Electric DRIFT Car

Проекти за конверсии и конструиране на нови електромобили
deleted user 1
Мнения: 43
Регистриран: 21 авг 2012г. 15:11

Re: Electric DRIFT Car

Мнение от deleted user 1 » 13 ное 2013г. 10:52

От 4-ти. В първи се занимавах с по-смислени неща като електронното реле за мигачи на електромобила ;) Все още стоят на село разни рамки и колела. Беше с ремъчна предавка. Моторът в последствие се ползваше за въртене на мелачка за кайма и домати при правене на консерви и луканки.

Теслата е хубаво нещо, но има голямо но. 80 киловатчаса пакет ако трябва да го заредиш за 30 минути са 150 киловата. Средният разход на домакинство се изчислява на 2-2.5 киловата. Следователно един среден вход на жилищен блок се смята за 50 киловата средна мощност или 75 пикова. Вилната зона в която живеех преди време имаше 120 киловата трафопост. А ако в твоя блок сте двама с Тесла ?
Да го сметнем по другия начин. Заряд за 8 часа. Една лампа от уличното осветление е средно 250 вата. 10 киловта са 40 лампи. За да заредиш твоя електромобил трябва 1 километър улично осветление да не свети.
Проблемът е сериозен. Няма свободни мощности. Все още няма достъпна технология, която да събира енергия на микрониво в периодите с най-малка консумация и в периодите със свръх производство и да я доставя на електромобилите при необходимост. Затова по света искат да правят Smart Grid. Павецовете ни са малко, а и те не могат да се справят с фотоволтаиците и вятърните централи за момента. Щатите и Япония ползват акумулаторни станции с батерии с външен електролит както и електроцентрали комбинирани на сгъстен въздух и метан. При излишък компресират въздух в кухина под земята и при натоварване на мрежата изпускат този въздух и заедно с горене на метан въртят турбини и произвеждат ток. Във всички случаи мрежата не може да понесе дори по няколко електромобила в квартал и без бърз заряд. Нямаме кабелите, нямаме трансформаторите. А общините ще изградят зарядни станции като изградят и бензиностанции. Не е тяхна работа. Сега нали има зарядни станции. 16 ампера за 8 часа - 12 лева. Идва ти по 50 стотинки на киловатчас ако успееш да вземеш всичката енергия, която ти дава контактът. В противен случай плащаш 12 лева за по-малко ток. Много сме далеч като общество за тази нова концепция и електромобилът си остава глезотия, колкото и приятна глезотия да е.
s54
Мнения: 216
Регистриран: 16 ное 2012г. 15:24
Местоположение: София

Re: Electric DRIFT Car

Мнение от s54 » 13 ное 2013г. 11:06

С.Николов написа:Уважаеми г-н s54
разрешете да поспоря с вас
Уважаеми г-н Николов,
позволете да ви отговоря с реплика от едни емблематичен БГ филм ...
" И ние пушим цигари КЕНТ и ядем бонбонки ТИК-ТАК" или в контекста на темата
и аз ползвам интернет (често повече от нужното :lol: ), а за автомобилния спорт бих се изненадал силно ако сте по-запознат от мен ...

Сега бих искал да помоля да минем на ТИ и да си говорим по същество и като хора с еднакви интереси и виждания щом сме тук.
С.Николов написа:точно електродвигателят може да даде в моторните спортове
тука няма спор, но проблемът не е в задвижването, а в батерията или качената енергия на борда

Ето какво написах преди ...
s54 написа:Както и да е, не казвам, че не може
за момента не е нито рентабилно нито смислено според мен ...
Продължавам да твърдя, че за момента не е рентабилно да се прави състезателен електромобил.

Причината е масата или по-точно съотношението маса/мощност.
Все още няма батерии, които да позволяват качването на достатъчно енергия на борда достатъчно бързо.

В един състезателен автомобил се сипва точно толкова гориво колкото е нужно и това отнема секунди,
смятам, че няма спор, че това за момента няма как да се случи с ток или поне не с астрономически суми,
втора, трета, пета батерия и т.н. ...

