Двигатели на задните колела

Проекти за конверсии и конструиране на нови електромобили
bdoych
Мнения: 12
Регистриран: 25 мар 2009г. 19:47

Двигатели на задните колела

Мнение от bdoych » 27 мар 2009г. 21:27

Освен цялостна промяна към ел.автомобил, мисля и по проект само за монтиране на два ел.двигателя към задните колела, като зареждането на акумулатори за тях частично да се извършва от работещия на празен ход двигател.

По този въпрос мисля, само защото в БГ няма закон за регистрацията на ел.автомобил (преправен), а така може да си минава прегледите само с демонтиране евентуално на двигателите и да се намали разхода на гориво.

Ако имате информация за такива частични промени, моля да споделите.
Потребителски аватар
turin
Site Admin
Мнения: 645
Регистриран: 20 май 2008г. 17:20
Местоположение: София/Троян
Контакти:

Re: Двигатели на задните колела

Мнение от turin » 29 мар 2009г. 22:27

Аз не знам подробности, само съм чел тук-там общи неща за такива проекти. Плюсът ти определено е в регистрацията, според мен.

Иначе, такава схема може би ще помага за намаляване на разхода, и то основно на дълъг път равномерно каране — например постоянни скорости на магистрала.

Когато колата достигне скоростта, след това енергията, която се изразходва е основно за поддържането й. Тук-там леко завойче, малко отпускане на газта или пък леко натискане — за вместване в потока. Но основното си остава енергията за поддържане на скоростта, а тя е много малка за такава ситуация. В която колата вече се движи с желаната скорост по равен прав или с леки завои път.

Точно в този момент може да ти се включват тези малки електродвигатели. За поддържане на крейсерска скорост на равен дълъг път. За това може и батериите да са малко на брой и съответно да не отнемат от багажното пространство (ценно за всеки дълъг път).

Въпросът е дали ще си струва усилията. Ако има лесен начин и частите не са много скъпи и ако ти се случва често да пътуваш по магистрала (дори и като нашите;), мисля че има смисъл. Финансов ;)

Обаче за градско каране не ми се струва подходящо. Всичко зависи от конкретния дизайн, разбира се. Ако двигателите отзад са достатъчно големи и имаш достатъчно батерии, за да те прекарват през София след работно време, например — тогава ще е страхотно.

Но май всичко опира до яки предварителни изчисления. Кое колко тежи, колко струва, каква кола, как ще се монтира, малко груба физика и аритметика и ще стане ясно.

За варианта с извънградското и малки мотори за поддържане на скоростта май е по-лесно. Но може да греша, де... Готин проект си замислил. Между другото, ако тая схема е работеща и ако се доизмисли, това нещо може да се направи като кит, който да се слага на различни коли (с различен ефект, но все пак с ефект).
Потребителски аватар
turin
Site Admin
Мнения: 645
Регистриран: 20 май 2008г. 17:20
Местоположение: София/Троян
Контакти:

Re: Двигатели на задните колела

Мнение от turin » 29 мар 2009г. 22:30

Понеже другите явно все още влизат по-рядко от нас, да кажа само още нещо — ето един проект комерсиален за хибрид на такъв принцип http://www.poulsenhybrid.com/

В мрежата из сайтове и в списъка EVDL много го оплюха това. Откакто се появи, няма по-конкретни резултати или продукти, затова доста хора го мислят за кьорфишек. Критиките са, че батериите изглежда да са прекалено малко, а и рамото изглежда се закрепя по много афиф начин, за да дава наистина заявявания резултат.

Може пък и да стане работещ продукт, не знам — те и Tesla дълго време само обявления пускаха, без готова кола. (Не че колата им е без кусури, мисълта ми е че поне накрая се появи)
bdoych
Мнения: 12
Регистриран: 25 мар 2009г. 19:47

Re: Двигатели на задните колела

Мнение от bdoych » 30 мар 2009г. 01:13

Благодаря ти за линка. Това е интересен вариант и не ми е хрумвало да бъде от вън ел.двигателя.

Всичко по варианта за ел.двигатели на задните колела и аз си го представям така. Не е най-доброто решение, но на дълъг път ще прави икономии когато влезе в подходящи обороти и алтернатора да зарежда малко батериите. Мисля по него само защото в скоро време май - няма да може да се регистрира преработен автомобил в БГ, а в случая само при тех.преглед може да се демонтират двигателите (примерно ако са: PMG-132).

Мояата идея е двигателя да бъде монтиран от вътрешната страна, в основата където се захваща барабана чрез специална плоча (планка) и погледнат от страни на колелото се намира отзад и малко на долу от хоризонтала на оста, като вала на ел.двигателя е точно в празното пространство между барабана и джантата.

От там вече мове да се измисли подходяща предавка (ремъчна, верижна или друга) към барабана. Въпросът е че по най-бегли сметки предаващото движение колело е много по-малко от барабана и ще трябва двигателя да има поне 7000-8000 оборота (а въпросният двигател за който мислех е около 3700 обр./мин максимално) за да поддържа скорост 80-90 км/ч.

