Peugeot 106

Проекти за конверсии и конструиране на нови електромобили
Потребителски аватар
SuriCat
Мнения: 629
Регистриран: 23 авг 2011г. 11:18
Местоположение: София

Re: Peugeot 106

Мнение от SuriCat » 20 окт 2011г. 13:49

Аз нещо се обърках,
вие само за гола платка ли говорите или за сглобен, изтестван контролер.

Ако ще говорим за гола платка, цена не повече от 50лв. което не намирам за скъпо на фона на 1000е минимум за контролер.
Потребителски аватар
stealthhack
Мнения: 243
Регистриран: 24 май 2011г. 16:45
Местоположение: София

Re: Peugeot 106

Мнение от stealthhack » 20 окт 2011г. 15:15

SuriCat написа:Аз нещо се обърках,
вие само за гола платка ли говорите или за сглобен, изтестван контролер.

Ако ще говорим за гола платка, цена не повече от 50лв. което не намирам за скъпо на фона на 1000е минимум за контролер.
Говорим да проектират, направят и оживят платката, и по еконта да ми я пратят готова, но си мисля дали да не взема една от техните готови например PWM DC Controller Rev. 1 и мощните транзистори да ги отделя на отделна платка, а закупената платка да я ползвам за Driver на Mosfet-ите (които ще са на отделната платка), така ще мога да захранвам платката примерно с произволен волтаж от 18-45V а мосфетите директно с волтажа от голямата батерия на колата!
Нещо такова съм го замислил.
С.Николов написа:stealthhack,
ако имаш кой да работи с CADSTAR или PROTEL, сам можеш да си направиш проектите на файловете за платките и само тях да дадеш директно за изработване. Ако някой ти иска на CORELDRAW, можеш спокойно да го пратиш на.... "самоцензура"
Ако платката е едностранна, ще излезе по-евтино изработката.
Най-скъпо излиза метализиране на отворите.
За единична бройка не си струва.
Ще поработиш малко повечко с поялника ;)
С голям кеф бих си направил сам платката, но не съм вещ в електрониката, знанията ми не се разпростират чак толкова, че сам да си проектирам платката!
Потребителски аватар
SuriCat
Мнения: 629
Регистриран: 23 авг 2011г. 11:18
Местоположение: София

Re: Peugeot 106

Мнение от SuriCat » 20 окт 2011г. 15:24

колко пари мислиш ще ти излезе тази врътка да направиш? Смятал ли си?

Дали няма да излезе да си купиш вече тестван контролер!
Потребителски аватар
stealthhack
Мнения: 243
Регистриран: 24 май 2011г. 16:45
Местоположение: София

Re: Peugeot 106

Мнение от stealthhack » 20 окт 2011г. 15:28

SuriCat написа:колко пари мислиш ще ти излезе тази врътка да направиш? Смятал ли си?

Дали няма да излезе да си купиш вече тестван контролер!
За да ми изработят контролера съм склонен на до 200лв., защити от претоварване аз сам ще си направя!
А опитът с Driver-a може и по-евтин да излезе, само трябва да проверя до колко мосфет-а ще може да отваря и затваря. ;)
Stefanov
Мнения: 103
Регистриран: 20 фев 2011г. 02:56

Re: Peugeot 106

Мнение от Stefanov » 25 окт 2011г. 20:28

Какво стана колега получи ли отговор за цена и съответни параметри?
Потребителски аватар
stealthhack
Мнения: 243
Регистриран: 24 май 2011г. 16:45
Местоположение: София

Re: Peugeot 106

Мнение от stealthhack » 25 окт 2011г. 20:43

Stefanov написа:Какво стана колега получи ли отговор за цена и съответни параметри?
От миналата седмица ми каза сътрудничка на фирмата (най-вероятно секретарката), че техен колега ще ми се обади да уточним функциите на контролера, мощността и др. От тогава никой не ми се обади и се чудя да се занимавам ли с тях още.
Относно контролерчето което си поръчах от тях, много съм доволен като видях как управлява IRFP2907 мощен мосфет, май сам ще си направя управлението за мотора. ;)
Така изглежда Изображение
Излезна ми с доставката 19лв., управлява се от MCU, в момента както казах отваря и затваря мосфет, който по спецификации може да държи 75V и 148А при 100*C на корпуса! :twisted:
Stefanov
Мнения: 103
Регистриран: 20 фев 2011г. 02:56

