ОПЕ - Общността на Производителите на Електромобили

Запознаване на хората от клуба и общи приказки за електромобили
Потребителски аватар
turin
Site Admin
Мнения: 645
Регистриран: 20 май 2008г. 17:20
Местоположение: София/Троян
Контакти:

Re: ОПЕ - Общността на Производителите на Електромобили

Мнение от turin » 03 апр 2013г. 20:50

altero1 написа:Сега отивам малко на работа, после ще си довърша мисълта за работните места.
Ето, така също не се прави... Пишеш, когато имаш нещо да кажеш, а не всеки път, когато ставаш от клавиатурата. Спокойно, ще те изчакаме да се освободиш и да пишеш пак, няма да свърши светът до утре! Не е нужно да си "запазваш място", като ни пишеш, че ще ни пишеш... Така само пълниш темата с празни реплики, нека уважаваме повече вниманието на читателите тук.
altero1
Строител на електромобилната реформа
Мнения: 106
Регистриран: 02 фев 2013г. 01:43
Местоположение: София

Re: ОПЕ - Общността на Производителите на Електромобили

Мнение от altero1 » 03 апр 2013г. 20:52

Я ми покажи, къде съм писал че всеки сам щял да си го прави. Това би било твърде изморителен и бавен процес. Вероятно съм казал, че фирмата сглобяваща и пускаща на пазара готовия електромобил ще може да даде възможност на всеки, който иска да произвежда детайли за него, да го прави където намери за добре.

Айде че закаснях, ще се върна след два часа, После ако искаш Турине изтрий тези обяснения в които обяснявам защо няма да мога да отговарям в продължение на 2-3 часа.И не ми се сърди, уважавам и оценявам това което си създал, тази среда за общуване.Благодаря ти :)
Потребителски аватар
SuriCat
Мнения: 626
Регистриран: 23 авг 2011г. 11:18
Местоположение: София

Re: ОПЕ - Общността на Производителите на Електромобили

Мнение от SuriCat » 03 апр 2013г. 21:00

Оллелее бооожееее, гледам и не вярвам на ушите си....

Абе то вече и на амнезия го избиваме.

Колеги, имам една молба. Хайде да не хабим тока на сървъра и да си намерим по-интересно занимание! Пък ако има мазохисти във форума, може да продължат на воля.
( надявам се ме разбрахте какво имам в предвид "Don't feed the )
teodor.ivanov
Мнения: 116
Регистриран: 21 окт 2011г. 00:39
Местоположение: Исперих
Контакти:

Re: ОПЕ - Общността на Производителите на Електромобили

Мнение от teodor.ivanov » 03 апр 2013г. 21:03

altero1 написа:Някои от конпонентите могат да се правят надомно. Например бобините на двигателите при моя двигател са единични и могат да се навиват на малки редуктори вкъщи. Нареждането на неодимовите магнити на ротора могат да се прави надомно. Страниците от разпенено PVC и кополиестерните платна могат да се изрязват надомно. Шаситата и металните рамки на купетата могат да се правят в гаражи. Производството може да се разхвърли из целия град. Дори суперкондензаторните акумулатори могат да се сглобяват надомно, само за въглеродните плочки са необходими пещи, но в София има доста изоставени индустриални халета, може да се наеме някое за пещ от тях.
Явно аз имам по-голямо въображение от теб – всичко може да се прави надомно, следователно мога да си направя сам колата, като само закупя някой друг чарк. И хубавото е, че и комшията може да си направи колата сам.... въобще целият блок.

Да вземеш да почнеш да си водиш дневник, че явно от време на време има blackout-ове в системата ти и позабравяш.
altero1
Строител на електромобилната реформа
Мнения: 106
Регистриран: 02 фев 2013г. 01:43
Местоположение: София

Re: ОПЕ - Общността на Производителите на Електромобили

Мнение от altero1 » 03 апр 2013г. 22:53

Нямам нищо против хората които имат умения, да си ги правят сами у дома. Възможно е да пусна цялата технологична документация на "Алтеро" под свободен технологичен лиценз в "Технологичния портал" в интернет. Нека да си ги правят за лична употреба, въпросът е да не пускат на пазара копия на моя продукт под марката "Алтеро", но по принцип това е почти невъзможно, тъй като фалшификати произведени от ентусиасти не биха имали успех на пазара, тъй като нелегалните им производители не биха имали ресурс да закупят суровини и части на едро с голями търговски отстъпки, и техният продукт би излезнал на по висока цена от оригинала. "Алтеро" модел - 1 ще бъде първоначалният и класически продукт на фирмата "Шиндаров", но тя ще разработи и спортни двуместни - "Алтеро" модел - 2, и семейни четириместни "Алтеро" модел-4, електромобили. Въпросът е човек да не се замисля до къде стига краят на въображението му, защото когато имаш мечти ти си богат. Мисля, че точно ти, Теодоре, разбираш за какво ти говоря. Аз съм тръгнал по твоя път и мисля че ще има за какво да си говорим и за в бъдеще, докато вървим по него. Надявам се вървейки напред, скоро още хора с подобни възгледи да се присъединят към нас, за да обменяме идеи, решения и опит. Мисля, че всички бихме спечелили от това.

