FIAT Bravo

Проекти за конверсии и конструиране на нови електромобили
bLdC
Мнения: 46
Регистриран: 05 юни 2012г. 20:46

FIAT Bravo

Мнение от bLdC » 17 яну 2013г. 03:26

Здравейте,

От доста време следя форума, но понеже нямах нищо конкретно за споделяне, не съм писал досега.
Следя и други форуми, а и почти всичко свързано с електромобилите.
Сега вече ще има и какво да покажа, понеже започнах работа по колата.
Ако има интерес, ще ви държа в течение за развитието на проекта.

та... директно по темата!
Обмислил съм доста варианти за кола за донор, но накрая се спрях на тази, която вече имам в гаража.
Като за първа конверсия не ми се ще да рискувам с нещо по-скъпо или рядко срещано с трудни за намиране части.

Все пак реших да се спра на качествени компоненти за самата конверсия (след обмисляне на много варианти).
Идеята е крайният резултат да е с не по-лоши динамични показатели от оригинала.
Та... запретвам ръкави и се омазвам до уши с машинно масло. :mrgreen:

Фиатът вече с махнат преден капак.
fiat
fiat
IMG_5133B.JPG (93.06 KиБ) Видяна 14252 пъти
демонтаж в гараж
parts
parts
IMG_5171.JPG (221.73 KиБ) Видяна 14252 пъти
само най-ненужното:
двигател – 200кг.
всичко останало – 85кг.
и ако сложим – 15кг. за горивото,
всичко на всичко – 300кг.

...и не бързайте да ме упреквате, че съм развалил хубавата машина, преди да видите какво смятам да добавя.
new transmission
new transmission
IMG_5116.JPG (244.79 KиБ) Видяна 14252 пъти
Ще ми се да ви покажа и батериите, но няма как,
някъде по пътя от производителя са (ако изобщо са тръгнали) :roll:

После ще пиша и за подробностите, та ако има интерес и тръгне лаф, още по-добре.
Потребителски аватар
eltransbg
Мнения: 215
Регистриран: 23 мар 2009г. 15:37
Контакти:

Re: FIAT Bravo

Мнение от eltransbg » 17 яну 2013г. 09:54

Супер изглежда последната снимка!
Успех с проекта, а във форума ще помагаме кой с каквото може :)
pvatanasov
Мнения: 33
Регистриран: 31 юли 2012г. 12:21

Re: FIAT Bravo

Мнение от pvatanasov » 17 яну 2013г. 12:14

Този двигател от къде го извади? Какви са му параметрите? Каква цена? Дай малко повече инфо...
bLdC
Мнения: 46
Регистриран: 05 юни 2012г. 20:46

Re: FIAT Bravo

Мнение от bLdC » 17 яну 2013г. 14:54

pvatanasov написа:Този двигател от къде го извади? Какви са му параметрите? Каква цена? Дай малко повече инфо...
Това е трансмисия от Toyota Prius gen.2 - 2008г.
Разполага с два мотор/генератора с постоянни магнити.
По документи единият е 50кW и е свързан директно към редуктора.
Другият е от порядъка на 20kW и е свързан към планетарна предавка
(power split device).

Големият мотор е за доста високо напрежение, но обмислям възможноста да
използвам инвертора от тойотата, който е много добре направен и има DC-DC
конвертор вграден в същия блок. И трансмисията, и инверторът са с водно охлаждане.
Потребителски аватар
SuriCat
Мнения: 629
Регистриран: 23 авг 2011г. 11:18
Местоположение: София

Re: FIAT Bravo

Мнение от SuriCat » 17 яну 2013г. 18:55

Добре изглежда.

Габаритите как са? Ще влезе ли в коша на фиата, и колко тежи това?
bLdC
Мнения: 46
Регистриран: 05 юни 2012г. 20:46

Re: FIAT Bravo

Мнение от bLdC » 17 яну 2013г. 19:41

SuriCat написа:Добре изглежда.