Това е само идея, която колкото повече задълбавам ми се струва че е трудно приложима и не много евтина, но ще помислия и ще опитам да изчисля по точно.
Stoi
Мнения: 17
Регистриран: 14 юли 2008г. 23:35
Местоположение: Кричим
Контакти:

Re: Двигатели на задните колела

Мнение от Stoi » 10 апр 2009г. 16:11

Имам цени на моторите, които си дал в първия пост. Ако искаш може да ти ги пратя, но от сега да ти кажа, че няма да ти допаднат :)
iwosof
Мнения: 11
Регистриран: 02 авг 2009г. 11:35

Re: Двигатели на задните колела

Мнение от iwosof » 02 авг 2009г. 13:33

Китайците са направили готови главини със джанти, просто трябва да се купи, ети ви линка

http://www.made-in-china.com/showroom/successmotor
Потребителски аватар
turin
Site Admin
Мнения: 645
Регистриран: 20 май 2008г. 17:20
Местоположение: София/Троян
Контакти:

Re: Двигатели на задните колела

Мнение от turin » 02 авг 2009г. 16:21

iwosof написа:Китайците са направили готови главини със джанти
Не е добро решение. Двигатели в колелата е нещо, което и мен силно ме изкушава, но ако погледнем сериозно, все още сме много далеч технически от такава възможност. Двигателите в колелата повишават масата им, а оттам и силите, които действат на окачването при преминаване дори и на най-малката бъбуна са по-големи.

Много от големите компании експериментират с електродвигатели в колелата (т.нар. "hub motors"), но за съжаление досега неуспешно. Mitsubishi отложиха своята концепция MIEV с hub motors и сега пускат MIEV с централен двигател. Volvo наскоро опитаха да си вдигнат акциите преди кризата, като представиха прототипа Recharge (май така се казваше), но на видеотата тоя прототип го тестват само и единствено на писта.

Защото ако такава кола излезе на нормален път, в естествени градски условия например, окачването й ще си замине за нула време. Проста физика — колелото отскача с по-голяма сила нагоре при бъбуна и после с по-голяма сила се удря обратно в настилката. Зависи от масата му и при едно и също ускорение и увеличена маса силата е по-голяма.

А да се направят достатъчно леки електродвигатели за в автомобилни колела засега е невъзможно. Ако беше възможно, всички щяха да правят — повечето фирми имат замразени разработки точно на такива модели, то това е едно от най-готините неща при проетирането на колите — освобождава се място вътре за батерии и за багаж, двигателите са по-ефективни, защото няма трансмисии и т.н.

Добро решение е т.нар. near-wheel motors. Тоест да се сложат двигателите близо до колелата и с един къс кардан да ги въртят. Така двигателят е откъм шасито и е защитен, не се влияе от тръскането на окачването, а в същото време пак е достатъчно близо до колелото.
iwosof
Мнения: 11
Регистриран: 02 авг 2009г. 11:35

Re: Двигатели на задните колела

Мнение от iwosof » 02 авг 2009г. 16:38

Добре, тогава помисли над ел. двигател, обикновена скоростна кутия от кола, може и авто контролер за управление и тягови батерии, а и зарядно, те са Curtis — това всичко можеш да го намериш в България. Двигателят на снимката е около 1500 $, контролерът и ной е там някъде, батериите са проблем, обаче японците са разработили някакви батерии, които се презареждат до 90% за 5min., ката че ако контролерът превключи ел. двигателят да стане генератор, когато спираш или си по инерция, преходът може да бъде доста. Така не нарушаваш нищо по окачването.
iwosof
Мнения: 11
Регистриран: 02 авг 2009г. 11:35

Re: Двигатели на задните колела

Мнение от iwosof » 02 авг 2009г. 16:58

Между другото, проекта го имам от 2 год. Говорих със завода Костов, там ми направиха добра оферта, ако взема над 5 двигателя. Обаче поради таз финансова криза ми спряха парите. Също говорих с Curtis за контролера. В момента има много български заводи, дето нямат работа и биха приели всякакви поръчки. Ел. двигателят на Костов е 9-ка, 27kW. Това го умножи по 3 и ще получиш истинската стойност, ако е със скоростна кутия автоман 6-степенна, при 4000 оборота на двигателя.
Потребителски аватар
turin
Site Admin
Мнения: 645
Регистриран: 20 май 2008г. 17:20
Местоположение: София/Троян
Контакти:

Re: Двигатели на задните колела

Мнение от turin » 03 авг 2009г. 14:36

iwosof, това, което описваш, е типичната електромобилна конверсия. Бих поспорил много за параметрите, които даваш, но все едно. Горе-долу това е типичната конверсия, може би като махнем автоматичната скоростна кутия и вземем ръчна и други малки подробности — но няма значение. Принципно всички тук сме съгласни с такава схема.

Но въпросът е друг — тук bdoych пита за негова идея да сложи малки двигатели на задните колела, с които да поддържа крейсерската скорост. Примерно на магистрала, когато доускорението е съвсем минимално и такива двигатели ще облекчат много ДВГ-то и разходът ще падне. И освен това иска да си запази ДВГ, за да няма проблем с пререгистрацията, като в същото време си има все пак донякъде електромобил.

Регистрацията на електромобили е огромен проблем в България. Няма регулация. Никой не се интересува в институциите. Затова ако човек си направи пълна електромобилна конверсия (не отричам, даже напротив — много голям фен съм), ще остане с пръст в устата, защото сто години ще го размотават в КАТ, в Технотест, в транспортното министерство... И няма да може да си я регистрира и да си я кара.

То понеже сме в България, може и да може да стане по 38-мия начин, я с познати, я с подкуп, я с нещо подобно. Ама и да мине тоя "номер", първо е гадно и супер-нередно, второ няма да е масово, тоест тук в клуба ако тръгнем да конвертираме, я някой успее, я не, а другите ще сухат дупата. И трето, дори и да се регистрира, първият катаджия, който види какво има под капака, ще вдигне вой. Или първият техник на ГТП, който види под капака...

Та това е въпросът. Как да се направи самоделен мини-хибрид с ел-задвиждаве на задните колела.
Отговори