Електромобил
- Plamenator
- Мнения: 4
- Регистриран: 09 мар 2010г. 14:24
- Контакти:
Re: Електромобил
1) Ще опитам до сряда да добавя на сайта х-ки за ЕТН 8.6/4.8/38. Моторите между 5-15кВ е малко общо казано...
2) България е малка пък и главно продаваме за OEM производители, така че няма представителни магазини нито пък цени на дребно за мотори извън Kostov line.
Т.е. останалите мотори са предназначени за фирми, които купуват много бройки и цените са индивидуално договорени.
Затова и информацията извън Kostov line е меко казано оскъдна.
Това не пречи да си поръчате и такъв мотор, но трябва да питате конкретно.
Ако ми опишете приложението, може да Ви препоръчам нещо. Естествено без претенции, че разбирам от всичко, просто съвет.
3) Водното охлаждане не е практично за DC моторите, т.к. основната цел е да се охлади въртящия се ротор и колектор, което е много трудно да стане с вода.
Ако охлаждаме статора с вода ще стане, но каква полза от студен статор, ако роторът се стопи междувременно
За това пък има има напълно затворени мотори в габарит 171 (тези дето са IP44):
http://kostov-motors.com/tractionmotors ... size171mm/
Не са херметични, но предполагам нямате намерение да ги потапяте.
Може и във вариант със серийно възбуждане.
2) България е малка пък и главно продаваме за OEM производители, така че няма представителни магазини нито пък цени на дребно за мотори извън Kostov line.
Т.е. останалите мотори са предназначени за фирми, които купуват много бройки и цените са индивидуално договорени.
Затова и информацията извън Kostov line е меко казано оскъдна.
Това не пречи да си поръчате и такъв мотор, но трябва да питате конкретно.
Ако ми опишете приложението, може да Ви препоръчам нещо. Естествено без претенции, че разбирам от всичко, просто съвет.
3) Водното охлаждане не е практично за DC моторите, т.к. основната цел е да се охлади въртящия се ротор и колектор, което е много трудно да стане с вода.
Ако охлаждаме статора с вода ще стане, но каква полза от студен статор, ако роторът се стопи междувременно
За това пък има има напълно затворени мотори в габарит 171 (тези дето са IP44):
http://kostov-motors.com/tractionmotors ... size171mm/
Не са херметични, но предполагам нямате намерение да ги потапяте.
Може и във вариант със серийно възбуждане.
Re: Електромобил
Благодаря на PLAMENATOR за отговора!
Правя предварително пресмятане за преобразуване на ТРАБАНТ в ел. кола. На частични режими до 70км/ч потребляемата мощност излиза 7,6 kw, a необходимия въртящ момент 26Nm. Възникват следните въпроси:
1. Ако се откажем от пълната скорост на моторната кола и оставим 70км/ч за номинална скорост на електроколката, електромотора ETH 8.6/4.8/38 ще има ли достатъчен запас от въртящ момент за да движи и ускорява колата?
2. Какъв ще бъде тока консумиран от елмотора? Подходщ ли е ETH 8.6/4.8/38 или да избирам по-мощен?
Правя предварително пресмятане за преобразуване на ТРАБАНТ в ел. кола. На частични режими до 70км/ч потребляемата мощност излиза 7,6 kw, a необходимия въртящ момент 26Nm. Възникват следните въпроси:
1. Ако се откажем от пълната скорост на моторната кола и оставим 70км/ч за номинална скорост на електроколката, електромотора ETH 8.6/4.8/38 ще има ли достатъчен запас от въртящ момент за да движи и ускорява колата?
2. Какъв ще бъде тока консумиран от елмотора? Подходщ ли е ETH 8.6/4.8/38 или да избирам по-мощен?
- Plamenator
- Мнения: 4
- Регистриран: 09 мар 2010г. 14:24
- Контакти:
Re: Електромобил
Това са доста трудни въпроси.
По принцип правим двигатели, а не автомобили и ми е трудно да дам отговор, базиран на изчисления.
