Електромобил

Проекти за конверсии и конструиране на нови електромобили
Kirilov
Мнения: 5
Регистриран: 30 ное 2009г. 10:12

Електромобил

Мнение от Kirilov » 30 ное 2009г. 14:32

Бъдещето със сигурност принадлежи на Електромобилите. Засега наистина е доста трудно да се реализира нещо достатъчно конкурентно способно спрямо развиваните вече доста дълго време ДВГ, и все пак смятам, че реализирането на един малък градски автомобил е напълно осъществимо. Моля всички които са наясно с материята да помагат доколкото е възможно. Разгледах доста форуми и стигнах до една идея която можем да обсъдим за да реша дали си заслужава реализирането.

1. Купе от малък градски автомобил. 2. Два двигателя 80 В/ 20 кВт монтирани директно на предните колела /или един ако мислите че ще е достатъчен/ 3. Целта е: 100 км с едно зареждане, с товар освен купето и всичко необходимо + 200 кг. /поне/. Зареждане - това явно ще го оставим на заден план за сега, независимо че е важно.

Какви батерии ще са необходими за задвижването на тази каляска? Във интернет е пълно с оферти за захранвания, но мен ме интересуват минимално необходимите параметри за изпълнение на целите.

Относно материалите - Видях, че се предлагат добри БГ решения - двигатели от "Костов" електроника също предлагат там, но знам, че за 80 В има и други алтернативи пак български и само за акумулаторите още не съм сигурен....

Благодаря предварително за съдействието.
DGBG
Мнения: 5
Регистриран: 09 дек 2009г. 19:24
Контакти:

Re: Електромобил

Мнение от DGBG » 10 дек 2009г. 07:07

Много се радвам, че открих този форум!

Виждам, че темата за електрическия автомобил вече се дискутира и в България, това е прекрасно!

Вярвам, че в бъдеще време ще става все по актуална и реалистична, което ще допринесе до необходимите промени в българското законодателство.

Първо да се представя Казвам се Даниел Георгиев. Професията ми е автомонтьор и с голям интерес следя всичко ново относно Електромобилите.

Мисля, че мога да ви бъда много полезен като споделя информацията с която разполагам.

Планирам да предоставя линкове на компании които произвеждат китове за конвертиране на електромобили, както и на фабрично произведени електромобили.

Също ще ви дам информация за Електрическо колело и китове, които ще бъдат достъпни за голяма част от населението. Избягвайки посредниците ще можете да ги закупите директно от производителите. Естествено това е една друга тема която също не е за подминаване, но всичко с времето си.

Дълго съм мислил относно конвертирането на стандартен автомобил в електромобил даже бях на една крачка от реализацията му, но не го направих. Определено идеята изглежда много привлекателна, но е много непрактична поради следните причини:

1. Да предположим, че намерите евтино подходящ автомобил в добро техническо състояние (suzuki swift, vw bug 1960-1988, ford fiesta, smart и други малолитражни) без ръжда и относително добър външен вид 1000лева.

2. Електромоторът с контролера и кабелите за 48 волтова система е $2280 + предполагам $400 за транспорт до България. Тази система ще позволи максимална скорост от 60 км. в час при равен път!

72 волта $2995 + предполагам $400 за транспорт до България. Тази система ще позволи максимална скорост от 70-75 км. в час при равен път!

120 волта $4,645 + предполагам $400 за транспорт до България. Тази система ще позволи максимална скорост от 95-100 км. в час при равен път!

3. Батерии: тук може да се използват комбинации от 6, 8 или 12 волтови батерии. 6,8 волта батерии утежняват много автомобила, но увеличават малко пробега. 12волта са по-компактни и практични. Общото между всички е, че трябва да бъдат така наречените „ дълбоко зарядни” което ги прави коренно различни от познатата ни автомобилна батерия. Този вид батерии е конструиран да отдава бавно и равномерно ток в продължение на много време, докато автомобилната батерия е направена да отдаде голямо количество ток за кратко време!

След това батериите се делят на киселинни или пълни с джел. Първите изискват постоянна поддръжка на електролита, вторите са запечатани и не изискват поддръжка, но са значително по скъпи!

