СЕРВИЗНА БАЗА ElectriClub

Запознаване на хората от клуба и общи приказки за електромобили

Как основно бихте се включили в сервизните бази на ElectriClub?

Ще работя по своя електромобилна конверсия
19
46%
Ще развивам бизнес с електромобили
7
17%
Ще помагам на други хора за техните конверсии и/или бизнеси
8
20%
Ще организирам събития – лекции, презентации, семинари за електромобили
0
Няма гласове
Ще организирам събития за сплотяване на клуба – срещи, събори
2
5%
Друго (моля, уточнете в отговор към темата)
5
12%
 
Общо гласове: 41
todor_raev59
Мнения: 78
Регистриран: 30 апр 2011г. 11:11
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: СЕРВИЗНА БАЗА ElectriClub

Мнение от todor_raev59 » 14 май 2011г. 23:15

Ясене, сайтът е страхотен.
Доста функционален и изчистен. Може малко козметика, но и така си е добър. Всичко почти си има, виждал съм много отрупани сайтове, чак отблъскващи. Може между ElectriClub и FORUM да се прибави някакво символично автомобилче и евентуално изпъкване на рамките на FORUM NEWS WIKI. Няма място за скептицизъм
СТЕП БАЙ СТЕП
Потребителски аватар
turin
Site Admin
Мнения: 644
Регистриран: 20 май 2008г. 17:20
Местоположение: София/Троян
Контакти:

Re: СЕРВИЗНА БАЗА ElectriClub

Мнение от turin » 17 май 2011г. 09:48

Добавих анкета към темата. Изберете само една възможност – целта е да се види с какво най-вече бихте помагали в такива "сервизни бази".
Нека който влезе и види, да гласува. Следващата стъпка ще е да пиша циркулярно писмо до всички потребители на форума да видят темата, анкетата и да споделят как виждат развитието на нещата.
И моля, неща пишем в темата, а личните съобщения да ги оставим за по-лични, персонални и конкретни неща. Важно (особено за новите потребители) е да е видимо обсъждането – така идеите могат да се обмислят и доразвиват от всички.
ogibo
Мнения: 13
Регистриран: 13 фев 2011г. 18:09
Контакти:

Re: СЕРВИЗНА БАЗА ElectriClub

Мнение от ogibo » 17 май 2011г. 20:09

За сега се въздържам от гласуване. Както споменах напред в темата едва от скоро започнах по-сериозно да се интересувам от този тип автомобили и все още съм в стадий четене. Не смятам че за сега съм компетентен да помогна на някой по темата.
kamen
Мнения: 5
Регистриран: 01 мар 2011г. 14:50

Re: СЕРВИЗНА БАЗА ElectriClub

Мнение от kamen » 21 май 2011г. 17:09

Не знам дали някой е говорил с Илия Левков, председател на ИКЕМ, по принцип те се позиционират като кандидат-производители и кандидат-конвертори или производители/"асемблатори" на комплекти за конверсия.

Според мен, ако целта на идеята е крайния резултат - реализирана конверсия, може желаещите да говорят с тях и да преценят дали предлаганите от тях условия ги устройват. Вариат е също и разговор с човека от Исперих, който на последното изложение за ВЕИ в София показа конвертирано Ауди А2 и предлага такава услуга.

Ако целта е натрупване на "ноу хау" за изпълнение на конверсии, което после да бъде осребрено чрез масовото му тиражиране, струва ми се, че ще е дълъг и труден процес, по време на който ще се появят достатъчно достъпни нови серийни електромобили. Дори и в момента, обявената цена на Рено Флуанс ЗЕ започва да приближава границата, когато покупката на такъв електромобил от последно (към момента) поколение започва да става рентабилна дори и при директно сравнение с МПС с ДВГ.

Ако пък целта е в дългосрочен план да се правят "тунинговани" бутикови конверсии, в които основната полза е от удоволствието от собствената изработка и от това да скъсаш някое порше или ферари от старт на къси разстояния (http://www.youtube.com/watch?v=369h-SEBXd8), тогава вече си трябва специализирана база, за която според мен ще си има достатъчно нишови клиенти.

