Въпрос за Костов моторите

Електродвигатели – новини, цени, предимства и проблеми
Ognian
Мнения: 70
Регистриран: 15 апр 2011г. 09:46
Местоположение: Sofiq
Контакти:

Re: Въпрос за Костов моторите

Мнение от Ognian » 23 апр 2011г. 19:23

turin кои са тези двамата, които карат конверсии, можем ли да ги знаем?
Потребителски аватар
turin
Site Admin
Мнения: 645
Регистриран: 20 май 2008г. 17:20
Местоположение: София/Троян
Контакти:

Re: Въпрос за Костов моторите

Мнение от turin » 24 апр 2011г. 14:04

Аз знам за един (eltransbg) и още един човек е казвал тук, че вече кара конверсията си (sitroenzx).

За първия проект има инфо в мрежата – ето сайтът му, блог с развитието на проекта, има и видео на колата в движение. Повече подробности трябва да сподели самият eltransbg, той участва тук отдавна. За другия проект не знам друго, освен че е на Citroen ZX. Авторът трябва да каже.

Из другите форуми се споменават и други опити, но пак не знам конкретно. Ако някой има проект, нека го представи тук, за да започнем да се събираме във форума и да можем да обсъждаме различните решения. Освен това напоследък се чува, че има конверсии на някои от фирмите в ИКЕМ – хора от клъстера са тук (писали са преди в темите), но не са казали все още нищо по-подробно за проектите. Чу се за конверсия на ван Renault от ВТУ "Тодор Каблешков". И тях призовавам когато имат време, да представят проектите си във форума – всички ще имаме полза. И фирмите, и университетите, и потребителите тук.

С две думи – най-подробно споделя в Интернет eltransbg:
http://ev-bg.com/wordpress1/
http://www.youtube.com/user/eltransbg

Дано скоро не е единствен ;) Разказвайте за проектите си!
Когато се съберат поне няколко проекта, ще направя към ElectriClub нещо като български мини вариант на EVAlbum, ако има интерес.
nioiu
Мнения: 1
Регистриран: 01 окт 2011г. 10:56

Re: Въпрос за Костов моторите

Мнение от nioiu » 01 окт 2011г. 11:22

Реалист написа:Моето мнение е, че в момента е по-евтино да се движиш с двигател с вътрешно горене, отколкото с такъв с електричество. Не звучи много приятно, но трябва нещата да се виждат такива, каквито са. Основна причина е цената на един цикъл заряд/разряд на батерията. За да се убедите, разделете цената на батерията на броя гарантирани цикли заряд/разряд. Към тази цена добавете и цената на електричеството за заряд, амортизацията на автомобила... Е, ако се придвижим с 1-2 киловатчаса на 100км, тогава нещата може би са

Та питам: как би могло да се придвижи човек на 100км с разход от 1-2кВч/киловатчаса/. Една средна лека кола /с бензинов двигател/ изразходва няколко десетки киловатчаса за 100км. Може би превозното средство трябва да е много по-леко от лека кола. Но простата сметка показва че и така не се получава - колкото е по-малко, толкова КПД е по-нисък. А КПД не е толкова добър колкото ни се иска.

Колкото до използването на двигател като генератор, там нещата са също не много розови. Когато работи като мотор, тогава обикновено му се подава да речем с 20% повече мощност, отколкото се получава на вала му като полезна механична. Когато същияг се ползва като генератор, тогава на вала му трябва да се подаде пак с толкова /и дори повече/ проценти повече механична мощност, за да се получи същата електрическа. Ако тези 20% може да са много по-малки, тогава разликата ще е по-малка, но на практика те са и много повече от 20. Едно време се рекламираха електрокари с рекуперация /връщане на част от изразходваната електроенергия обратно в акумулатора/. Та рекламата беше за удължаване на пробега с до 20%. Което разбира се е някакъв максимум. На практика вероятно е било 10-15%.