ЕТН 8.6/4.8/38 има 22Nm, което с леко претоварване ще стигне 26Nm за 30-40минути вероятно, но ми се вижда умряла работа за електромобил.
Просто ще е тромав. Общо взето се получава недобре, ако волтажа е под 80 волта.
Затова бих препоръчал sepex варианта на Kostov 9" 80V, който е с 30Nm и има по-високи номинални обороти.
Карал съм в София конвертиран Фиат Браво с такъв двигател и е поносимо. Трабанта е по-лек и трябва да е по-добре.
Ако пък го направите с двигател със серийно възбуждане, ще може да минете, поне първоначално, без контролер....и без регенерация.
По принцип правим двигатели, а не автомобили и ми е трудно да дам отговор, базиран на изчисления.
ЕТН 8.6/4.8/38 има 22Nm, което с леко претоварване ще стигне 26Nm за 30-40минути вероятно, но ми се вижда умряла работа за електромобил.
Просто ще е тромав. Общо взето се получава недобре, ако волтажа е под 80 волта.
Затова бих препоръчал sepex варианта на Kostov 9" 80V, който е с 30Nm и има по-високи номинални обороти.
Карал съм в София конвертиран Фиат Браво с такъв двигател и е поносимо. Трабанта е по-лек и трябва да е по-добре.
Ако пък го направите с двигател със серийно възбуждане, ще може да минете, поне първоначално, без контролер....и без регенерация.
Re: Електромобил
Едва ли открих нещо ново, но репликата на PLAMENATOR ме накара да се замисля за възможностите за заобикаляне на контролера с електроника. "Открих" контакторното управление на напрежението. Чрез поетапно включване последователно на батерии за достигане на номиналното напрежение - 80V. Само не разбрах от сайта на асеновградци за колко ампера са им контакторите. Остана педала на газта да измисля от какво ще го направя и съм като оня дето намерил подковата и казал "Като намеря още 3 и ще си купя кон". Засега най-подходящи ми се виждат батериите на МОНБАТ. Пресмятането е по Семов, мотора - на КОСТОВ, комутационна апаратура от електрокари, Това ми идеята. Засега...
- Plamenator
- Мнения: 4
- Регистриран: 09 мар 2010г. 14:24
- Контакти:
Re: Електромобил
Според мен прави конверсията без никакво управление, а като тръгне виж как е и тогава решавай за управление.
Асеновградските контактори са копие на Олбрайт и параметрите са им същите:
http://curtisinstruments.com/index.cfm? ... 7&siteID=1
180 серията е малко слаба за всичко освен за най-малките конверсии.
Серия 200 е идеална, но пък не ги правят в Асеновград и са скъпи (>250$).
Това, което се прави, е да разделиш батерията на 2х40 волта и с контактори да превключваш между сериино и паралелно свързване.
Така ще имаш 40 волта при тръгване и после 80 за висока скорост.
Пък ако не ти хареса, взимаш управление и ти остава един резервен контактор
Между другото, може да предложим едно почти ново управление на Искра с контактор и всичките му уреди за 800лв.
Но и то става само за най-малките конверсии...
Асеновградските контактори са копие на Олбрайт и параметрите са им същите:
http://curtisinstruments.com/index.cfm? ... 7&siteID=1
180 серията е малко слаба за всичко освен за най-малките конверсии.
Серия 200 е идеална, но пък не ги правят в Асеновград и са скъпи (>250$).
Това, което се прави, е да разделиш батерията на 2х40 волта и с контактори да превключваш между сериино и паралелно свързване.
Така ще имаш 40 волта при тръгване и после 80 за висока скорост.
Пък ако не ти хареса, взимаш управление и ти остава един резервен контактор
Между другото, може да предложим едно почти ново управление на Искра с контактор и всичките му уреди за 800лв.
Но и то става само за най-малките конверсии...
Re: Електромобил
Здравейте,
Някой знае ли колко хиляди включвания живот имат контакторите КПЕ-7. Пише че са за 250А/80V.
