поръчка за конверсия към ел. автомобил

Проекти за конверсии и конструиране на нови електромобили
Потребителски аватар
infernus
Мнения: 200
Регистриран: 08 авг 2011г. 21:29

Re: поръчка за конверсия към ел. автомобил

Мнение от infernus » 10 апр 2012г. 21:38

Нали не пропускате момента, че конверсията е върху турбо дизелов агрегат, който е характерен с голям въртящ момент в ниските обороти, тоя звер 5 kW може да скапе празния ход на много бензинови атмосферни мотори. А като гледам е и бая модифициран, може да има модификация турбото да му се върти на по-ниски от 1500 оборота, за да не може ел.моторът да тормози двигателя
DOMIC
Мнения: 25
Регистриран: 28 мар 2012г. 09:25

Re: поръчка за конверсия към ел. автомобил

Мнение от DOMIC » 10 апр 2012г. 23:21

Да, да. Нищо не пропускам. Знам, че тази идея е по-ефективна при дизелите. Даже съм срещал в нета в някакъв чужд сайт разработка върху дизелов джип с верига, това бръмбарче е с ангренажен ремък. Аз търся нещо по-слабо, за да не сменям ролките на пистовия ремък. Това ще е първоначален евтин експеримент, за да мога да се ориентирам каква е ползата от такава конверсия и дали си струва по-нататъшна разработка.
alabin
Мнения: 23
Регистриран: 07 дек 2010г. 14:46

Re: поръчка за конверсия към ел. автомобил

Мнение от alabin » 12 апр 2012г. 15:16

DOMIC написа:Даааа. Това е ГРАМАДНО 5кW трифазно ЧУДОВИЩЕ!!! Аз съм по-скромен: малък правотоков двигател с мощност, колкото да движи пистовия ремък, max. около 1-1,5kW, с малък въртящ момент и консумация, така че да работи със стандартния акумулатор на колата. Да работи и в режим генератор с минимално натоварване на ДВГ – около 1-2А. Външните габарити трябва да позволяват монтажа му на мястото на компресора на климатика, там мястото е ограничено, около 100-120мм диаметър. От готовата продукция най-подходящи са двигателите от лебедки 12V, към тях има и управление.
Искаш правотокова електрическа машина, която да се обръща от двигател в генератор и обратно, с малка електрическа мощност. Зарядните динама от старите волги – ония с еленчетата може и да стават. Ако нещото е било ген-р, доста по-слабо е като двигател. Ако е било двигател – по трудно се самовъзбужда. Трябва да си сигурен, че ремъкът ти няма да почне да приплъзва в режим на двигател. Но... рискуваш си акумулатора. Колко време ще ти работи в режим на двигател и до каква разрядка? И за какво ти е в режим на генератор, когато имаш стандартен зарядник с близки параметри. Или ще я товариш (колата) с още акумулатори?
А кой ще го превключва от единия в другия режим, ще сменя поляритетите и т.н.?
Много общо е формулирано.
Потребителски аватар
SuriCat
Мнения: 629
Регистриран: 23 авг 2011г. 11:18
Местоположение: София

Re: поръчка за конверсия към ел. автомобил

Мнение от SuriCat » 12 апр 2012г. 15:49

Вариант е с мотор с постоянен магнит. Произвеждат се все още и в България. Даже аз имам някъде 2-3 чисто нови, само да се сетя къде са забутани. Само че мощности то порядъка на 1кв и нагоре от 12В акомулатор говорим за 100А ток. Ако ще ползваш акомулатора на колата без допълнителни батерии.... най-много да береш ядове!
DOMIC
Мнения: 25
Регистриран: 28 мар 2012г. 09:25

Re: поръчка за конверсия към ел. автомобил

Мнение от DOMIC » 13 апр 2012г. 03:19

Здравей, alabin!
Същите въпроси и аз ги задавам, като очаквам отговори от по-знаещи от мен. Какъв двигател да се избере (мощност, КПД) на 12V, за да не приплъзва ремъкът при работа, но достатъчно мощен, за да помага на ДВГ и достатъчно малки габарити, за да се монтира на мястото на компресора от климатика? В режим на генератор да не натоварва допълнително ДВГ (между 1-4 А), защото крайната цел е икономия на гориво. Трябва ли да има редуктор, с какво предавателно число или не? Първоначално смятам да пробвам само с акумулатора на колата. Управлението може и да е ръчно, но предпочитам да е електронно, защото е по-комфортно за шофьора.
Ето и подробно описание на режима на работа: След като заработи ДВГ, системата се включва в генераторен режим, т.е. втори генератор към колата, за по-бързо възстановяване на акумулатора. Основно при потегляне и ускорение за кратко време с-мата работи в двигателен режим (при включване на скорост и натискане на педала на газта), а допълнително и при извънградско за поддържане на скоростта, ако е зареден акумулатора. Електрониката се грижи за режима на работа и за състоянието на акумулатора – може да забрани двигателния режим, ако зарядът в акумулатора е малък.
При потегляне и ускоряване разходът на гориво е най-висок. В тези моменти, ако се помогне на ДВГ трябва да има икономия на гориво, както и повишена динамика. Режимът на ползване на с-мата наподобява "по-често използване на стартера" като консумирана енергия, затова искам да има генераторен режим. Ако е необходимо, може да се сменят акумулаторът и алтернаторът с по-мощни.
alabin
Мнения: 23
Регистриран: 07 дек 2010г. 14:46