И двата вида имат много сходни характеристики като не трябва да се пропуска факта, че разреждане под 25% ще доведе до така наречената загуба на памет и ще се само разрушат.

Само за пример една 12 волтова батерия струва около $350 Х 6 броя =$2100+ транспорт около $400 или само за батерии $2500++

Не трябва да се забравя и факта, че след 500 зареждания се саморазрушават и губят от силата си. Налага да бъдат подменяни с нови.

От една 12 волтова батерия можем да получим 4.8км до 8км в зависимост от пътната обстановка, терена и тежестта на автомобила. След като умножим това х 4 броя (48 волта конструкция) получаваме 19км до 32км.

За същия вид батерии но при 72волта система 28км. до 48км.

Също трябва да се отбележи факта, че тези батерии трябва да бъдат разположени на безопасно за шофьора и пътниците място в случай на инцидент. Не е допустимо да се променя центъра на тежестта на автомобила.

Съществуват и много други видове батерии, като най-добрите от тях са литево-йонните. Няма да изброявам техните характеристики само ще отбележа, че за 72волта преработка която трябва да измине 60км. ще са необходими $6000-$7000 за батерии + транспорта и скъпото зарядно устройство.

4. Зарядното за киселинните батерии е с цени от $300-$700+ транспорта.

5. Преработките които трябва да претърпи автомобилът са следните:

Премахване на двигателят и резервоара.

Ползва се фланец върху които се закрепва електродвигателя за скоростната кутия.

Изработване на стойки за акумулаторите като се препоръчва да се изработи една или няколко кутии от стиропор и след това да се облече със фиберглас двустранно. В тази кутия се поместват батериите. Преимуществата са, че при минусови температури тази кутия запазва топлината на батериите и не се губи от пробега. Също в случай на инцидент омекотява удара и предпазва батериите от разрушаване и разливане на киселина, а това е много, много важно!

Монтиране на кабели и малко електроника.

След всичко това сте готови да съберете погледите на вашите колеги!

Съединител не ви е необходим 48 волта система се кара предимно на 2 предавка, а 72 волта на 3 предавка. Потегля се от място на същите предавки тоест от 0 до... Ако е необходимо да се превключва само се отнема газта и се преминава на следващата предавка, но това едва ли ще е необходимо.

За климатична инсталация е почти неуместно да се говори, а относно отоплението може да се помисли. Продават се малки електрически нагреватели. При употребата на такива пряко се афектира пробегът на автомобила. Проблемът с отоплението е решим посредством малък пропанов нагревател с 0.5 или 1 литър бутилка от оборудването за къмпинг.

Автомобилите които са оборудвани с хидравлика на волана ще изискват допълнителна електрическа хидравлична помпа . Тези със серво на спирачките ще изискват електрическа вакуумна помпа. Всичките тези помпи също ще афектират пробега.

В заключение за пример София е относително равнина и ако не се лъжа беше 18 км пробег в диагонал (със сигурност сега е повече) един 48 волтов автомобил е способен да я пресече. Ще трябва да изчакате около 8 часа за да презаредите батериите и да се върнете обратно.

Цената за това удоволствие при 48волта система ще е от порядъка на 6000-9000лв. като в това са включени само китът електромотор, фланец (които отговаря само на определени марки и модели), контролер, батерии, зарядно и грубо сметнат транспорт. Не калкулирам митата и ддс, стоиноста на автомобила и вашият труд които също не трябва да се подценява!

Искам да си отговорите сами - Струва ли си?

Знам, че има производство на аналогови части в България, но за качество и ефективност трудно може да се говори. Европейските аналози са качествени и те ще гонят, а даже и надминават споменатите от мен по-горе цени.

Надявам се това да поохлади вашите страсти. Искрено ви препоръчвам следния вариант:

От края на 2010г. и началото на 2011г. няколко компании започват масово серийно производство на електрически автомобили. Те ще са способни да изминават от 60км до 160км с едно зареждане. Всичко това е разработено и изчислявано от инженери, извършени са множество тестове които гарантират БЕЗОПАСТНОСТ. Дизайните са атрактивни и съобразени с потребителите. Новото поколение електрически автомобил скоро ще стане ежедневие, отначало ще е скъп, а с времето ще поевтинее. Стискайте зъби още малко и няма да съжалявате!