Нещо друго, масата на горивото постепенно изчезва, олекотявайки колата, за разлика от тази на батерията, която е константа.

В автомобилния спорт всичко е въпрос на баланс и маса, а батерията тежи ...
С.Николов написа:да сте видели автомобил дори от българския шампионат, който да пътува София - Варна на собствен ход ???
Видял съм много неща в БГ състезания, това което написах е, че не може за разлика от тези с ДВГ, които могат, но не го правят.
Има разлика, нали?
Потребителски аватар
SuriCat
Мнения: 626
Регистриран: 23 авг 2011г. 11:18
Местоположение: София

Re: Electric DRIFT Car

Мнение от SuriCat » 13 ное 2013г. 11:13

Е, това, че ни е скапана държавата и, че има недомислици в инфраструктурата не пречи Теслата да си е готина кола с добри параметри. Жалкото е, че не можем да си е позволим, или поне голяма част от хората в БГ. Аз да я имам, пък ще си я зареждам на 2кв. контакт по цяла нощ всяка нощ. Ако пък съм много ербап и искам по-бързо и 3-фазен ток ще си пусна. Това с уличното осветлени и входовете е сметано преди 50 години дето не са си и мечтали за тесла С. В момента има разни баничарници, дето имат инсталирана мощност по над 50квт. да си печът смрадливите мазни баници. Фирмата дето бачкам в момента притежава 3 собствени трафопоста с по 300квт всеки :) предишната имаше един от 500. Ток има колкото искате, не ни е това проблемът, не го мислете толкова. Да не говорим на каква цена се купува ток ако имаш такава мощност. Цените направо са обидно ниски!
s54
Мнения: 216
Регистриран: 16 ное 2012г. 15:24
Местоположение: София

Re: Electric DRIFT Car

Мнение от s54 » 13 ное 2013г. 11:20

Като стана въпрос за Тесла, видяхте ли, че се е появила в София ...
http://www.ecars.bg/elektromobili/item/ ... a-bulgaria
SuriCat написа:Теслата да си е готина кола с добри параметри.
Факт. И тя обаче си има кусури като за класа, в който е ...
При продължително каране с висока скорост пробегът пада значително, но вярвам, че ще му намерят решението по-натам
SuriCat написа: Ако пък съм много ербап и искам по-бързо и 3-фазен ток ще си пусна.
Тука поне сме едни гърди пред имириканците :D
Доколкото знам там 3-фазен ток за битови нужди нямат
Потребителски аватар
SuriCat
Мнения: 626
Регистриран: 23 авг 2011г. 11:18
Местоположение: София

Re: Electric DRIFT Car

Мнение от SuriCat » 13 ное 2013г. 11:40

Хамериканците може и да нямат, ама ела на село да видиш почти всяка къща има :D

На комшията фуражомелката му е към 20квт или повече. Моторът тежи 200 кила и е колкото 150 литров бойлер :mrgreen:

Аз да имам кинти да си купя 80 квт баКтерия, ще се разцепа от каране. Ма нали пустите паре все не стигат, затова още карам смърделите двг-та...
radosi
Мнения: 29
Регистриран: 17 окт 2013г. 17:19

Re: Electric DRIFT Car

Мнение от radosi » 21 дек 2013г. 01:14

Ти имай си гараж да си паркираш теслата у вас и в подземния паркинг на офис сградата си .. пък не бери грижа къде какво колко ток :) Ток има колкото си искаш, пиф .. тесли няма или поне има такива, ама с дръжка :) .. Както казва СуриКат!

Едни приятели правиха куадрокоптер и се принудиха за да има по-дълга автономност да сложат двг-генератор, който да храни хвърчатото нещо .. или иначе казано постигнаха 7 пъти по-добра ефективност за ватове на килограм :) Изводът е батерии има, ама те все още не са технологично напреднали, за да се борят с въглеводородните горива, от които пък трудно се получава въртящ момент без осезаеми загуби :))
Отговори