Нямам нищо против хората които имат умения, да си ги правят сами у дома. Възможно е да пусна цялата технологична документация на "Алтеро" под свободен технологичен лиценз в "Технологичния портал" в интернет. Нека да си ги правят за лична употреба, въпросът е да не пускат на пазара копия на моя продукт под марката "Алтеро", но по принцип това е почти невъзможно, тъй като фалшификати произведени от ентусиасти не биха имали успех на пазара, тъй като нелегалните им производители не биха имали ресурс да закупят суровини и части на едро с голями търговски отстъпки, и техният продукт би излезнал на по висока цена от оригинала. "Алтеро" модел - 1 ще бъде първоначалният и класически продукт на фирмата "Шиндаров", но тя ще разработи и спортни двуместни - "Алтеро" модел - 2, и семейни четириместни "Алтеро" модел-4, електромобили. Въпросът е човек да не се замисля до къде стига краят на въображението му, защото когато имаш мечти ти си богат. Мисля, че точно ти, Теодоре, разбираш за какво ти говоря. Аз съм тръгнал по твоя път и мисля че ще има за какво да си говорим и за в бъдеще, докато вървим по него. Надявам се вървейки напред, скоро още хора с подобни възгледи да се присъединят към нас, за да обменяме идеи, решения и опит. Мисля, че всички бихме спечелили от това.
А сега да те попитам по една друга тема. Какво мислиш за концепцията ми за плоскък многорингов безчетков правотоков двигател
http://electriclub.com/motors/bldc-t235.html? Според теб би ли постигнал очаквания от мен ефект. Мислиш ли, че е иновативен и дали имате например възможност, (технологична и финансова) да направите експериментален прототип в Исперих? Аз в момента нямам финансова възможност, а и работя друга работа, която ме ангажира целодневно и не мога да се отдам пълноценно на този изследователски проект, поне докато не си намеря съдружник позициониран в София.
Аз например смятам, че бъдещите електромобили трябва да бъдат изградени от максимално олекотени материали, конструкции и елементи, използвани при сглобяването им. Трябва да има специализирани дизайнерски или конструкторски бюра, които да се занимават със създаването на такива материали и елементи по поръчка на производителите на електромобили. Също смятам, че трябва да има, лаборатория която да извършва креш-тестове на изпитваните нови модели. Интересно ми е също така, има ли в България в момента, производител на каучукови изделия, способен да произвежда автомобилни гуми със специфични качества и параметри по поръчка на клиента, отговарящи на неговите конкретни изисквания.
Освен това ме интересува има ли леярски фирми, които да могат да произвеждат дуралуминиеви олекотени джанти с различни размери по поръчка, на сравнително ниска цена. Ако има такива фирми, би било добре да бъдат споменати в тази тема, за да може бъдещите и настоящи производители да могат да преговарят с тях за производството на части за техни бъдещи проекти.
В течение на времето трябва да се появят и български фирми които се надпреварват в производството на батерии с удължен живот и системи за скоростното им зареждане, така че пълното зареждане на електромобил да може да бъде извършвано на бензиностанция, за не повече от 7 - 8 минути. Всичко това според мен е възможно да стане, ако хора като нас го изискват от хора, които могат да го направят. Просто трябва да се търсят такива хора. Аз вярвам, че ги има в страната ни и ние ще ги открием, или пък те нас. Теоретично вярвам, че има и хора в страната ни, които биха подкрепили финансово такива начинаня, без да имат конкретна финансова изгода. Би било добре да се създадат дарителски фондове за такива научни изследвания у нас.
Мисля че стана малко късно и вече всички трябва да си лягаме. За щастие все още ходим на работа. Благодаря на всички приятели на ОПЕ за вниманието.
Лека нощ.