Някой знае ли колко хиляди включвания живот имат контакторите КПЕ-7. Пише че са за 250А/80V.
Re: Електромобил
Аз си взех този контактор:
http://www.kellycontroller.com/product_ ... cts_id=584
Гледам че и цената му е паднала доста
А и характеристиките му ме задоволяват:
Machanical life(Min.) 100,000 Ops
Electrical life(Min.) 50,000 Ops
http://www.kellycontroller.com/product_ ... cts_id=584
Гледам че и цената му е паднала доста
А и характеристиките му ме задоволяват:
Machanical life(Min.) 100,000 Ops
Electrical life(Min.) 50,000 Ops
Re: Електромобил
А разглеждал ли си възможността за включващо реле от стартер на лека кола, руска, че е по-евтино. Управляващото напрежение е същото а и тока е около 350А. Лада, Москвич, ги правеха и в България. Ако си опитвал, сподели опит. Аз намерих КПЕ за 70лв. А Олбрайт са с 5 000 000 включвания което е качествено ново ниво. Но и цената му е ... цена.
Re: Електромобил
На вниманието на ПЛАМЕНАТОР:
Внимателно разглеждам от няколко години Вашето производство на ел. мотори - специално пригодни за EV. Вашите продуки са дълбоко наложени в континентите Америка и Австралия, но... някак е жалко, че за вас научих от американски форуми за EV конверсии. Явно не е възможно да се контактува и чрез посочените в сайта телефони, та затова реших да пиша:
Запален съм по идеята да направя EV конверсия на автомобил Honda Civic 1.6, 4х4 125к.с.
Целите, които гоня са следните:
1. Конверсия, която почти да не отстъпва на динамиката на ДВГ двиг., (за сметка на пробега до 50-60км. - но това е въпрос на батерии и по-нататъчен ъпгрейд ...)
2. Регенерация на ел. енергия!!! - задължително условие (по-малко батерии)
3. "Поносим" бюджет...
Както знаете - всяка Хонда (дори и най-малката) има спортен нрав, което само по себе си говори за следните плюсове:
- леко купе,
- богат избор на твърдо окачване в тунинг центровете (поради повишаване на масата с близо 90кг.)
и минуси:
- понеже автомобилът е изключително високооборотен (почти като мотоциклет с купе) - бензиновият му двигател с мощност 125к.с. НЕ влиза в "опасната" червена зона на обороти до 7200об./мин., електрониката го "реже" при 7440об./мин. - трябва ми Ел. мотор, който да отговаря на трансмисията... а такъв явно няма...
Най-блъзък до моите нужди sa SepEx моторите - регенерация, но оборотите ....
SepEx от 96V го давате - 6400об./мин. и 20.5kW - защо в графиката при тези обороти аз виждам над 32кв?
Проблемът му обаче е малкият въртящ момент - 80Nm - а ми е необходим поне 120-130Nm - както при 120V-овия SepEx, който пък е нискооборотен.....
За 168V-овия пък няма контролери...
Какво може да се измисли в моя случай?
Има ли някакъв начин да се навие ел. мотор, който да отговаря на моите нужди?
Може би да си доплатя за по-корави лагери (високи обороти) и да взема 120V-овия (предпочитам по-високи волтове заради по-ниските ампери - по-тънки проводници )
Как ще се държи 120V SepEx ако му се даде моментно повечко А?
До колко без да е опасно? (Имам предвид за моментно натоварване при ускорение? )
Имат ли те вграден термо-датчик за контрол - защото четох че е опция - при 9'' Series.
Вероятно зададох доста въпроси, отговорите на които сигурно ще доведат до нови въпроси....
П.С. Чакаме и променливотоковия EV ел мотор 96V - какво става с него?
Може би той е отговор на моите нужди? Какви характеристики залагате за него? На каква цена се очаква да бъде? Предлагат ли се подходящите контролери, за да има регенерация на ел. енерия?
