BLDC мотор с двоен магнитен кръг (алфа разработка)

Електродвигатели – новини, цени, предимства и проблеми
altero1
Строител на електромобилната реформа
Мнения: 106
Регистриран: 02 фев 2013г. 01:43
Местоположение: София

BLDC мотор с двоен магнитен кръг (алфа разработка)

Мнение от altero1 » 04 мар 2013г. 01:35

Това е технологична разработка под Свободен Технологичен Лиценз, целяща повишаването на коефициента на полезно действие с над 50% на безчетков правотоков двигател. Иновационният момент в разработката е поставянето на втори въртящ кръг от неодимови магнити от задната страна на статорните електромагнити. С увеличаване на диаметъра на плоския двигател може да бъде постигнато повишаване на коефициента на полезно действие до 80% при същото количество консумирана електроенергия, благодарение на оползотворяването на магнитните полета в задните краища на електромагнитните намотки от втория неодимов постоянномагнитен пръстен, прикачен към ротора.
BLDC 2R.jpg
BLDC 2R.jpg (93.29 KиБ) Видяна 20195 пъти
Технологичната разработка е започната днес 03.03.2013 от мен Георги Стоянов Шиндаров с ЕГН - 7508146646 и е част от проекта "Свободен Технологичен Портал". Прилагам лиценза под който се осъществява и декларирам, че съм съгласен с него.

Свободен Технологичен Лиценз - версия А.1.1 от 12.02.2013г

Този документ е създаден с цел разрешаването на достъп до участие в разработването на технология, представляваща поредица от общодостъпни използвани методи, за производство на определен промишлен образец или завършен търговски продукт.

Лицензът дава право на всяко лице, имащо отношение към процеса на разработка на дадения продукт, да сподели мнения, опит или познания (които не представляват търговска или държавна тайна и не нарушават авторските права на друго лице) имащи за цел развитието на технологията за производството на дадения продукт.

Лицензът дава право за използване на споделената информация за емпирични изследвания, свързани с решаването на даден технологичен проблем, възникнал в процеса на разработка на технологията или в друга подобна или различна от нея.

Лицензът дава право на използване на отделни описани в технологията методи в други технологични разработки при подробно упоменаване на първоизточника на информоцията за методите, използвани в тях.

Този лиценз е създаден да се прилага в свободното интернет пространство, с цел защита на авторското право в процеса на разработка на дадена технология.

Този лиценз е подходящ в случаите, в които има система за регистриране на дата, час и данни на потребителя, а също и архивиране и възможност за проследяване на целия виртуален процес на технологична разработка.

Този лиценз дава право на споделяне на познания и апелира за зачитане на авторските права на участниците в създаването на дадената технология.

Този лиценз дава право на авторите на технологията разработвана под него да потърсят правата си по съдебен ред използвайки архивираната информация на сайта на който се осъществява процеса като доказателство за авторство или съавторство в процеса на създаване на технологията.

Този лиценз е интелектуална собственост на Георги Стоянов Шиндаров с ЕГН 7508146646 роден в София, България и може да бъде променян с цел усъвършенстването му в течение на времето.
altero1
Строител на електромобилната реформа
Мнения: 106
Регистриран: 02 фев 2013г. 01:43
Местоположение: София

Re: BLDC мотор с двоен магнитен кръг (алфа разработка)

Мнение от altero1 » 04 мар 2013г. 02:14

Моля хората, желаещи да участват като съавтори в технологичния проект, да се идентифицират с трите си имена и да публикуват мнения само когато са убедени в полезноста им към развитието на проекта!

Крайната цел на проекта е коструирането на прототип, който да даде ясни параметри на ефективноста на иновацията. Всеки, който е заинтригуван от идеята, може да направи прототип, използвайки принципната схема, дадена по-горе или да се присъедини към екипа ми и с взаимни усилия да направим пробен двигател. Ако някой успее да го направи преди мен, би било добре да публикува резултатите от тестовете му на тази страница. Пожелавам успех на всеки, който вярва и знае, че в България могат да се създават по-добри и ефективни двигатели за електромобили! Аз вярвам и знам. :) (между другото, ако някой е виждал подобна реализирана схема на двигател, нека даде линк, за да не си губим времето в експерименти за установяване на параметрите му)
Потребителски аватар
turin
Site Admin
Мнения: 645
Регистриран: 20 май 2008г. 17:20
Местоположение: София/Троян
Контакти:

Re: BLDC мотор с двоен магнитен кръг (алфа разработка)

Мнение от turin » 04 мар 2013г. 10:17

Имам само една процедурна молба – нека самият "лиценз" стои в темата си и като правиш нов проект, просто да даваш линк към съответната реплика в темата "Свободен технологичен лиценз", където е актуалната версия на текста ти. Така няма да се дублира излишно съдържание, а и ако някой има какво да каже по отношение на текста на лиценза, ще може да го прави на мястото, където се разработва самият текст.

За другото – успех!
Потребителски аватар
SuriCat
Мнения: 629
Регистриран: 23 авг 2011г. 11:18
Местоположение: София

Re: BLDC мотор с двоен магнитен кръг (алфа разработка)

Мнение от SuriCat » 04 мар 2013г. 19:52

Тия цифри нещо не ги разбирам. Нормално едно БЛДЦ има 90% и повече кпд. Като го увеличиш с още 80% става ...... :!: :?: :!: (абе немоа го сметна).

