СЕРВИЗНА БАЗА ElectriClub

Запознаване на хората от клуба и общи приказки за електромобили

Как основно бихте се включили в сервизните бази на ElectriClub?

Ще работя по своя електромобилна конверсия
19
46%
Ще развивам бизнес с електромобили
7
17%
Ще помагам на други хора за техните конверсии и/или бизнеси
8
20%
Ще организирам събития – лекции, презентации, семинари за електромобили
0
Няма гласове
Ще организирам събития за сплотяване на клуба – срещи, събори
2
5%
Друго (моля, уточнете в отговор към темата)
5
12%
 
Общо гласове: 41
ogibo
Мнения: 13
Регистриран: 13 фев 2011г. 18:09
Контакти:

Re: СЕРВИЗНА БАЗА ElectriClub

Мнение от ogibo » 12 май 2011г. 00:15

Сурово и броя 50 стотинки на литър.
todor_raev59
Мнения: 78
Регистриран: 30 апр 2011г. 11:11
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: СЕРВИЗНА БАЗА ElectriClub

Мнение от todor_raev59 » 12 май 2011г. 15:28

Здравейте колеги,
виждам, че в хода на дискусията се появяват конкретни предложения, които до голяма степен обхващат интересите ни
Ognian написа: може да обобщим в три големи клона:
1. Конверсия за мен;
2. Конверсия за Бизнес;
3. Конверсията като хоби.
Искам да Ви кажа, че всичките ни усилия относно конверсията ще са напразни, ако не създадем необходимите условия за тяхното узаконяване. Нека всеки да разгледа сайта на "Технотест" в частта му за издаване на сертификат за обикновена метална врата и условията, при които да е произведена, дори и за единична бройка.
Смятам ще Ви стане ясно колко е важно да имаме база, отговаряща на съответните условия. Там е залегнало и изискването хората, които участвуват в процеса, да имат необходимата квалификация. Мисля, че ще се намерят такива от членовете на клуба. Където нямаме, смятам да ги привлечем. По отношение на базата да бъде на спокойно място, удобно за повечето членове. Нека да е някъде из централната част на страната и да има необходимите транспортни връзки. Нека повече хора да си кажат мнението, в момента просто е от изключително значение заради допускане на по малко грешки.
Потребителски аватар
turin
Site Admin
Мнения: 645
Регистриран: 20 май 2008г. 17:20
Местоположение: София/Троян
Контакти:

Re: СЕРВИЗНА БАЗА ElectriClub

Мнение от turin » 12 май 2011г. 16:51

todor_raev59 написа:Нека всеки да разгледа сайта на "Технотест" в частта му за издаване на сертификат за обикновена метална врата и условията, при които да е произведена, дори и за единична бройка.
Смятам ще Ви стане ясно колко е важно да имаме база, отговаряща на съответните условия. Там е залегнало и изискването хората, които участвуват в процеса, да имат необходимата квалификация.
Сайтът им ми е познат от вече няколко години. Вярвам и повечето хора тук са го отваряли, това е стара и болна тема.

Проблемът с Технотест е съвсем друг. Проблемът е, че трябва да се направят публични изискванията към преустройство на МПС със смяна на двигател от ДВГ към електрически. Това е – трябва да са публични изискванията и съответно в ценоразписа на Технотест да се включи и графа за електромобилно преустройство.

Въпросът не е как ние да "минаваме" пред Технотест, въпросът е изискванията да са публични, за да може всеки да може да минава.

Така че това не е въпрос за квалификация на хората, не е експертен въпрос, а е политически. Трябва да се промени политиката на КАТ и Технотест по въпроса. След това трябва да се издействат отстъпки и привилегии за електромобилите от държавата и общините – по-ниски данъци, права в синя зона и бус-ленти, безплатни публични зарядни станции...

А политиката се прави по-скоро през форума и другите сайтове, през искания и лобиране в институциите, а не със сервизни центрове. Друго е. ;)
Ognian
Мнения: 70
Регистриран: 15 апр 2011г. 09:46
Местоположение: Sofiq
Контакти:

Re: СЕРВИЗНА БАЗА ElectriClub

Мнение от Ognian » 12 май 2011г. 20:04

Реното на ПЖИ е минало теста и си има документа, гледах го на сайт някакъв.
Aко се правят както трябва конверсиите не очаквам да има проблем. Ако не се правят, ще се получи същото, като с досегашните 5-6 автомобила - карат ги така докато ги поглобят малко или докато ги оправят и минат теста. Не се изисква кой знае какво, просто да се спазват килограмите на ос, да са подсигурени спирачки, съединители, светлини и т.н. Опасно е да се правят занаячтчийски конверсии.
Ognian
Мнения: 70
Регистриран: 15 апр 2011г. 09:46
Местоположение: Sofiq
Контакти:

Re: СЕРВИЗНА БАЗА ElectriClub

Мнение от Ognian » 13 май 2011г. 08:56

Видях, че съм се престарал, със съединителя по-горе, надали някой го търси, не съм проверявал още.
Моето мнение относно мястото на база за клуба - смятам, че той трябва да бъде там, където има най-голям брой ползващи го членове. Лесно е да го направим в геометрическия център на България и там да има 1-2 члена, а някъде да има 50-60, но без база. А и това го виждам само при вариант "хоби". Първите два варианта искат да има база на място.
Потребителски аватар
turin
Site Admin
Мнения: 645
Регистриран: 20 май 2008г. 17:20
Местоположение: София/Троян
Контакти:

