Top-End Electric Vehicles

Проекти за конверсии и конструиране на нови електромобили
Потребителски аватар
roa
Мнения: 38
Регистриран: 04 окт 2011г. 13:46
Местоположение: София

Re: Top-End Electric Vehicles

Мнение от roa » 17 окт 2011г. 16:47

SuriCat написа::D :lol:

Иначе колата е към 1300 килца, очаквам да паднат към 300 като махна ДВГ и ауспух, радиатор, въздушен филтър, резервоар...
като махнеш радиатора - не махаш ли и автоматично климатика??
Потребителски аватар
infernus
Мнения: 200
Регистриран: 08 авг 2011г. 21:29

Re: Top-End Electric Vehicles

Мнение от infernus » 17 окт 2011г. 17:17

roa написа:
SuriCat написа::D :lol:

Иначе колата е към 1300 килца, очаквам да паднат към 300 като махна ДВГ и ауспух, радиатор, въздушен филтър, резервоар...
като махнеш радиатора - не махаш ли и автоматично климатика??

Климатикът е на отделен радиатор ;) даже два. Един в коша и един в купето. Този в купето не препоръчвам да се маха дори да се прежали да е без климатик, трябва да се разглоби света, а тежи 2 3 кила.
Потребителски аватар
SuriCat
Мнения: 629
Регистриран: 23 авг 2011г. 11:18
Местоположение: София

Re: Top-End Electric Vehicles

Мнение от SuriCat » 24 окт 2011г. 08:16

Да, така е. При мене радиаторите са 3 отделни (климатик, турбо, вода).
Наскоро се пробвах на едно волво 760 да му разглобя таблото и да махна климатика и водния радиатор, егати ужаса........ :?

Но в случая ще си ми трябват и двата вътрешни радиатора.
Потребителски аватар
SuriCat
Мнения: 629
Регистриран: 23 авг 2011г. 11:18
Местоположение: София

Re: Top-End Electric Vehicles

Мнение от SuriCat » 31 окт 2011г. 00:07

Ето и малко развитие.....

BMS V1.0.

Първият прототип на БМС-а, и то работещ доста добре като за първа самоделка :lol:

Един модул мери и балансира 10 клетки.
На снимката още не са монтирани баластите на баланса, още е в производство....

Понеже обичам всичко да е на макс... като напиша всичкия софтуер по тази платка, ще пусна и весия V2.0 която ще е с 4 пъти по-висока точност на измерване на клетките (в момента грешката е само 0,045v :lol: ). Също така ще се добави и функция за мерене на температурата върху всяка клетка по отделно понеже не ми стигна времето и материалите да го имплементирам още на V1.0

V3.0 ще включва 4,3 инча тъч-дисплей за таблото с опции на борд-компютър.... ;)
BMS V1.0.jpg
BMS V1.0.jpg (73.74 KиБ) Видяна 10792 пъти
Stefanov
Мнения: 103
Регистриран: 20 фев 2011г. 02:56

Re: Top-End Electric Vehicles

Мнение от Stefanov » 31 окт 2011г. 19:16

Браво!!!!!!
Би ли издал малко тайни за принципа на създаването на бмс?
В момента от кое ти зависи точността на измерването? От ADC или използваш входни операциони за преобразуване?
Потребителски аватар
SuriCat
Мнения: 629
Регистриран: 23 авг 2011г. 11:18
Местоположение: София

Re: Top-End Electric Vehicles

Мнение от SuriCat » 31 окт 2011г. 20:29

ADC-то.....

Каквото и да ползваш преди това, най-тесното място е ADC-то. От него зависи всичко.....
Потребителски аватар
SuriCat
Мнения: 629
Регистриран: 23 авг 2011г. 11:18
Местоположение: София

Re: Top-End Electric Vehicles

Мнение от SuriCat » 30 яну 2012г. 18:02

Статусът на BMS вече е на 90%.

На финалната права остава да се направи дисплей и модул за мерене на тока.

Останалата част по меренето и баланса на клетките работи и в момента се тества за издръжливост и се дописват дребни функции като комуникация.
BMS.jpg
BMS.jpg (205.06 KиБ) Видяна 10746 пъти
Кратко описание на модула
- Измерва до 10 клетки с точност +- 10mV
- Измерва до 10 температури ( на всяка клетка )
- Балансира всяка клетка по отделно по всяко време в зависимост от настройките
- Възможност за включване до 16 модула в мрежа ( до 160 клетки )

За сега е това от мен по въпроса с BMS-a ;)
Потребителски аватар
turin
Site Admin
Мнения: 645
Регистриран: 20 май 2008г. 17:20
Местоположение: София/Троян
Контакти:

Re: Top-End Electric Vehicles

Мнение от turin » 30 яну 2012г. 23:37

Красота! :)
С.Николов
Мнения: 242
Регистриран: 28 яну 2010г. 14:37
Местоположение: Варна

Re: Top-End Electric Vehicles

Мнение от С.Николов » 31 яну 2012г. 13:34

Като гледам снимката и се сещам един виц.
Семейство програмисти тръгват на почивка
и жената казва на мъжа си иди вкъщи и вземи трите куфара
жената чака пред блока, мъжът го няма никакъв
качила се да види ко става
и мъжът й казва:
- жена, все броя, а тука няма три куфара
- как така да няма, бе
- ми ето няма, виж броя 0 1 2 и пак 0 1 2
- чакай малко аз да видя
брои тя
- 0 1 2 0 1 2
вярно бе мъжо, няма три куфара
някой ни го е откраднал третия
:)

Поздравления за работата :)
(това да могат да се свържат повече модули много ми харесва)
С.Николов
Мнения: 242
Регистриран: 28 яну 2010г. 14:37
Местоположение: Варна

Re: Top-End Electric Vehicles

Мнение от С.Николов » 31 яну 2012г. 13:44

SuriCat
едно предложение
ако ти се занимава, идеята е да го направиш с USB комуникационен порт
с цел качваш се в колата с лапа-топа, бодеш кабела, стартираш програмата
и караш и си наблюдаваш на монитора :)
е, ще трябва и програма да напишеш за виндовс :)
Отговори