Двигатели на задните колела

Проекти за конверсии и конструиране на нови електромобили
Потребителски аватар
turin
Site Admin
Мнения: 645
Регистриран: 20 май 2008г. 17:20
Местоположение: София/Троян
Контакти:

Re: Двигатели на задните колела

Мнение от turin » 03 авг 2009г. 14:40

Ако съм те разбрал правилно, всъщност... Или май говориш за двигател, скоростна кутия и контролер за всяко колело? (в нашия случай — два броя, на задните колела)?
iwosof
Мнения: 11
Регистриран: 02 авг 2009г. 11:35

Re: Двигатели на задните колела

Мнение от iwosof » 06 авг 2009г. 13:52

И вариантът със задни двигатели го има, но пак трябва да има контролер за да може да задвижи двата двигателя заедно, а ако сложи допълнително генератор който да подаде ток на ел двигателите, ще премахне допълнителната тежест на акумулаторите иначе ще копира системата керс

Изображение
iwosof
Мнения: 11
Регистриран: 02 авг 2009г. 11:35

Re: Двигатели на задните колела

Мнение от iwosof » 06 авг 2009г. 14:01

лошото е, че където да бръкнеш, все опираш до китайците. този вариант горе е 680 $
DGBG
Мнения: 5
Регистриран: 09 дек 2009г. 19:24
Контакти:

Re: Двигатели на задните колела

Мнение от DGBG » 13 дек 2009г. 10:26

Идеята звучи добре и според мен е напълно осъществима. Ето и един линк на автомобил конструиран от студенти на ТУ – София с ръководител Доц. Борислав Трайков.

http://www.tu-sofia.bg/nta/nta476/nta2009_03_13.htm

Първо автомобилът има изключителен дизайн. Купето е изработено ръчно от фиберглас, като е използвана за основа стиропор (предполагам, че е изработено само едно купе и не е правена матрица), а аз като човек който се занимава с това мога да ви кажа, че върху него е хвърлен много труд!

Второ хибридната версия на задвижване е замислена и изпълнена доста хитро.

Поздравявам целия екип работил върху осъществяването на този проект!

Прикачвам няколко снимки на целия задвижващ механизъм.
CIMG4053.JPG
CIMG4060.JPG1_.JPG
CIMG4062.JPG
CIMG4063.JPG1_.JPG
CIMG4064.JPG1_.JPG
Липсва веригата на електромотора към задвижващото колело. Предполагам, че е свалена умишлено за да може да се бута по-лесно в изложбената зала.

От тук възниква въпросът с какво може да ни бъде полезно това прекрасно автомобилче?

Ето и моята идея вдъхновена от него. Надявам се да ви предложа нещо което ще работи и ще бъде осъществимо.

Първо за автомобил се спирам върху VW Passat които има задвижване 4Х4 или считам за удачни повечето автомобили с 4Х4. Конверсията може да протече по-няколко различни варианта.

Ето как си представям реализацията:

Отстранява се карданът които задвижва задните колела и директно на диференциала се закрепва електромотор предполагам с малък кардан или фланец. Изходът на скоростната кутия е много подходящ за закрепване на генератор които да произвежда необходимия ток. Този генератор също може да се монтира и при двигателя като с помощта на ремък да се задвижи. Да предположим, че е на скоростната кутия (може да се наложи да се реже тунелът за да се направи място за електромотора и генератора). Когато автомобилът се задвижи от ДВГ, генераторът ще произвежда ток, който трябва да премине през ултракондензатори или батерии които ще послужат като буфер (предполагам, че ако се върже генераторът директно към електромотора, единият от двата агрегата ще изори, а може и двата) от там посредством контролер, който е синхронизиран с педала на газта ще подава необходимото количество ток към електромотора на задните колела. Възможно е генераторът да се свърже с електромотора посредством кардан и предполагам, че ще има по-голям ефект. (Ако се свърже генераторът с електромотора посредством кардан, може да се използва и автомобил само със задно предаване).

Предполагам, че също е възможно и такава схема:

Използваме същия автомобил, електромоторът е монтиран на задния мост (може да се наложи през редуктор), а генераторът – на скоростната кутия или при двигателя. В случая ще са необходими батерии, ултракондензаторите не са подходящи. Ето и начина на действие:

Батериите са заредени, подкарвате автомобила само на ток, може да изминете така 5-10, 20, 30км това зависи от мощността на батериите и когато те се изтощят палите двигателя и продължавате на хибриден вариант. Един такъв автомобил вече не е само с ограничен пробег от тип градски, това си е пълноценен хибриден автомобил. Има една малка подробност, която искам да отбележа. Ако монтирате генератора при двигателя и го задвижите с ремък, винаги когато двигателят работи той ще зарежда батериите. Или за пример:

Изминали сте 20-30км и батериите са вече изтощени, палите двигателя и продължавате, чакате по светофари, задръствания... генераторът ще зареди батериите. Тогава гасите двигателя и пак преминавате на ток. Всъщност работата на празен ход която извършва ДВГ вече е оползотворена!

Много вероятно е ако се придвижвате на близки до средни разстояния това да става само на батерии и двигателят с всичко останало да седи само за страх, а зареждането на батериите да се осъществява от контактната мрежа.

Общо взето идеята е такава, считам я за напълно осъществима, но това ще се докаже ако някой го реализира. Тук е мястото да отбележа, че автомобилът ще стане по-тежък и за да се извърши подходяща конверсия ще се наложи малко да се изчислят нещата.

Приканвам хора с необходимите познания в тази област да помогнат при извършване на изчисленията и създаване на електрическата схема.

Предполагам, че е възможно да се потърси съдействие от студенти на ТУ – София и техния ръководител Доц. Борислав Трайков. Разбира се не бива да се досажда. Това ще е интересно предизвикателство.

Надявам се с това да съм ви бил полезен. Ако имате въпроси относно моето предложение моля питайте. Ще се радвам да дискутираме темата.
boyanak
Мнения: 6
Регистриран: 29 мар 2011г. 22:30
Местоположение: ВАРНА

Re: Двигатели на задните колела

Мнение от boyanak » 03 апр 2011г. 19:46

Колеги има ли някаква новост по тази тема?
Отговори