Страница 1 от 6

FIAT Bravo

Публикувано: 17 яну 2013г. 03:26
от bLdC
Здравейте,

От доста време следя форума, но понеже нямах нищо конкретно за споделяне, не съм писал досега.
Следя и други форуми, а и почти всичко свързано с електромобилите.
Сега вече ще има и какво да покажа, понеже започнах работа по колата.
Ако има интерес, ще ви държа в течение за развитието на проекта.

та... директно по темата!
Обмислил съм доста варианти за кола за донор, но накрая се спрях на тази, която вече имам в гаража.
Като за първа конверсия не ми се ще да рискувам с нещо по-скъпо или рядко срещано с трудни за намиране части.

Все пак реших да се спра на качествени компоненти за самата конверсия (след обмисляне на много варианти).
Идеята е крайният резултат да е с не по-лоши динамични показатели от оригинала.
Та... запретвам ръкави и се омазвам до уши с машинно масло. :mrgreen:

Фиатът вече с махнат преден капак.
fiat
fiat
IMG_5133B.JPG (93.06 KиБ) Видяна 14317 пъти
демонтаж в гараж
parts
parts
IMG_5171.JPG (221.73 KиБ) Видяна 14317 пъти
само най-ненужното:
двигател – 200кг.
всичко останало – 85кг.
и ако сложим – 15кг. за горивото,
всичко на всичко – 300кг.

...и не бързайте да ме упреквате, че съм развалил хубавата машина, преди да видите какво смятам да добавя.
new transmission
new transmission
IMG_5116.JPG (244.79 KиБ) Видяна 14317 пъти
Ще ми се да ви покажа и батериите, но няма как,
някъде по пътя от производителя са (ако изобщо са тръгнали) :roll:

После ще пиша и за подробностите, та ако има интерес и тръгне лаф, още по-добре.

Re: FIAT Bravo

Публикувано: 17 яну 2013г. 09:54
от eltransbg
Супер изглежда последната снимка!
Успех с проекта, а във форума ще помагаме кой с каквото може :)

Re: FIAT Bravo

Публикувано: 17 яну 2013г. 12:14
от pvatanasov
Този двигател от къде го извади? Какви са му параметрите? Каква цена? Дай малко повече инфо...

Re: FIAT Bravo

Публикувано: 17 яну 2013г. 14:54
от bLdC
pvatanasov написа:Този двигател от къде го извади? Какви са му параметрите? Каква цена? Дай малко повече инфо...
Това е трансмисия от Toyota Prius gen.2 - 2008г.
Разполага с два мотор/генератора с постоянни магнити.
По документи единият е 50кW и е свързан директно към редуктора.
Другият е от порядъка на 20kW и е свързан към планетарна предавка
(power split device).

Големият мотор е за доста високо напрежение, но обмислям възможноста да
използвам инвертора от тойотата, който е много добре направен и има DC-DC
конвертор вграден в същия блок. И трансмисията, и инверторът са с водно охлаждане.

Re: FIAT Bravo

Публикувано: 17 яну 2013г. 18:55
от SuriCat
Добре изглежда.

Габаритите как са? Ще влезе ли в коша на фиата, и колко тежи това?

Re: FIAT Bravo

Публикувано: 17 яну 2013г. 19:41
от bLdC
SuriCat написа:Добре изглежда.

Габаритите как са? Ще влезе ли в коша на фиата, и колко тежи това?
Не съм замервал габаритите, но място има доста. Това е "просто" една въздебела скоростна кутия (100кг.).
Prius-Cutaway-4.jpg
Prius-Cutaway-4.jpg (186.87 KиБ) Видяна 14289 пъти
Повечето място си остава свободно и за батерии ще има достатъчно. :)

Re: FIAT Bravo

Публикувано: 18 яну 2013г. 12:35
от eltransbg
Доколкото разбирам, ще отпадне скоростната кутия на колата и ще трябва да смениш или преправиш каретата.
Ще се наложи присъединяването към колелетата да е или оригиналното (от Бравата) или да се използва това на Приуса...
Кое ще бъде?
Сигурно си мислил вече по въпроса и имаш готово решение, нали?

Re: FIAT Bravo

Публикувано: 18 яну 2013г. 14:27
от bLdC
eltransbg написа:Доколкото разбирам, ще отпадне скоростната кутия на колата и ще трябва да смениш или преправиш каретата.
Ще се наложи присъединяването към колелетата да е или оригиналното (от Бравата) или да се използва това на Приуса...
Кое ще бъде?
Сигурно си мислил вече по въпроса и имаш готово решение, нали?
Измерих диаметъра на осите на каретата, тези на фиата са с 2мм по-тънки.
Това, което ми идва на ум, ако разликата в диаметъра на шлиците е достатъчно голяма и разстоянието между колелата на фиата и приуса е сравнимо, дали не може да се разстържат и да се изработят нови шлици съответстващи на тези на фиата. Другият вариант, за който се сещам е да се комбинират двете карета, но доколкото разбирам за заварката и балансирането на осите се използват специални машини. Познанията ми по металообработка са доста ограничени.
Все още не съм намерил къде ще ги правя. Вие във фирмата нали преработвате (изработвате) части за автомобили.
Сигурно имате по-добра идея как става.

Re: FIAT Bravo

Публикувано: 11 мар 2013г. 13:46
от bLdC
Рамката на трансмисията е почти завършена.
За захващане към шасито използвам оригиналните тампони и болтове на двигателя.
tranL.JPG
tranL.JPG (488.82 KиБ) Видяна 14161 пъти
Рамката е направена от 30х30х3мм профили, а за захващането към трансмисията използвам болтове
12мм(5бр.) и 10мм(2бр.). Не е много лека, но идеята беше да стане здрава и да е лесна за изграждане
(без излишно усложнени форми). Очаквам крайното тегло на колата, след като сложа батериите, да не
надхвърли оригиналното тегло на фиата.
tranUP.JPG
tranUP.JPG (316.61 KиБ) Видяна 14161 пъти
Инверторният блок ще се намира над трансмитията. От двете страни има място за две кутии с батерии.
Пред самата трансмисия мисля да оставя свободно пространство за по-добро охлаждане при движение.
Отделно ще има неголям радиатор (в сравнение с този който свалих) за водното охлаждане на инвертора
и трансмисията. Ефективността на електрическата система и електромотора е много по-голяма от тази на ДВГ,
така че загряването е далеч по-малко.
front.JPG
front.JPG (370.17 KиБ) Видяна 14161 пъти
Освен това, колата се сдоби с нови главини, лагери и спирачни дискове. :mrgreen:
Така трансмисията става изцяло тойотска и не се наложи преработване на критични за сигурността елементи.

Re: FIAT Bravo

Публикувано: 11 мар 2013г. 14:12
от rrumpe
Че ти си я свършил вече :)
А батериите къде ще стоят? И какви/колко са?