Колега didopd, бихте ли изяснил идеята си за да може евентуално да се доразвие и да стане приложима?
Не е точно така, както си го мислиш. Явно някой те е заблудил относно цената на батерията и пробега.
За един пакет батерии, които имат 5000 цикъла живот, примерно по 100км пробег на един цикъл = 500 000км живот на батериите. Батериите струват около 10 000лв LYP батерии. И от тук нататък сметките са лесни – за изминаването на 100км са нужни около 2лв електричество, което прави 2 стотинки на километър. И като разделиш 10 000лв на разтоянието 500 000км се получава още 2 стотинки на километър от цената на батериите + 2 стотинки за тока = на 4 стотинки на километър, което прави 4 лв за 100км преход с електромобил. Това означава, че електрическите са по-икономични около 5 пъти, а и само като сметнем маслото и сервизното обслужване на ДВГ, сумата става още по-фрапираща. Единственият проблем е пробегът с едно зареждане, че не е повече от 100-200км с едно зареждане.
Потребителски аватар
SuriCat
Мнения: 629
Регистриран: 23 авг 2011г. 11:18
Местоположение: София

Re: Въпрос за Костов моторите

Мнение от SuriCat » 02 окт 2011г. 12:04

Малко инфо относно AC моторите:

КПД > 88% - при работа в двигателен режим
КПД > 75% - при работа в генераторен режим при определени условия

Оффтопик: Ветрогенераторните турбини ползват механизми, 95% сходни с AC двигателите. Имат малко изменения в конструкцията за да вдигнат КПД при условията в които ще работят през 99% от живота си. След като се построи една турбина (пилон,перки,генератор) се включва към мрежата като консуматор за да се развърти до определени обороти, след това минава в генераторен режим. Какъвто и да е вятър да задуха, не може да изкара турбината от състояние на покой (не говоря за малките домашни перки...)

ВЕЦ-овете също са с подобна конструкция на AC мотор. ;)
alabin
Мнения: 23
Регистриран: 07 дек 2010г. 14:46

Re: Въпрос за Костов моторите

Мнение от alabin » 19 апр 2012г. 15:07

Колеги – принципът на регенерация със сериен двигател не е нов. Най-просто казано, откача се електрически серийната намотка от котвата и се възбужда с право напрежение. Ел. машината за времето на генерация става с независимо възбуждане – генератор с независимо възбуждане. Така полученото напрежение е в зависимост от възбуждането на серийната намотка, временно напреженова. НО внимание за параметрите на контролера.
Stefanov
Мнения: 103
Регистриран: 20 фев 2011г. 02:56

Re: Въпрос за Костов моторите

Мнение от Stefanov » 28 апр 2012г. 20:32

Усещам на къде бият тези двамата ентусиасти с неограничения пробег. Интересна идея! Дано излезе някакъв резултат. Мисля, че няма нищо фантастично в идеята им. Въпросът е колко енергия може да се извлече от този фактор. Успех и ни дръжте в течение!
teodor.ivanov
Мнения: 116
Регистриран: 21 окт 2011г. 00:39
Местоположение: Исперих
Контакти:

Re: Въпрос за Костов моторите

Мнение от teodor.ivanov » 28 апр 2012г. 23:51

Еее Turin, бива ли така... не са толкова малко конверсиите, аз имам към 8000км с нашата А2-ка, а в София от време на време се движи електрическата ни Микра. До колкото знам нашите две и на ВТУ-то Кангото сме единствените с AC системи и много стискам палци на SuriCat да успее и той да се включи в отбора скоро.
Потребителски аватар
turin
Site Admin
Мнения: 645
Регистриран: 20 май 2008г. 17:20
Местоположение: София/Троян
Контакти:

Re: Въпрос за Костов моторите

Мнение от turin » 29 апр 2012г. 00:11

Писал съм горното преди година, тогава не се познавахме с теб, пък и не знаех за А2-ката още. Прав си, не са малко вече колите.
teodor.ivanov
Мнения: 116
Регистриран: 21 окт 2011г. 00:39
Местоположение: Исперих
Контакти:

Re: Въпрос за Костов моторите

Мнение от teodor.ivanov » 29 апр 2012г. 00:14

Мда, не видях датата, сори ;)
Отговори