Оная наредба

Запознаване на хората от клуба и общи приказки за електромобили
rrumpe
Мнения: 162
Регистриран: 23 яну 2013г. 17:10

Оная наредба

Мнение от rrumpe » 13 май 2013г. 17:53

Дали това не е Оная наредба дето всички чакаме:
http://www.rta.government.bg/images/Ima ... kiopps.pdf

И интересуващия ни член:
Чл. 23. При изменение в конструкцията на ППС, задвижвано с двигател с вътрешно горене, в
хибридно превозно средство или електрическо превозно средство превозното средство да отговаря на:
1. приложимите за съответната категория към датата на първата регистрация на превозното
средство технически изисквания, посочени в регулаторните актове във:
а) приложения No 10 или 11 от Наредба No 60 (приложение IV или XI от Директива 2007/46/ЕО) - за
ППС от категории M и N;
б) приложение No 1, раздел I от Наредба No 117 от 2005 г. за одобряване типа на нови моторни
превозни средства от категория L (обн., ДВ, бр. 12 от 2005 г.; посл. изм., бр. 67 от 2006 г.) - Наредба No 117
(приложение I от Директива 2002/24/ЕО на Европейския парламент и на Съвета от 18 март 2002 г. относно
типовото одобрение на дву- и триколесни моторни превозни средства и за отмяна на Директива
92/61/ЕИО на Съвета - Директива 2002/24/ЕО (OB, L 124 от 9.05.2002 г.) - за ППС от категория L;
2. Правило No 100 на Икономическата комисия за Европа на Организацията на обединените нации -
Единни предписания относно одобрението на превозни средства по отношение на специфичните
изисквания за електрическото силово предаване - Правило No 100 на ИКЕ - ООН - за ППС от категории M
и N.
По някаква абсолютна случайност докато търсех сайта на Български автомобилен съюз попаднах на сайта на Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация". Там видях, че има линк: Нормативна уредба и цъкнах на нея. Като по чудо там беше и тази наредба.
По принцип проверявам от време на време сайта на министерството, надявайки се че ще се появи чаканата от нас наредба:
http://www.rta.government.bg/images/Ima ... kiopps.pdf
но дори и сега я няма. Доста странно на едно място има публикувани едни закони, на друго други. Поне аз не им хващам логиката по какъв критерий ги слагат в двата сайта.
Потребителски аватар
turin
Site Admin
Мнения: 644
Регистриран: 20 май 2008г. 17:20
Местоположение: София/Троян
Контакти:

Re: Оная наредба

Мнение от turin » 13 май 2013г. 20:18

Супер, браво на теб, как си го намерил ;)
Ето я наредбата и обнародвана в Държавен вестник:

http://dv.parliament.bg/DVWeb/showMater ... dMat=73423

черно на бяло
rrumpe
Мнения: 162
Регистриран: 23 яну 2013г. 17:10

Re: Оная наредба

Мнение от rrumpe » 14 май 2013г. 09:43

Доста случайно ;)
Сега остава да разберем дали КАТ са почнали да регистрират. Аз писах миналата седмица на Началник група "Регистрация и отчет на ПС" – ст. инспектор Г. Николова (trafficpolicesdvr@mvr.bg), за информация относно процедурата за регистрация, но още нямам отговор.
s54
Мнения: 216
Регистриран: 16 ное 2012г. 15:24
Местоположение: София

Re: Оная наредба

Мнение от s54 » 14 май 2013г. 11:40

не бързай за отговора от КАТ (те и те не бързат :D )
интересно как ще реагират ...

Аз като им писах за номерата на L7е, и че ме спират за проверки
ми изтипосаха само наредбата, която гласи, че се регистрира само с 1 номер и толкова :roll:
bLdC
Мнения: 45
Регистриран: 05 юни 2012г. 20:46

Re: Оная наредба

Мнение от bLdC » 14 май 2013г. 12:17

Вчера отделих малко време за да се запозная с частите от документа, които, струва ми се, ни засягат най-много.

Чл. 23. При изменение в конструкцията на ППС, задвижвано с двигател с вътрешно горене, в хибридно превозно средство или електрическо превозно средство превозното средство да отговаря на:
....
2. Правило № 100 на Икономическата комисия за Европа на Организацията на обединените нации – Единни предписания относно одобрението на превозни средства по отношение на специфичните изисквания за електрическото силово предаване – Правило № 100 на ИКЕ – ООН – за ППС от категории M и N.

Аз ли нещо не разбирам или това е регулация на ИКЕ – ООН отнасяща се до производителите на ППС?

Извадка от - Правило № 100 на Икономическата комисия за Европа на Организацията на обединените нации.
Оригиналът: http://www.unece.org/trans/main/wp29/wp ... 100r1e.pdf

Точка 3.
Application for approval
3.1.
The application for approval of a vehicle type with regard to specific
requirements for the electric power train shall be submitted by vehicle
manufacturer or by his duly accredited representative.
(Не намерих превод на български на документа.)

