Peugeot 106

Проекти за конверсии и конструиране на нови електромобили
Stefanov
Мнения: 103
Регистриран: 20 фев 2011г. 02:56

Re: Peugeot 106

Мнение от Stefanov » 14 авг 2011г. 00:11

Да Митко, разбирам за какво иде реч (на това трябваше да ме научи доц. Вълчев мисля). Какъв трябва да е принципът на тази защита? Тригер, който да прекъсва генерациите при достигане примерно на 130V? А обратните диоди не предпазват ли също транзисторите от тези пикове от инуктивността на мотора и на кабелите?
Предложи схемно решение на проблема.
Огняне, схемата на зарядното не е пълна, има още две схемки с нея. Ще пусна цялата схема и ще коментираме.
А някой ако разполага със схема на нещо фирмено не е лошо да я сподели с нас, така се учат хора като мен без опит.
Потребителски аватар
stealthhack
Мнения: 243
Регистриран: 24 май 2011г. 16:45
Местоположение: София

Re: Peugeot 106

Мнение от stealthhack » 14 авг 2011г. 01:32

Здравейте г-н Стефанов, следя с интерес развитието по пежо-то, но ми стана интересно едно!
Понеже имам същия мотор като вашият ДКБ 7,5/6,5/28 и ме интересува да взимам ли предвид режима на работа на мотора (S3-15%) и класа на изолация В издържа до 130 градуса максимум (http://www.engineeringtoolbox.com/nema- ... d_734.html)!
Топлоотделянето ми е проблем, монтирането на вентилаторче духащо към кухината между статора и ротора може би ще отведе тези 1450W отделяна топлинна мощност (ако може да се вкара в купето ще е най добре) а отопление в купето ще предлага контролера за мотора!
Също ви предлагам да погледнете серията на Monbat
Semi-traction Batteries http://monbat.com/articles.php?ArticleGroupID=15 като цена мисля няма да имат нищо общо със LiFePo елементите също и като пробег. Батерийте са по 24кг едната така че 6 броя са под 150кг. при вариант MP 100 100Ah(аз мисля този тип да ползвам).
Понеже го имам мотора готов, ми трябва купе за донор и през времето докато търся колата доусъвършенствам системата, различни варианти, и задвижвания с цел оползотворяване на наличното оборудване!
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображение
Това е моторчето – мисля вашият е същият, разновидност е изолацията внасяща вероятно другия режим S4(http://www.engineeringtoolbox.com/iec-d ... d_739.html)!
Поздрави и следя с интерес темата!
Последна промяна от stealthhack на 15 авг 2011г. 07:41, променено общо 1 път.
Ognian
Мнения: 70
Регистриран: 15 апр 2011г. 09:46
Местоположение: Sofiq
Контакти:

Re: Peugeot 106

Мнение от Ognian » 14 авг 2011г. 01:57

Здр. Стефанов,
Споко за пренапреженита, ти беше писал, че обратните диоди на мотора ще ги слагаш някъде близо до него и затова сме ги позабравили. Те точно това правят, гасят тези отскоци при изключването на МОС тр-а, пък и провеждат още малко докато е запушен тр-а. Все пак им провери (на обратните диоди) времето на отпушване и капацитета. Нали знаеш, че за гасенето се използват бързи диоди. Търси нещо с време на включване под 150 или 100 наносек. Ако сложиш бавни, сложи им някаква RC група.
За зарядното - за тази мощност над 1 квт е по-добра мостовата схема. За ттранзисторите му - IGBT не е удачно според мен, за същите пари, а и по-малко, има добри МОС тр-и. Вземи си и тук всички мерки за защита на транзисторите.
mit2011
Мнения: 14
Регистриран: 04 авг 2011г. 22:24

