Електро Картинг

Проекти за конверсии и конструиране на нови електромобили
радико
Мнения: 7
Регистриран: 26 май 2014г. 18:57

Re: Електро Картинг

Мнение от радико » 26 юни 2014г. 15:34

Малко по-късно се включвам в темата, но искам да отбележа, че няма никакъв проблем автомобилен алтернатор да се подкара като електродвигател. Това си е по същество най-обикновена синхронна машина, която е напълно обратима. Единственият проблем е при стартирането като двигател трябва да се стартира като асинхронен двигател с навит ротор. И после да минава в синхронен режим. Това малко усложнява управлението. Между другото, в един руски форум бях намерил едни ентусиасти, реализирали трифазен честотен инвертор на базата на Ардуино Уно.
deleted user 1
Мнения: 43
Регистриран: 21 авг 2012г. 15:11

Re: Електро Картинг

Мнение от deleted user 1 » 27 юни 2014г. 09:11

Ти колко автомобилни алтернатора си подкарвал като асинхронна машина?
радико
Мнения: 7
Регистриран: 26 май 2014г. 18:57

Re: Електро Картинг

Мнение от радико » 28 юни 2014г. 20:26

Не ми се е налагало да се занимавам с подобни занимания може би защото не съм чувствал липса на избор при необходимост от електродвигател. Но бъди сигурен, че ако все пак се наложи няма да ми е необходимо време повече от един час да го подкарам.
deleted user 1
Мнения: 43
Регистриран: 21 авг 2012г. 15:11

Re: Електро Картинг

Мнение от deleted user 1 » 28 юни 2014г. 22:04

Сигурно на вашата планета може и да стане ама на нашата действат едни други закони на физиката и според тях ще видиш бая зор. Ама пък знае ли човек, понякога липсата на знания може да доведе до някое ново фундаментално откритие. Току виж си измислил и 9в батерийка дето да изкара 100 киловатчаса енергия ;)
Потребителски аватар
turin
Site Admin
Мнения: 644
Регистриран: 20 май 2008г. 17:20
Местоположение: София/Троян
Контакти:

Re: Електро Картинг

Мнение от turin » 29 юни 2014г. 11:12

Pif, форумът е за обсъждане на проблеми и решения, а не за заяждане.
радико
Мнения: 7
Регистриран: 26 май 2014г. 18:57

Re: Електро Картинг

Мнение от радико » 29 юни 2014г. 18:55

Напълно съм съгласен, че форумът не е за заяждане. Та в този дух би трябвало да изтриеш поне още един коментар. Защото трудно бих ги определил като нещо друго, освен заяждане.
deleted user 1
Мнения: 43
Регистриран: 21 авг 2012г. 15:11

Re: Електро Картинг

Мнение от deleted user 1 » 29 юни 2014г. 21:37

Ами да си пишем откровени глупости тогава. Аз като не съм наясно по някоя тема не ръся врели и некипели как ще накарам автомобилен алтернатор да се развърти като асинхронен мотор. Щом държите да си обсъждате празни и безсмислени неверни приказки граничещи с глупостта - моля. Форумът си е ваш.
Потребителски аватар
turin
Site Admin
Мнения: 644
Регистриран: 20 май 2008г. 17:20
Местоположение: София/Троян
Контакти:

Re: Електро Картинг

Мнение от turin » 30 юни 2014г. 00:58

Ако може, се казва как.
Ако не може, се казва защо.
Форумът е за обсъждане. Всезнайковците нямат нужда да четат и пишат, защото знаят всичко.

Не съм трил във форума от много време и не смятам, защото тогава ще стана пъдар на пълен щат. Така че нека всички да се съобразяват с другите. Казвам го за последно в тази тема. ;)

Сега на въпроса – става дума за използване на автомобилен алтернатор като евтин и достъпен двигател за карт. Какви схеми за това има и какъв точно вид двигател е такъв обърнат алтернатор? Че може – може. Ако въпросът е как точно. Не е ли BLDC, което пък си е вид асинхронна машина? Или има различни видове алтернатори?

П.П.:
http://forum.arduino.cc/index.php/topic,188989.0.html
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=905411
https://www.youtube.com/results?search_ ... ator+motor
радико
Мнения: 7
Регистриран: 26 май 2014г. 18:57

Re: Електро Картинг

Мнение от радико » 30 юни 2014г. 20:15

BLDC си е асинхронен мотор с малко вградена електроника за да му се подаде прав ток. Стандартният автомобилен алтернатор си е синхронна машина. Асинхронните мотори в най-бързооборотния вариант се въртят с около 2950 оборота в минута при 50 херца. Синхронните се въртят с 3000 оборота при същата честота.

В двата случая говоря за машини с по един чифт полюси. Автомобилният алтернатор е с повече чифтове полюси и при 50 херца ще се върти с доста по-малко обороти. За да се подкара, е необходимо да се демонтират диодите на изправителя и алтернатора да се захрани директно на намотката (от нея излизат три извода).

Към ротора се свързва резистор около 20 вата примерно и 4 - 5 ома. С този резистор двигателят (алтернаторът) ще тръгне в режим на асинхронен двигател с навит ротор. И в такъв режим може да работи като оборотите му ще се регулират с промяна на стойността на резистора. На практика така се променя мощността и от там оборотите. Обаче има проблем, че роторът е от плътно парче желязо, а не от ламели и ще текат големи вихрови токове в него, от което ще се намали много КПДто и освен това ще грее моторът, затова когато двигателят достигне максималните асинхронни обороти, резисторът се изключва и на негово място се включва 12 волта прав ток. Роторът се превръща в постоянен магнит, който се зацепва с въртящото се поле на статора и започва да се върти със синхронни обороти. В предвид, че вече роторът е постоянен електромагнит, няма да има греене и загуби от вихрови токове. От този момент нататък е необходимо оборотите да се регулират чрез промяна на фазовата честота.

http://forum.allaboutcircuits.com/showt ... hp?t=97002 Тук намерих нещо подобно на това в руския сайт, за който писах по-горе, дори може да се окаже и че е по-добре направено. Става дума за трифазен честотен инвертор на базата на Ардуино.
radosi
Мнения: 29
Регистриран: 17 окт 2013г. 17:19

Re: Електро Картинг

Мнение от radosi » 18 юли 2014г. 03:04

Малко ми е трудно да се съглася с дефинициите ти, колега, но като ми остане време ще пробвам да дали ще се получи това което описва - понеже звучи разумно :)

Сега ще ти кажа докъде съм стигнал... алтернаторът отдавна е изхвърлен от сцената... но все пак за спорта го разкостих и развъртях, вързан в делта... тъй като оставих ротора му да е индуктивен, а не съм си играл да му слагам постоянни магнити, въпреки че имах мерак... се получи един мотор, на който можеш да променяш KV-то като променяш напрежението на ротора и така увеличаваш или намаляш магнитното поле... Поради ужасно дебелите проводници и ниското съпротивление на намотките - конторлерът, който програмирах да го върти вижда доста зор и фетовете почват да се припотяват, дори без да има консуматор към алтернатора. Прекалено ниските ефективности и огромното му тегло ме накара да се убедя за 20 мин, че това е безсмислено, просто си поръчах малко китайски BLDC моторчера, които след редуктор дават много приятни мощности :)

Към края на месеца ще сложа клипче да видите какво се е получило :) За съжаление батериите много се стряскат от продължителните 80А и се постоплят, което веднага налага понижаване на тока във веригата.

Ето схема на контролера :)
http://api.ning.com/files/*tHd*uipNJAYw ... SKY60A.png
Отговори