А сега да те попитам по една друга тема. Какво мислиш за концепцията ми за плоскък многорингов безчетков правотоков двигател http://electriclub.com/motors/bldc-t235.html? Според теб би ли постигнал очаквания от мен ефект. Мислиш ли, че е иновативен и дали имате например възможност, (технологична и финансова) да направите експериментален прототип в Исперих? Аз в момента нямам финансова възможност, а и работя друга работа, която ме ангажира целодневно и не мога да се отдам пълноценно на този изследователски проект, поне докато не си намеря съдружник позициониран в София.

Аз например смятам, че бъдещите електромобили трябва да бъдат изградени от максимално олекотени материали, конструкции и елементи, използвани при сглобяването им. Трябва да има специализирани дизайнерски или конструкторски бюра, които да се занимават със създаването на такива материали и елементи по поръчка на производителите на електромобили. Също смятам, че трябва да има, лаборатория която да извършва креш-тестове на изпитваните нови модели. Интересно ми е също така, има ли в България в момента, производител на каучукови изделия, способен да произвежда автомобилни гуми със специфични качества и параметри по поръчка на клиента, отговарящи на неговите конкретни изисквания.
Освен това ме интересува има ли леярски фирми, които да могат да произвеждат дуралуминиеви олекотени джанти с различни размери по поръчка, на сравнително ниска цена. Ако има такива фирми, би било добре да бъдат споменати в тази тема, за да може бъдещите и настоящи производители да могат да преговарят с тях за производството на части за техни бъдещи проекти.

В течение на времето трябва да се появят и български фирми които се надпреварват в производството на батерии с удължен живот и системи за скоростното им зареждане, така че пълното зареждане на електромобил да може да бъде извършвано на бензиностанция, за не повече от 7 - 8 минути. Всичко това според мен е възможно да стане, ако хора като нас го изискват от хора, които могат да го направят. Просто трябва да се търсят такива хора. Аз вярвам, че ги има в страната ни и ние ще ги открием, или пък те нас. Теоретично вярвам, че има и хора в страната ни, които биха подкрепили финансово такива начинаня, без да имат конкретна финансова изгода. Би било добре да се създадат дарителски фондове за такива научни изследвания у нас.

Мисля че стана малко късно и вече всички трябва да си лягаме. За щастие все още ходим на работа. Благодаря на всички приятели на ОПЕ за вниманието. :) Лека нощ.
Потребителски аватар
fantom4e
Мнения: 27
Регистриран: 25 фев 2010г. 12:24
Местоположение: София

Re: ОПЕ - Общността на Производителите на Електромобили

Мнение от fantom4e » 04 апр 2013г. 10:09

turin написа:
altero1 написа:Сега отивам малко на работа, после ще си довърша мисълта за работните места.
Ето, така също не се прави... Пишеш, когато имаш нещо да кажеш, а не всеки път, когато ставаш от клавиатурата. Спокойно, ще те изчакаме да се освободиш и да пишеш пак, няма да свърши светът до утре! Не е нужно да си "запазваш място", като ни пишеш, че ще ни пишеш... Така само пълниш темата с празни реплики, нека уважаваме повече вниманието на читателите тук.
Трий де, нали за това админ/модератори има :)
s54
Мнения: 216
Регистриран: 16 ное 2012г. 15:24
Местоположение: София

Re: ОПЕ - Общността на Производителите на Електромобили

Мнение от s54 » 04 апр 2013г. 16:36

altero1 написа:В горния мой пост пише надградите, а не наградите ...
:lol:
явно подсъзнателно вече си ме убедил, че си готов за нобелов лауреат ...

