Страница 7 от 9

Re: СЕРВИЗНА БАЗА ElectriClub

Публикувано: 21 окт 2011г. 10:31
от SuriCat
Малейиииииииии...

Ми аз с 400v батерии кфо ша прааа... няма да мога да си зареждам при тебе ;)

Re: СЕРВИЗНА БАЗА ElectriClub

Публикувано: 21 окт 2011г. 10:42
от Ognian
Ми ти ше си напраиш следващото... от 300-450 волта

Re: СЕРВИЗНА БАЗА ElectriClub

Публикувано: 28 мар 2012г. 14:47
от DOMIC
Здравейте!
Открих форума днес, изчетох 7-те страници и мисля, че за повечето читатели, зарибени за конверсия, частичното конвертиране е по-приемливо, отколкото драстичната промяна с махането на ДВГ.
Смисълът от форум е да няма срещи и каквото имаме да си казваме – да си го напишем. Базата-работилница е неефективна, ако е една за България. Смятам обмяната на идеи за най-важна и решаваща а тя може да се разпространява и без фондация. Сдружението е безсмислено усилие индивидуалисти да се размиват в каквото и да е обединение. Ако има работилници из цяла България, специализирани в разработки за отделни марки коли или вид конвертиране, които да обменят опит и идеи помежду си ще е най-добре, както за тях, така и за потенциалните клиенти.
Като се вземе под внимание крайната основна цел - по-евтин и екологичен индивидуален транспорт, смятам за момента, че частичното конвертиране е за предпочитане. Никъде не видях варианта за човек с идея, която иска да осъществи на собствената си кола и финансира сам, но няма техническите умения и възможности, което е вариант и за бъдещи потенциални купувачи, ако се възприеме идеята.
Хубаво е да се помисли и за частична конверсия, която да заобикаля техническите изисквания като пречка и да използва всички плюсове на серийно произведените автомобили, като газовите уредби например - допълва автомобила без да го променя!
Възможността за реално приложение е предмет на ценообразуване т.е. дали е икономически изгодно в сравнение със серийното производство или бъдещия внос втора ръка.

Re: СЕРВИЗНА БАЗА ElectriClub

Публикувано: 10 апр 2012г. 18:51
от alabin
DOMIC написа:Здравейте!
Открих форума днес, изчетох 7-те страници и мисля, че за повечето читатели, зарибени за конверсия, частичното конвертиране е по-приемливо, отколкото драстичната промяна с махането на ДВГ.
Смисълът от форум е да няма срещи и каквото имаме да си казваме – да си го напишем. Базата-работилница е неефективна, ако е една за България. Смятам обмяната на идеи за най-важна и решаваща а тя може да се разпространява и без фондация. Сдружението е безсмислено усилие индивидуалисти да се размиват в каквото и да е обединение. Ако има работилници из цяла България, специализирани в разработки за отделни марки коли или вид конвертиране, които да обменят опит и идеи помежду си ще е най-добре, както за тях, така и за потенциалните клиенти.
Като се вземе под внимание крайната основна цел - по-евтин и екологичен индивидуален транспорт, смятам за момента, че частичното конвертиране е за предпочитане. Никъде не видях варианта за човек с идея, която иска да осъществи на собствената си кола и финансира сам, но няма техническите умения и възможности, което е вариант и за бъдещи потенциални купувачи, ако се възприеме идеята.
Хубаво е да се помисли и за частична конверсия, която да заобикаля техническите изисквания като пречка и да използва всички плюсове на серийно произведените автомобили, като газовите уредби например - допълва автомобила без да го променя!
Възможността за реално приложение е предмет на ценообразуване т.е. дали е икономически изгодно в сравнение със серийното производство или бъдещия внос втора ръка.
Здравей,
В поста си правиш един кратък обзор на два много големи въпроса. Крайностите в тези въпроси образуват обрзно казано един кръст. Пресечната точка е цената на това транспортно средство и тя е високо над нивото на обикновения българин.
Единият въпрос е какъв да е-мобилът – хибрид или чист електромобил. Хибридът позволява да пътуваш на по-дълги разстояния, но е по-тежък от чистия автомобил значи има загуби, които е трудно да се каже дали успява да ги покрие, защото с "печалбите" от зареждането на батериите от инерция минава 3-5км в града, а и тази инерция пак е създадена с изгаряне на гориво. Рекламата за икономичността му прилича на софизма за Ахил и костенурката, която винаги е отпред. Естествено, след като променяш началните условия в нейна полза. Електроавтомобилът е с евтино гориво и вкъщи е пълно с "бензиностанции" за него. Но изисква големи първоначални вложения. Не че хибридът в този си вид е евтин. А българинът не е от богатите в Европа. Затова всеки търси евтина и позапазена кола по възможност с 4 колелета. Ако има място и за един бензогенератор с подходяща мощност – най добре. И става бензоелектроход. Може да мине доста километри, но е малко самоцелно. А кога ще се изплати?
Другото направление е завод за електромобили или фабрика за конверсии? Зависи от цените, които искат първите и тези на батериите. За да съществуват, едните мултиплицират документацията за производство на един два модела, а другите събират документация за всички подходящи за конверсия модели. Цената на енергоносителя е тази, която не дава на едните да заливат пазара, а на другите да разчитат на редовни поръчки. И в двата случая е доста над възможностите на обикновения българин. А и не всички живеем в градовете.
Ние може всичко да направим, но даденостите на пазара ще решат. И още дълго ще решават.
Успех, колеги!

