Проектът "Пламенмобил"

Проекти за конверсии и конструиране на нови електромобили
pvatanasov
Мнения: 33
Регистриран: 31 юли 2012г. 12:21

Проектът "Пламенмобил"

Мнение от pvatanasov » 21 авг 2012г. 11:06

Здравейте на всички запалени по електромобилите! От няколко месеца и аз съм "влезнал" във вашата вълна и с интерес чета всичко, което намеря по тази тема в нета. Единственото, което ме спира на този етап е баналният финансов въпрос. Проблемът е, че преди 2 години си закупих нов автомобил на лизинг и сега нямам кой знае какви излишни средства, за да си направя електромобил. Това не ми пречи да чета и да следя нещата, които излизат в нета и които другите правят. Следя и в мобилето за по-евтини донори. Това да не бързаш си има и предимства. Дава възможност за избор.

Та на този етап съм се спрял на 3 донора: VW Polo, Fiat Brava, Reno Clio. По принцип нямам особени претенции към марката и модела, стига да е подходящ за донор и да ме устройва цената. Голям плюс ще е да е с 4 врати. На този етап нямам особени изисквания към електромобила относно пробег, скорост и т.н. Ще се използва изцяло в град Стара Загора, където скорост по-голяма от 60 км/ч е немислима, а най-голямто ми разстояние е под 10 км. Дневно не изминавам повече от 15-20 км. Ето защо мисля сега да инвестирам в донор и хубав мотор, контролер и евтини батерии, а след време ако всичко е ок с конверсията да си закупя само по-качествени батерии.

Имам и една идея, която не знам до колко е възможно да се осъществи и дали си струва да се опитва. Някой мислил ли е над темата вместо един електромотор да се сложат два по-малки? Единият да стои латентен и да се използва само при нужда (тръгване, нанагорнище, изпреварване), а за поддържане на скоростта да се използва само другият мотор.

Ами това е от мене. Сега знаещите и можещите да ми предложат някаква цена на нещата, за да знам за къде съм тръгнал и кога ще стигна там. Нещата са въпрос на време :)

Поздрави
Потребителски аватар
eltransbg
Мнения: 215
Регистриран: 23 мар 2009г. 15:37
Контакти:

Re: Проектът "Пламенмобил"

Мнение от eltransbg » 21 авг 2012г. 14:57

Здрасти,
много готино име си избрал за електричката :)
Ето моето "бебче":
http://ev-bg.com/wordpress1/archives/ca ... 0%B5%D0%BB
Ако си заинтересован може да ти кажа това онова ;)
Успех!
teodor.ivanov
Мнения: 116
Регистриран: 21 окт 2011г. 00:39
Местоположение: Исперих
Контакти:

Re: Проектът "Пламенмобил"

Мнение от teodor.ivanov » 23 авг 2012г. 00:39

Преди близо 2 години и аз взех решение подобно на това към което си се насочил. Избрахме донор Ауди А2 със скъпи, но невероятни електромотор и управление и хубави, но оловни (евтини) акумулатори. Сметката беше около 19000лв без да смятям нещата които свалихме и продадохме от оригиналния автомобил.
Резултатът – максимална скорост 140км/ч, зареждане за 8 часа и пробег около 50-60км.
Сега вече стигнахме до момента с подмяна на оловните с литиеви батерии – сега сме на 150км пробег с едно зареждане и абсолютно приятно извънградско шофиране.

Поздрави и успех с проекта!

Т
Потребителски аватар
turin
Site Admin
Мнения: 645
Регистриран: 20 май 2008г. 17:20
Местоположение: София/Троян
Контакти:

Re: Проектът "Пламенмобил"

Мнение от turin » 23 авг 2012г. 09:16

Може би трябва да кажем какви са разликите в случая – индукционен трифазен срещу постояннотоков двигател. AC-двигателят, както е в А2-ката, има предимства в ефективността си и в по-лесното внедряване на зарядно спиране. А, и още един консуматив по-малко, защото няма четки. Недостатък е цената му – по принцип са по-скъпички. Е, пак зависи откъде ще намериш двигател. Тук се цитират често моторите на завода Костов, може би защото са родни. Но не са евтини. Не знам какви са възможностите за намиране на трифазен електродвигател с подхоящи параметри на старо, със съответната по-ниска цена. Моргите за електрокари не стават в случая – те са с прав ток.