Може ли да дадеш малко повече обяснение на идеята?
altero1
Строител на електромобилната реформа
Мнения: 106
Регистриран: 02 фев 2013г. 01:43
Местоположение: София

Re: BLDC мотор с двоен магнитен кръг (алфа разработка)

Мнение от altero1 » 04 мар 2013г. 20:44

При стандартните BDLC двигатели се използва магнитното поле създавано от намотките в единия край на желязната сърцевина на електромагнита, при моя тип двигател се използва и магнитното поле на другия край на желязната сърцевина на електромагнита за отместване на втория пръстен от постоянни магнити на ротора. Енергията, консумирана от електромагнитните намотки е една и съща, но потенциалната сила на отблъскване и привличане се удвоява, заради наличието на два срещуположни постоянни магнита от двете страни на статорните електромагнитни намотки. Разбира се, поради окръжната си концентрична форма лостовата сила на вътрешния постоянномагнитен кръг ще бъде винаги по-малка от тази на външния, затова говоря за повишаване на мощността под сто процента. Колкото по-голям е диаметърът на двигателя, толкова по-голяма ще е мощността и използваната потенциална сила на вътрешния постоянномагнитен кръг. Принципът на действие е тестван от мен с помощта на маховик, в края на който има прикрепени в първия случай един, а във втория два магнита и електромагнитна намотка между тях. В случая с единия външен магнит при подаване на електричен импулс маховикът прави половин оборот, а в случая с двата срещуположни магнита от двете страни на намотката, маховикът прави почти един оборот, което според мен доказва твърдението ми.
Потребителски аватар
LinuxUser16
Мнения: 32
Регистриран: 09 яну 2011г. 14:53
Местоположение: Milky Way,Earth

Re: BLDC мотор с двоен магнитен кръг (алфа разработка)

Мнение от LinuxUser16 » 25 юни 2013г. 21:46

BLDC моторите с постоянни магнити (в Българската литература СДПМ - мотори) имат и недостатъци. Основният е трудното пускане – необходимо е да се завърти роторът в посоката на въртене на магнитното поле на статора, но поради липсата на пускова кафезна намотка и невъзможността да се изключи магнитното поле, създавано от постоянните магнити, възниква асинхронен спирачен момент, създаден в резултат от взаимодействието между полетата на статора и постоянните магнити. Представеният тук електродвигател практически не може да тръгне сам – вторият ред магнити влошава още повече нещата. Мисля, че подобни моторчета се ползват в електрическите велосипеди, но там тръгването се подпомага с педалите. Повече инфо :arrow: Безколекторни постояннотокови двигатели. Разбира се,това не трябва да ни обезсърчава. Има много модерни разработки на безколекторни двигатели на постоянен ток (БДПТ), като най перспективен е Вентилният реактивен двигател – той има проста конструкция, поддържа се лесно, няма постоянни магнити, роторни намотки и не изисква използването на редки материали. Простата конструкция на ВРД му осигурява по-висока надеждност в сравнение с другите видове електромотори. Електрическите намотки на ВРД са независими една от друга, и дори в случай на напълно окъсила намотка двигателят продължава да функционира. Цената на ВРД е най-ниската от всички известни модели на електрически машини. Скъпа част в системата е само електронният инвертор!
Потребителски аватар
SuriCat
Мнения: 629
Регистриран: 23 авг 2011г. 11:18
Местоположение: София

Re: BLDC мотор с двоен магнитен кръг (алфа разработка)

Мнение от SuriCat » 26 юни 2013г. 00:30

Дай линк към повече техническа литература за тези "реактивни" двигатели..
Потребителски аватар
LinuxUser16
Мнения: 32
Регистриран: 09 яну 2011г. 14:53
Местоположение: Milky Way,Earth

Re: BLDC мотор с двоен магнитен кръг (алфа разработка)

Мнение от LinuxUser16 » 26 юни 2013г. 21:42

SuriCat написа:Дай линк към повече техническа литература за тези "реактивни" двигатели..
:arrow: Вентильный реактивный электродвигатель
:arrow: МАТЕМАТИЧЕСКАЯ МОДЕЛЬ ВЕНТИЛЬНОГО РЕАКТИВНОГО
ДВИГАТЕЛЯ

:arrow: http://en.wikipedia.org/wiki/Switched_reluctance_motor
:arrow: Switched Reluctance Motor Drives
П.П.
:idea: Предлагам ако има интерес да се създаде нова тема – Безколекторни (вентилни) постояннотокови eлектродвигатели
altero1
Строител на електромобилната реформа
Мнения: 106
Регистриран: 02 фев 2013г. 01:43
Местоположение: София

Re: BLDC мотор с двоен магнитен кръг (алфа разработка)

Мнение от altero1 » 26 юни 2013г. 22:19

Това което казваш, че стандартен BLDC (чиято принципна схема съм показал по-горе) не може да тръгне сам, е пълна глупост, как според теб тръгват всичките 5-6 BLDC-та в компютъра ти, да не би да ги завърташ ръчно или механично, а ако се поровя в интернет, със сигурност ще ти открия всякакви превозни средства, които тръгват от статично положение задвижвани от BLDC-та.
Потребителски аватар
LinuxUser16
Мнения: 32
Регистриран: 09 яну 2011г. 14:53
Местоположение: Milky Way,Earth

Re: BLDC мотор с двоен магнитен кръг (алфа разработка)

Мнение от LinuxUser16 » 27 юни 2013г. 07:34

Стандартните PMSM (Permanent Magnet Synchronous Motors) могат да тръгват сами, но няма да тръгва предложеният от теб "BLDC мотор с двоен магнитен кръг (алфа разработка)" – прочети добре какво съм написал по-горе!
Отговори