Re: поръчка за конверсия към ел. автомобил

Мнение от alabin » 25 апр 2012г. 10:32

Тази идея за разработка се нуждае от пресмятане. Вземи "Автомобили, трактори и кари" на Семов. В първата глава има уравненията на мощностния баланс при ускорение. Провери какво ще се получи, ако ползваш само доп. ел двигател като ускорение или си задай ускорение и сметни какъв елдвиг ще ти трябва, за да го постигнеш. Друго не се сещам. Останалото е избор на машина и компоновката. Другата идея в хибридите са кондензаторните батерии – бързо поема и освобождава заряда. Но цените...
Потребителски аватар
SuriCat
Мнения: 629
Регистриран: 23 авг 2011г. 11:18
Местоположение: София

Re: поръчка за конверсия към ел. автомобил

Мнение от SuriCat » 25 апр 2012г. 14:37

Малък ел-мотор за кратки натоварвания може да се вземе стартер. Той е в порядъка на киловат и нещо.
naskov
Мнения: 36
Регистриран: 06 мар 2012г. 17:23
Местоположение: Пловдив

Re: поръчка за конверсия към ел. автомобил

Мнение от naskov » 17 май 2012г. 10:57

Такива преправки са излишни според мен.
Стандартното задвижване с ДВГ има множество механични компоненти, които носят достатъчно загуби за да обезмислят добавянето на електродвигател, който да е зацепен за агренажния ремък или агренажната верига.
Най-добре е да се реализира електрическо задвижване директно към скоростната кутия или 2 електродвигателя на задните колелета. Така се губи най-малка част от необходимата енергия за движение на един автомобил.

А експерименталните разработки са от материали, които често не могат да издържат челен удар на врабче при скорост 80 км. в час защото са създадени със съвсем друга цел и при тях се гони минимално тегло.

Хибридните задвижвания са икономически целесъобразни и изгодни, САМО когато са реализирани така, че при каране на ток ДВГ да е изключен (така че да не нанася загуби освен с теглото си). Затова и целесъобразните хибриди са с малки и леки ДВГ.
Всичко останало е само реклама и набутване за крайния клиент.
DOMIC
Мнения: 25
Регистриран: 28 мар 2012г. 09:25

Re: поръчка за конверсия към ел. автомобил

Мнение от DOMIC » 20 май 2012г. 10:59

Здравей, naskov!
Такава ДОБАВКА не е излишна, ако реализира икономия на гориво. Ценното в тази идея е, че с малко вложения се постигат: добра икономия, намаляване на вредните емисии, по-дълъг пробег до следващото зареждане, показване практически ползата от електрическо задвижване (макар и частично) на широк кръг потребители, защото заинтересованите от икономия са много повече от мераклиите за електрокар.
Приемете го като устройство за икономисване на гориво, а не конверсия, ако така ще е по-лесно за възприемане.
Все още мисля, че във Вашия форум би трябвало да има необходимите специалисти за проектно и техническо изпълнение на идеята.
naskov
Мнения: 36
Регистриран: 06 мар 2012г. 17:23
Местоположение: Пловдив

Re: поръчка за конверсия към ел. автомобил

Мнение от naskov » 22 май 2012г. 09:45

Пропускаш основното ми твърдение.
Това е пробвано много преди нас от най-добрите инженери в света, работещи във всички големи автомобилопроизводители.
Загубите при закачане на елзадвижване към агренажния ремък или верига са много големи и не само не водят до никакви икономии, а носят загуби.
Има реализирана икономия само тогава, когато електродвигателите са "зацепени" след двигателя и тя е най-голяма, когато електродвигателите са монтирани на задните колела или на диференциала.

Няма смисъл за мен да губиш време и пари да откриваш топлата вода, след като почти всички други са я открили преди теб. Опитвам се само да помогна.
Отговори