Габаритите как са? Ще влезе ли в коша на фиата, и колко тежи това?
Не съм замервал габаритите, но място има доста. Това е "просто" една въздебела скоростна кутия (100кг.).
Prius-Cutaway-4.jpg
Prius-Cutaway-4.jpg (186.87 KиБ) Видяна 14224 пъти
Повечето място си остава свободно и за батерии ще има достатъчно. :)
Потребителски аватар
eltransbg
Мнения: 215
Регистриран: 23 мар 2009г. 15:37
Контакти:

Re: FIAT Bravo

Мнение от eltransbg » 18 яну 2013г. 12:35

Доколкото разбирам, ще отпадне скоростната кутия на колата и ще трябва да смениш или преправиш каретата.
Ще се наложи присъединяването към колелетата да е или оригиналното (от Бравата) или да се използва това на Приуса...
Кое ще бъде?
Сигурно си мислил вече по въпроса и имаш готово решение, нали?
bLdC
Мнения: 46
Регистриран: 05 юни 2012г. 20:46

Re: FIAT Bravo

Мнение от bLdC » 18 яну 2013г. 14:27

eltransbg написа:Доколкото разбирам, ще отпадне скоростната кутия на колата и ще трябва да смениш или преправиш каретата.
Ще се наложи присъединяването към колелетата да е или оригиналното (от Бравата) или да се използва това на Приуса...
Кое ще бъде?
Сигурно си мислил вече по въпроса и имаш готово решение, нали?
Измерих диаметъра на осите на каретата, тези на фиата са с 2мм по-тънки.
Това, което ми идва на ум, ако разликата в диаметъра на шлиците е достатъчно голяма и разстоянието между колелата на фиата и приуса е сравнимо, дали не може да се разстържат и да се изработят нови шлици съответстващи на тези на фиата. Другият вариант, за който се сещам е да се комбинират двете карета, но доколкото разбирам за заварката и балансирането на осите се използват специални машини. Познанията ми по металообработка са доста ограничени.
Все още не съм намерил къде ще ги правя. Вие във фирмата нали преработвате (изработвате) части за автомобили.
Сигурно имате по-добра идея как става.
bLdC
Мнения: 46
Регистриран: 05 юни 2012г. 20:46

Re: FIAT Bravo

Мнение от bLdC » 11 мар 2013г. 13:46

Рамката на трансмисията е почти завършена.
За захващане към шасито използвам оригиналните тампони и болтове на двигателя.
tranL.JPG
tranL.JPG (488.82 KиБ) Видяна 14096 пъти
Рамката е направена от 30х30х3мм профили, а за захващането към трансмисията използвам болтове
12мм(5бр.) и 10мм(2бр.). Не е много лека, но идеята беше да стане здрава и да е лесна за изграждане
(без излишно усложнени форми). Очаквам крайното тегло на колата, след като сложа батериите, да не
надхвърли оригиналното тегло на фиата.
tranUP.JPG
tranUP.JPG (316.61 KиБ) Видяна 14096 пъти
Инверторният блок ще се намира над трансмитията. От двете страни има място за две кутии с батерии.
Пред самата трансмисия мисля да оставя свободно пространство за по-добро охлаждане при движение.
Отделно ще има неголям радиатор (в сравнение с този който свалих) за водното охлаждане на инвертора
и трансмисията. Ефективността на електрическата система и електромотора е много по-голяма от тази на ДВГ,
така че загряването е далеч по-малко.
front.JPG
front.JPG (370.17 KиБ) Видяна 14096 пъти
Освен това, колата се сдоби с нови главини, лагери и спирачни дискове. :mrgreen:
Така трансмисията става изцяло тойотска и не се наложи преработване на критични за сигурността елементи.
rrumpe
Мнения: 162
Регистриран: 23 яну 2013г. 17:10

Re: FIAT Bravo

Мнение от rrumpe » 11 мар 2013г. 14:12

Че ти си я свършил вече :)
А батериите къде ще стоят? И какви/колко са?
Отговори