Конверсия на Шевролет Каптива

Проекти за конверсии и конструиране на нови електромобили
npetrov
Мнения: 5
Регистриран: 02 апр 2012г. 14:31

Конверсия на Шевролет Каптива

Мнение от npetrov » 02 апр 2012г. 14:49

Здравейте на всички,

Някой може ли да ме ориентира колко пари ще струва конверсия на Шевролет Каптива, дизел с автоматична скоростна кутия?
Още като купувах колата ми се искаше да е електрическа, ама пусто преди 5 години нямаше никакви варианти (то не че сега тия пазарски колички дето ги представят за автомобил са опция де ;) ) – та като се поразрових днес гледам тук май е подходящо място за събиране на мнения. Има ли смисъл според вас въобще да се занимавам или няма как да стане и да чакам фабрично произведени модели?
Потребителски аватар
dzwer
Мнения: 24
Регистриран: 05 мар 2012г. 18:45
Местоположение: София
Контакти:

Re: Конверсия на Шевролет Каптива

Мнение от dzwer » 02 апр 2012г. 16:01

Конверсията ще е сложна, защото:
1. Колата е сравнително нов модел (от 2006-а насам), което обуславя по-сложната електроника в нея, съответно по-сложните преработки, за да ти се запази функционалността на вътрешното оборудване – километраж, копчета по таблото, климатик... Освен да се оставят оригиналните компютри за управлението на двигателя и другите модули и да се излъжат, че двигателя го има и си работи :lol:
2. Чистото тегло е от 1700 до 1800кг в зависимост от двигателя и оборудването, което си е страшно много за ел.автомобил и ако искаш да я направиш за извънградско с дълъг пробег – със сигурност ще надвишиш максималното препоръчано тегло на автомобила от производителя.
Цената за качествена конверсия може да надхвърли 20 000лв.
Лично според мен не си заслужава за този автомобил.
Nothing moves you like a hydropneumatic Citroen...
Samsung Galaxy SIII - designed for humans, inspired by nature...
Потребителски аватар
turin
Site Admin
Мнения: 645
Регистриран: 20 май 2008г. 17:20
Местоположение: София/Троян
Контакти:

Re: Конверсия на Шевролет Каптива

Мнение от turin » 02 апр 2012г. 16:36

Да допълня dzwer – наистина конверсия на Captiva би било трудна работа. Нещата, които се казаха, са логични – аз ще добавя още, че автоматичната скоростна кутия може да оскъпи и усложни още такъв проект (може би не много, но все пак).

Да кажем и добрите страни.

1) Колата я имаш – това е най-важното. Сравнително нова кола, сигурно и запазена, а и кола, с която си свикнал и която ти харесва. Тия неща са си определящи винаги, в крайна сметка.

2) Сравнително голяма кола. Да, наистина над тон и половина вече ще иска бая батерии, за да се движи. Но пък в по-голямата кола има повече място за слагане на батерии. Някои на запад взимат нарочно пикапи, например, за да ги товарят яко с батерии. Та в един такъв набъбнал СУВ като Каптива все ще има повечко място за батерии, отколкото в Mazda MX-3, например. И много повече, отколкото в нещо съвсем малко и градско.

Та въпрос на обмисляне е, според мен. Ако имаш възможност за повечко батерии – защо не? Имам предвид, че батериите са си най-скъпото, а когато са повече, и парите стават повече... Каптива не е чак ужасно тежка, по-скоро 1) това, че е автоматик и 2) ако е вариантът с 4х4 (повече загуби) може да са проблемните неща.
npetrov
Мнения: 5
Регистриран: 02 апр 2012г. 14:31

Re: Конверсия на Шевролет Каптива

Мнение от npetrov » 02 апр 2012г. 17:07

Цената е допустима – аз колата карам само из София и повече от 30-40 километра на ден не правя.
Притеснява ме колко пари ще ми излиза поддръжката на година и какво ще се случи при някоя зима като току-що миналата на -20 градуса до къде ще стигна :)
За сега като гледам какво предлагат като опции за фабрично производство са си направо подигравка – на цената на луксозен автомобил ти продават някаква зажмуцана колица, дето трябва всеки ден по 400км да правиш, че разходът да ти излезе наравно с бензина.
Американците имат няколко хубави модела (макар и твърде спортни за ежедневно ползване) ама "Тесла Model S" докато я докараш в Европа от 50 000 $ ще стане 100 000 $. Направо ум не ми го побира как това: http://www.blogcdn.com/green.autoblog.c ... 50-630.jpg
и това:
http://www.teslamotors.com/sites/defaul ... x640_h.jpg
може да са на една цена.
После големите производители мрънкят, че нямало търсене – срам нямат и тва си е, ма нали е още новост, та кой се излъже сега – излъже, докато китайците не пуснат сериозна алтернатива или Европейският съюз не ги натисне по-сериозно.
- ми аз за из село да се возят баба и дядо или за децата да бръмчат из квартала може едно пежо електричка, ма нещо са объркали броя на нулите след цената :)
npetrov
Мнения: 5
Регистриран: 02 апр 2012г. 14:31