Не се занимавайте с преработки по-скоро ако искате да си помогнете, както и аз искам да помагам нека да помислим върху въпросът:

Как да се промени адекватно Българското законодателство спрямо Европейското, касаещо ЕЛЕКТРИЧЕСКИЯ АВТОМОБИЛ, облекченията при покупката и регистрацията му. Също изграждане на зарядни станции по паркингите. Аз лично смятам, че това е много по-важно и актуално, социалният ефект ще бъде по голям.

Бъдете сигурни, че което и да е Българско правителство няма да се даде без бой. Нали постъпленията в хазната идват най-вече от акцизите върху горивата. Къде потъват тези пари можем само да гадаем, но едно е сигурно те не отиват в екологични проекти както е в развитите държави!

Добре, че Европа ни прие по-неволя в европейския съюз та да ни култивират, но и те се видяха в чудо не може да се отрече!

Пушеците от колите ни не стоят само на територията на България те се разнасят и в Европа повярвайте ми рано или късно те ще писнат по този въпрос!

Знам, че повечето сте съгласни с мен други ще ме освиркате, не мога да ви виня вие може би сте прави за вас!

Аз лично мечтая за деня в които няма да се вдигат пушеци и пепелаци които да тровят децата ни и нас самите!

Обичаният от мен и поколения наред двигател с вътрешно горене някои ден ще заеме достойно място в музеят на историята, а бъдещите поколенията ще се чудят печка ли е или...

http://www.e-volks.com/index.html

http://www.electroauto.com/

http://www.ecosmotors.com/

http://www.renault.com/en/Innovation/ve ... ncept.aspx

http://www.nissanusa.com/leaf-electric-car/#/car/index

http://www.gizmag.com/electric-smart-re ... ion/12037/

http://www.gizmag.com/nissan-landglider/13368/

http://www.peugeot.com/en/news/2009/9/7 ... y=1&page=1

http://www.revaglobal.com/ownREVA.aspx

http://green.autoblog.com/2009/09/16/fr ... ready-for/
Потребителски аватар
turin
Site Admin
Мнения: 645
Регистриран: 20 май 2008г. 17:20
Местоположение: София/Троян
Контакти:

Re: Електромобил

Мнение от turin » 10 дек 2009г. 12:38

DGBG, никой няма нищо против фабричните серийни електромобили. Но не може с лека ръка да се зачерква любителската електромобилна конверсия. Защо? Ами защото има толкова много материали в мрежата вече, че тия конверсии отдавна са много над нивото на ТНТМ-подобното "аз сам в гаража".

Много от подробните сайтове за любителски конверсии се правят от инженери и специалисти по електроника или микроконтролери и смея да твърдя, че доста от по-напредналите проекти са по-развити от масовата представа на индустрията за "фабричните серийни електромобили".

Да не говорим, че точно хобистите и точно тези любителски проекти за конверсии са били и продължават да са движещата сила, която постоянно захранва с идеи фабричните модели. Пощенските списъци и форумите за електромобили на запад (и в Русия) са люпилня за нови идеи, развития на технологиите и са място за оценка и критика на глупостите, които понякога предлагат фирмите в електро-прототипите си.

Да не говорим, че е много по-голям кеф сам да си направиш електромобил. Да си един от първите, приели технологията и да знаеш във всеки момент, че можеш да обновиш проекта си и да направиш по-добра кола.

Да, вярно – ако става дума за читав електромобил, ще е по-скъпо да си го направиш сам.

Но фабричните модели винаги ще са с една крачка зад добрите любителски проекти. Всъщност поне една... а днес са с много повече назад ;)

С това не искам да спирам ентусиазма за фабричните електромобили. Само искам да кажа, че не трябва да се атакува любителското. За собствен проект има варианти както за малко пари, с които да се сглоби нещо "за до магазина", така и за малко повече пари за някакъв вид хибридно задвижване, така и за доста повече пари, с които да се направи кола, която да не се срамува през Tesla Roadster или подобни.

