Мнение за КИТ

Електродвигатели – новини, цени, предимства и проблеми
val4o89
Мнения: 21
Регистриран: 01 дек 2012г. 00:58

Мнение за КИТ

Мнение от val4o89 » 28 сеп 2013г. 19:19

Здравейте колеги, интересува ме силно мнението Ви за следния кит с AC мотор и кели контролер от костов моторс. Моторът ми изглежда подходящ за пежо 106, каквото смятам освежа с електрически сили. Чудя се дали си заслужава цената. Много благодаря за всяко мнение.

http://kostov-motors.com/tractionmotors ... rollerkit/
Потребителски аватар
SuriCat
Мнения: 629
Регистриран: 23 авг 2011г. 11:18
Местоположение: София

Re: Мнение за КИТ

Мнение от SuriCat » 28 сеп 2013г. 20:03

Какви са параметрите и цената, че не мога да разбера кое точно си харесал?
Потребителски аватар
stealthhack
Мнения: 243
Регистриран: 24 май 2011г. 16:45
Местоположение: София

Re: Мнение за КИТ

Мнение от stealthhack » 28 сеп 2013г. 20:43

SuriCat написа:Какви са параметрите и цената, че не мога да разбера кое точно си харесал?
Моторът е http://kostov-motors.com/files/producta ... _10AC9.pdf
окомплектован с Curtis 1238R-7601
Потребителски аватар
SuriCat
Мнения: 629
Регистриран: 23 авг 2011г. 11:18
Местоположение: София

Re: Мнение за КИТ

Мнение от SuriCat » 28 сеп 2013г. 21:22

Аха, нещо линкът одеве не ме препращаше явно където трябва. Сега го видях, и цената също.

Тези мотори са доста нови като дизайн и производство. Не е известно да има направена конверсия с тях за да може да се каже как точно се държат. Като цена също не е много атрактивно, за подобна или малко по-висока може да се вземе нещо изпитано.
val4o89
Мнения: 21
Регистриран: 01 дек 2012г. 00:58

Re: Мнение за КИТ

Мнение от val4o89 » 28 сеп 2013г. 23:03

SuriCat написа:Аха, нещо линкът одеве не ме препращаше явно където трябва. Сега го видях, и цената също.

Тези мотори са доста нови като дизайн и производство. Не е известно да има направена конверсия с тях за да може да се каже как точно се държат. Като цена също не е много атрактивно, за подобна или малко по-висока може да се вземе нещо изпитано.
Точно заради слабата им популярност се опитвам да разбера нещо повече от написаните факти. Това, което ме привлича в този мотор е, че има нелоша динамика и по-високо кпд от правотоковите, което не знам на практика дали е така и дали е забележимо.
Потребителски аватар
SuriCat
Мнения: 629
Регистриран: 23 авг 2011г. 11:18
Местоположение: София

Re: Мнение за КИТ

Мнение от SuriCat » 28 сеп 2013г. 23:50

По принцип АЦ-тата имат по-високо КПД заради липса на четките. Обаче са много по-капризни от конструктивна гледна точка за което производителят трябва да се потруди повече като ползва по-качествени материали и по-точни изчисления. Аз лично предпочитам АЦ моторите.
deleted user 1
Мнения: 43
Регистриран: 21 авг 2012г. 15:11

Re: Мнение за КИТ

Мнение от deleted user 1 » 29 сеп 2013г. 09:21

Параметрите и графиките, които видях не ме впечатлиха много. Освен това не видях въртящ момент. Този мотор не е сметнат като тракшън мотор. Това е стандартен 50 херцов мотор с мека характеристика, който са навили на ниско напрежение с дебел проводник. Ако държиш да си асинхронен си вземи Азурски мотор, който е горе-долу със сходни параметри. С тази разлика, че на него му дават доста по-добра крива на мощността и при 150 ампера има почти 100 нютонметра. Другото му предимство е, че можеш да стигнеш с него 10 000 оборота/минута, което е пък основното предимство на асинхронните двигатели пред тези с постоянни магнити.

