FIAT Bravo

Проекти за конверсии и конструиране на нови електромобили
pvatanasov
Мнения: 33
Регистриран: 31 юли 2012г. 12:21

Re: FIAT Bravo

Мнение от pvatanasov » 22 мар 2013г. 13:02

http://www.ebay.co.uk/itm/20-Hg-12V-VAC ... 3ccb177aa6

а за това какво мислите
Потребителски аватар
SuriCat
Мнения: 626
Регистриран: 23 авг 2011г. 11:18
Местоположение: София

Re: FIAT Bravo

Мнение от SuriCat » 22 мар 2013г. 14:11

Не изглежда много професионално. Малко кат детска играчка.
В техно тест сигурно няма да му се зарадват като го видят.
Единствено цената изглежда е ок :D

А и не виждам да има някакъв сензор за нивото на вакуума. Кой ще го управлява?
rrumpe
Мнения: 162
Регистриран: 23 яну 2013г. 17:10

Re: FIAT Bravo

Мнение от rrumpe » 09 май 2013г. 13:15

a, движи ли се елFIAT проекта? :)
bLdC
Мнения: 45
Регистриран: 05 юни 2012г. 20:46

Re: FIAT Bravo

Мнение от bLdC » 28 май 2013г. 18:31

rrumpe написа:a, движи ли се елFIAT проекта? :)
засега само върти колела на място, но има напредък по проекта.

Батериите са налице и се обмислят вариантите за зареждане.
batteryes.JPG
batteryes.JPG (384.69 KиБ) Видяна 2646 пъти
малко чарколяк
трябва да послужат за зарядното
на първо време...
charge_parts1.JPG
charge_parts1.JPG (473.2 KиБ) Видяна 2646 пъти
Не знаят какво ги чака :mrgreen:
споко, няма да ги закача направо към мрежата, ще има и трансформатор.
Потребителски аватар
SuriCat
Мнения: 626
Регистриран: 23 авг 2011г. 11:18
Местоположение: София

Re: FIAT Bravo

Мнение от SuriCat » 28 май 2013г. 23:23

Wow.... Трансформатор ли? .... Явно ще е нещо голямо и тежко.

А БМС ще има ли? Тази платка на снимката какво всъщност е?
rrumpe
Мнения: 162
Регистриран: 23 яну 2013г. 17:10

Re: FIAT Bravo

Мнение от rrumpe » 29 май 2013г. 10:58

Сега върти колела, скоро ще пили гуми :lol:
bLdC
Мнения: 45
Регистриран: 05 юни 2012г. 20:46

Re: FIAT Bravo

Мнение от bLdC » 29 май 2013г. 16:54

SuriCat написа:Трансформатор ли? .... Явно ще е нещо голямо и тежко.
Мислех си дали да не взема един от тези 3.3kVA(2*110В) или някакъв трифазен,
но това ще е стационарно решение.
примерно http://www.toolpak.bg/gallery/0/343itln ... -33kva.jpg

Засега ще използвам каквото имам под ръка. Трансформаторът на заваръчния апарат ще свърши работа за галваничното разделяне при тестовете.
По-натам ще мисля вариант с импулсен за преносимо захранване.
Идеята е DC блокът (buck-boost) да е отделно от трансформатора. В случая buck-boost-ът е част от инверторния блок. Това ще ми позволи да използвам и DC зарядни с голяма мощност или друг пакет батерии за бърз заряд.
SuriCat написа:А БМС ще има ли? Тази платка на снимката какво всъщност е?
Платката трябва да послужи за управление на инвертора и конветрора. Доста ранен вариант е и ще има промени по нея, но това, с което разполага в момента е:
- 6 аналогови входа (буферирани) към АЦП-то на контролера;
- 2 бързи АЦП (в един корпус, малкото чипче) за следене на тока през всяка от фазите на мотора;
- малко оптрони и изходни буфери с три състояния;
- CAN интерфейс за комуникацията с другите модули;
- JTAG отгоре и още един конектор към останалия свободен порт Б;
- това е в общи линии.
Може да се помисли за изолиране на CAN интерфейса и евентуално за изолирано захранване, но засега ще е това.
Ще има още една платка, която ще следи оборотите на мотора и температурата, трябва да е извън инверторния блок, че аналоговата част е доста чувствителна и прецизна (14bit+ резолвер конвертор).