Re: Peugeot 106

Мнение от Stefanov » 25 окт 2011г. 23:11

Не знам ..... не се обиждай, но това ми изглежда доста несериозно решение... нямаш никакви защити... а това е опасно като цяло. Проблемите са в силовата част това ще ти го кажат всички вещи по материята. Не забравяй обратни диоди възможно най-бързи с малкъл пад на напрежение. Хубави електролити и също така къси кабели!!!
Ако слагаш повече от един транзистор, обърни внимание колко ампера може да ти осигури интегралката.
Потребителски аватар
stealthhack
Мнения: 243
Регистриран: 24 май 2011г. 16:45
Местоположение: София

Re: Peugeot 106

Мнение от stealthhack » 26 окт 2011г. 00:33

Stefanov написа:Не знам ..... не се обиждай, но това ми изглежда доста несериозно решение... нямаш никакви защити... а това е опасно като цяло. Проблемите са в силовата част това ще ти го кажат всички вещи по материята. Не забравяй обратни диоди възможно най-бързи с малкъл пад на напрежение. Хубави електролити и също така къси кабели!!!
Ако слагаш повече от един транзистор, обърни внимание колко ампера може да ти осигури интегралката.
Така е да, НО това е само драйверът за мосфетите, не е контролерът като цяло и не е силовата част, а управляващата, където се модулира правоъгълният сигнал и се указва честотата на превключване, вече след тази платка се слагат мощните мосфети, където преди тях ще има прекъсвачи и ще е със всякакви защити! ;)
Мосфетите няма да са на тази платка, те ще са на радиатори (които вече закупих 100х200х25мм. 2 броя) с изнесени кабели и термошлаух изолация на всеки кабел, като от тази платка ще взема само кабела да управлява Gate-a на Mosfet-ите.
Вместо тези мощни Mosfet-и мисля да го направя с по-маломощни с цел по-малко топлоотделяне на управлението и повдигане на волтажа на системата (предразполага за по-малки амперажи при еднаква мощност с предишните Mosfet-и).
Елементите, с които мисля да пробвам управлението са IRF640FP искренно се надявам PWM контролерът да може да отваря 8 елемента наведнъж! :|
Потребителски аватар
SuriCat
Мнения: 629
Регистриран: 23 авг 2011г. 11:18
Местоположение: София

Re: Peugeot 106

Мнение от SuriCat » 26 окт 2011г. 08:15

Хм...

Ако съм те разбрал правилно, ще правиш контролер който ще подава аналогов сигнал вместо потенциометъра...

То тогава що не си направиш и шим-а направо в другия контролер. Поне от снимката на тази платка разбирам, че тук има само едно дребно PIC-че, което генерира ШИМ по задание от потенциометър, което е почти безполезно.

Това нещо схема към него имаш ли? Ако има постни я да видим въобще какво е сложено там...
Потребителски аватар
stealthhack
Мнения: 243
Регистриран: 24 май 2011г. 16:45
Местоположение: София

Re: Peugeot 106

Мнение от stealthhack » 26 окт 2011г. 15:00

SuriCat написа:Хм...

Ако съм те разбрал правилно, ще правиш контролер който ще подава аналогов сигнал вместо потенциометъра...

То тогава що не си направиш и шим-а направо в другия контролер. Поне от снимката на тази платка разбирам, че тук има само едно дребно PIC-че, което генерира ШИМ по задание от потенциометър, което е почти безполезно.

Това нещо схема към него имаш ли? Ако има постни я да видим въобще какво е сложено там...
Ето я схемата, всичко до последния резистор преди мосфета ще си остане на платката, само управлението (кабелът за GAte-a на мосфета) ще се изведе отделно и ще отива към мосфетите.
Управлението може да не е с потенциометър, може да се измисли по друг начин, например чрез педал:
phpThumb_generated_thumbnailjpg.jpg
phpThumb_generated_thumbnailjpg.jpg (35.7 KиБ) Видяна 3919 пъти
Прикачени файлове
Схема на контролера
Схема на контролера
untitled.PNG (171.24 KиБ) Видяна 3919 пъти
Отговори