СЕРВИЗНА БАЗА ElectriClub

Запознаване на хората от клуба и общи приказки за електромобили

Как основно бихте се включили в сервизните бази на ElectriClub?

Ще работя по своя електромобилна конверсия
19
46%
Ще развивам бизнес с електромобили
7
17%
Ще помагам на други хора за техните конверсии и/или бизнеси
8
20%
Ще организирам събития – лекции, презентации, семинари за електромобили
0
Няма гласове
Ще организирам събития за сплотяване на клуба – срещи, събори
2
5%
Друго (моля, уточнете в отговор към темата)
5
12%
 
Общо гласове: 41
todor_raev59
Мнения: 78
Регистриран: 30 апр 2011г. 11:11
Местоположение: Бургас
Контакти:

СЕРВИЗНА БАЗА ElectriClub

Мнение от todor_raev59 » 10 май 2011г. 17:32

Здравейте колеги,

Както виждаме, нещата около електроавтомобила бързо се развиват, но ще бъдат ли достъпни на първо време за хора като нас следейки ценовата политика? Всички се възхищаваме от направените конверсии и никой не отрича трудностите, които преодоляват ентусиастите от различен характер. Смятам,че не Ви отбягва от погледа, когато гледате видео клиповете за конверсиите, също и материалната база, в която се правят. Вярно, не е чак кой знай какво, но все пак я има, затова предлагам да отворим една такава тема в нашия форум. Всеки да си каже мнението, независимо от всичко.

В момента клубът наброява над 130 члена, които имат изявен интерес и смятам, че при наличието на достъпна база не бихме се поколебали да започнем и ние. В процеса на дискусията ще се разбере къде е най-подходящото й място с оглед придобиване, оборудване, стопанисване и ред други неща.

Нека колегите да пишат и за населените места, в които се намират, да се огледат около себе си за подходящ сграден фонд. Засега толкова. Просто някак си трябва да се почне.
Ognian
Мнения: 70
Регистриран: 15 апр 2011г. 09:46
Местоположение: Sofiq
Контакти:

Re: СЕРВИЗНА БАЗА ElectriClub

Мнение от Ognian » 10 май 2011г. 20:37

Раев, дай по-ясно - какво имаш предвид?
todor_raev59
Мнения: 78
Регистриран: 30 апр 2011г. 11:11
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: СЕРВИЗНА БАЗА ElectriClub

Мнение от todor_raev59 » 10 май 2011г. 21:34

Ognian написа:Раев, дай по-ясно - какво имаш предвид?
Здравей Огняне,
Имам предвид, че можем да регистрираме едно ООД, където уставният капитал започва с два лева. Ще видим по колко пари ще се уточним да внесе всеки, като ще си имаме дял за това, което ще закупим при създаването на базата. Смятам поне 25-30 човека да се съберем като начало – не само от финансова гледна точка, а имам предвид, че при добра организация една конверсия може да се осъществи в рамките на две седмици. При което винаги ще има човек в базата, свързано с нейното опазване.
Можем съгласувано да търсим коли за конверсия, подходящ внос в зависимост с парите, които всеки разполага и какво търси. Смятам, че между нас има доста техничари и обзавеждането няма да ни създаде проблеми. Въпрос на организация. Питай за други неща, лошо боравя със сайта.
Потребителски аватар
turin
Site Admin
Мнения: 645
Регистриран: 20 май 2008г. 17:20
Местоположение: София/Троян
Контакти:

Re: СЕРВИЗНА БАЗА ElectriClub

Мнение от turin » 10 май 2011г. 22:22

Идеята на todor_raev59 е покрай онлайн-клуба да започнем да събираме и офлайн-общност. Да не са откъснати, а да съществуват заедно. Когато от онлайн се минава офлайн, винаги има трудности, защото трябва да се борави с материални неща (пари и други ресурси всякакви), да се съгласува свободно време. Да не говорим пък за пречките, неизбежно идващи от географската ни разпръснатост, а и винаги стои личният момент – по-добри и по-лоши отношения тук и там.