БМС-то е също доста обширна тема. Мисля да балансирам батериите в разредено състояние. Има си някои предимства. БМС-а като за начало само ще мери напреженията на клетките и ще следи да не излизат извън зададени граници.
Има още доста работа по програмата и интерфейса, но детайлите са в общи линии уточнени. :)
Потребителски аватар
SuriCat
Мнения: 626
Регистриран: 23 авг 2011г. 11:18
Местоположение: София

Re: FIAT Bravo

Мнение от SuriCat » 30 май 2013г. 08:51

Интересен подход имаш. Вярно малко странно ми звучат някои неща, но ще ми е интересно какъв ще е резултатът.

Относно батериите и баланса. Не знам как ще ги балансираш при разредено състояние понеже проблемите идват най-вече когато са заредени над 85%. За да ги балансираш при разредено състояние ще трябва да ги чакаш всеки път да паднат почти до края което ще ти усложни живота когато ще искаш да дозаредиш преди да си угаснал напълно (страховете на всеки ев-драйвър :D )

Колкото до тестовете в началото, без БМС много бързо ще се разбалансират клетките до степен в която няма да може да работиш нормално.
bLdC
Мнения: 45
Регистриран: 05 юни 2012г. 20:46

Re: FIAT Bravo

Мнение от bLdC » 30 май 2013г. 16:48

SuriCat написа:...Не знам как ще ги балансираш при разредено състояние понеже проблемите идват най-вече когато са заредени над 85%. За да ги балансираш при разредено състояние ще трябва да ги чакаш всеки път да паднат почти до края което ще ти усложни живота когато ще искаш да дозаредиш преди да си угаснал напълно (страховете на всеки ев-драйвър :D )
Ами и аз така знам, че презареждането на този тип батерии води до доста проблеми.
Значи, няма ли да е най-добре да избягваме тези 10-тина процента дозареждане.
Така или иначе капацитетът на целия пакет, при последователно свързване, зависи от най-слабата клетка. Ако изравниш напреженията на батериите в заредено състояние, проблемът ще е при разреждането. На клетките с най-нисък капацитет напрежението ще падне преди това на другите и ако продължиш да караш или имаш някакъв постоянен консуматор закачен за пакета, клетките които са с най-голям капацитет ще продължат да генерират ток. Поляритетът на останалите клетки се обръща и са дотам.

После не виждам защо трябва да ги балансирам всеки път. Кое ще ги разбалансира?
Токът е един и същ за всички батерии (нали са последователно свързани). Единственото което се сещам, че може да ги разбалансира е саморазрядът (или БМС-то ако се храни директно от клетките), но както показва опитът на хора работещи с тези батерии (моят е все още малък) саморазрядът е нищожен и ако има забележим такъв значи батерията е проблемна.
SuriCat написа:Колкото до тестовете в началото, без БМС много бързо ще се разбалансират клетките до степен в която няма да може да работиш нормално.
Ти имаш ли наблюдения, от къде идва това "много бързо ще се разбалансират"?
Потребителски аватар
SuriCat
Мнения: 626
Регистриран: 23 авг 2011г. 11:18
Местоположение: София

Re: FIAT Bravo

Мнение от SuriCat » 30 май 2013г. 18:51

Ами имам наблюдение. Почти 2 години се занимавам с БМС-а и съм видял всякакви ситуации....

Разбалансирането си идва от само себе си, понеже 2 еднакви клетки не съществуват. Следователно при работа загубите в клетките са различни. Този саморазряд дето споменаваш е когато сложиш една клетка в шкафа и не е свързана с нищо. Когато една клетка работи започват да протичат различни процеси с различна скорост, което води до дисбаланс....
Отговори