Страница 10 от 12

Re: Система за регенеративно задвижване на електромобил

Публикувано: 13 юни 2017г. 10:04
от pikaso9062
Благодарение на колегата el trans, който не е направил присъединителната плоча както трябва, скоростната кутия е изкривена и освен лагера са счупени и зъбни колела. Сега трябва да търся нова кутия и да се донаправи присъединителната плоча. Надявам се от толкова седене батериите да не се скапят. Поддържам ги заредени, но още поне месец няма да се ползват. Ще търся кутия на първо време.

Re: Система за регенеративно задвижване на електромобил

Публикувано: 17 юли 2017г. 20:28
от pikaso9062
След безкрайното чакане от почти 2 месеца ми писна да се занимавам с кретени и си оправих проблема сам. Колата е отново в движение. Ще успея за интервюто. От едно интернет списание за електромобили bulcharge искат да напишат статия за електромобила.

Re: Система за регенеративно задвижване на електромобил

Публикувано: 30 юли 2017г. 14:05
от Dim
Здравей Пикасо, казвам се Димитър и през далечната за електромобилостроенето 2008-2009г. и аз бях измислил две системи за генериране не електроенергия при движението на автомобила, едната използваше кинетична, а другата механична енергия и също като теб бях решил да патентовам своите вероятно гениални и в същото време елементарни идеи, както казваш и ти :), докато не се сблъсках с прекрасното ни посткомунистичеко патентно ведомство, първо, мен и баща ми ни вкараха в един архив с няколко десетки хиляди тома хартия на английски и руски език и ни казаха търсете си идеята, ако не ви се занимава разкрийте ни я и срещу съответното заплащане ние ще проверим дали подобно нещо съществува, ако не съществува и подлежи на патент също в срок от 3г. ще се издаде такъв, разбира се аз не бях толкова глупав и наивен да им разкрия идеята си, въпреки, че бях на 18-19, нито ми се занимаваше на тази възраст с подобни бумащини и си казах още съм прекалено малък за това, един ден ще отида с работещ модел в пълен мащаб, разбира се и аз потърсих съдействие от хора с пари и технически познания в областта (също като теб), но ударих на камък, естествено, кой ще вземе на сериозно 18-19г. хлапак с подобна революционна идея и замразих проекта. Разбира се, бях описал всичко подробно на един листа хартия, бях положил дата и подпис с идеята, че един ден мога да проявява претенции за авторство след анализ, трябва да се разровя и да намеря документа, може да се окаже, че сме съмишленици :)
Все още никой не е реализирал на практика моите идеи и няма да ги разкривам тук, но съм изключително радостен, че някой работи на практика по реализацията на подобна концепция, аз нямах финансовата възможност да го направя навремето, а след време се появиха други приоритети и така и не съм минал и метър напред, но има време.
Почти съм сигурен, че това, което съм измислил работи, за съжаление аз нямам финансовата възможност да го реализирам, нито притежавам необходимите и достатъчни технически познания да го реализирам, но както е казал един велик ум въображението е по-важно от знанията и също така не бива да се забравя, че най-великите и гениални изобретения са елементарни :)
Искрено ти желая успех и се надявам това, което си измислил да не се препокрива с моите идеи, за да има повече възможности за решение на проблема с автономността на ел. автомобилите. :)

Re: Система за регенеративно задвижване на електромобил

Публикувано: 31 юли 2017г. 09:53
от rrumpe
Пикасо, можем ли да гледаме интервюто някъде?

Re: Система за регенеративно задвижване на електромобил

Публикувано: 01 авг 2017г. 20:47
от pikaso9062
Ще е статия в сайта им. Като стане готова ще пратя линк.

Re: Система за регенеративно задвижване на електромобил

Публикувано: 03 сеп 2017г. 18:55
от pikaso9062
Вчера направих опит за тест на пробега. Опитът се провали, защото още нямам инвертор за 12 волтовата система на колата и съм с обикновен 44Аh акумулатор. Той задейства и шалтера и без него колата не върви. Но добих все пак някаква представа. Тръгнах с батерии заредени до 3.55V (напълно заредени), изминах 52км и напрежението беше паднало на 3.30V. Казаха ми, че напрежението не бива да пада под 2.75V. Значи за половината от очаквания пробег от 100км е изразходен по-малко от половината капацитет на батериите. Най-вероятно ще успея да измина 150км при това положение. Но това ще покаже реален тест, който ще извърша. Припомням пакетът е 125V, 100Ah, максималната скорост е 95-97км в час, зависи от посоката на вятъра и денивелацията.

Re: Система за регенеративно задвижване на електромобил

Публикувано: 04 сеп 2017г. 08:18
от SuriCat
Само по напрежение на клетките не може да се съди за капацитета...

С остатъка може да минеш и 100км, може и 10км...........

Re: Система за регенеративно задвижване на електромобил

Публикувано: 04 сеп 2017г. 17:35
от pikaso9062
По какво друго трябва да меря за по-точни данни?

Re: Система за регенеративно задвижване на електромобил

Публикувано: 07 сеп 2017г. 13:51
от Stefanov
Специално за измерването на капацитет и състояние на клетките се слага задължително BMS. Без него можеш да се сбогуваш с батериите си. Капацитетът на тези батерии се мери, като се калкулира влезлият и излезлият ток от тях (най-грубо казано). Така че не прескачай този жизнено важен модул от една електрическа кола.

Re: Система за регенеративно задвижване на електромобил

Публикувано: 07 сеп 2017г. 18:47
от pikaso9062
Естествено, че имам БМС, да не съм малоумен. За да калкулирам влезлия ток трябва да я зареждам на отделен електромер или имаше някаква формула за изчисляване?