нищо не ми каза по повод трафика дето те питах?
ама ти така си пропускаш щото ние нали ти цапаме само темите :mrgreen:
altero1
Строител на електромобилната реформа
Мнения: 106
Регистриран: 02 фев 2013г. 01:43
Местоположение: София

Re: ОПЕ - Общността на Производителите на Електромобили

Мнение от altero1 » 04 апр 2013г. 16:45

s54 написа:
altero написа:Казал съм много пъти. Ако нямате с какво да надградите или подкрепите идеите, споделяни от мен в темите ми, по-добре не пишете. Ще бъда много щастлив, ако не цапате из тях. Точно това спамене в темите ми ме накара да изтрия постовете си в две от тях в знак на протест.
А за какво по-точно трябва да бъдеш награден и подкрепен?
Най-интересното е, че ти приемаш критиката и доводите различни от твоите като ... цапане ...
Ако самият ти подложиш някои от идеите си на критичен анализ ще установиш, че имат сериозни дупки ...
Понякога розовите очила пречат да се види истината.

Понеже идеята на твоето Алтеро доколкото разбирам е да улесни придвижването, ще ти дам още една гледна точка:
Как според теб ще се промени трафикът на София, ако утре плъзнат 1000-2000-5000 Алтеровци?
Нали целиш масовост?
Предполагаме, че те няма да заменят вече движещи се коли, защото се ползват от бедни хора нямащи МПС.
Пък и хората готови да слезнат от кола за да се качат на нещо Алтероподобно не са много, мога да ти гарантирам.

Неслучайно всички големи градове стимулират ползването на гр. транспорт и метро по всевъзможни начини.
Ако до година - две по улиците на София плъзнат 1000-2000-5000 Алтеровци, много спешно ще бъдат приети промени в закона за движение по пътищата, в които ще бъде решено да се направи отделна лента с широчина 1 метър за движение на велосипедисти и електромобили с малки габарити и ниска скорост в десния край на скоростните платна (имам предвид не кварталните, малки пресечки и улички, а тези в които има засилен трафик), обозначени с ярка маркировка. Освен това смятам, че доста хора, които работят в центъра на София биха ползвали "Алтеро"-1, за да могат да паркират безплатно в синята и зелена зона. А оставилите личните си автомобили пред вкъщи и решили да използват "Алтеро"-1 за служебен транспорт ще освободят място на пътя за още поне трима потребители на "Алтеро"-1, защото мястото, което заема един стандартен автомобил на пътя е поне шест пъти по-голямо в сравнение с мястото, което заема "Алтеро"-1 на уличното платно.
Потребителски аватар
SuriCat
Мнения: 626
Регистриран: 23 авг 2011г. 11:18
Местоположение: София

Re: ОПЕ - Общността на Производителите на Електромобили

Мнение от SuriCat » 04 апр 2013г. 17:19

:lol:
altero1
Строител на електромобилната реформа
Мнения: 106
Регистриран: 02 фев 2013г. 01:43
Местоположение: София

Re: ОПЕ - Общността на Производителите на Електромобили

Мнение от altero1 » 04 апр 2013г. 17:26

...Използването от желаещите водачи на такива защитени от закон платна до някаква степен ще реши проблема, единствено според мен е възможен проблем при престроявания за ляв завой на оживените кръстовища, но да се надяваме, че с годините шофьорите на автомобили ще станат по-толерантни към шофьорите на персонални мини електромобили, тъй като самите те или техни близки или познати може в един момент да се окажат такива. Също шофьорите на градския транспорт ще трябва да станат по-внимателни, за да не стресират електробилистите, които карат в част от лентата за автобуси. Разбира се, ще е необходимо добро поддържане на състоянието на отводнителните канавки в края на платното. Това може да се прави от самите заинтересовани общности или от общината под техния натиск. Градският транспорт не ти дава независимост и накърнява личното ти пространство. Един собственик на автомобил ще предпочете да използва персонален електромобил пред това да ползва градския транспорт, колкото и да се опитва градската управа да го накара да направи това. Човек, употребявал автомобил, трудно ще се лиши от независимоста и свободата, която му дава, така че никакви стимули няма да преобърнат това. Единствено превозни средства като "Алтеро"-1 имат някакъв шанс да намалят физическия обем на трафика в големите градове (не броя на превозните средства, а физическият размерен обем на потока им). Според мен градският транспорт трябва да се използва само от ученици, пенсионери и хора, които имат стрес от шофиране и не притежават шофьорска книжка. Шофьорска книжка според мен трябва да се издава на всеки ученик при завършването на средното му образование, ако той има желание да придобие такава. Обучението му по кормуване трябва да е безплатно или с много ниска символична такса, и това, да се изгражда култура на поведение на пътя, съвети за предприемане на адекватни реакции при критични ситуации на пътя и необходимоста от спазването на законите за улично движение да са залегнали като приоритет в образователната система. Разбира се, някои точки от закона за уличното движение, според мен също трябва да се променят. Аз се сещам за една-две, но няма да ги коментирам сега. Ако някой друг се сеща, можем да направим тема "Желани промени в закона за уличното движение"?
Отговори