Активно окачване

Новини за електромобили и връзки към външни сайтове
Потребителски аватар
Bisser
Мнения: 9
Регистриран: 24 фев 2012г. 18:41

Re: Активно окачване

Мнение от Bisser » 10 мар 2012г. 11:13

Ето и 2-3 клипчета:
-Хидропневматично окачване:
http://www.youtube.com/watch?v=Tomy9qPI ... re=related
-Хидрактив-2:
http://www.youtube.com/watch?v=R-kyBB7v ... re=related
-Актива:
http://www.youtube.com/watch?v=H3YxqjD8Rh4
За съжаление, поради високата цена в последното моделно семейство на Ситроен - серията DS, все още няма (а, може би няма и да има) хидравлично окачване, макар, че произвеждат такова за Ролс-Ройс.
Потребителски аватар
turin
Site Admin
Мнения: 645
Регистриран: 20 май 2008г. 17:20
Местоположение: София/Троян
Контакти:

Re: Активно окачване

Мнение от turin » 11 мар 2012г. 12:37

Не говоря за C-Zero, а и той всъщност изобщо не е разработка на Ситроен. C-Zero е Mitsubishi iMIEV, който е електромобил на базата на Мицубиши i, на който освен емблеми на Мицу, отпред се лепят и тези на Ситроен и на Пежо (които двете на бизнес-езика всъщност са едно и също нещо – PSA).

А самият i е малка градска японска кола ("kei car"), направена за движение по равни и гладки градски улици с ниска скорост. Окачването хич не е приоритет в тая кола – виж само какво е отзад (полу-независимо De Dion, дето е само с малко по-различно от цял мост). Така че iMIEV/iOn/C-Zero не е критерий в случая. ;)

А за "зарядното друсане" – защо с такова пренебрежение? Технологията не е експериментална чак – както казах, за електромагнитни окачвания пишеше още в учебниците по устройство на автомобила за ЕСПУ в соц-а. Те са същото, като системите на Bose. А виж Active Wheel и eCorner, за които пиша в началото – това са електромагнитни активни окачвания, "дето са се утепали" за вграждане в електромобили. И какво правим с тока, който така и така се индуцира в тях при движение по неравности и в завои – ами връщаме го в батериите, разбира се. ;)

Въпросът е как и колко трудно може да се направи доработка, която да се използва и в конверсиите.
Потребителски аватар
Bisser
Мнения: 9
Регистриран: 24 фев 2012г. 18:41

Re: Активно окачване

Мнение от Bisser » 11 мар 2012г. 13:45

Само една вметка и млъквам. C-Zero. iMIEV и iOn са съвместна разработка на PSA и Mitsubishi, където силовата електрическа част е поверена на Mitsubishi Electric, купето и окачването на Peugeot, а цялата електроника и управление на Citroеn. Така, че не е лесно с лека ръка да се лепят емблеми и етикети.
За справка – семинарът, организиран от АМК на националната среща на Клуб Ситроен-България (07-09.10.2011г.) в гр. Априлци.
П.П. Темата беше "Представяне на новия DS-5", но покрай хибрида се заформи дискусия и за електрокара.... (няма къде да се прочете, трябваше да се чуе).
Потребителски аватар
turin
Site Admin
Мнения: 645
Регистриран: 20 май 2008г. 17:20
Местоположение: София/Троян
Контакти:

Re: Активно окачване

Мнение от turin » 11 мар 2012г. 14:26

А, недей – продължавай с вметките и да обогатяваме дискусията. Нали затова сме форум. :) Не исках да те спирам – тук сме си свободно място и стига разговорът да е в добър тон, нямаме модерации и бан-ове и т.н. С други думи – не беше критика репликата ми, а опитах да дам аргументи.

За C-Zero – не зная откъде имаш тези данни, но доколкото аз знам, C-Zero и iOn са маркетинг-копия на iMIEV. Не казвам, че е нещо лошо – в авто-бизнеса постоянно се правят такива неща, всичко се води от печалбата. Едно е да продаваш на французи нещо с лого на Мицубиши, а друго – с лого на Пежо или Ситроен. Маркетинг.

Та според мен колата е на Мицубиши, най-малкото защото ДВГ-версията й (Mitsubishi i) е изцяло на Мицубиши. Освен това, като порових още малко в Уикипедия, ето какво пише:

https://en.wikipedia.org/wiki/Mitsubishi_i-MiEV
...a five-door hatchback electric car produced by Mitsubishi Motors, and is the electric version of the Mitsubishi i...
...rebadged in France and sold in Europe as Peugeot iOn and Citroën C-Zero...


https://en.wikipedia.org/wiki/Citro%C3%ABn_C-Zero
...Citroën C-Zero is an electric supermini/city car sold by Citroën. It was developed by Mitsubishi Motors, and is built in Japan. Its sister is marketed by Peugeot as the Peugeot iOn. The differences between the cars will be different exterior and interior styling and a price difference...

Така че въпросните разлики в стайлинга на интериора и екстериора са най-вече свързани с лога и емблеми. Това е, което се има предвид под "rebadging" в авто-индустрията – смяна на емблемата.