Re: Конверсия на Шевролет Каптива

Мнение от npetrov » 02 апр 2012г. 17:49

turin написа:Каптива не е чак ужасно тежка, по-скоро 1) това, че е автоматик и 2) ако е вариантът с 4х4 (повече загуби) може да са проблемните неща.
Без да твърдя, че разбирам от електрически автомобили или автомобили генерално, но скоростната кутия не се ли изхвърля заедно с двигателя и не се ли слагат 4 ел.мотора за всяко колело по отделно и скоростта се контролира по електронен път от това колко ток се подава на двигателите?
Може да е глупав въпрос, но никога не съм се задълбочавал в това как работи автомобилът – предпочитам да се возя на него, не да го човъркам :)
А иначе аз за това питам за конверсия – каптивата ми харесва и като външен вид и като интериор и като багажно пространство – тъкмо си мисля, че няма дори да загубя кой знае какво от багажника, като вместо 6 и 7 седалка се сложат батерии. Разбира се, ще намалее теглото, което ще може да носи, но мен повече от 500 килограма не ми трябват така и така.
Потребителски аватар
SuriCat
Мнения: 629
Регистриран: 23 авг 2011г. 11:18
Местоположение: София

Re: Конверсия на Шевролет Каптива

Мнение от SuriCat » 02 апр 2012г. 18:23

Скоростната кутия остава, ако искаш да минеш по-тънко с парите и 1 мотор. С 4 мотора пак става, но много пари за скъпи мотори и електроника. (не х4 а х10, щото моторите трябва да са 10 пъти по-яки)

Това, че има 6-7 седалки е добре, може да натовариш още 150кг на техно място по закон :)
teodor.ivanov
Мнения: 116
Регистриран: 21 окт 2011г. 00:39
Местоположение: Исперих
Контакти:

Re: Конверсия на Шевролет Каптива

Мнение от teodor.ivanov » 02 апр 2012г. 20:20

Със сигурност минава 20000, ако се гони хубав краен резултат. Автоматът, както и цялата електроника не представляват кой знае какъв проблем, а това, че е 7 местна както каза SuriCat е супер.
За минусови температури има вариант за отопление на батериите, скоро ще вградим в А2-ката система както за отопление за зимата, така и за охлаждане през лятото. Да, малко ще падне пробегът, но той така или иначе при -20 няма да е кой знае колко голям :lol:
npetrov
Мнения: 5
Регистриран: 02 апр 2012г. 14:31

Re: Конверсия на Шевролет Каптива

Мнение от npetrov » 02 апр 2012г. 23:28

Пак инвестиция до 30 000 лв не е кой знае какво, ако крайният резултат е качествена конверсия, след която автомобилът да не създава ядове и да се изплати в дългосрочен план.
Въпросът е колко би струвала годишно поддръжката на автомобила и след колко време ще трябва да се сменят батериите, че те тръгнаха като компютрите на всеки 2 години да си удвояват капацитета и да си намаляват теглото. Някой да има представа какви са експлоатационните разходи на един електромобил – без очевидните разходи за зареждане.
Потребителски аватар
SuriCat
Мнения: 629
Регистриран: 23 авг 2011г. 11:18
Местоположение: София

Re: Конверсия на Шевролет Каптива

Мнение от SuriCat » 03 апр 2012г. 12:45

Поддръжка почти няма.

Евентуално накладки на спирачки от време на време. Но ако е с хубаво регенеративно спиране, значи на няколко години веднъж. Иначе масла и филтри, няма такова нещо. Само ток има да плащаш, но да го сметнем към 2,00лв на 100км ;)
После годишният данък ще ти падне почти на минимума. Да кажем към 30-50 лева, зависи от годината на колата и по каква формула ги смятат. Гражданската пак ще е по-малко. За съжаление в Бг още няма облекчения, че си ЕКО :?

А батериите не са като при лаптопите. Вярно, че се развиват, но с по-бавни темпове в сравнение с ГСМ и лаптопските. Все пак почти всеки има телефон и лаптоп. Някой по 2-3.
npetrov
Мнения: 5
Регистриран: 02 апр 2012г. 14:31

Re: Конверсия на Шевролет Каптива

Мнение от npetrov » 03 апр 2012г. 13:24

SuriCat написа:Поддръжка почти няма.

Евентуално накладки на спирачки от време на време. Но ако е с хубаво регенеративно спиране, значи на няколко години веднъж. Иначе масла и филтри, няма такова нещо. Само ток има да плащаш, но да го сметнем към 2,00лв на 100км ;)
После годишният данък ще ти падне почти на минимума. Да кажем към 30-50 лева, зависи от годината на колата и по каква формула ги смятат. Гражданската пак ще е по-малко. За съжаление в Бг още няма облекчения, че си ЕКО :?

А батериите не са като при лаптопите. Вярно, че се развиват, но с по-бавни темпове в сравнение с ГСМ и лаптопските. Все пак почти всеки има телефон и лаптоп. Някой по 2-3.
Добре за маслото, ама ако скоростната кутя остане, значи масло за нея би трябвало да се сменя?
Също и след колко време ще се издухат батериите?

И най-важното – в София някой занимава ли се с такива преработки? Че то тая кола някой трябва да се занимава да я поддържа.
Иначе поне на пръв поглед ако намеря кой да свърши работа, изглежда ще мога да карам електрическа кола най-накря :)
Отговори