Re: Peugeot 106

Мнение от mit2011 » 14 авг 2011г. 06:26

Обратните диоди са си обратни диоди. Тях ги слагаш паралелно на електродвигателя, но във веригата трябва да имаш и дросел или друга най-малкото комутационна индуктивност, която колкото и малка да е има реакция при много бързо нарастване на фронта на импулса. Така или иначе без нея не може. Освен това паралелно на мотора има и филтриращ кондензатор. Това означава, че има моменти, когато токът в силовата верига се ограничава единствено от вътрешното съпротивление на батериите. За повече подробности питай доц. Вълчев. :lol: Твоя работа. Сложи двигателя на колата, натовари го и ще видиш.
Stefanov
Мнения: 103
Регистриран: 20 фев 2011г. 02:56

Re: Peugeot 106

Мнение от Stefanov » 15 авг 2011г. 02:54

Stealthhack, това е моят мотор. Смятам да му подобря топлоотвеждането като разширя предните отвори . Утре ще го нося при едни момчета тук във Варна да му обърнат посоката на въртене . Относно режима на работа смятам, че за моя проект градска кола е подходящ, тъй като във Варна повече от минута рядко ми се налага да настъпвам педала, моторът е с такова предназначение. А моят може би е по-различен от твоя. Имам вентилатор на ротора. Хм може би и аз съм в заблуда моят може да е по-мощен мотор. Това за топлоотвеждането в купето е добра идея трябва да се пробва!!! Относно батериите: на каква цена излизат тези 6 броя, тъй като аз в момента издирвам фирми вносители от Китай и ги нюхам да ми вкарат 6 броя Гелови батерии. Те се използват най-широко за UPS, телекомуникации и за фотоволтаични системи. Издържат на трикратно претоварвано по ток от номиналния, не се обслужват, до 1600 цикъла на разряд при 50% DOD (до колкото може да се вярва на китайчетата) и цена в Китай 740 лв за 6 броя.
Ognian, обратните диоди са бързи (поне за такива ги пишат в пдф-а) и идеята да са близо до мотора не се оказа удачна, максимално близо до транзисторите и +80V е начинът, тъй като тогава шунтират отскоците от паразитната индуктивност на проводниците свързващи мотор - дрейна и мотор +80V. По повод зарядното, вече късно имам платка готова и IGBT-та, добре де, може да се направи доработка на платката, но въпросът е: не се ли внасят повече загуби при пълен мост? Кои са недостатъците на полу моста?
mit2011, каква трябва да бъде тази индуктивност? А и за 100А? Ако не те затруднява, драсни една схемка и време диаграма за да разбера идеята ти, вече казах: студент съм и нямам опит.
Поздрави от морето :D
Прикачени файлове
IMG0075A_1.jpg
IMG0075A_1.jpg (189.11 KиБ) Видяна 4321 пъти
IMG0074A_1.jpg
IMG0074A_1.jpg (189.98 KиБ) Видяна 4321 пъти
IMG0073A_1.jpg
IMG0073A_1.jpg (226.5 KиБ) Видяна 4321 пъти
Потребителски аватар
stealthhack
Мнения: 243
Регистриран: 24 май 2011г. 16:45
Местоположение: София

Re: Peugeot 106

Мнение от stealthhack » 15 авг 2011г. 07:39

Здравей Stefanov, действително твоят се различава от моя, макар маркировката да е една и съща, относно охлаждането да добре е че има вентилатор все пак е зацепен на вала и дърпа от мощността на мотора, а батерийте на Monbat semi-traction според мен са най подходящи за тази цел от гледна точка на евтин заместител на скъпите LiFePo!
Някой от други форуми където вървят паралелно теми от рода "да си направим електромобил" беше споменал, че този модел батерия е около 130лв., но трябва да го проверя (вероятно E-mail до Monbat) и ги дават 300 цикъла минимум да издържат при 75% DOD което излиза 4-5ст. на километър, и кажи речи година живот на батериите, след което подмяна с нови.
Виждам че и ти си на шлиц отпред на мотора, как мислиш да захванеш маховика отпред, аз предполагам да стане с планка идентична тази на коляновия вал на оригиналният мотор (захващане с болтовете си) окончаваща на шлицова връзка към мотора. По между другото разбрах че Искра Силатроник произвеждат управления до 80V@150A продължително отдаване, може би днес ще ми върнат отговор включаещ цената (Предполагам <1000лв.).
Имам официалната спецификация за тези мотори от завода Георги Костов, довечера ще я сканирам и ще я кача, може да ти е от полза!

