кухнята при усиления :lol: . Честно казано бързото зарядно не е приоритет, да не кажа, че трябва много, ама много да бързам за да го използвам.
Ще споделите ли горе-долу с какви батерии какви километри минавате (и моторите разбира се)?
deleted user 1
Мнения: 43
Регистриран: 21 авг 2012г. 15:11

Re: Мнение за КИТ

Мнение от deleted user 1 » 23 окт 2013г. 15:08

Задачката ти е трудна от гледна точка на батерии. Трябват ти елементи, на които им гарантират 2ц и още по-добре 3ц. За да имаш ускорение си трябва голям ток. Ако караш спокойно без много резки тръгвания, със скорост до 60-70 км/час и използваш регенеративно спиране, спокойно можеш да свалиш до 100 ватчаса/км. Реалното на практика при нормално каране е 150. Ако ускоряваш всеки път като състезател и изцеждаш колата до дупка не 200, а до 2000 можеш да стигнеш. Реално от гледна точка на пробег 15 киловатчаса ти стигат. Дори е по-добре да вземеш по-малък капацитет, но по-добри батерии. Иначе ще се получи като едни други хора, дето само се чудят защо им се скапват клетките. Батериите, които се ползват масово, са с разряден ток 0.3 до 0.5Ц, което е неприложимо за електромобил. Реално в истинските електромобили и хибриди се ползват 10Ц и 20Ц батерии. На теб и 3Ц ти върши прекрасна работа. Ако можеш да си направиш пакет от цилиндричните батерии за електровелосипеди те мисля, че имат специфицирано доста по-високо претоварване.
За двигател по-евтин и ефективен от този на тойотата няма. Голяма мощност, огромен въртящ момент, потопен в масло, възможност за водно охлаждане, няма смяна на скорости, лек, компактен, половината кош отпред ти остава свободен, има вградена паркинг спирачка, която блокира диференциала. И най-важното – проектиран точно с тази цел. В Щатите са без пари. За 200-300 долара взимаш мотора с инвертора и ти трябва само контролер. Тука в БГ са скъпи първо защото приусите са малко и второ защото сервизите ги пазят за закъсали тойотаджии. В Англия има евтини и може би е разумно да се вкарат от там.
Като цяло най-лошия избор е ДЦ мотор. Ще върви, но много загуби, никаква или минимална регенерация. По-добрият вариант е асинхронен електромотор. Там е хубаво да избягваш китайските и е препоръчително да вземеш мотор, проектиран за задвижване на някакво превозно средство, а не такъв проектиран за въртене на някаква машина или вентилатор. Новата мода е пренавиване на индустриални мотори и представянето им за тракшън мотори. Така правят италианците. Пак става, но имат огромни загуби в ротора, породени от спецификата на пусковите режими при работа на постоянна мрежова честота. Най-добрият вариант е 3-фазни с постоянни магнити и има доста добри мотори, произведени в Щатите, но за мотор/контролер искат към 8000 долара за малкия и 11000 за големия. На теб малкият ти е повече от достатъчен. Там избягването на китайските китове е повече от задължително.
Хората от форума си накупиха азурски мотори, които са без пари и стават за лека количка без много претенции за ускорение, но на вносителите им се досвидяха пари и отказаха проекта за контролер, така че в момента има такива мотори налични, но няма контролер който да ги управлява. Моторите са на доста по-високо напрежение от наличните на пазара контролери в приемливия ценови клас.
Като цяло ти препоръчвам варианта с мотор от Тойота и по-малко, но хубави батерии. След няколко месеца може и евтино БМС решение да има на пазара.
Потребителски аватар
stealthhack
Мнения: 243
Регистриран: 24 май 2011г. 16:45
Местоположение: София

Re: Мнение за КИТ

Мнение от stealthhack » 23 окт 2013г. 16:26

Pif написа:Хората от форума си накупиха азурски мотори, които са без пари и стават за лека количка без много претенции за ускорение, но на вносителите им се досвидяха пари и отказаха проекта за контролер, така че в момента има такива мотори налични, но няма контролер който да ги управлява. Моторите са на доста по-високо напрежение от наличните на пазара контролери в приемливия ценови клас.
Като цяло ти препоръчвам варианта с мотор от Тойота и по-малко, но хубави батерии. След няколко месеца може и евтино БМС решение да има на пазара.
Това, че контролерите, които се предлагат на пазара не са за високо напрежение, не е проблем!
Чист пример е същите азурски мотори, управлявани от Curtis 1238 или дори 1239 с доста прилична тяга, се виждат в доста конверсии на коли и мотори в нета, да не говорим че се продават и 6KW (1h nominal) контролери за около 1000 лв. в българско. Чрез който колата пак ще се движи задоволително в градска среда!
Друг пример: отворете сайта на http://www.hpevs.com и вижте графиките на мотор-контролерните комплекти, продавани от тях.
val4o89
Мнения: 21
Регистриран: 01 дек 2012г. 00:58

Re: Мнение за КИТ

Мнение от val4o89 » 24 окт 2013г. 15:49

Тази цена дали не е малко ниска за истински а123? 4бр 20ah 3.3v за 72$. На мен ми трябват 192 бр за да направя 211V 60ah 12,6kWh батерия, което е 3456$, което е 4900 лева. Доставката ще е още толкова сигурно.... ако въобще доставят до тук - http://www.ebay.com/itm/4pcs-A123-20ah- ... 61&vxp=mtr
Отговори