Всичко е въпрос на приоритети и на вкус към технологиите. ;)
Потребителски аватар
turin
Site Admin
Мнения: 645
Регистриран: 20 май 2008г. 17:20
Местоположение: София/Троян
Контакти:

Re: Електромобил

Мнение от turin » 10 дек 2009г. 12:56

Kirilov, сметката изглежда трудна. Аз бих ти препоръчал да тръгнеш по обратен път – първо си набележи кола. След това може да се прецени колко тегло ще падне от нея (има достатъчно инфо из форумите на съответните марки, ще го намерим) и откъде ще падне това тегло. Според пространството, което ще се освободи вътре, ще може да започне да се прави поне груба преценка какъв вид батерии и съответно колко ще могат да се сложат.

Може да се направят 3-4 варианта за батерии, според парите, търсения пробег и например това дали имаш възможност да намериш някакъв вид батерии на по-ниска цена (през познати, на едро, бракувани или други подобни варианти).

И след това може да направиш доста по-конкретна сметка, когато избереш един вариант.

Знам, че не помагам с конкретни числа, но дано е от полза и това...

За задвижването – два двигателя в предните колела, имаш предвид в самите колела ли? Няма да стане, добра идея е, но не е осъществимо засега. Двигателите са тежки и от неравностите ще се разбият. Има производители на in-wheel двигатели, от които може да си купиш такива, но те стават само за бавнодвижещи се машини или за големи коли (автобуси и т.н.). За леки коли не става, усилията са прекалено големи заради относително по-голямата маса на колелото.

Аз бих предложил най-простия вариант – един двигател, вързан за скоростната кутия директно, с преходник. Скоростната кутия не тежи чак толкова, а ако я махнеш, ще трябва да сложиш някакъв редуктор. Ако имаш вариант да намериш такъв евтино, може.

Батерии – колкото успееш да побереш. Оловно-киселинни, че са по-евтини. В зависимост от колата и това колко място и тегло можеш да освободиш в нея, може и да направиш 100км. пробег, който търсиш.

Хубавото на тия конверсии е, че след време, ако каросерията е в добро състояние, може като имаш пари просто да изкормиш старите батерии и да си сложиш нови по-добри, примерно литиево-йонни и със съответните леки промени по електрониката да продължиш да си караш колата, но с чувствително по-добри показатели. Тоест – за начало евтини батерии, пък после като човек има пари – нещо по-добро.

Може да се свържеш с eltransbg, той прави такава подобна конверсия: http://ev-bg.com/wordpress1/
DGBG
Мнения: 5
Регистриран: 09 дек 2009г. 19:24
Контакти:

Re: Електромобил

Мнение от DGBG » 11 дек 2009г. 02:04

Съгласен съм, че движещата сила са любителите. Признавам, че те са новаторите, но до този момент електрическият автомобил не беше така популярен поради ред причини, за това любителите бяха с едни гърди напред, но с обръщането на петролната монета вече всички знаят какво ще е бъдещето.

Относно саморъчните конвертирания искам да отбележа, че масово се продават вече пригодени автомобили за по-малко пари от колкото са похарчени за създаването им. Това говори еднозначно, че или са неудачни или очакваният пробег е по-нисък. Същевременно пазарът вече предлага добър избор на нова електрическа кола.

Относно фабричните.

Помислете само за секунда колко лаборатории тестват батерии, електромотори, зарядни съоръжения – аз не мисля, че някои от нас може да направи тези скъпи опити!

Относно олекотяването на автомобила, той не може да бъде оголен до безкрай, защото е необходима само носеща структура способна да издържа на натоварванията и тежките оловни батерии.

Новите електромобили са произведени от стомана с много добри характеристики, превъзхождащи предното поколение автомобили. При по-тънък слой ламарина има по голяма якост от тук идва намалянето на теглото. Също композитните материали навлизат масово, а за батериите не коментирам... Масово се монтират системи за стабилност, въздушни възглавници и какво ли още не за да се гарантира ПАСИВНАТА БЕЗОПАСТНОСТ!

Не искам да ме разбирате погрешно, аз обичам старите коли те са в кръвта ми, но считам, че времето безвъзвратно затваря страницата на една епоха и отваря страницата на нещо ново!

Пускам ви линк на нещо, което съм създал с двете си ръце. Считам, че обичта ми към стария автомобил е надминала в пъти мечтите на много хора или казано с две думи това което аз съм направил много хора даже не са си го и представяли за възможно!