EДИТ: ето я спецификацията с размерите: :)
Спецификации
Спецификации
Image.jpg (233.69 KиБ) Видяна 4314 пъти
Размери
Размери
Image1.jpg (251.45 KиБ) Видяна 4314 пъти
Поздрави! ;)
Stefanov
Мнения: 103
Регистриран: 20 фев 2011г. 02:56

Re: Peugeot 106

Мнение от Stefanov » 15 авг 2011г. 18:08

Хм... Изключително полезна информация!!! Не бях запознат с това, че има и по голям модел като мощност (който вероятно е моят, не съм сигурен защото няма табелка взех го готов свален от електрокара). Остава да намерим и някакъв документ като сертификат за да можем да го представим на Технотест.
Днес понеже е денят на Варна (имаме сбор) и сервизът за ел мотори не работеше. Утре ще говорим на дълго и широко с момчетата и след това ще драсна някой ред и тук.
Закрепването по същия начин както си описал само с един допълнителен радиално-аксиален лагер на преходната планка, който да поема усилието от съединителя вместо да се натоварва лагера на мотора.
Аз бях пускал допитване до Монбат за същите батерии и не получих никакъв отговор. Дано при теб да има успех.
Погледни тези управления. Смятам, че до България няма да излезе повече от 300-350 лв. http://kellycontroller.com/kds72200e200 ... p-762.html
Потребителски аватар
stealthhack
Мнения: 243
Регистриран: 24 май 2011г. 16:45
Местоположение: София

Re: Peugeot 106

Мнение от stealthhack » 15 авг 2011г. 18:28

Stefanov написа:Хм... Изключително полезна информация!!! Не бях запознат с това, че има и по голям модел като мощност (който вероятно е моят, не съм сигурен защото няма табелка взех го готов свален от електрокара). Остава да намерим и някакъв документ като сертификат за да можем да го представим на Технотест.
Днес понеже е денят на Варна (имаме сбор) и сервизът за ел мотори не работеше. Утре ще говорим на дълго и широко с момчетата и след това ще драсна някой ред и тук.
Закрепването по същия начин както си описал само с един допълнителен радиално-аксиален лагер на преходната планка, който да поема усилието от съединителя вместо да се натоварва лагера на мотора.
Аз бях пускал допитване до Монбат за същите батерии и не получих никакъв отговор. Дано при теб да има успех.
Погледни тези управления. Смятам, че до България няма да излезе повече от 300-350 лв. http://kellycontroller.com/kds72200e200 ... p-762.html
Управлението е на прага на възможностите си, и имай в предвид че при потегляне токът не е 120А а е много повече, контролерът е до 200А пиково така че на някой светофар може да го изпържиш контролера, лесно можеш да разбереш кой е твоят мотор просто го премери ако е 360мм.(моят е 320мм.) дължина значи е 8,5KW при който този контролер не те оправя по никакъв начин!
Днес ми писаха от Костов моторс мисля е Plamenator (от форума) но не съм сигурен:
Добро утро,

Това е мотор за помпа на електрокар с кратък режим на работа (10мин?) и предназначен за ниски обороти.
Може да се вгради в конверсия, но не е подходящ и едва ли ще работи дъло.

Реконструкцията на този мотор не е практична – по-евтино ще излезе да се купи нов.
Цените на 9” моторите са тук:
http://kostov-motors.com/tractionmotors ... cvehicles/
За БГ предлагаме 20% отстъпка. Бих препоръчал К9” 144 даже и ако ще го ползвате на 80 волта.
Цените са без ДДС.