Но както аз я разбирам, идеята е да се събере някакъв материален ресурс, който да се използва от общността на клуба ни за развитие и подпомагане на проекти. Някои започват с форум, после стигат на нивото на ежегодни събори и срещи и остават там. Други обратно – първо правят нещо материално общо, после онлайн.

Идеята е да опитаме да движим всички тези неща едновременно – онлайн общност, срещи и място (места), където да се правят нещата технически. Като ресурсът се разпределя между хората, които ще правят конкретния проект – тоест да е достатъчно справедливо, за да не се почувства някой ощетен (това не трябва да се допуска).

Тодор се свърза с мен тия дни и накратко обсъдихме тези идеи. Моето мнение е, че всичко трябва да минава през форума, защото той единствено е "силата" ни всъщност – иначе сме прекалено пръснати по градове и села, че даже и в различни държави. Но около форума може да опитаме да направим нещо като малка лаборатория на клуба. Която с времето и с много внимание да се развие и да е по-лесно да правим проектите. Иначе всеки съвсем сам ще е по-трудно, вярвам.

Това е от мен – поне така аз виждам нещата. Не казвам твърдо "да" или твърдо "не", а и не е моя роля да го кажа. Аз се грижа за сайта ни и всичко, свързано пряко с него. Затова ще е важно всеки да каже какво мисли и как вижда такава идея.

За протокола: аз съм от София (понякога в Троян). Според мен най-големият проблем за терена/сградата ще е къде да бъде – в София е хем скъпо, хем май се краде бая. Но то пък се краде навсякъде, та знам ли. На мен би ми било най-удобно в София (предполагам и на доста други), но може да е добра идея да изберем централно място (Габрово и района; ще помисля за Троян също). Но все пак първо трябва да се види дали има ентусиазъм за такава идея. А, и най-вече да не очакваме всичко да стане наведнъж – по-добре да става бавно, може в началото да е съвсем малко – но да е стабилно във времето, да се развива и да работи.
Потребителски аватар
turin
Site Admin
Мнения: 645
Регистриран: 20 май 2008г. 17:20
Местоположение: София/Троян
Контакти:

Re: СЕРВИЗНА БАЗА ElectriClub

Мнение от turin » 10 май 2011г. 22:28

todor_raev59 написа:лошо боравя със сайта.
Добре се справяш, ти пък ;) Ако имаш всякакви проблеми със сайта – не се колебай да ме питаш (на лично, по пощата). Същото важи и за всички други!

Съвет – когато отговаряш на казано от друг, ползвай бутона за цитат. Представлява една стрелкичка надясно, намира се горе вдясно над всяко съответно мнение. Натискаш и то ти вкарва цитата; пишеш под него. Е, не е проблем, ако не става нещо – аз съм тук да оправям, ако нещо се обърква.
Прикачени файлове
10.05.2011-22,25,29.png
10.05.2011-22,25,29.png (966 Байта) Видяна 10608 пъти
Ognian
Мнения: 70
Регистриран: 15 апр 2011г. 09:46
Местоположение: Sofiq
Контакти:

Re: СЕРВИЗНА БАЗА ElectriClub

Мнение от Ognian » 10 май 2011г. 23:40

:) Това е малко невероятно за нас българите - да се съберем непознати, да започнем нещо общо и след това да го довършим. Обикновено, душата родна гледа как да "навакса" нещо в началото и после - соло!!! Разбираш многото значения нали?
А сега сериозно. Тази конверсия ни завари малко неподготвени, поне мен. Аз започнах преди няколко месеца, помогнах за една конверсия и подготвям цялостна програма за конверсиите. С колегите с които работя сме направили мини екипче. Налице са двоен гараж с крик и сносно оборудване, както и една минилаборатория за проектиране и разработки в електрооборудването. Всичко се прави в свободното време и когато има такова по простата причина, че този бизнес все още не е развит и няма възвращаемост. А никой от нас не е заделил свободни средства за инвестиране в него. За да се направи такова ООД трябва да сме наясно, че за възвращаемост на вложеното в ООД-то скоро няма да се говори по няколко причини според мен.
1. Хората все още гледат на конвертираните автомобили като на "електрокари".
2. Нямат доверие, че това може да са нормални или по-добри автомобили.
3. Нямат информация за икономическата или техническата полза от тях... има и други причини.
Засега знам за няколко "екипчета" като нашето, които се борят самостоятелно и като резултат - нямаме нито една конверсия с която да покажем, че конвертираният е нормален или по-добър автомобил от предишния. Точно това - липсата на добра конверсия кара всички, които гледат досегашните 5-6 конвертирани автомобила да се отчайват от конверсиите. Аз поне показах като данни тези автомобили на хора с желания да имат такава кола - нито един не пожела след като се запозна с данните им.
От дотук казаното аз мисля, че трябва да се инвестира и разработят поне 2 типа конверсии - една за хора търсещи предимно икономиите и една за хора търсещи удобствата. Все още не говоря за спортни коли.Такава изсмукана от пръстите инвестиция ще иска минимум 20 хиляди за разработката (ако софтуерът и документацията е за наша сметка) и още около 50-60 хил. за две конверсии. Чак тогава очаквам някой да прояви интерес от постигнатите резултати и да започне да поръчва. С данните на досегашните конверсии, с тяхното изпълнение и цени - само ще гоним желаещите. За да ги привлечем, трябва да покажем минимум следното:
1. Градски автомобил с данни: пробег на градско >100 км; разход на градско <12 квтч; максимална скорост >120 км/ч; ускорение около 10 сек/60 км/ч. борден компютър с минимум индикации като стандартните електромобили; цена около 20000 лв с литиеви батерии при пробег над 500000 км за батериите; вградено зарядно за нормален заряд от 12 часа макс. до 3 часа мин;
2. Автомобил с данни: пробег >400 км (при ном. скорост 80 км/ч), разход под 10 квтч при 80 км/ч; макс. скорост 150 км/ч; ускорение 5-6 сек/60 км/ч; стандартен бордкомп; цена около 45 хил. лв с лит. батерии; пак 500000 км пробег за батериите и горното зарядно. Това са данните от масовите електромобили, това трябва да постигнем като минимум. Аз поне работя вече по въпроса.
Е, това инфо ти е авансово, за да добиеш представа какво трябва да се направи като минимум и да помислиш дали искаш още да правим някаква фирма и какви средства ще са нужни. Всяко друго по-икономично решение ще доведе до повтаряне на досегашните конверсии и ще отблъсне хората от тях. Но пък ще освободи поле за новите електромобили :)
todor_raev59
Мнения: 78
Регистриран: 30 апр 2011г. 11:11
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: СЕРВИЗНА БАЗА ElectriClub

Мнение от todor_raev59 » 11 май 2011г. 10:46

Здравей Огняне,
във връзка с уводната ти част за българите мога да ти кажа, че от 1923г. до 1936-7г. България е била за образец за свободно коопериране в Европа, със силно развити взаимоспомагателни каси, времето на така наречения "златен лев". По отношение на това как някой си щял "да навакса", мога да ти кажа, ако имаш предвид "плагиатство", че съществуват такива текстове и практики, че ще ти се завие свят. Така че да не откриваме топлата вода и моля те не тиражирай скептицизъм и кажи как да станат, а не как да не станат нещата.
От казаното по-долу виждам, че сте ги напипали нещата. Точно за такова нещо говоря, но си го ползвате само вие, нали? Тук се намесва егоистичният елемент, за който говориш. Смятам, че подходящи за конвертиране на този етап са "малолитражките", тъй като собственото им тегло е малко и се ползват в градска среда дори да нямат рекуперация, тъй като често могат да се зареждат. Искам да те попитам къде се намира този мини инкубатор, ако не е тайна. Не се отказвам от идеята, защото развитието й ще включва и това, което сте направили в предпочитани маршрути за движение на първо време за наши членове.
Потребителски аватар
turin
Site Admin
Мнения: 645
Регистриран: 20 май 2008г. 17:20
Местоположение: София/Троян
Контакти:

Re: СЕРВИЗНА БАЗА ElectriClub

Мнение от turin » 11 май 2011г. 12:39

Да ви допълня двамата, защото според мен говорите за едно и също нещо по различен начин. Огнян според мен има предвид, че има голяма опасност да стане като с ТКЗС-тата. Тоест общото е на всички и на никого – значи е "мое". От това до злоупотребата и прецакването на всички крачката е само една и в днешни дни много хора лесно я правят. Иначе Тодор говори за взаимоспомагателните каси, тоест за коопериране от вида, който е бил преди 9 септември.

Това са два различни вида коопериране. С две думи – ако успеем да направим нещо по такъв начин, че никой да не се чувства ощетен и всеки ресурс, всяка стотинка да отива за нещо, което всеки да вижда как е от полза за него лично (а не да потъва за невидимо общо благо), тогава ще е добре. Добър пример за това са мото-клубовете – моторджиите си правят такива клубове, събират материален ресурс и си разпределят този ресурс по справедлив начин и целта е никой да не е "прецакан".

Ако не успеем така, другият вариант е съвременно ТКЗС или нещо като мини-пирамида, която само ще събере пари в джоба на шепа хора, те ще си бият камшика и... битият - бит...

Основният проблем е, че не се познаваме. Затова може да е добре да се почне със срещи на форума. Пак казвам – ако тази идея за сервизен център-лаборатория ще се изроди в нещо като ТКЗС, по-добре да не започваме.

А ако има начин да е нещо малко, което да има за модел клубни бази (както казах мото, но има и други) – тогава става и може да си заслужава.

Относно това дали да е фирма – вижте, може в началото да не е. И да се види дали има нужда да се регистрира. Може да е неформална база за сбирки на хора, фирмички и фирми, занимаващи се с темата. Тогава няма да пречи всеки да си има своя фирма и да опитва бизнес, а в базата на клуба да обменя опит и да си помага с колеги от "бранша". Това са само идеи – давайте още и казвайте какво мислите, за да видим дали си струва ;)
Потребителски аватар
turin
Site Admin
Мнения: 645
Регистриран: 20 май 2008г. 17:20
Местоположение: София/Троян
Контакти:

Re: СЕРВИЗНА БАЗА ElectriClub

Мнение от turin » 11 май 2011г. 12:47

Всъщност може да се направи сдружение или фондация. Да не е търговска фирма. При сдружението основното ударение е върху хората, които членуват – те са "ресурсът", заради тях се прави всичко. При фондацията ударението е върху паричен фонд, който се събира по различни начини (от хора, фирми, дарения, проекти и т.н.) и този фонд се изразходва съгласно целите, описани в документите на фондацията.

Фондация – измисляме много стегнати и точни правила за изразходване на фонда, изписваме ги в учредителните документи и регистрираме фондацията. Не са нужни много хора – 3-4 са достатъчни, защото фондация се управлява не толкова от хора, колкото от целите в документите. Фондациите подлежат на засилен контрол от държавата и това също е гаранция срещу измами.

Сдружение – първо трябва да се съберем хора, да направим учредително събрание. Да гласуваме на това събрание устав, в който да е записано всичко – цели, задачи, структура, права и задължения на членовете, абе всичко – както си го измислим. И пак регистрираме и готово.

Имайте предвид и тези варианти (освен ООД) и казвайте какво мислите ;)
todor_raev59
Мнения: 78
Регистриран: 30 апр 2011г. 11:11
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: СЕРВИЗНА БАЗА ElectriClub

Мнение от todor_raev59 » 11 май 2011г. 13:02

Много лошо ми звучи "фондация", може би от практиките от българския политически живот. Да, всичко е въпрос на точни правила и прозрачност.
Отговори