Страница 1 от 4

Electric DRIFT Car

Публикувано: 19 сеп 2013г. 12:07
от DIONISIUS
Привет Колеги,

Предварително благодаря на всички за мненията в тази тема! Тя е посветена на проект, който едва ли ще види бял свят, но пък е безкрайно интересен, поне за мен. Концепцията за електрически дрифт автомобил не е нова. Това са няколко от клиповете в нета, които ме вдъхновяват:

http://www.youtube.com/watch?v=qtm6ddTl3I0
http://www.youtube.com/watch?v=Vms4NjBJbZI
http://www.youtube.com/watch?v=qk6H4ihxoRA

Идеята ми е да обсъдим какво ще е необходимо и подходящо за създаването на такъв дзвер, както и да се направи приблизителна калкулация на разходите.

Според мен най-подходящ донор е BMW e36 coupe, защото купето е здраво, относително леко, много лесно и евтино се намира и най-вече има огромно изобилие от части на много ниски цени. Факт е, че е30 и 36 са най-популярните купета за дрифт у нас.

За задвижването разчитам изцяло на Вашата подкрепа, защото аз не съм много вещ в тази сфера :|

Re: Electric DRIFT Car

Публикувано: 19 сеп 2013г. 13:48
от SuriCat
Ами за добър перформанс на тази кола моторът трябва да е над 50кВт.
Батерийки съответно се избират след като има избран мотор. Също така и контролерът.

Като инвестиция още отсега мога да кажа над 35 000лв., като това е с гледане в тавана, иначе цената може да отиде още много нагоре.

Иначе е много яко, само да се намери инвеститор за подобен проект....

Re: Electric DRIFT Car

Публикувано: 19 сеп 2013г. 14:03
от DIONISIUS
Е, то е ясно, че няма да е без пари. Искам само да отбележа, че подобна кола ще изминава много малки разстояния и не е необходимо да е до тавана с батерии, което не променя много цялостната картина де...

Колкото до мотора - точно това ми е интересно. Кой е подходящ? AC или DC? Със или без скорости?

Re: Electric DRIFT Car

Публикувано: 19 сеп 2013г. 14:38
от SuriCat
Ами и АЦ и ДЦ ще свършат работа, стига да са с достатъчно ватове. И Перманент Магнета е добър.

Но ако говорим за цена, ДЦ-то ще дръпне много надолу цената. Вярно, че ще трябва да се запаси човек с една торба четки за смяна, но нали така се прави в мото-спорта. Основен ремонт на двигателя след всеки старт :D

Въпреки малките километри, батериите никак няма да са малко. Все пак тая мощност трябва да излезе от някъде.
Не може да разчиташ, че от 20 батерии ще ти стигне тока да въртиш гумите на място..... дори обратното, може да ти трябват много повече батерии, отколкото да се движиш нормално 60км.

Re: Electric DRIFT Car

Публикувано: 19 сеп 2013г. 15:23
от DIONISIUS
ОК. Нека моторът да е DC 50+ кВт. Трябва да се измисли със или без скоростна кутия и съответно с какъв диф. Тук е моментът да попитам има ли някой наблюдения за задвижване без диф? Имам предвид напречно разположен двигател, който върти задните колела едновременно. Има много успешни дрифт проекти със заварен диф, това би следвало да е същият ефект.

Re: Electric DRIFT Car

Публикувано: 19 сеп 2013г. 18:12
от deleted user 1
Няма ли да е по-хубав ефектът, ако едното колело върти напред, а другото назад примерно с половин скорост. Или поне за по-леко завъртане да се ползва тази екстра с 2 мотора.
За батерии най-удачният вариант е батерии за самолетчета с дистанционно. Те дават 50-60ц. Ако е 10 амперчаса може да даде 500 ампера за 2-3 минути. Така хем капацитетът ще е малък, хем теглото малко и цената ниска.
За пробег не можем да говорим. Пробегът идва от капацитета.

Re: Electric DRIFT Car

Публикувано: 19 сеп 2013г. 21:32
от SuriCat
Не съм много съгласен с тия батерии за самолетчета. Нито с цената, нито с перформанса. Вярно че дават 50с, но имат малък брой цикли и цената е доста по-висока от да кажем Уинстънските.