Поздрави,
Пламен Накев,
Балканкар „Г. Костов” АД
От тук нататък начертавам 2 пътя за развитие при мен: този мотор го продавам и купувам ET 4.4/4.8/60 (http://kostov-motors.com/tractionmotors ... size150mm/) по-слаб но и за малък градски автомобил не трябва голяма мощност, работи на 48V(6000Rpm са голямо предимство за маломощен мотор) тогава може да се вземе контролер от Искра Силатроник на по-нормална цена, 4 броя батерии по 12в. или 15 елемента от Литиевите елементи. Изобщо с около 3000-4000лв. се прави автомобилът на ток с нови елементи, мотор, управление.
За доказателство виж братята руснаци са конвертирали Suzuki swift с 5kW мотор, според тях движението на колата е повече от задоволително: http://electroauto.ru/forum/viewtopic.php?f=3&t=551
2-ри вариант: минавам на АС ток, но си мисля че парите ще са брутални там, имат вече в наличност в Костов Моторс и управления даже!
Поздрави. ;)
Stefanov
Мнения: 103
Регистриран: 20 фев 2011г. 02:56

Re: Peugeot 106

Мнение от Stefanov » 19 авг 2011г. 03:14

Аз не съм на това мнение! Преди 2-3 дена карах голфа на Пламен (за което много му благодаря) и обърнах внимание, че за да отлепи от място колата на втора скорост са му нужни 30А! При нормално ускорение 90-100А са напълkо достатъчни, при около 160А вече залепваш както се казва. При 8,5kW мотор както е моя случай, работещ на 80V токът при номинална мощност е 100-110А! Та контролерът които смятам да взема аз е 120А при постоянен режим на работа, 200А издържа 1 мин. Смятам, че които го е проектирал е измислил токова защита, термична защита и защита от краткотраен токов пик, което смятам, че ще покрие желанията ми. А и все пак аз ще си ползвам скоростната кутия и съединителя, което облекчава потеглянето особено на 1 предавка.
А вие колега получихте ли цена за монбат батериите?
Поздрави! :)
Потребителски аватар
stealthhack
Мнения: 243
Регистриран: 24 май 2011г. 16:45
Местоположение: София

Re: Peugeot 106

Мнение от stealthhack » 19 авг 2011г. 07:44

Stefanov написа:Аз не съм на това мнение! Преди 2-3 дена карах голфа на Пламен (за което много му благодаря) и обърнах внимание, че за да отлепи от място колата на втора скорост са му нужни 30А! При нормално ускорение 90-100А са напълkо достатъчни, при около 160А вече залепваш както се казва. При 8,5kW мотор както е моя случай, работещ на 80V токът при номинална мощност е 100-110А! Та контролерът които смятам да взема аз е 120А при постоянен режим на работа, 200А издържа 1 мин. Смятам, че които го е проектирал е измислил токова защита, термична защита и защита от краткотраен токов пик, което смятам, че ще покрие желанията ми. А и все пак аз ще си ползвам скоростната кутия и съединителя, което облекчава потеглянето особено на 1 предавка.
А вие колега получихте ли цена за монбат батериите?
Поздрави! :)
Здравейте г-н Сефанов, още не са ми писали от Монбат но мисля днес да се развъртя по телефона и да им подосаждам.
Моторът ви ако е реални 8,5kW няма как да иска 110А (Има загуби все пак, моят е 6,5kW но иска 106А за да върти с номинални обороти на 75V) най-малко е 130А при максимални обороти!
Ако забелязвате при Голфа на Пламен се ползват до 8-9kW от мощността на мотора (дори при ускорение), а той е 22kW минимум.
Контролерите ги има и в София на марката Curtis, обадих се вчера за актуални цени, едно момче ми взе и-мейла и ми каза че ще ми прати цени за Series и SepEx управления до 72-75V.
До къде стигнахте с конверсията г-н Стефанов, при вас мотора отпред захващането е на шлици, трябва фирма да изработи подходяща шайба за да се захване маховика, в София не намерих такава.

Поздрави. 8-)
Отговори