Peugeot 106
Re: Peugeot 106
колега, виждам добре, че е само управляващата платка. Просто отбелязвам проблемите които аз срещнах когато още работех по моя контролер.
Каква е интегралката се пита? Колко е максималният изходен ток? Ще може ли този ток да презарежда гейтовия капацитет?
А на какво напрежение смяташ да работиш?
Каква е интегралката се пита? Колко е максималният изходен ток? Ще може ли този ток да презарежда гейтовия капацитет?
А на какво напрежение смяташ да работиш?
- stealthhack
- Мнения: 243
- Регистриран: 24 май 2011г. 16:45
- Местоположение: София
Re: Peugeot 106
Интегралката е 12F683 на Мicrochip, само да поясня, че мосфетът се отваря от напрежение не от ток, ето Datasheet-a предполагам ще е от полза за някого, не видях колко ток пуска по PWM управляващата писта.Stefanov написа:колега, виждам добре, че е само управляващата платка. Просто отбелязвам проблемите които аз срещнах когато още работех по моя контролер.
Каква е интегралката се пита? Колко е максималният изходен ток? Ще може ли този ток да презарежда гейтовия капацитет?
А на какво напрежение смяташ да работиш?
http://ww1.microchip.com/downloads/en/D ... 1211D_.pdf
Re: Peugeot 106
Стефанов е прав, с този чип, даващ няколко mА ток транзисторът ще изгори още при няколко ампера товарен ток – отпушва се бавно. Лесно ще си го обясниш, ако си представиш, че зареждаш един кондензатор от нула до 3-4-5 волта, където започва да се отпушва МОС-а. През него не тече ток, но след като се зареди, а дотогава колкото по голям ток, толкова по-бързо се зарежда (отпушва МОС-а). Обикновено за отпушване на МОС за нашите приложения се използва драйвер, даващ над 1 А ток за 50-100 наносекунди.stealthhack написа: Интегралката е 12F683 на Мicrochip, само да поясня че мосфетът се отваря от напрежение не от ток...
Ако искаш, ела на срещата в събота – ще поговорим за контролерите, има и по-прости схеми има и по-надеждни. Тази която мислиш да правиш няма да издържи дълго...
Re: Peugeot 106
Момчета писах имейл до Костов моторс за да ми кажат какви са характеристиките на мотора ми. Оказа се по тяхно виждане, че е 10kW.
След всеки изминал ден по пътищата на Варна се замислям за регенерация и в тази връзка ще помоля вещите в схемотехниката да ударят по едно рамо. Моторът е със смесено възбуждане.
Ако можем да измислим една принципна схема и от там нататък моя ще е задачата да я съживя.
След всеки изминал ден по пътищата на Варна се замислям за регенерация и в тази връзка ще помоля вещите в схемотехниката да ударят по едно рамо. Моторът е със смесено възбуждане.
Ако можем да измислим една принципна схема и от там нататък моя ще е задачата да я съживя.
- Прикачени файлове
-
- untitled.jpg (110.11 KиБ) Видяна 4041 пъти
Re: Peugeot 106
Това би следвало да е схемата на мотора. Въпросът е на коя намотка колко ток? Вторичната част е ясна, един повишаващ преобразовател с дълбока обратна връзка и евентуално регулировка на тока на спиране.
- Прикачени файлове
-
- ptd.jpg (12.19 KиБ) Видяна 4019 пъти
Re: Peugeot 106
Колеги за генераторен режим мисля че трябваше да се обърне посоката на тока през шунтовата намотка. Така серийната не се размагнитва но поляритета на машината трябва да се провери. За да няма грешка трябва полученият ток да мине през Грец и контролера за управление на двигателния режим да е изключен. Преди да се пристъпи към това, проверете при какви обороти колко ток генерира машината и съпоставете с макс. заряден ток на батериите и да се прецени колко време ще е възможен този режим. Най накрая колко е запасената енергия в един такъв малък автомобил като маса. И най-голяма полза ще имат живеещите около град който е в котловина, иначе ползата е за градските електроавтобуси дето още ги няма у нас, а само по китайските сайтове.