Пак казвам, не че е лошо. Нищо против Ситроен, но техните успехи са другаде и в други коли. Дори на Мицубиши трудно може да се признае iMIEV за голям успех, защото от много години се мъчеха с проекта MIEV, който първоначално беше съкращение за Mitsubishi In-wheel Electric Vehicle, имаше прототипи на Lancer с двигатели в колелата и т.н. Така че в някакъв смисъл iMIEV е техен компромис, само и само да пуснат нещо работещо.
Потребителски аватар
Bisser
Мнения: 9
Регистриран: 24 фев 2012г. 18:41

Re: Активно окачване

Мнение от Bisser » 11 мар 2012г. 19:02

Откъде имам данните съм посочил в горния си пост. Не зная точно кой, какво и как качва в Уикипедия, но не съм подозирал, че от Автомотор са такива откровени лъжци. :o
Потребителски аватар
turin
Site Admin
Мнения: 645
Регистриран: 20 май 2008г. 17:20
Местоположение: София/Троян
Контакти:

Re: Активно окачване

Мнение от turin » 11 мар 2012г. 19:45

Не знам защо го приемаш така, но ако от Автомотор са казали, че "купето и окачването е на Peugeot, а цялата електроника и управление е на Citroen", то значи да, от Автомотор са такива откровени лъжци!

Наистина колата е съвместен продукт, но почти изцяло на ниво маркетинг. C-Zero и iOn са "rebadged" iMIEV-и. Има даже (не съм сигурен) някои други разлики, но те не са в плюс на френските версии – например май трансмисията на френските е по-опростена и липсват някои от икономичните режими на японския модел. Пак маркетинг, таргетиране и проучване на пазара.

Не намерих официалното съобщение до пресата от Ситроен по повод на модела и дали там изобщо пише, но ето някои случайни ревюта на колата:

http://www.plugincars.com/citroen-c-zer ... 06700.html
http://www.honestjohn.co.uk/carbycar/ci ... zero-2010/
http://paultan.org/2009/11/12/citroen-c ... ctric-car/
http://www.carbuyer.co.uk/reviews/citro ... car/review

"...The result of an agreement between the two brands, the Citroen C-ZERO is another version of Mitsubishi's i-Miev zero-emission electric car. Virtually indistinguishable from it's Japanese cousin, the Citroen C-ZERO simply features new badges and a new name..."

Не виждам нищо лошо в това, че C-Zero и iOn са iMIEV под прикритие. Ако изобщо успеят да продават iMIEV във Франция, то ще е с емблемите на Пежо и Ситроен, не тяхната си. Но ако наистина от българския вносител на Ситроен са се "похвалили" така, не е много красиво. Предполагам, че е недоразумение и са имали предвид не техническо сътрудничество, а именно маркетингово (каквото то е).
Потребителски аватар
Bisser
Мнения: 9
Регистриран: 24 фев 2012г. 18:41

Re: Активно окачване

Мнение от Bisser » 11 мар 2012г. 19:57

Напълно съм съгласен, имайки предвид, че у нас в бизнеса и политиката всеки си позволява говори каквото му е угодно.
Сега вече наистина ос**хме темата. Би ли обяснил с няколко думи що е то "Електромагнитно активно" окачване и принципа му. При работата си, ползва или отдава енергия и какво е отношението му към устойчивостта и сигурността на автомобила.
Последна промяна от Bisser на 11 мар 2012г. 20:03, променено общо 1 път.
Потребителски аватар
turin
Site Admin
Мнения: 645
Регистриран: 20 май 2008г. 17:20
Местоположение: София/Троян
Контакти:

Re: Активно окачване

Мнение от turin » 11 мар 2012г. 20:00

П.П.: Сега се сетих – на въпросната дискусия на Автомотор да не би да е ставало дума всъщност наистина за DS5, а не за C-Zero? Да са вметнали нещо за C-Zero, но другите неща, тези за сътрудничеството, да са били всъщност за DS5? Това ми звучи доста по-реалистично. Не знам дали Mitsubishi имат пръст в разработката на системата HYbrid4 (по-скоро едва ли, защото те не са по хибридите, Тойота са), но кой знае... А колкото до "окачване и купе от Пежо", той DS5 е аналогът на 3008, така че сто на сто и хора от Пежо са участвали в правенето на колата.

Та може на въпросната дискусия, за която казваш, двете теми за C-Zero и за DS5 да са се преплели и затова да има такова объркване.
Потребителски аватар
Bisser
Мнения: 9
Регистриран: 24 фев 2012г. 18:41

Re: Активно окачване

Мнение от Bisser » 11 мар 2012г. 20:07

И това е напълно възможно. В сътрудничество работят, както каза лекторът "PSA, Mitsubishi, BMW и, за съжаление Ford...", преди около седмица се чу, че се включва и GM.
Потребителски аватар
Bisser
Мнения: 9
Регистриран: 24 фев 2012г. 18:41

Re: Активно окачване

Мнение от Bisser » 19 мар 2012г. 20:46

Тя май темата умря. дано не съм причината за това....
Отговори