Активно окачване

Новини за електромобили и връзки към външни сайтове
Потребителски аватар
turin
Site Admin
Мнения: 645
Регистриран: 20 май 2008г. 17:20
Местоположение: София/Троян
Контакти:

Активно окачване

Мнение от turin » 27 ное 2011г. 12:19

На последната среща в София стана дума за активното окачване. Не помнех подробности, затова като се прибрах изрових препратките, ето:

https://en.wikipedia.org/wiki/Active_suspension
http://www.bose.com/controller?url=/aut ... /index.jsp

По-интересният вариант е "electromagnetic recuperative" и даже може да се използва за връщане на енергия към батериите. Bose пък са май най-отдълго в тия разработки, даже ако не се лъжа имаше подобна снимка и описание в един вехт учебник на брат ми по "Устройство на автомобила" (когато имаше такъв предмет в гимназиите). Електромагнитно окачване май го бяха превели.

Колелото на Мишлен (Michelin active wheel) и eCorner на Siemens са пак вариации на тая тема. Но са много по-сложни механично и ще са трудни за направа сам или от малка фирма. Докато окачването с линейни мотори може и да е осъществимо. Такива мотори се продават готови – вярно, за много по-малки натоварвания (сателитни чинии и др.под.) и сигурно са много по-бавни. Но принципът им е същият, а и "не е ядрена физика". Дори да се запази фабричното окачване, може това да е паралелно, което се включва да "помага" поне малко на амортисьорите само при нужда (дупки, завои).

Още един източник на регенерация. Един вид вместо "зарядно спиране" – "зарядно друсане" :lol:
Потребителски аватар
SuriCat
Мнения: 629
Регистриран: 23 авг 2011г. 11:18
Местоположение: София

Re: Активно окачване

Мнение от SuriCat » 27 ное 2011г. 22:13

Дам.... зарядното друсане ще е много ефективно в Бълхария. Ония ден оставих 400лв. в един сервиз за 2 тампона на макферсона и едно желязо дето се беше избушило...
С.Николов
Мнения: 242
Регистриран: 28 яну 2010г. 14:37
Местоположение: Варна

Re: Активно окачване

Мнение от С.Николов » 06 яну 2012г. 10:38

Покрай следенето на OSCar EO на рали Дакар,
стигнах до това тук
http://www.engadget.com/2009/02/10/rege ... am-at-mit/
:)
Потребителски аватар
infernus
Мнения: 200
Регистриран: 08 авг 2011г. 21:29

Re: Активно окачване

Мнение от infernus » 22 фев 2012г. 23:35

Доста интересно но все още си е само проект, иначе би било полезно.
С.Николов
Мнения: 242
Регистриран: 28 яну 2010г. 14:37
Местоположение: Варна

Re: Активно окачване

Мнение от С.Николов » 27 фев 2012г. 17:46

Определено OSCar EO на рали Дакар
ползваше активно окачване загледайте се в снимката
http://farm8.staticflickr.com/7170/6671 ... 9ce3_b.jpg
над левото задно колело където работи механикът
по продължението може да видите 3 сиви цилиндъра
който зъвършват със сини капачки
според мен това няма какво друго да е освен активно окачване.
Сега ако от екипа публикуват някаква информация
до колко е било полезно по време на цялото състезание
вече ще е друго но така само може да гадаем.
Потребителски аватар
Bisser
Мнения: 9
Регистриран: 24 фев 2012г. 18:41

Re: Активно окачване

Мнение от Bisser » 08 мар 2012г. 20:35

Здравейте, колеги.

Доколкото зная, активното окачване не е сертифицирано за Световния Пали Шампионат (WRC), затова и Ситроен се състезава с модели с "желязно" окачване и вече е Световен шампион за седми път. Не съм запознат с условията на Рали "Дакар". Не ми се сърдете, но съм фен на марката и по-специално на хидравличното (активно) окачване. Притежавам 3 такива автомобила - Ксантия 2.0, 16V, Hidractive-2, Xantia 2.0i, Turbo CT - Activa, C-5 2.0, HDI, 16V, Hidractive-3. Мога да дам много информация за този тип окачване, но това ще е при проявен интерес, защото наистина е много, а който иска да си го направи сам да забрави за идеята. Историята е следната, накратко. През 1954г. на автомобилно изложение е представен Ситроен DS-19, първият с изцяло хидравлично окачване (преди него има модели с хидравлика само на задния мост). За първите 2 часа на изложението са приети над 2500 поръчки за този модел. Моделът става и президентски автомобил и спасява живота на Шарл Де Гол и семейството му при един много добре организиран атентат. С две спукани гуми и скорост над 140 км/ч, шофьорът не губи управление и успява да се измъкне. Ситроен патентоват окачването си за 17 000 000 000 франка (милиарда) и досега във всяко моделно семейство винаги има поне 1 или 2 модела с хидравлика - обикновено от високия клас. В по-старите модели управлението почти изцяло е механично, в модели след 1992г. навлиза все повече електроника, като при С-5 и С-5 по-голямата част от управлението е поверено на електрониката и даже помпата е електрическа. В общи линии най-спортният тип окачване е Актива, в завои наклона на купето е до 0,2 градуса, колата е като залепена за пътя, при скорост над 110 км/ч окачването се "втвърдява", а при по-ниски скорости, на път с много остри завои, водачът може да избере "спортен" режим и принудително да "втвърди" окачването. Страничният наклон на колата (кренът), се регулира, като на мястото на 2 от биалетките са монтирани хидроцилиндри.

