Re: FIAT Bravo
Публикувано: 30 май 2013г. 21:37
Напълно съм съгласен, че няма две еднакви клетки.
Балансиране все пак не значи уеднаквяване на клетките. За нас е ясно, но за останалите е хубаво да уточним, балансиране в случая означава уеднаквяване на напреженията на клетките в дадено състояние.
Можеш да избереш в какво състояние да уеднаквиш тези напрежения, но това няма да промени факта, че са различни по капацитет (химията и процесите са едни и същи).
Обясни ми какво разбираш под разбалансиране, това че клетките няма да достигнат дадено напрежение едновременно при зареждане?
Ако говорим за еднакво количество енергия във всяка клетка, това е друго.
Енергията, която можеш да извлечеш от пакета е толкова колкото ти позволи тази с най-нисък капацитет, и когато тази клетка падне под някакво критично ниво на напрежението трябва да спреш разряда.
Въпросът е в кой момент искаш да получиш разликите в напреженията - при зареждането (когато имаш относително леко и равномерно натоварване) или по време на движение с колата?
Самото напрежение на клетките не е добър индикатор за състоянието на заряда, както знаем, затова мерим енергията която "вкарваме" и "изкарваме" от пакета по време на зареждане и разреждане но това е част от BMS-а (не задължително).
Като казваш, "Разбалансирането си идва от самосебе си.." разлика в напреженията ли имаш предвид или разлика в количеството енергия, което можеш да възстановиш от пакета батерии?
Интересувам се, понеже това което аз знам е от хора правещи конверсии от доста време и имащи опит с клетки от различни производители.
Може да намериш за интересни тези тестове направени от John Hardy - http://tovey-books.co.uk/testing.php
Тук става дума за тест, при който са направени над 500 цикъла на заряд-разряд.
Тестът е прекратен, след като една от клетките се проваля.
Не казвам (и не мисля), че няма нужда от BMS! Просто обмислям вариантите за да реша как да постъпя.
Балансиране все пак не значи уеднаквяване на клетките. За нас е ясно, но за останалите е хубаво да уточним, балансиране в случая означава уеднаквяване на напреженията на клетките в дадено състояние.
Можеш да избереш в какво състояние да уеднаквиш тези напрежения, но това няма да промени факта, че са различни по капацитет (химията и процесите са едни и същи).
Обясни ми какво разбираш под разбалансиране, това че клетките няма да достигнат дадено напрежение едновременно при зареждане?
Ако говорим за еднакво количество енергия във всяка клетка, това е друго.
Енергията, която можеш да извлечеш от пакета е толкова колкото ти позволи тази с най-нисък капацитет, и когато тази клетка падне под някакво критично ниво на напрежението трябва да спреш разряда.
Въпросът е в кой момент искаш да получиш разликите в напреженията - при зареждането (когато имаш относително леко и равномерно натоварване) или по време на движение с колата?
Самото напрежение на клетките не е добър индикатор за състоянието на заряда, както знаем, затова мерим енергията която "вкарваме" и "изкарваме" от пакета по време на зареждане и разреждане но това е част от BMS-а (не задължително).
Като казваш, "Разбалансирането си идва от самосебе си.." разлика в напреженията ли имаш предвид или разлика в количеството енергия, което можеш да възстановиш от пакета батерии?
Интересувам се, понеже това което аз знам е от хора правещи конверсии от доста време и имащи опит с клетки от различни производители.
Може да намериш за интересни тези тестове направени от John Hardy - http://tovey-books.co.uk/testing.php
Тук става дума за тест, при който са направени над 500 цикъла на заряд-разряд.
Тестът е прекратен, след като една от клетките се проваля.
Не казвам (и не мисля), че няма нужда от BMS! Просто обмислям вариантите за да реша как да постъпя.