Re: СЕРВИЗНА БАЗА ElectriClub

Публикувано: 10 апр 2012г. 21:09
от DOMIC
Здравей alabin!
Разбира се, че всеки от нас иска всичко, което си хареса да го придобие на колкото се може по-ниска цена, това е нормално. Написал съм, че за момента подходящият вариант е частична конверсия, която не променя серийно произведения автомобил, а го допълва (като газовите уредби). Избягват се недостатъците за момента: липсата на зарядни станции из България и времето за зареждане. Не се знае колко ще струва зареждането от зарядните колонки в бъдеще, токът ще поскъпва. Говори се за цени в момента от няколко евро на 100км. Евтиното зареждане ще бъде САМО у дома! Частичната конверсия, освен първоначалната малка инвестиция, ще носи само ползи и икономия и може да се демонтира и премести на друг автомобил. Може да се прави на парче. Всеки има някаква таратайка и най-евтино ще е да се използва тя докогато може. За по-евтин вариант не се сещам.
В момента карам Рено меган коуч на метан, среден разход 4,3кг. на100км. градско, стигам до 3,3кг. извънградско. С частично конвертиране смятам да постигна около 2кг. на 100км., което в момента като пари е 3,50лв. с минимални вложения. С ел. двигатели на задния мост, няколко акумулатора, регенеративни спирачки и качествен термогенератор на ауспуха (а това са сериозни вложения, но далеч по-малки от пълна конверсия) може да се стигне и под 1 лев на 100км. Като се появят на пазара качествени генератори на метан ще се смени ДВГ и монтират хъб мотори на предницата.
Обръщам внимание и върху пневмозадвижването, в момента то е силно подценено.
Важното е към днешна дата какво може да си позволи всеки от нас и това ще определи пазара и развитието на конверсиите у нас, защото новите електромобили не са ни по джоба. Трябва да се почне с нещо малко и евтино, но ефикасно.

Re: СЕРВИЗНА БАЗА ElectriClub

Публикувано: 11 апр 2012г. 09:41
от turin
Моля, придържайте се горе-долу към темата – става дума за изграждане на база или мрежа от локални бази на клуба. Гаражи, сервизи, зарядни точки, групи от клубари – организирани във фирма или сдружение или пък не.