Надявам се да ви хареса:

http://www.baroqueangel.com/
Потребителски аватар
turin
Site Admin
Мнения: 645
Регистриран: 20 май 2008г. 17:20
Местоположение: София/Троян
Контакти:

Re: Електромобил

Мнение от turin » 11 дек 2009г. 12:01

Съгласен съм с всичко – компаниите имат повече пари и възможности за проучване и производство. Спор няма. Но за всеки влак си има пътници и любителските електромобили няма да изчезнат точно защото за някои хора те са категорично по-добрият вариант. Има хора по света, които даже си купуват чисто нови коли (с всичките им системи за безопасност, нови технологии и нови сплави и т.н.) и ги конвертират сами към електромобили.

Някои заводи предлагат глайдери (напълно сглобени и оборудвани коли, но без двигател, резервоар и трансмисия) и има хора, които купуват чисто нови такива и си ги правят сами на електрически коли.

Хора има всякакви и хобисткото начало никога няма да умре, защото то е винаги в основата, то е живецът и без него няма нищо. Освен това може да се спори много дълго дали една конверсия е по-скъпа или по-евтина от нов фабричен електромобил. Особено ако конверсията е на 10-тина годишна кола – а масово се карат точно такива 10-годишни коли в България все пак, нали ;)

За Baroque Angel "Heaven" – нямам думи, страхотно е!!! Поздравления! Сигурно е супер да работиш по такъв проект, завиждам благодорно ;) Между другото, ти имаш вече базата – имаш проектиран и изработен модел, мислил ли си за електромобилен вариант? За такава кола не е важно да е бърза като Ферари или пък да кара 1000км без презареждане – фенщината е много по-важна. А и електрически коли е имало много отдавна, още в началото на миналия век е имало серийни производства – така че си пасва и на ретро-стила ;) Само идейка, де – иначе, пак поздравления!

П.П.: Все пак да не разводняваме темата – ако можем нека помогнем на Kirilov, който търси конкретни идеи как да започне свой проект за малка градска конверсия ;)
DGBG
Мнения: 5
Регистриран: 09 дек 2009г. 19:24
Контакти:

Re: Електромобил

Мнение от DGBG » 12 дек 2009г. 02:00

Да, относно моя проект планирам в бъдеще време да пусна и електрическа версия, но за сега ще изчака.

Искам да ви разкажа колко приятно бях изненадан преди двайсетина години.

Действието се развива накъде ако не се лъжа през 1990 в района на улица Иван Асен. Мисля, че точното място беше където е сега Raiffeisen Bank тогава там на единия от ъглите имаше детска градина. В този район паркираше един бял ЗАЗ, който беше доста лъскав. На няколко пъти този автомобил минаваше покрай мен като привличаше вниманието ми с невероятната тишина около него. Всички знаете каква пукотевица е около тези Запорожки!

Както и да е. Един ден се запознах със собственика му, който беше много любезен човек някъде около петдесет годишен и добре образован. Откровено казано отговаряше много изчерпателно на моите въпроси. Ето какво си спомням за този атрактивен електромобил:

Двигателят беше от електрокар без съединител, два големи бели акумулатора разположени успоредно на електромотора и няколко контактора които практически управляваха електромотора. Под предния капак имаше един или два такива акумулатора и зарядното устройство. По таблото бяха монтирани 2-3 уреда които следяха консумацията и разреждането на батериите. Цялата оригинална 12 волтова инсталация се захранваше от оригиналния акумулатор. Също беше запазено оригиналната бензинова печка за отопление. Всичко беше направено доста майсторски, кабелите бяха подредени и стегнати в снопове, въобще беше се постарал човекът.

Акумулаторите бяха от рейс или камион и бяха доста големи.

Откровено да ви кажа не помня точния пробег, но мисля, че беше 20км. Човекът ходеше спокойно до работата си и се връщаше това беше по-важното за него.

Считам, че за времето си беше много добро постижение, а може би това е бил единственият електромобил в България.

Някои от вас са свидетели на това време автомобилите бяха предимно руски и се чакаше с години за да се купят, не е като днес ...

Не знам каква беше причината този човек да извърши такъв подвиг в мирно време , но му свалям шапка! Браво!

Ще се радвам ако някой знае нещо повече за този автомобил и името на този човек. Той е достоен да влезе в историята на родното автомобилостроене като пионер в тази област.