Друг недостатък на Костовския мотор е тези 500 ампера, които искат. Да работиш на ниско напрежение с такива огромни токове си е лудост. Има големи загуби по кабели, връзки, контактори. Определени 100 волтова батерия е много ниско напрежение за "50" киловатов мотор. 50 в кавички, защото едва ли ще изкара на оста си такава мощност.

Двата варианта, които аз бих ти препоръчал са:

1. Азурски мотор, който е ужасно евтин, но контролерът за него е скъп. Не чак толкова скъп, колкото комплекта на Костов. Би ти свършил чудесна работа за леката кола, която си избрал.

2. Скоростна кутия от Тойота Приус. В нея има два електромотора. Комплекта кутия + инвертор го взимаш за по-малко от 2000 лева. За още толкова (или и малко повече) взимаш контролер, който да управлява това нещо. Тогава получаваш 35 или 50 киловата (зависимост кой модел на тойота избереш) с 350-400 нютонметра въртящ момент, водно охлаждане на контролер и двигател, нямаш скоростен лост и цялата мощност и въртящ момент го имаш от нулата. Кара се като тролей, само с газ и спирачка от нула до максимална скорост без превключване.

Недостатъци: по-трудното монтиране и повечето механична работа по колата. Все още е неизяснен въпросът с технотеста и дали това може да мине лесно и евтино защото освен двигател се сменя и скоростна кутия.
Определено заводски тракшън мотор проектиран в Япония за тази цел е в пъти по-добро и доказало се техническо решение от някое българско недоумие, изчислявано по формули и методики от преди 40-50 години. Най-добрият български АЦ мотор, който съм срещал има КПД около 80% като това е под номинални обороти. Затова категорично препоръчвам всяка друга алтернатива, различна от Костов или Капрони.
Потребителски аватар
stealthhack
Мнения: 243
Регистриран: 24 май 2011г. 16:45
Местоположение: София

Re: Мнение за КИТ

Мнение от stealthhack » 29 сеп 2013г. 21:19

Pif написа:Двата варианта, които аз бих ти препоръчал са:

1. Азурски мотор, който е ужасно евтин, но контролерът за него е скъп. Не чак толкова скъп, колкото комплекта на Костов. Би ти свършил чудесна работа за леката кола, която си избрал.
Какъв контролер е подходящ за азурския AC24LS?
За момента съм намерил Sevcon контролери на поносими цени, но не знам какъв волтаж ще ми е нужен!?!?
val4o89
Мнения: 21
Регистриран: 01 дек 2012г. 00:58

Re: Мнение за КИТ

Мнение от val4o89 » 18 окт 2013г. 10:40

Тъй като съм от все още неориентираните и недоразбралите, да попитам нещо друго. Малко се притеснявам, тъй като не ги тачите костовите мотори, но се вгледах в DC К9 HV. Има добра мощност от 31Кв номинал и номиналният ток е по-нисък от напрежението. :D В диаграмата излиза, че кпд-то на мотора е над 80% при нормален режим на работа. Гледах моторите на NetGain, и имам чувството, че са аналогични на костовите. Като цяло ми трябва мотор с около 30кВ номинална мощност и около 60-70кВ пикова. Предложете добър мотор в този клас. Отказах се от AC моторите. Като цяло няма избор и не мога да намеря нищо свестно. Ще питам нещо и за батериите, но това в другия раздел.
deleted user 1
Мнения: 43
Регистриран: 21 авг 2012г. 15:11

Re: Мнение за КИТ

Мнение от deleted user 1 » 18 окт 2013г. 17:57

Колко пари си решил да потрошиш за мотор/контролер и искаш ли да има регенеративно спиране ?
Също така колко ти е тежка колата и какво ускорение и каква максимална скорост искаш да постигнеш?
Колко пробег искаш да минеш и с какви акумулатори?

Кажи какво си намислил и най-вече като бюджет и ще ти измислим концепция.
Отговори