Тоест, отговорът е индивидуален за всеки и от съвкупността от отговори с ресурс за реализацията им ще дойде и конкретната форма, която първа ще бъде реализирана.
Потребителски аватар
turin
Site Admin
Мнения: 644
Регистриран: 20 май 2008г. 17:20
Местоположение: София/Троян
Контакти:

Re: СЕРВИЗНА БАЗА ElectriClub

Мнение от turin » 21 май 2011г. 18:22

Камене, аз поне не съм говорил специално с ИКЕМ. Според мен форумът е ценен с това, че не е представител на никоя конкретна организация или фирма. Тоест важните сме хората тук и е важно какво мислим като отделни ентусиасти по темата. Доколкото зная, във форума има хора от ИКЕМ (може и да бъркам) и ако те имат възможност и време, нека пишат тук. Поканата е към всички.

Става въпрос за някаква офлайн-организираност, която да съществува редом с онлайн-клуба ни тук и тази "база" да подпомага както фирми и организации като ИКЕМ, така и отделни хора, правещи своя си конверсия. Целта не е част от хората във форума да направят фирма, която да е лидер в конвертирането или във внасянето на готови електромобили.

Не крия, че за мен лично всичко това ще може го върши самият форум и не е нужно нищо повече от работещ форум и при нужда и желание – форумни сбирки, представяния на проекти, сътрудничество с фирми и каквото се сетите. Всякакво офлайн-събиране, било то в групи хора за работа по свои конверсии или в комерсиални фирми, е 1) много по-трудно и 2) има опасност да не е "честно" при разпределението на ресурсите.

Може би докато няма конкретна работа по проекти (конверсии, популяризиране, семинари и т.н.), няма смисъл да се прави нещо – става малко като "дайте да дадем".

Лично за мен много по-важно и ценно е да развием форума. Не че аз правя сайта, а просто имам опит със сайтове и знам, че ако един форум не е активен, причина за това е, че всеки един от отделните потребители не е активен, не пише в този форум. С това се обръщам към хората, които се регистрират тук, виждат, че няма активност и казват "абе няма да пиша в тоя сайт, той не е активен" – ами не е активен, защото не пишете. ;) Но това е друга тема.

В дългосрочен план – да, ще има серийни електромобили, ще стават и все по-достъпни като цена. Но винаги ще има място за конверсии, а и ще има място за лични проекти (не през сервиз за конвертиране). Когато има серийни коли, във форума ще започнем да обсъждаме и тях, а не само конверсиите. В бъдеще ще има място за всички тия неща. А анкетата – нека се опитаме да замерим моментното настроение тук.
Ognian
Мнения: 70
Регистриран: 15 апр 2011г. 09:46
Местоположение: Sofiq
Контакти:

Re: СЕРВИЗНА БАЗА ElectriClub

Мнение от Ognian » 22 май 2011г. 01:55

КАМЕНЕ, най-евтината конверсия на кола до 1400 кг (с пътници и багаж) с литиеви батерии излиза между 15 и 19 хил. лева за пробег с гарантирани 100 км пробег на градско. Не знам след колко време серийните ще паднат до такива цени, но пък и батериите също ще падат. Срокът на конверсията е до 1 седмица ако е първа кола от модел и 2-3 дни ако вече има опит с такъв модел и готови китове (електрокарен вариант). Времето се удължава, ако се конвертира като стандартна електрокола и/или се слагат допълнителни екстри.
Да, ИКЕМ прави всичко възможно за да се ускори изграждането на инфраструктура за електроколи - нови и конвертирани автомобили. Трябва да се направят много неща, за да станат конверсиите професионални, да отговарят на всички изисквания за регистрацията им. За сега знам само колата на ВТУ да е минала технотеста. Останалите коли, които знам, не отговарят на условията. Очаква се скоро да има има законови промени и няма да могат да се карат електроколи от типа "НАПРАВИ СИ САМ" - вероятно ще има сериозни санкции, не както досега.
Нека всеки, който тръгва да прави конверсия да я прави така, че да може да мине през технотеста. За него има много изисквания, по памет ще дам няколко:
Теглото - да не се превишава теглото по талона. Да не се превишава натоварването на осите, да са подсигурени спирачките, чистачките, обдухването на стъклото, да не е нарушена цялостта на носещата рама и още много има - който тръгва да прави, ще ги намери.
Очаквам много сервизи да започнат да правят конверсии, не вярвам да се насити пазарът с нови поне още 10-15 години, така, че новите електроколи няма да станат на цената на бензиновите още поне толкова време.
За мен идеята за сервизен клуб е интересна от гледна точка на професиоанализирането на конверсиите, защото всички тези досега направени коли само отблъскват потенциалните клиенти - правят се като електрокарите и хората с основание казват, че не им се карат електрокари. Погледнете какво има в един стандартен електромобил и какви данни има той - всичко това трябва да го има като минимум и в конвертирания, иначе правим електрокари.
nabludatel
Мнения: 1
Регистриран: 22 май 2011г. 10:08