Ако последваме този пример сигурен съм, че все още може да се намери тук-там някой поизостанал електрокар и някакви каквито и да е батерии с по-голям капацитет. Важно е да се отбележи фактът, че в този случай не се използва контролер, а оригиналните контактори които управляват електромотора. Аз мисля че другото е въпрос на сръчност.

Ако тръгнете по този път не очаквайте големи постижения като скорост и пробег, ще се предвижвате от точка А до точка Б.

Считам, че този вариант е най-икономически изгоден за повечето ентусиасти.

За мен няма значение по какъв път ще тръгнете, правото си е на ваша страна да избирате какво да направите и как да похарчите вашите пари. По важното е, че вече има хора които по ред причини се замислят за електромобил и са готови да конструират и експлоатират нещо нестандартно и екологично!

Надявам се в скоро време да се включат още участници в този форум нека да споделим опит и мнение по тези въпроси. Винаги има какво да се дискутира.

Това е бъдещето –електромобил!
DGBG
Мнения: 5
Регистриран: 09 дек 2009г. 19:24
Контакти:

Re: Електромобил

Мнение от DGBG » 13 дек 2009г. 10:29

Вижте моето предложение.

http://electriclub.com/forum/viewtopic. ... 7&p=78#p78
Kirilov
Мнения: 5
Регистриран: 30 ное 2009г. 10:12

Re: Електромобил

Мнение от Kirilov » 12 яну 2010г. 17:09

Леле - почти се отказах, след като ме нафулиха хубаво че пиша глупости. А вече се бях спрял на купе /Рено Туинго/, задвижване на предните колела с един двигател на "Костов" 80-144 волта и 40 Вата - двигателя директно на полуоските, 10 акумулатора /5 под предните и 5 под задните седалки.... Освен това се чудя дали няма да може да се постави и един газов агрегат в багажника или на мястото на двигателя - за зареждане по време на път и евентуално за захранване на двигателя при падане на акумулаторите, но това дали е възможно и идея си нямам. Видях и български акумулатори с 1500 цикъла живот.... Зарядно и силова още си проучвам.
Потребителски аватар
turin
Site Admin
Мнения: 645
Регистриран: 20 май 2008г. 17:20
Местоположение: София/Троян
Контакти:

Re: Електромобил

Мнение от turin » 12 яну 2010г. 19:58

Ти пък – как ще се отказваш, ние само обсъждаме. Нали затова е форум, често може репликите да се отклонят от темата. ;)

Renault Twingo е добро откъм тегло – вървят някъде между 800кг. и почти тон, в зависимост от годината (по-новите стават все по-тежки) http://carfolio.com/search/results/?ter ... go&x=0&y=0

Все пак е малка кола и може да се наложи да жертваш задните седалки за постигане на по-дълъг пробег (повече батерии). Поне като гледах в мрежата примери за такава конверсия, може да се наложи. Ако успееш да освободиш достатъчно място за кутията с батерии под задните седалки, още по-добре.

http://www.diyelectriccar.com/forums/sh ... 994-renaul...

http://sismelv.com/galeria.html

http://www.avt.uk.com/page5.html

Първото е описание на конверсия и има доста подробности и снимки, виж дали може да ти е полезно. Поне за идеи. Другите две са готови комерсиални конверсии, но понеже са със снимки, затова и тях ги давам, пак за идеи. Самото Twingo е имало електрическа версия (http://en.wikipedia.org/wiki/Renault_Tw ... ic_version), така че със сигурност може да се направи и конверсия.

Генераторът е добра идея, аз когато намеря време и пари за моя конверсия, също ще искам и такъв вариант. Може би лесно демонтиращ се генератор, който да се ползва само за дълъг път. Проблемът с Twingo-то, поне според мен, може да е, че е мъничко и напасването на толкова много неща вътре може да иска бая рязане и заваряване. Но понеже е лекичка, наистина изглежда добре за пробване на конверсия.

Ако другите могат да помагат с конкретни предложения или направо изчисления – давайте! Аз не мога да дам конкретна препоръка, но определено ще следя с голям интерес темата! Kirilov, стискам палци и пиши за развитието на идеята ;)
Отговори