Страница 1 от 2
Без скоростна кутия
Публикувано: 30 окт 2012г. 19:26
от vmarkov
Захванали сме се няколко човека да електрифицираме старо БМВ 5-та серия. Въпросът ми е възможно ли е, с цел да се спести излишен товар, да се свърже директно електромоторът към диференциала и да се пропусне скоростната кутия?
Избрали сме DC мотор на Костов 11'' с отделно възбуждане SepEx. Идеята е да се обръща посоката на въртене, чрез размяна на полюсите на намотката на възбуждането, за да се постигне движение назад. Допълнително може да се направи и регенерация.
На първо четене скоростната кутия не е нужна, но дали е така на практика?
Re: Без скоростна кутия
Публикувано: 30 окт 2012г. 19:42
от stealthhack
Може, но много стартов ток ще иска, намери си диференциал от 5-ца с голямо предавателно число!
И да – може да се направи и без скоростна кутия, но масово се предпочита със скоростна, заради типа на предаването при някои автомобили (предимно тези с предно предаване) и по-ниската консумация на ток при потегляне!
Re: Без скоростна кутия
Публикувано: 31 окт 2012г. 11:26
от vmarkov
Ясно, значи действаме без скоростната кутия. Ако се стигне до непоносим (за контролера) стартов ток, търсим диференциал от бензиновата 5-ца.
За съжаление още нямам отговор от "Костов". Ако не намерим мотор от тях, не знам къде ще търся.
Re: Без скоростна кутия
Публикувано: 31 окт 2012г. 13:54
от SuriCat
Нищо чудно и да не получиш отговор. Най-добре отиди направо в завода.
Re: Без скоростна кутия
Публикувано: 31 окт 2012г. 14:46
от vmarkov
Всъщност, бях там преди около една седмица. От охраната не ме пуснаха. Директорът лично се занимавал с комуникацията с клиенти и ме посъветваха да се свържа по е-мейл или телефон.
Все пак, с благодарности към П.Накев, който се свърза с мен преди няколко часа, може и да се сдобия с мотор от тях.
Re: Без скоростна кутия
Публикувано: 03 мар 2013г. 17:14
от pow
vmarkov написа:Захванали сме се няколко човека да електрифицираме старо БМВ 5-та серия. Въпросът ми е възможно ли е, с цел да се спести излишен товар, да се свърже директно електромоторът към диференциала и да се пропусне скоростната кутия?
Избрали сме DC мотор на Костов 11'' с отделно възбуждане SepEx. Идеята е да се обръща посоката на въртене, чрез размяна на полюсите на намотката на възбуждането, за да се постигне движение назад. Допълнително може да се направи и регенерация.
На първо четене скоростната кутия не е нужна, но дали е така на практика?
До къде стигнахте с двигателя и задния мост? Тръгна ли без скоростна кутия?
Моля дайте подробности, това е много бърз път към конверсия на автомобил.
Благодаря предварително.
Re: Без скоростна кутия
Публикувано: 04 мар 2013г. 20:41
от vmarkov
Пристигна ни моторът от US преди около 2-3 седмици. Взехме го от ebay и продавачът обясни, че е производство на General Electric – доста прилича на WARP 13" DC сериен. Сега почваме да разчистваме автомобила и да мислим как да монтираме ел. мотора. Ще махнем и скоростната кутия, най-малкото защото ще ни бъде доста по-лесно с монтажа.
В тази връзка ще търся мощен контактор за обръщане на посоката на въртене – мисля си да намеря бендикс контактори от стартер, но ще ми трябват няколко. Второто нещо е, че ще е необходима голяма мощност за потегляне – тоест под определено напрежение на акумулаторите колата няма да потегли изобщо.
И до тук сме засега. Ако имате идеи за контактори за обръщане на посоката на захранването, ще ми е от полза.
Re: Без скоростна кутия
Публикувано: 04 мар 2013г. 22:55
от s54
Коя 5-ца борите? е34 или е28
не е ли възтежичка 5-тата серия за тия мероприятия
иначе евала за избора – нетрадиционен е
Ако постнеш някоя снимка, ще е супер
Re: Без скоростна кутия
Публикувано: 06 мар 2013г. 11:05
от vmarkov
5-тицата е Е34. Причината за избора на донор е, че това имаме в наличност, а и дизелът е повреден. Направо плаче за конверсия
Това е ел. моторът. Подходящ е за по-тежки превозни средства – само да имаш достатъчно батерии.
- GE 13" serial DC motor
- IMAG0577 (2).jpg (123.15 KиБ) Видяна 13249 пъти
Re: Без скоростна кутия
Публикувано: 06 мар 2013г. 14:46
от s54
vmarkov написа:5-тицата е Е34. Причината за избора на донор е, че това имаме в наличност, а и дизелът е повреден. Направо плаче за конверсия
Супер! Тая концепция и аз съм си я мислил, но с тройка е30 или е21, че са по-лекички
в 34-ката поне ще имаш място за квото ти трябва
Успех! Ще следя с интерес развитието!