Специалистите да ме поправят и допълват. ;)
Потребителски аватар
turin
Site Admin
Мнения: 645
Регистриран: 20 май 2008г. 17:20
Местоположение: София/Троян
Контакти:

Re: Проектът "Пламенмобил"

Мнение от turin » 23 авг 2012г. 09:36

Ето малко данни за конкретните донори, които изброяваш:

VW Polo (предполагам 3-та серия, 94-02г.) – 830-980кг, зависи от годината, по-тежки май са тези от фейслифта след 2000г.
http://www.carfolio.com/specifications/ ... ?car=35519
http://www.carfolio.com/specifications/ ... car=265925

Fiat Brava – малко над тон (1040-1090) за седана и 1200кг за хечбека
http://www.carfolio.com/specifications/ ... ?car=79310
http://www.carfolio.com/specifications/ ... ?car=79277 (разликите при седана май са много малки в теглото и са заради различните двигатели)
http://www.carfolio.com/specifications/ ... /?car=2695 (хечбеците по принцип са по-тежки, защото имат много укрепване около задната врата; най-леки за размерите си по принцип са комбитата)

Renault Clio – тук е май най-разнообразно...
http://www.carfolio.com/specifications/ ... /?car=5346 (три врати, 1991г., 810кг – това май е първата серия Клио)
http://www.carfolio.com/specifications/ ... car=112838 (три врати, 2002г., 900кг)
http://www.carfolio.com/specifications/ ... car=117612 (пет врати, 2003г., 935кг)

Клио май имат и седани от по-късните серии, за тях не намерих. Но би трябвало да не са по-тежки.

Може би Реното е най-леко, но имай предвид, че теглото, макар и важно нещо, не е най-важното. В Стара Загора, както казваш, явно няма трафик "спри-тръгни" навсякъде, така че малко по-тежка кола не би трябвало хич да ти се отрази видимо на проекта. По-добре избери това, което ти харесва най-много и което ти е най-достъпно като пари.

Фиатът е най-тежък от трите, но може да е с повече обем вътре или да има други предимства. Не съм карал такива коли, затова говоря така. Чувал съм оплаквания от повреди по двигател, но теб в случая това не те засяга ;) Даже ако има донор без двигател, може да го спазариш за малко пари тъкмо.
pvatanasov
Мнения: 33
Регистриран: 31 юли 2012г. 12:21

Re: Проектът "Пламенмобил"

Мнение от pvatanasov » 23 авг 2012г. 22:30

Благодаря за съветите. Така като гледам как са нещата, май най-добре да не се захващам сам. Ако беше само за хоби и за удоволствие е едно, но аз мисля да го направя практичен и наистина да го използвам в ежедневието си този електромобил. Ето защо си мисля, че най-добре е да си намеря един донор и някой, който да ми го конвертира. Има време още да помисля и ще продължа да разглеждам и чета по темата, пък да видим какво ще покаже времето. Нещата в тази сфера стават все по-динамични и по-интересни, което си е добре :)

Поздрави на всички
teodor.ivanov
Мнения: 116
Регистриран: 21 окт 2011г. 00:39
Местоположение: Исперих
Контакти:

Re: Проектът "Пламенмобил"

Мнение от teodor.ivanov » 24 авг 2012г. 03:30

Turin е много прав – за града, за такива кратки разстояния по-добре си избери донор който ти пасва, а не някоя лека пазарска чанта :D както приятно се изразява SuriCat. В крайна сметка се прекарва доста време зад волана.