Май много се разприказвах, ако някой има интерес, ще продължа....
todor_raev59
Мнения: 78
Регистриран: 30 апр 2011г. 11:11
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: Активно окачване

Мнение от todor_raev59 » 09 мар 2012г. 09:29

Здравей Bisser,
радвам се, че във Форума присъствува човек с такива интереси и съответно с такива познания, придобити от опита при работа с подобни окачвания, които смятам принципите им ще се налагат все повече в новите разработки поне в частта им за промяна на "пътния просвет", така наречения "клиренс" при движения в пресечени местности. Може да качиш снимки, схеми, смятам ще бъде интересно на доста хора от Форума.
Потребителски аватар
turin
Site Admin
Мнения: 645
Регистриран: 20 май 2008г. 17:20
Местоположение: София/Троян
Контакти:

Re: Активно окачване

Мнение от turin » 10 мар 2012г. 02:16

Моята основна идея беше за електрическото активно окачване и съответно допълнителната му употребата за дозареждане на батериите. "Електромагнитно окачване", както се води май. Системите на Bose и Michelin.

Разбира се, много ще ми е интересно да науча повече за хидравличното окачване и всеизвестните системи на Ситроен. Все пак нека не бягаме много от темата на клуба и при възможност да правим препратка с електрическите системи (сещам се например, че имаше една разработка, която ползваше активно (хидравлично) окачване и малки генератори в тръбите, с които при работа на това окачване се връща ток в акумулатора).
Потребителски аватар
Bisser
Мнения: 9
Регистриран: 24 фев 2012г. 18:41

Re: Активно окачване

Мнение от Bisser » 10 мар 2012г. 10:20

Колега, съжалявам, че разводних темата ти, но си мисля, че производството на енергия от "друсането" все още е в сферата на теорията и експериментирането. Електрическия C-Zero е с най стандартно окачване - с пружини и амортисьори. Вярвай ми, инженерите на Ситроен имат безкрайно богат опит и традиции в тази област и не биха се поколебали да го приложат, ако е оправдано. Все пак, количеството хидравлична течност, преминаващо през системата при подрусването е от порядъка на няколко милилитра, колко ли електричество ще произведе една "миниелектроцентрала" с този дебит? А и какво ще правят в Западна Европа, може би изкуствени неравности по пътя? Според мен, ефективността на подобно решение, съотнесена към цената му, по-скоро би била с отрицателен знак (на този етап на развитие). Все пк съвременните автомобили в по-голяма степен се произвеждат от счетоводители, а не от инженери.
Идеята на активното окачване изначално е комфорта и сигурността на пътя.
Потребителски аватар
infernus
Мнения: 200
Регистриран: 08 авг 2011г. 21:29

Re: Активно окачване

Мнение от infernus » 10 мар 2012г. 10:25

Bisser написа:Колега, съжалявам, че разводних темата ти, но си мисля, че производството на енергия от "друсането" все още е в сферата на теорията и експериментирането. Електрическия C-Zero е с най стандартно окачване - с пружини и амортисьори. Вярвай ми, инженерите на Ситроен имат безкрайно богат опит и традиции в тази област и не биха се поколебали да го приложат, ако е оправдано. Все пак, количеството хидравлична течност, преминаващо през системата при подрусването е от порядъка на няколко милилитра, колко ли електричество ще произведе една "миниелектроцентрала" с този дебит? А и какво ще правят в Западна Европа, може би изкуствени неравности по пътя? Според мен, ефективността на подобно решение, съотнесена към цената му, по-скоро би била с отрицателен знак (на този етап на развитие). Все пк съвременните автомобили в по-голяма степен се произвеждат от счетоводители, а не от инженери.
Идеята на активното окачване изначално е комфорта и сигурността на пътя.
Съгласен съм с теб колега!
Отговори