Има други теми за ефективност и изчисление на конверсиите – нека пишем тези неща там. Форумът ни не е с две страници правила и си говорим за всякакви неща, но в името на прегледността на темите в очите на бъдещите нови потребители, нека не отклоняваме прекалено много темите ;)

Re: СЕРВИЗНА БАЗА ElectriClub

Публикувано: 11 апр 2012г. 18:29
от Greenball
Здравейте,
Ще се представя на кратко и ще мина по темата.
Млад човек от София съм и също като вас съм запален по идеята за конверсиите. Разполагам с автомобил-донор (Пежо 106), някакъв финансов ресурс и най-вече ентусиазъм. Изчел съм голямо количество информация, от този и други форуми свързани с идеята (дори започнах да ви разпознавам кой кой е без да чета никовете). В качеството си на безработен управител на малка фирма, смятам да посветя топлите месеци в конверсия на гореспоменатото Пежо.

Сега по същество. Специално тази тема ми дава много поводи за размисъл за това как бих допринесъл за не съвсем изяснената концепция (казвам го с добри чувства).
1. Според мен активността е основен фактор в това нещо да се случва. Активност offline визирам по-конкретно, защото думите почват да губят смисъл и пораждат съмнения ако насреща им няма действия. Към днешна дата разстоянията, между членовете на форума, са проблем и тази offline активност изостава. Имам решение което също е онлайн, а именно жива връзка с образ и звук (stream) между 2-3 или повече основни града. Така срещите биха били по-мащабни с повече хора, без да се изминават много километри (което автоматично може да ги направи доста по-чести).
2. По-назад в темата прочетох за заснемане с цел популяризиране. Това е основният предмет на дейност на фирмата, която управлявам. В тази връзка с удоволствие бих застанал зад камерата и да направим нещо качествено. (късометражен филм за идеята не би ми струвал нищо, стига бира да има ;) )
3. Споменах по-горе "безработен" което ме прави човек с цялото време на този свят. Правя си реклама и в тази подточка, защото мисля, че ако се стигне до по-сериозна организация, ще има нужда от човек, който да върши неща от всякакъв порядък в името на идеята и нейното реализиране.
4. Фирмата ми се казва както ми е никнейма с ООД на края. Тя на практика е най-безсмисленото нещо, което съм правил някога (в полза на държавата), но я имам и би спестила месец-два, няколкостотин лева, ако се стигне до решение да се прави подобна организация.


За добро или за лошо, живеем в България и всеки познава тежкия и несправедлив държавен апарат, за всяко нещо което човек реши да прави в тази демократична държава. Познавайки си системата, хората се отказват преди да са почнали начинание, други малко след това, като междувременно пишат по форуми, мрънкат и се оплакват и на края задължително са остарели. Времето в което живеем, глобално погледнато, също не е цвете...
Само че каквото и да се говори, в тока е бъдещето и е добре да не остаряваме преди да сме го видели. Приканвам ви, просто да се задействаме и да покажем на хората, че от колите на ток има смисъл.

Поздрави!

Re: СЕРВИЗНА БАЗА ElectriClub

Публикувано: 12 апр 2012г. 17:10
от turin
Съгласен съм – трябва да се правят нещата. Който каквото и доколкото може. Идеите ти са супер – на първо време, понеже казваш за офлайн активността, започна да се заформя периодична среща в София. Следващата ще е не тази, а следващата неделя (22-ри). Ако имаш възможност, мини да си разкажем всичко с повече думи и на маса. ;)
А по темата – ако можем с нещо да помагаме за конверсията и за филма – казвай ;)

Re: СЕРВИЗНА БАЗА ElectriClub

Публикувано: 17 апр 2012г. 12:50
от Greenball
Христос Воскресе на всички!
Успехи в начинанията, любов и здраве ви пожелавам, другите работи се купуват!
С радост ще дойда да се видим в неделя. Тази седмица почвам Пежото. Мястото където ще се случва всичко е при един добър майстор който е много за идеята и с радост би помагал с база, инструмент и експертно мнение относно автомобилите.

Поздрави!

Re: СЕРВИЗНА БАЗА ElectriClub

Публикувано: 17 апр 2012г. 13:51
от SuriCat
Здрасти Greenball,

Ако имаш желание и време, отвори си една темичка в "проекти" за твоята кола. Предполагам на всички ще им е интересно каква ти е идеята, какви са частите и реализацията, и най-вече резултатите. :D