От wiki-то разбираме какво е значението на "Type approval" за тази организация.
http://en.wikipedia.org/wiki/World_Foru ... e_approval
и http://en.wikipedia.org/wiki/Type_approval

Тук става вече забавно.

Чл. 27. (1) Собственикът на ППС или упълномощен негов представител подава заявление до техническа служба по чл. 26, ал. 1 за проверка на възможността за изменение в конструкцията на ППС.
(2) Заявлението по ал. 1 се придружава от:
1. подробно описание на ППС;
2. подробно описание на исканото изменение в конструкцията на ППС, параметрите и характеристиките на ППС след изменението в конструкцията, сравнени с тези, зададени от производителя за конкретното ППС;
3. копие на документ за регистрация на ППС.
(3) Заявлението по ал. 1 се подава преди началото на изменението в конструкцията на ППС.

Ако съм разбрал правилно след всичко прочетено –
за да направя "изменение в конструкцията на ППС", на личното си(регистрирано) ППС:

Първо: трябва да съм производителя на това ППС.
Второ: трябва да представя "подробно описание на исканото изменение в конструкцията на ППС, параметрите и характеристиките на ППС след изменението в конструкцията, сравнени с тези, зададени от производителя за конкретното ППС;" - което звучи смислено и постижимо, след като вече се предполага, че трябва да съм производителя на ППС-то си и разполагам с "подробно описание на ППС;" и знам "параметрите и характеристиките на ППС след изменението в конструкцията"(предполага се, че като производител на собственото си ППС раполагам с всички технически данни необходими за да направя, цифрови модели и симулации, за да установя "параметрите и характеристиките на ППС след изменението в конструкцията") преди да съм направил каквито и да е изменения!
Трето: Комисия от специалисти трябва да прецени аз, като производител на собственото си ППС (както се оказа) дали мога да направя промяна в "производството" на ППС-то си на база на любезно предадените от мен (предполагаемият производител на ППС) документация на съществуващото ППС и параметрите от симулациите, и виртуални тестове на крайния вариант на ППС-то. Комисията, разбира се, ще се състои от автомобилни инженери с опит в бранша, които ще могат да приложат предписанията от Правило № 100 на ИКЕ – ООН върху цифровите модели и симулации любезно представени от производителя(аз не съм! :| ).

Предписанията от Правило № 100 на ИКЕ са си съвсем смислени и много от тях могат да се приложат за коверсиите, но самият документ, доколкото разбирам, е предназначен за производителите, а в комбинация с добавените точки в българския документ се получава нещо абсурдно.
Четвърто: бедно ми е въображението - друг да продължи ако има желание.

Днес съм в добро настроение и не смятам да си го развалям.
Не съм чел още другите Правила на ИКЕ, така щедро добавени, като "Правило №едикоеси" към доста от точките.
Просто се опитвам да разбера, какво е това и какво се очаква от нас да направим?
Коментирайте ако имате желание и ако сте запознати с текстовете.
rrumpe
Мнения: 162
Регистриран: 23 яну 2013г. 17:10

Re: Оная наредба

Мнение от rrumpe » 14 май 2013г. 12:40

Ето го правило N 100 на български:

https://www.google.bg/url?sa=t&rct=j&q= ... 1029,d.Yms

И аз съм объркан от написаното. Това правило наистина изглежа за производители, но може би с тази наредба става приложимо и към изменени МПС.

А пък тази Директива 2007/46/ЕО колко ми е неясна и тея регулаторни актове:

https://www.google.bg/url?sa=t&rct=j&q= ... 1029,d.Yms
Потребителски аватар
SuriCat
Мнения: 626
Регистриран: 23 авг 2011г. 11:18
Местоположение: София

Re: Оная наредба

Мнение от SuriCat » 14 май 2013г. 13:49

Аз винаги съм се чудил, защо аджаба всички регулативни документи са написани толкова насрано, че никой да не може да ги разбере еднозначно. :?
Потребителски аватар
eltransbg
Мнения: 215
Регистриран: 23 мар 2009г. 15:37
Контакти:

Re: Оная наредба

Мнение от eltransbg » 14 май 2013г. 22:27

Здравейте колеги,
да ни е честита новата наредба!
Вярно - ще можем да продължим да конвертираме старите си автомобили в изцяло електрически...
Но никъде не можах да прочета повече относно таксите.
Изпратих мейл до точното място, надявам се на бърз и точен отговор :mrgreen:
Успех!
rrumpe
Мнения: 162
Регистриран: 23 яну 2013г. 17:10

Re: Оная наредба

Мнение от rrumpe » 16 май 2013г. 11:53

Здравей Пламене,
Би ли споделил кое е точното място :)
teodor.ivanov
Мнения: 116
Регистриран: 21 окт 2011г. 00:39
Местоположение: Исперих
Контакти:

Re: Оная наредба

Мнение от teodor.ivanov » 16 май 2013г. 23:30

За момента Технотест отпадат от картинката. Остават Декра и Тюв-овете ама искат две-три седмици да се подготвят. А към края на годината живот и здраве и технотест ще бъдат одобрени.
Отговори