Re: СЕРВИЗНА БАЗА ElectriClub

Мнение от turin » 14 май 2011г. 01:03

Винаги е вариант да тръгнем от срещи на форума. Дори срещи по градове, даже мини-срещи. Все отнякъде се започва. Пък ако има нужда за повече, тя сама ще си се появи.
Кажете другите, как мислите?
Потребителски аватар
turin
Site Admin
Мнения: 645
Регистриран: 20 май 2008г. 17:20
Местоположение: София/Троян
Контакти:

Re: СЕРВИЗНА БАЗА ElectriClub

Мнение от turin » 14 май 2011г. 01:05

Ognian написа:да се спазват килограмите на ос, да са подсигурени спирачки, съединители, светлини и т.н.
Виж, това е добра новина. Ако наистина са такива изискванията, значи всичко е наред и не е нужна магия, за да се мине тестът – само трябва да е направена читаво конверсията и готово. Обнадеждаващо. ;) На мен ми казаха, че трябва да видят колата и ще ми кажат конкретно какво ще гледат. Може би са имали предвид това? Във всички случаи добре ще е да го напишат в сайта си черно на бяло (това като пожелание, дано стане и то).
Ognian
Мнения: 70
Регистриран: 15 апр 2011г. 09:46
Местоположение: Sofiq
Контакти:

Re: СЕРВИЗНА БАЗА ElectriClub

Мнение от Ognian » 14 май 2011г. 13:08

turin написа:Във всички случаи добре ще е да го напишат в сайта си черно на бяло (това като пожелание, дано стане и то).
Аз говорих с проектанта на Реното на ПЖИ - то и той ми каза, че са го връщали един-два пъти за разни неща, просто не помня какви. Но това, което видях отбелязано на удостоверението от КАТ за технотеста беше само за горните неща.
Ognian
Мнения: 70
Регистриран: 15 апр 2011г. 09:46
Местоположение: Sofiq
Контакти:

Re: СЕРВИЗНА БАЗА ElectriClub

Мнение от Ognian » 14 май 2011г. 13:24

Относно срещите на форума, не знам дали ще има хора за срещи. Освен мен, Тодор и теб админе, не вярвам да има много други заинтересовани от срещи. Може би трябва да видим ние двамата или тримата какво можем да направим, а другите, ако желаят може да се присъединят. Лошото е, че сме с различни координати, но каквото можем ще си помагаме. В случая зависи кой от нас какво иска.

Относно мен - мога да поема проектирането на конверсията и изпълнението на електрооборудването, по-специално смарт контролери, зарядни, DC/DC конвертори и други дребни електроники. Конверсията можем да направим в сервиза на партньора ми. Но това е, ако има нужда да правим на някого конверсия. Друго - мога да помагам с пресмятане на конверсиите или някои дребни проектчета. А за останалото - трябва да знам кой от какво има нужда за да видя дали мога да бъда полезен.

Тодоре, ти какво можеш да помогнеш или какво искаш да направим. Пиши, да се види кой къде и с какво може да бъде полезен. А и админа да си каже, да се види и от останалите и да се знае кой може да допълни нещо.
Потребителски аватар
turin
Site Admin
Мнения: 645
Регистриран: 20 май 2008г. 17:20
Местоположение: София/Троян
Контакти:

Re: СЕРВИЗНА БАЗА ElectriClub

Мнение от turin » 14 май 2011г. 22:04

Да, срещи – когато стане. То развити форуми, с доста повече посетители и теми на ден не успяват да си направят срещи, та ние сега...

Аз съм в София и почти няма да мога да помагам за нещо конкретно. Не съм специалист по електроника (макар цяло семейство да са ми електроинженери и поне на обща култура го докарвам).

Уеб-програмист и системен администратор съм и затова това, което мога да правя са сайтове – и с тези си умения гледам да съм от полза за клуба, поддържам и доразвивам нещата на electriclub.com.

Иначе ентусиазъм имам и за конверсии и т.н. – но просто не съм експерт. Казвам си го, за да не подвеждам – ако нещо знам по темата, то е от любителски ентусиазъм. Ремонтирам сам бензиновата си кола, но там технологиите са по-различни все пак.

Бих препоръчал да не бързаме – ето, четат ни доста хора, които не коментират, просто защото няма какво да кажат. В момента, в който хората открият възможност (най-вече финансова, откъм свободно време и т.н.) да си правят конверсии, активност тук ще има. И всичко, казано в тази тема също може да се използва. Не искам да съм негативен и да казвам, че сега няма да стане нищо – искам да кажа, че дори и да не си личи, развитие всъщност има. Най-малкото преди време нямаше специализиран форум по темата и изобщо на отварянето на дума за конвертиране и електродвигатели не се гледаше с добро око в мрежата.

Нещата ще станат със сигурност – ако станат по-рано ще е супер, но и малко по-бавно да е, пак ще станат ;)
Отговори