Re: Peugeot 106
Поправка. Сменяме изводите на роторната намотка. Целта е да запазим посоката на магнитното поле на статора.
Имам един въпрос. Трябва ли всяка работа в режим на рекуперация да се счита за заряден цикъл, особено в литиево йонните батерии? Все пак е смяна на посоката на тока в батерията. И изобщо – каква е разликата между цикъл на зарядка и рекуперативно подаване на енергия в батерията. Иначе казано един цикъл на колко рекуперативни спирания се равнява и кой е критерият за сравнение. Не скъсяваме ли живота на батерията? Ако на ден спираме на 30 светофара? И т.н.
Имам един въпрос. Трябва ли всяка работа в режим на рекуперация да се счита за заряден цикъл, особено в литиево йонните батерии? Все пак е смяна на посоката на тока в батерията. И изобщо – каква е разликата между цикъл на зарядка и рекуперативно подаване на енергия в батерията. Иначе казано един цикъл на колко рекуперативни спирания се равнява и кой е критерият за сравнение. Не скъсяваме ли живота на батерията? Ако на ден спираме на 30 светофара? И т.н.
Re: Peugeot 106
Цикъл заряд е от минимум до максимум в идеалния случай. В малки порции токът на заряд не се смята за цикъл. Аз смятам да ползвам 60Ah литиеви клетки, максималният ток на заряд за тях при 25 градуса е 3С или 180А (което едва ли ще постигна). Контролерът трябва да се изкл. ясно. След греца ще има повишаващ преобразувател, тъй като при номинални обороти 2800 по теория машината трябва да генерира напрежение равно на напрежението на шунтовата (или каквато беше) намотка Rp, но тъй като няма да е винаги на 2800 оборота ще тряя се повиши напрежението. А интересно ми е дали има отбелязана посока или поляритет на проводниците вътре в мотора, тоест дали мога да разбера дали е с противопосочно или еднопосочно възбуждане.
Re: Peugeot 106
Колега, в този случай в който машината генерира по-голямо напрежение, в него включването е съпосочно включване на намотките на статора. Иначе е противопосочно. Внимавай в каква посока ще оставиш възбуждането след опитите за да не се разхвърчат пластините на колектора от противопосочно включване на статора в двигателен режим.Stefanov написа:Цикъл заряд е от минимум до максимум в идеалния случай. В малки порции токът на заряд не се смята за цикъл. Аз смятам да ползвам 60Ah литиеви клетки, максималният ток на заряд за тях при 25 градуса е 3С или 180А (което едва ли ще постигна). Контролерът трябва да се изкл. ясно. След греца ще има повишаващ преобразувател, тъй като при номинални обороти 2800 по теория машината трябва да генерира напрежение равно на напрежението на шунтовата (или каквато беше) намотка Rp, но тъй като няма да е винаги на 2800 оборота ще тряя се повиши напрежението. А интересно ми е дали има отбелязана посока или поляритет на проводниците вътре в мотора, тоест дали мога да разбера дали е с противопосочно или еднопосочно възбуждане.
В рекуперативен режим си в града. Гасиш скоростта преди някое кръстовище или дай боже по наклон. Но времето за такова спиране е ограничено и би било нерентабилно използването на повишаващ преобразувател който след 5 сек трябва да изключиш. Вместо това не е ли по-удачно (лесно осъществимо) да превключиш 2-3 пъти на по-ниска предавка. За да не влагаш енергия. И оборотите ти при генериране трябва да са с 10% по-високи от двигателните.
Re: Peugeot 106
Да, прав си за предавките, но така или иначе трябва да има повишаващ преобразувател, за да не следя постоянно оборотите и да превключвам предавки. А и от друга страна трябва нещо да ми прави напрежението константно при заряд и да ограничава тока, тъй като батерията ще е с няколко милиома импеданс.