Peugeot 106

Проекти за конверсии и конструиране на нови електромобили
Ognian
Мнения: 70
Регистриран: 15 апр 2011г. 09:46
Местоположение: Sofiq
Контакти:

Re: Peugeot 106

Мнение от Ognian » 27 апр 2011г. 16:46

В еврон ООД работя в София. Все още не е достатъчно професионално изделие, а е поръчка и правя това, което може да си позволи клиентът. Работим на постоянна, а в някои режими и на променлива честота. Постоянната е около 16.5 Кхц. Скин ефектът при тези честоти е по-слаб, а и токовете през мотора не са правоъгълни. Според мен ще ти трябва принудително охлаждане.
Stefanov
Мнения: 103
Регистриран: 20 фев 2011г. 02:56

Re: Peugeot 106

Мнение от Stefanov » 05 май 2011г. 19:41

Преди два три дена, колега в университета пристигна с току-що направеното си електрическо колело.
Имах удоволствието да го покарам... субективно странно. Как да го опиша – ускорението е постоянно, няма нищо общо с познатите ДВГ-та. Колелото е направено с кит, купен от Конрад – 220 лв. струва моторът с контролера 500W. Захранва го с 3 акумулатора по 12Ач, има и регенеративна спирачка. Много интересно го гледаха доцентите и се чудеха какво е това :D и какво толкова коментираме :D.
Колкото до моя проект – продължавам да боря проблемите и надявам се скоро да имам резултат с контролера. Поздрави.
Stefanov
Мнения: 103
Регистриран: 20 фев 2011г. 02:56

Re: Peugeot 106

Мнение от Stefanov » 23 май 2011г. 21:10

Ето и дългоочакваното видео, но за съжаление с лошо качество.
http://vbox7.com/play:4088d25d
Стъпките са малки бавни, но за студент без опит в материята всяко постижение е като откритие :P.
Ognian
Мнения: 70
Регистриран: 15 апр 2011г. 09:46
Местоположение: Sofiq
Контакти:

Re: Peugeot 106

Мнение от Ognian » 24 май 2011г. 00:06

Стефанов, радвам се, че си минал през тръпката.
А сега бъди внимателен с акумулаторите. При някои режими ефективността на оловните акумулатори пада до 20 %. Ако искаш сподели тук на всички какви акумулатори и какви токове търсиш, а може и на лична да минем, за да не разводняваме тук.
Stefanov
Мнения: 103
Регистриран: 20 фев 2011г. 02:56

Re: Peugeot 106

Мнение от Stefanov » 24 май 2011г. 10:27

Хм за акумулаторите не съм мислил марка, но определяща там е цената. Смятам да ползвам 100Ah, 6бр оловни, тъй като токът на мотора ми при застопорен ротор е 106А, а при максимална мощност е 80А смятам, че това ще е най-оптималният вариант.
Сега което ме мъчи по схемата са паразитните индуктивности по проводниците. Променя се работата на отчитащата част и на токовата защита.
Ognian
Мнения: 70
Регистриран: 15 апр 2011г. 09:46
Местоположение: Sofiq
Контакти:

Re: Peugeot 106

Мнение от Ognian » 24 май 2011г. 16:10

Ако ограничиш тока на тези 106-110 А, очаквам да ти излезе около 50 % ефективността при 25 гр.С на серията MVR на Монбат. Виж данните на други оловни, че няма да е голям пробега. На 6 батерии очакваш да поемат около 7.5 квтч. А ще имаш на разположение около 3.5-4 квтч за двигателя.
Stefanov
Мнения: 103
Регистриран: 20 фев 2011г. 02:56

Re: Peugeot 106

Мнение от Stefanov » 25 май 2011г. 18:25

Не знам... По въпроса с батериите съм много резервиран. Мислех си дали да не ползвам стартерни батерии като най-евтини и леки, но пък с най-малък живот (който дори не мога да предположа колко е). Тези, които ми препоръчваш, предполагам са поне два пъти по-скъпи от стартерните (а и не мога да им намеря цена).
Виж какво намерих. На тази графика по абсцисата е разряд в %, а по ординатата – цикли заряд, което ме навежда на мисълта, че при правилна експлоатация и обикновените стартерни батерии ще ми свършат работа (с големи резерви да речем поне 2 години). Виждам, че си вещ в областта, надявам се на адекватен съвет.
Прикачени файлове
Cycles vs Life.JPG
Ognian
Мнения: 70
Регистриран: 15 апр 2011г. 09:46
Местоположение: Sofiq
Контакти:

Re: Peugeot 106

Мнение от Ognian » 25 май 2011г. 19:26

6 броя 100Ач са около 240 кг само акумулаторите. Виж дали можеш да свалиш толкова килограми от колата. Ако двигателят ти е 30-40 кг, значи 270-280 кг трябва да свалиш минимум от колата, та като сложиш бат. + двигателя и още 20-на кг други, да можеш да запазиш почти същото тегло, иначе няма да минеш през технотеста. Ако смяташ да не минаваш там - твой въпрос. Батериите - с около 7 квтч вкарана енергия при 50 или даже 60% ефективност в този режим ще изминеш около 30-на км и то ако колата + 150 кг товар станат до 1200 кг, ако е под 1000кг може би 35-40 км. На 70% разряд имаш 700 цикъла по 35 км - след 24-25000 км (обикновено е 20-30% по малко) и сменяш батериите с нови... Всичко това важи, ако ги зареждаш с нормално зарядно и ги следиш на 100% - никога презаряд и т.н.
При 1000 кг (кола + теб и още някой) ще имаш ускорение, което ще ти даде 50 км/ч за 30-40 сек при Рмах на дв-л около 18 квт, ако имаш такава. Икономична, но тромава ще стане според мен с този 6-7 квт мотор. Не знам колко ти е тежка колата обаче, ако е под 800 кг, всичко отива на по-добре.
Stefanov
Мнения: 103
Регистриран: 20 фев 2011г. 02:56

Re: Peugeot 106

Мнение от Stefanov » 25 май 2011г. 20:28

Колата тежи точно 795кг, неслучайно съм избрал такава. Мисля, че ще успея да вляза отново с тези килограми.
Въпросът е друг – от графиката виждаме следното: колкото по-дълбоко разреждаме батериите, толкова повече цикли заряд получаваме, което, ако ограничим разряда до 25%, разполагаме с 2000 цикъла – което значително увеличава пробега и времето за смяна на батерии.
Ognian
Мнения: 70
Регистриран: 15 апр 2011г. 09:46
Местоположение: Sofiq
Контакти:

Re: Peugeot 106

Мнение от Ognian » 25 май 2011г. 22:38

Искал си да кажеш обратното, колкото по-малко разреждаме батериите. Има логика, но е трудно приложимо - тогава за същия пробег ще трябва да сложим 2-3 пъти по-голяма батерия и няма да имаме 240 кг, а около 600-700 кг. батерия!!!
Провери си все пак колко килограма ще свалиш - това ще ти даде колко кг можеш да сложиш. Даже и да не спазиш натоварването, няма да има голям успех. Това се ползва масово от китайците, но за литиеви батерии. Те слагат доста над нужното батерии, разреждат ги на 50-60 % и батериите може да изкарат милион км или пък да си ги зареждаш по пет пъти на ден, защото отиват над 8000 цикъла, даже и по 50 км да сложиш на цикъл, пак имаш 400 000 км.
Отговори