(Преди време оглеждах Фиат Пунто 2005-та и не ми хареса за донор – много малко свободно пространство)

Относно практичност мога да дам инфо какво е ежедневието на А2-ката. Освен разни изяви насам-натам, количката всеки ден е в движение. Ходи по маршрут Исперих-Разград доста често (около 40км в едната посока); разходки и излети редовно; почти всеки ден разнася пратки към една куриерска фирма. Най ми е практично да ходя до бензиностанцията само за кафе :D

Поздрави и успех

Т
Потребителски аватар
turin
Site Admin
Мнения: 645
Регистриран: 20 май 2008г. 17:20
Местоположение: София/Троян
Контакти:

Re: Проектът "Пламенмобил"

Мнение от turin » 24 авг 2012г. 10:03

pvatanasov, изборът на донор си е важно, така е – нали затова е планирането, затова са и теми като твоята. ;) Продължавай да обмисляш и планираш – пиши в темата за всякакво развитие на идеята, така си полезен и на всички нас също. Разбира се, че електромобилът трябва да е практичен – аз също искам като имам конверсия, да я ползвам всеки ден, така както сега ми се налага да ползвам ДВГ-колата...

Самото конвертиране като монтажна работа – да, почти всички най-вероятно ще дадем на други да го направят. Но преди сглобяването на частите има много друго за решаване – каква система да се избере, какви части, какви батерии, всяко нещо откъде и на какви най-изгодни цени, кое къде да се разположи в колата (батерийни кутии на мястото на резервоара и в други подходящи ниши например, не просто в багажника). За всичко, свързано с това има много подробности, които ако искаш колата да е наистина практична – използваема и икономична – е добре да се обмислят. Опитът на тези, които вече са минали през "проба-грешка"-та може да е много ценен в такова обсъждане.

Това, което имам предвид е, че и да събереш пари (то така и така трябва да се съберат) и да идеш при някой квартален майстор с поръчка, може да се окаже, че има само обща представа от проблемите в конверсиите. Конверсия "джаста-праста" не е много по-евтина от истински добрата – тоест няма смисъл, по-добре да е изпипано всичко.

Така че давай подробности за всичко, което се сетиш по планирането! Ние ще помагаме, доколкото можем. То е като с домашните ремонти – като знаеш какъв цвят искаш за кухнята е много по-добре, отколкото бояджията да сложи какъвто има – пък цената така и така е една и съща ;)
pvatanasov
Мнения: 33
Регистриран: 31 юли 2012г. 12:21

Re: Проектът "Пламенмобил"

Мнение от pvatanasov » 31 авг 2012г. 09:02

Я кажете това става ли за конверсия и ако да какви приблизителни параметри за батерии, контролер и двигател ще му трябва: http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?to ... f1=details
Потребителски аватар
turin
Site Admin
Мнения: 645
Регистриран: 20 май 2008г. 17:20
Местоположение: София/Троян
Контакти:

Re: Проектът "Пламенмобил"

Мнение от turin » 31 авг 2012г. 11:56

Не изглежда зле – броните са здрави и не виждам на снимките ръжда. Mondeo от тия години съм чувал, че има такива болежки – повече броните и по-малко ръжда, но все пак. Отвътре изглежда достатъчно запазен, така че може и да са реални тия 313000 километра. Аз не бих взел толкова стар дизел, но пък от една страна все ще изкара да върви до момента за конверсия, а и нали го гледаш не заради двигателя ;)

Според мен парите са добри – 900 лева за запазено семейно комби и ако наистина както пишат е в добро техническо състояние, може да е добър вариант. Все пак, ако решиш да го гледаш, бих те посъветвал да го заведеш на сервиз да го огледат отдолу – окачване и кормило (всичко, от рейки и полуоски до лагери на главините) и да видиш на подемника дали има нещо изгнило отдолу (без ауспух, щото и той не те интересува). За електрониката нека другите кажат – най-големият разход така и така ти е за батерии. SuriCat прави подобна конверсия (доколкото също е комби, предполагам и в същия диапазон на тегло), може да те ориентира.

Въпросът е колко на брой, според мен – иначе място за слагане на батерии ще имаш предостатъчно. На мястото на резервоара, в двигателния отсек, ако не стига – тогава и на дъното на багажника един ред... Може да се повтарям, сори ;)
Отговори