Re: СЕРВИЗНА БАЗА ElectriClub

Мнение от nabludatel » 22 май 2011г. 10:17

Здравейте, радвам се че идеята която споделих преди време е на път да се реализира. За съжаление не бях достатъчно активен да я развия докрай. С две ръце ви подкрепям. Имам възможност да помогна с база, но за съжаление е извън София - Костинброд. А за финансовото участие имам едно предложение - всеки който даде дори 10 лева се включва процентно в сумата която след това ще се вземе за готовия емобил /от еко де хахаха/ Какво мислите за този вариант - влагаме пари които след това ще се върнат с ползи... И мое лично мнение - конверсията е единственият начин да реализираме нещо на пазара в най-кратки срокове. Във форума не мога често да влизам - имам ограничение в работата, затова ще ви помоля ако имате желание за контакт да ми пишете на: kirilovkg@abv.bg
kamen
Мнения: 5
Регистриран: 01 мар 2011г. 14:50

Re: СЕРВИЗНА БАЗА ElectriClub

Мнение от kamen » 22 май 2011г. 10:24

@ Turin: благодаря за отговора ти, аз също смятам, че ако целта е само взаимопомощ, един работещ форум с обмен на полезна информация и срещи "на по бира" според възможностите на участниците е доста по-продуктивен за индивидуалните членове, отколкото начинание с реални активи, които вече трябва да бъдат управлявани в общ интерес. Лично аз имам един стар Ситроен, който смятах да конвертирам, но приоритетите ми се промениха и докато съм готов за такъв проект, той може вече да е изгнил на двора :cry: .

@ Ognian: тези (http://www.greenbo.bg/) ще бъдат с цена може би под 20 000 лв, поне доколкото съм говорил с потенциалните вносители. Вярно е, че са с оловни батерии и усещането от Alpha е по-скоро като от електрокар, другите не съм ги пробвал.

Когато говоря за дълги срокове, нямам предвид само техническата работа по демонтажа на ДВГ-компонентите и монтажа на електрическия комплект, а тестова експлоатация в период на поне една година в извънлабораторен режим, през която да се извъртят сезоните, да си проличат бъговете и да се намерят начини за коригирането им до степен, в която конверсията е достатъчно надеждна за използване от нормален потребител в ежедневни условия. При това, тук въобще не визирам потенциалното въвеждане на изискване за минимум безопасност при краш-тестове, които веднага ще обезсмислят всякакви конверсии. Просто не вярвам да излезе сметката за всички тестови образци от разнообразни марки и модели, които трябва да бъдат потрошени, за да се докаже, че, например, в никакъв случай кабел под напрежение не докосва метално купе и т.н.

Подкрепям мнението ти, че за конверсии "направи сам" за движение по пътищата в момента има някакъв прозорец за използване, който скоро най-вероятно ще изчезне с въвеждането на сертифициране поне за безопасност. При липса на необходимия сертификат, след първия инцидент с конвертиран електромобил (дай боже да не става, но нека все пак бъдем реалисти) цената на застраховката "гражданска отговорност" и санкциите за липсата й ще бъдат такива, че със сигурност самоделно конвертирана кола няма да стъпи на път извън специален полигон.