То ако е за 2мин, само 2-3 кръгчета ще направиш и батерията ще е издухала. Аз препоръчвам да се купят големи клетки (200Ач) те за 2 мин могат да дадат 5с и повече, което съответно е 1000А, но няма да ги фърлиш в кофата след 5-тия старт. Онези батерийки са си за самолетчета и там си вършат прекрасно работата. За кола силно се съмнявам, че са удачни. А и за дрифт 500А няма да са ти свършат работа, трябва да има резерв малко.....

Re: Electric DRIFT Car

Публикувано: 20 сеп 2013г. 11:02
от deleted user 1
Не можеш да сравняваш кон и кокошка. Уинстънските батерии са предназначени за слънчеви централи. Техният номинален работен ток е 0.5ц. Издържат до 3ц и 5ц за кратко, но в този режим няма да изкарат и 300 цикъла.
Батериите за самолетчета са много висок клас литиево-полимерни. Доста по-леки са, с много висока енергийна плътност. При номинал 50ц им дават минимум 300 цикъла заряд. Спокойно можеш да ги натовариш на 50% примерно и да изкараш от тях 500 цикъла без проблем. А като цена са не повече от 2 пъти по-скъпи от уинстънските.

Нека да го сметнем:

За 100 киловата мотор ти трябват:

5ц на уинстънските са 20 киловатчаса по 100 ватчаса/килограм = 200 килограма батерии.

при 30ц на самолетните - 3.3 киловатчаса по 150 ватчаса/килограм = 22 килограма.

Цената: 20 киловатчаса = 100волта 200 амперчаса = 32 клетки по 240 долара = 7680 без ддс
самолетните: 3.3 киловатчаса = 100 волта 33 амперчаса = 28 батерии по 80 долара = 2240 долара без ддс

Да, с едните колата ти ще може да минава 150-180 километра, докато с другите 20-30 километра. Но разликата в теглото е 9 пъти. Освен това самолетните имаш гарантирани минимум 300 старта, докато с уинстънските не се знае в кой момент ще започнат да се скапват.
Ако искаш и претоварване по ток и голям пробег - или лаптопски батерии като Тесла или А123 призматични клетки, предназначени за електромобили. Ние от немотия слагаме бекъп батерии за електричките, не защото са много хубави.

Re: Electric DRIFT Car

Публикувано: 20 сеп 2013г. 13:13
от SuriCat
Аз за А123 съм съгласен, както и за добри лаптопски батерии...

Но нека да добавя още една сметка към твоите по-горе:

Та значи казваш, че с уинстанските ще имаш 20квч за 200кг и 7680долара и съответно 3.3квч 22кг и 2240долара.

Ами ако надупиш мотора на 100кв мощност примерно с уинстуна ще изкараш 20/100 часа = 12минути

Самолетчето е 3,3/100 часа или 1,98мин .....

Сметките ги правих наум, поправете ме ако съм сбъркал..

Re: Electric DRIFT Car

Публикувано: 20 сеп 2013г. 15:01
от deleted user 1
На теория е така, на практика уинстъна ще се е взривил на 1-вата минута. Да докара до 3 минути. Тези батерии при номинал 0.3 или 0.5ц е невъзможно да си дадат капацитета на 5ц докато самолетните батерии са специфицирани за този капацитет при 50-60ц.
Следователно сметката става - със самолетните батерии 2 минути + още 299 по 2 минути докато с уинстънските батерии 2-3 минути след което се сменят няколко клетки и още няколко пъти по 2-3 минути със сменените клетки.
Уинстънските докато са нови работят добре и при 1ц и си дават капацитета за 1 час. Започнеш ли да ги претоварваш и бързо деградират. При претоварване започват да се загряват от клемите навътре и продължителното претоварване ги унищожава. Особено при стайна температура 20-30 градуса. Ако се замразят на -10 градуса при 1ц клемите се загряват с около 30 градуса и достигат +20. Това за 1 час при 1ц.