Тойота prius hybrid - питане

Проекти за конверсии и конструиране на нови електромобили
lubo17
Мнения: 5
Регистриран: 04 сеп 2012г. 21:37

Тойота prius hybrid - питане

Мнение от lubo17 » 04 сеп 2012г. 22:05

Здравейте на всички. Имам няколко питания, които могат да ви се сторят смешни, но в крайна сметка познанията ми за тока стигат да си сваля бушона от таблото и да си сменя крушката в къщи (за да не ме хване тока).

Та... брат ми живее в САЩ и си сменя колата – Prius hybrid 2007 – бензин 1.5 (мисля ДВГ) за чиста електричка. Идеята е, че може след нова година да ми го качи в контейнер да си платя транспорт, данък, ДДС и Технотест и да имам такова чудо на една приемлива цена.
Тука следват моите въпроси:
Може ли тази кола да бъде преправена да изминава поне 50 км. зимата в София на ток, който да си го зареждам от гаража?
Може ли да вдига около 100 км/ч само на ток без намесата на ДВГ?
Какво трябва да се смени / купи / преправи?
Може ли самата кола да бъде накарана да работи в трите режима (ток, ток и двг, двг) както са последните поколения хибриди?

За съжаление колата съм я виждал на снимка. Явно на мен ми е трудно да намеря из нета инфо за самата система и показателите (може би защото не разбирам... "закона на ОМА"... :) ).
Единственото нещо, което ме накара да се замисля върху тази идея е тази статия: http://www.calcars.org/priusplus.html както и че основата ще дойде на приемлива цена. Не на последно място е и вътрешният кеф, че няма да ми отиват парите някой ден в "пустинята" при разни шейхове.
Благодаря за вниманието. Все пак може пък мислите ми да са доста "скъпи" и да излезе накрая далавера да си взема някое ел Рено ЗОЕ и да му плащам по 150 кинта месечен наем (лизинг) на батерията. В крайна сметка 1000+ км на месец в София дори и на газ ми идват в множко. А пък токът в работата още дълго време ще е..... фрии :mrgreen:
Потребителски аватар
SuriCat
Мнения: 626
Регистриран: 23 авг 2011г. 11:18
Местоположение: София

Re: Тойота prius hybrid - питане

Мнение от SuriCat » 04 сеп 2012г. 23:02

Здравей,

Малко в обратен ред ще коментирам..... :)

1000км софийско каране си е доста, определено си "плачеш за ток" ;)
Ако караш само градско, една конверсия също ще ти е доста полезна. Не знам колко ще са ти разходите да докараш и подкараш тоя Приус, да не се окаже колкото и за конверсия на местна почва.

По електрониката, трябва доста неща да се излъжат за да работи както го искаш. Не съм сигурен дали в БГ има налична необходимата апаратура и специалист за да го направи без странични ефекти...

Така или иначе ще трябва да смениш батерията с литиева (Необходим е и БМС за тях + зарядно за Плъг-ин).
Вече как ще се съвмести с останалите системи в колата не е ясно, може да се окаже голяма история......

Ако си имаш друга кола, дето да си пътуваш извънградско на големи разстояния, най-добре си направи чиста електричка. (или конверсия на обикновен ДВГ, или въпросният приус да го подобриш и да му ползваш само купето и ел-мотора)

Това с реното и 150-те кинта само за наем на батерията не знам колко идва на оферта.... :roll: Аз лично не съм привърженик на тази стратегия.

Най-икономически изгодно е или да вземеш готов продукт (Приус наример) и да го ползваш както е направен, или да си направиш "къстъм" конверсия с параметри дето ти радват душата 8-)

Поздрави,
lubo17
Мнения: 5
Регистриран: 04 сеп 2012г. 21:37

Re: Тойота prius hybrid - питане

Мнение от lubo17 » 05 сеп 2012г. 00:09

Мн-да........ проблемът при мен е следният:
Работното ми място е на 18 км. от дома (х2 = 36). Имам второкласник – още 8 км. на ден (демек и кола за поне 3-ма). Като за капак работя във фирма, която няма служебни автомобили, но компенсира транспортните разходите с някой и друг лев на ръка. Поне веднъж в седмицата се случва следното – в 15.00 трябва да се отиде до магазин еди-кой си, за да проверя нещо и трябва да се върна в офиса задължително после. И следва тънкият момент – още 10-20-25 км.
Има дни когато минавам.... 50 км, друг път стигам до 80-90 км. Всичко това се връзва само с едно зареждане в паркинга на фирмата.... няма как да пусна от 8-мя етаж (в Люлин) кабел да зареждам колата.... поне трима ще ми гепят тока през ноща или за клима или за духалка зимата. :mrgreen:
За това се насочих като идея към хибрида.... свършването на тока не е като свършването на бензина (няма как да го налееш в туба и да си досипеш), а с тази работа...... няма как да изчисля точно какво ми трябва като ...ток.
Първата ми идея като почнах да прехвърлям форума беше – конверсия. Не разбирам от параметри, но за няколко седмици стигнах до следното заключение – 12000 долара (по спомен от някакъв линк) за нещо което би ми свършило... горе-долу работа + 3-4 за някаква що-годе читава кола, правят както и да го погледнеш 20 000 лева.
За тея пари обаче из Франция, Германия могат да се намерят китайски колички с по-готините батерии и доста повече живот от българо/китайските алтернативи. Да де, ама са двуместни и всичко приключва.
После минах на идеята правенето на галимацията по Тойотата в САЩ – около 5000-5600$ по думи на брат ми, нооо пък Технотеста тук може да ми изиграе лоша шега. За това ми мина идеята да попитам дали пък няма "родна" идея как да се получат нещата.
За съжаление ми е далеч стандарта за Тесла (като при брат ми), но пък и там има опция за цели 7 години лизинг без лихва и още куп "леки" префернции.
Тука имам две опции за нова кола – чисто кредитно досие и при кеш..... да ми върнат ддс-то приятели. Но пък алтернативите лично за моите нужди в Бг. са гадни: ТМ търкалят клиентите с коли от старото поколение без външно зареждане (едно от условията ми за нова кола), а пък Рено поне до година няма как да ми лизинговат ел. автомобил, а покупката може да стане само с кеш и кеш на батерията, което дори и без ддс в момента ми е невъзможно.
Много ми се кара на ток и като цяло преправен хибрид е май най-доброто за мен към днешна дата. Знам, че след 2-3 години ще има доста алтернативи за моите нужди. Амаааа много били като мина през бензиностанцията – само гледам как се врътка броячът и как плащам поредната гайка на Ферарито на някой шейх. :twisted:
teodor.ivanov
Мнения: 116
Регистриран: 21 окт 2011г. 00:39
Местоположение: Исперих
Контакти:

Re: Тойота prius hybrid - питане

Мнение от teodor.ivanov » 05 сеп 2012г. 01:45

По принцип има възможност и за БГ конверсия на лизинг. Читав 4-5 местен донор + система с добра динамика + пробег около 120км+ зареждане за около 4 часа+ разсрочване до 5 години. Общо около 30-35 хиляди лева.
Приусът, както каза SuriCat ще е сложен за лъжене. Дори си мисля, че ще е по-лесно да се изгради наново управляващата електроника, отколкото да се преработва наличната :lol:
Потребителски аватар
SuriCat
Мнения: 626
Регистриран: 23 авг 2011г. 11:18
Местоположение: София

Re: Тойота prius hybrid - питане

Мнение от SuriCat » 05 сеп 2012г. 03:06

Това със шейховете си е ши***а работа.... :evil: Ама............
Ей ги на пак дигат бензина! Война в Ирак, аре вдигайте цените! Война в Либия, аре пак нагоре! Ураган в САЩ, е кфо чакате, вдигайте цените бе! Ама некой си пръднал – ами да му го набутаме отзад за да спре иначе пак ша вдигат цената!
teodor.ivanov
Мнения: 116
Регистриран: 21 окт 2011г. 00:39
Местоположение: Исперих
Контакти:

Re: Тойота prius hybrid - питане

Мнение от teodor.ivanov » 05 сеп 2012г. 09:28

Suri, действай по-бързо с Волвото, на ток си е друго нещо. Знаеш ли мен колко слабо ме вълнува какво става с петрола :lol: дори не знам колко е дизелът в момента.
Потребителски аватар
SuriCat
Мнения: 626
Регистриран: 23 авг 2011г. 11:18
Местоположение: София

Re: Тойота prius hybrid - питане

Мнение от SuriCat » 05 сеп 2012г. 14:43

Действам, действам....... ;)
Събирам части за сервото и за спирачките и почваме.....
Потребителски аватар
eltransbg
Мнения: 215
Регистриран: 23 мар 2009г. 15:37
Контакти:

Re: Тойота prius hybrid - питане

Мнение от eltransbg » 06 сеп 2012г. 12:26

Здравей Любо17,
При теб освен Приус с така наречената модификация Plug-In и удължен пробег на ток за около 70км може би ще е добре една напълно електрическа кола – от сорта на VW Лупо или някоя друга малоритражка с оригинално тегло около 650-750кг.
Разходът за преправянето на Приус-а и конверсията на подобно купе ще е едно към едно, но при напълно електрическата кола няма да имаш предимствата на хибрида...
Всичко зависи от това за какво точно ще ползваш колата :)

Иначе ето малко снимки на клетките на батерията на Приус първо поколение, работили около 12 години и подменени с читави:
Изображение

Изображение
lubo17
Мнения: 5
Регистриран: 04 сеп 2012г. 21:37

Re: Тойота prius hybrid - питане

Мнение от lubo17 » 06 сеп 2012г. 20:47

За сега остава вариантът с Приуса. Въпреки ентусиазма на мнозина от това лято (нови модели, нови батерии на Енвиа и т.н.) не съм оптимист за някаква масовост в БГ поне до 2020. Поради една проста причина – българинът като цяло си е надвил масрафа и няма да модне колата си в ел., а ще изчака да дойдат втора употреба коли у нас. Тогава ще реват като ненормални за батерии, но това е друг въпрос. Та от тук ми следва логиката да заложа на такъв хибрид, защото няма да има много коли, няма да има много опции за зареждане и винаги ще имам един неудобен момент дори и за 5 км. Подобна беше историята с метана...... не се налагаше построяването на повече метан станции близо 7-8 години, докато вложението си заслужи с оглед бройката коли на метан. Тука при тока вложението е доста по-малко отколкото при метана, но все пак скептицизмът и НЕ поемането на рискове на бг. бизнеса са ни до болка познати.
Потребителски аватар
dzwer
Мнения: 24
Регистриран: 05 мар 2012г. 18:45
Местоположение: София
Контакти:

Re: Тойота prius hybrid - питане

Мнение от dzwer » 19 окт 2012г. 13:53

http://koorteh.com/ev_best_price.htm
Конверсията във Варна ще ти я направят за 15-20 хилядарки примерно и така в рамките на 20-25 хиляди лева (с включена цена за малка кола за донор) мисля ще успееш да постигнеш това, което искаш.
Nothing moves you like a hydropneumatic Citroen...
Samsung Galaxy SIII - designed for humans, inspired by nature...
Отговори