Изводите от горното за мен са следните:
1. В краткосрочен план, форумът е най-добрата платформа за обмен на информация, с помощта на която отделни ентусиасти с общи усилия може да осъществят свои конверсии, обща инвестиция в реални активи при липса на план за комерсиализиране на начинанието впоследствие е по-скоро нецелесъобразна.
2. В средносрочен план, ще се появят специализирани сервизи за конверсия, които ще се концентрират върху няколко модела, които ще се окажат най-изгодни поради цена на реализация и (при относително "серийно" изпълнение) постигане на сертифицируеми нормативни изисквания и изисквания за функционалност.
3. Ще има "бутикови" конверсии, изпълнени от специализираните сервизи или от отделни ентусиасти, които обаче ще бъдат с хоби-цел и най-вероятно няма да може да бъдат използвани в пътната мрежа, поради възпираща цена за придобиване на необходимата сертификация за безопасност.
Ognian
Мнения: 70
Регистриран: 15 апр 2011г. 09:46
Местоположение: Sofiq
Контакти:

Re: СЕРВИЗНА БАЗА ElectriClub

Мнение от Ognian » 22 май 2011г. 12:04

Камене, с оловни акумулатори цената на 4-5 местна кола до 800 кг ще е също ниска - 6 до 8 хил. лева. Не очаквам да има насищане на пазара от тези коли още много години. За дългите срокове - те са за нас, които разработваме конверсиите, тестваме колите, трупаме статистика, изготвяме документация и когато я получат сервизите за конверсиите, да могат в рамките на 2-3 дни да направят конверсията. Но така е всяко начало. Колкото до изводите ти - съгласен съм с тях, а има и други, не е тук мястото да пишем. Относно общите инвестиции - има и добри практики по света, не само лоши. Все пак, за форума ще е голямо постижение ако успеят да се включат някои хора и ускорят новите нагласи на хората към електроколите. Колкото по-скоро те станат ежедневие, толкова по-малко хора ще си харчат излишно парите. Само заради това си струва да се опита, въпреки, че първите ентусиасти ще са с най-големи харчове. Ако направим сметки за 50 % електроавтомобилен парк, (колкото се искат от ЕК до 2030 г.) сещаш ли се, че трябва да падат хиляди бройки нови коли за минута, за да се достигнат милионите бройки електроколи само за Б-я. Именно това ме кара да мисля, че конверсии ще се правят поне 10-на години, само ако се стандартизират самите конверсии за да може да се сертфицират колите като нормални автомобили. А това не става ако един модел се прави по 1001 начина. Очаквам концентрация поне в 10-на модела автомобили, не е удачно да се прави от всичко де се движи - електрокола. Това мисля.
Потребителски аватар
turin
Site Admin
Мнения: 644
Регистриран: 20 май 2008г. 17:20
Местоположение: София/Троян
Контакти:

Re: СЕРВИЗНА БАЗА ElectriClub

Мнение от turin » 22 май 2011г. 14:36

Ognian написа:конверсии ще се правят поне 10-на години, само ако се стандартизират самите конверсии за да може да се сертфицират колите като нормални автомобили. А това не става ако един модел се прави по 1001 начина. Очаквам концентрация поне в 10-на модела автомобили, не е удачно да се прави от всичко де се движи - електрокола.
За много неща си прав, но май тук леко се разминаваме. Как смятам аз: важно е да има максимално общи и достъпни критерии за конверсиите. Така аз, например, ще мога да си направя кола и да си я регистрирам и карам, но да е направена така, както аз искам. Това е очарованието и в това е силата на тези конверсии (самоделни, поръчкови или както там ги наречем).

Да, добре ще е да има някакви масови типови модели – такива ще карат масово хората, чиято страст не са точно колите, а "придвижването от А до Б". Това – добре. Да, ще има и внасяни готови заводски електромобили – и това ОК.

Но не трябва да се пропуска в целия процес нуждата от свобода за крайния потребител, който по съвпадение е и любител, ентусиаст и иска/може сам (или ако не съвсем сам, то поне по негов проект) да си направи конверсията. Има безброй неща в една кола, които могат да бъдат направени "по друг начин" и дори този начин да е нов и по-добър. Тези коли и съответно тези хора не трябва да се оставят като някаква втора категория, само защото индустрията се отваря напоследък към електромобилите и ще има пари за заводски и китови коли. Не казвам, че тези последните са лоши – но не трябва да се представят като единствени.
Отговори