Внимателно разглеждам от няколко години Вашето производство на ел. мотори - специално пригодни за EV. Вашите продуки са дълбоко наложени в континентите Америка и Австралия, но... някак е жалко, че за вас научих от американски форуми за EV конверсии. Явно не е възможно да се контактува и чрез посочените в сайта телефони, та затова реших да пиша:
Запален съм по идеята да направя EV конверсия на автомобил Honda Civic 1.6, 4х4 125к.с.
Целите, които гоня са следните:
1. Конверсия, която почти да не отстъпва на динамиката на ДВГ двиг., (за сметка на пробега до 50-60км. - но това е въпрос на батерии и по-нататъчен ъпгрейд ...)
2. Регенерация на ел. енергия!!! - задължително условие (по-малко батерии)
3. "Поносим" бюджет...
Както знаете - всяка Хонда (дори и най-малката) има спортен нрав, което само по себе си говори за следните плюсове:
- леко купе,
- богат избор на твърдо окачване в тунинг центровете (поради повишаване на масата с близо 90кг.)
и минуси:
- понеже автомобилът е изключително високооборотен (почти като мотоциклет с купе) - бензиновият му двигател с мощност 125к.с. НЕ влиза в "опасната" червена зона на обороти до 7200об./мин., електрониката го "реже" при 7440об./мин. - трябва ми Ел. мотор, който да отговаря на трансмисията... а такъв явно няма...
Най-блъзък до моите нужди sa SepEx моторите - регенерация, но оборотите ....
SepEx от 96V го давате - 6400об./мин. и 20.5kW - защо в графиката при тези обороти аз виждам над 32кв?
Проблемът му обаче е малкият въртящ момент - 80Nm - а ми е необходим поне 120-130Nm - както при 120V-овия SepEx, който пък е нискооборотен.....
За 168V-овия пък няма контролери...
Какво може да се измисли в моя случай?
Има ли някакъв начин да се навие ел. мотор, който да отговаря на моите нужди?
Може би да си доплатя за по-корави лагери (високи обороти) и да взема 120V-овия (предпочитам по-високи волтове заради по-ниските ампери - по-тънки проводници )
Как ще се държи 120V SepEx ако му се даде моментно повечко А?
До колко без да е опасно? (Имам предвид за моментно натоварване при ускорение? )
Имат ли те вграден термо-датчик за контрол - защото четох че е опция - при 9'' Series.
Вероятно зададох доста въпроси, отговорите на които сигурно ще доведат до нови въпроси....
П.С. Чакаме и променливотоковия EV ел мотор 96V - какво става с него?
Може би той е отговор на моите нужди? Какви характеристики залагате за него? На каква цена се очаква да бъде? Предлагат ли се подходящите контролери, за да има регенерация на ел. енерия?
Re: Електромобил
Колега, с най-добри помисли ти препочъвам на - тема акумулатори - пази се от марката "Монбат". Доста хора имат негативен опит с тях. Ако търсиш родното производство добре, но ... парен каша духа. Акумулаторите са най-голямото перо в бюджета и една такава грешка - те изпраща на дъното... Родно производство за EV - надежно и с дълъг живот (цикли на зареждане) - май няма (поне за мен - аз търся бързи и големи ампери ... ) Ако имаш заложени в проекта дългогодишна употреба на возилото (за да можеш да си изплатиш вложението) от AGM технологията (оловно-кис. акум.) надолу - не си заслужава да се гледа. Аз например мисля за Ni-Cad (иска скъпо зарядно), но ако можеш да си го позволиш - 10-15 г. ще са ти "живи" акумулаторите.
Въобще сметките по цялата тема са доста високи и затова трябва да се намери най-вярната концепция преди да се започне "снабдяването". А вида на акумулаторите в най-голяма степен определя и вида на ел. мотора, който ще си купиш.
Поздрави !
Въобще сметките по цялата тема са доста високи и затова трябва да се намери най-вярната концепция преди да се започне "снабдяването". А вида на акумулаторите в най-голяма степен определя и вида на ел. мотора, който ще си купиш.
Поздрави !