ОПЕ - Общността на Производителите на Електромобили

Запознаване на хората от клуба и общи приказки за електромобили
altero1
Строител на електромобилната реформа
Мнения: 106
Регистриран: 02 фев 2013г. 01:43
Местоположение: София

Re: ОПЕ - Общността на Производителите на Електромобили

Мнение от altero1 » 31 мар 2013г. 15:11

Добре, ..другите да кажат за техните. За да се види средно колко ще се тегли на час от колонка.

..Значи при цена на тока 15.7 по 1.5 KW = 23.55 закръгляваме го на 25 стотинки на час. Ако търговецът си сложи 100% надценка, ще взима 25 ст. на час и да речем, че има 20 часа активно дърпане в денонощието, ще печели 5 лв. на денонощие. Което е около 150 лв на месец или за една година ще си върне инвестицията от 1500 лв за терминала, стига да има редовни клиенти и осигурено от общината безплатно паркомясто пред обекта си. Общината отдава ли такива паркоместа безплатно за електромобили? Сигурно не, което означава че или търговецът, или клиентът ще трябва да имат удължител от 25 метра, а по-добре и двамата, за да стане сделката. Някой може ли да каже средно колко киловата харчи на 100 км?
altero1
Строител на електромобилната реформа
Мнения: 106
Регистриран: 02 фев 2013г. 01:43
Местоположение: София

Re: ОПЕ - Общността на Производителите на Електромобили

Мнение от altero1 » 31 мар 2013г. 15:57

s54 написа:
altero1 написа:Един стандартен електромобил колко киловата дърпа на час от колонката?
кво значи стандартен?
много странен въпрос от човек, имащ желание да произвежда ел-мобили
Аз бих турил некой лев, че зависи от зарядното ...
Електромобилите, които смятам да произвеждам – Алтеро "Шиндаров" – са независми от обществена зарядна инфраструктура, тъй като са едноместни, леки и се събират в малък блоков асансьор, даже имат аварийно вело-задвижване, така че винаги ще може да се доберете до вкъщи, където и да ви свърши токът из града. Проучванията, които правя тук са свързани с това каква мотивация биха имали търговците да създават зарядна инфраструктура и удобство за гъзарите, които искат да карат фамилни електро-коли. Така че моля, айде да не ме припляскваш, защото в момента работя за теб.
altero1
Строител на електромобилната реформа
Мнения: 106
Регистриран: 02 фев 2013г. 01:43
Местоположение: София

Re: ОПЕ - Общността на Производителите на Електромобили

Мнение от altero1 » 31 мар 2013г. 16:33

Някой има ли информация каква е цената на пробег на километър със сравнително икономичен автомобил с газова, а също и с метанова уредба, за да се направи сравнение между тези цени и цената на километър, изминат от електромобил, зареждан от обществени терминали, например с цена на продавания ток от 30 ст на киловат?

Друг интересен въпрос е при увеличение на автопарка с 1000 електромобила на година – с колко мегаватчаса годишно ще трябва да се увеличава произвдежданата енергия и ако се окаже че цифрата е значителна, може ОПЕ да преговаря с електро-производители за инвестиции в производството на електромобили. Фирмите, създаващи зарядна инфраструктура също могат да преговарят за преференциални цени на тока с тях. Трябва да се има предвид, че повишената консумация на електроенергия ще идва не само от консумирания за зареждания ток, а и то електричеството, изразходвано при производството на самите електромобили. Тогава цифрата на допълнително произвежданата енергия вероятно ще се удвои и утрои. Мисля, че енергопроизводителите ще имат интерес от инвестиции в тази индустрия. Може да се създадат и инвестиционни акционерни дружества, които да се търгуват на фондовата борса и да инвестират във взаимно свързани енергийни и електромобилни проекти.

Но за да се случи всичко това, В тази общност трябва да влезнат хора които не просто искат да карат електромобил, а хора, които искат да създават работни места, това ще е много по-интересно и вълнуващо от това да караш електромобил, тъй като в момента това да караш електромобил е просто едно скъпо неудобство и стрес. Ние трябва да направим така, че това за в бъдеще да не бъде така. Е .., Кой е с мен?

...Трябва обаче да се побърза, защото скоро китайците ще превземат пазара на електромобили в страната, а след това ще изкупят и електропроизводствените мощности и тогава просто ще трябва да умрем от глад, което ще е тъжно за създателите на тази държава.
altero1
Строител на електромобилната реформа
Мнения: 106
Регистриран: 02 фев 2013г. 01:43
Местоположение: София

Re: ОПЕ - Общността на Производителите на Електромобили

Мнение от altero1 » 31 мар 2013г. 18:37

teodor.ivanov написа:Ние имаме изградени до момента 7 станции в 5 града. За момента зареждането не се заплаща. Колонките започват от 1400лв, а соларните станции от 30 000лв. Могат да се добавят различни функционалности като ПОС терминали, монетници и т.н.
Разкажи ни за станцията в София, колко киловата на ден се дърпат от нея и общината предлага ли безплатни, гарантирани със знак паркоместа, до които да може да сложите колонки? А и това за многобуксовия терминал допада ли ти като идея и има ли го въобще като вариант на пазара някъде?
teodor.ivanov
Мнения: 116
Регистриран: 21 окт 2011г. 00:39
Местоположение: Исперих
Контакти:

Re: ОПЕ - Общността на Производителите на Електромобили

Мнение от teodor.ivanov » 31 мар 2013г. 18:49

Разбирам, че ти е готино да пишеш, обаче много от нещата вече са разисквани и лесно се намира информация.

Ще се опитам да ти дам насока – ние се занимаваме от 3 години с темата електрическа мобилност, за нас най-голямата пречка, която намираме е липсата на информираност сред хората и потенциалните клиенти. Точно за това с екипа на eCars.bg искаме да организираме една национална кампания включваща тур с електромобили, за да достигнем до възможно най-голям брой хора. Коортех от Варна вече изявиха готовност да ни подкрепят и да вземат участие.

http://www.elektromobili.bg/programi/ka ... gory_id=38 тук има инфо по начинанието.

Ако искаш да ни подкрепиш, опитай да намериш спонсор(и), за да може да се изпълни по подобаващ начин.

А по въпроса колко коли могат да се зареждат – давам снимка от наша колона и предполагам ще е достатъчно като отговор
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =3&theater
altero1
Строител на електромобилната реформа
Мнения: 106
Регистриран: 02 фев 2013г. 01:43
Местоположение: София

Re: ОПЕ - Общността на Производителите на Електромобили

Мнение от altero1 » 31 мар 2013г. 19:33

Добре, благодаря за съветите, и ви пожелавам да имате някакъв реален финансов успех от начинанието си. Въпреки че аз не се интересувам и не залагам на това, че електромобилите са по-екологични (до някаква степен това за супер-екологичността им според мен е мит). Аз се интересувам от тях от гледна точка на това, че имат евтин и елементарен двигател, неизискващ никаква поддръжка и е възможен за производство в България дори и в гаражни работилници и мазета. Другото, което ме привлича е предизвикателството за усъвършенстване на батериите, в него може да се достигне до големи дълбини. Също възможността за усъвършенстване на конструкцията в зависимост от дизайна й и използваните материали, което да доведе до по-голям пробег и икономичност. Българите, които са предимно бедни (ако греша ме поправете), се интересуват от това превозното им средство да е колкото се може по-евтино и да се движи на евтина енергия. Аз мисля, че трябва да им дадем това, което искат. Коли, които им излизат по-евтино от возенето в автобуса (не само енергията, а самата кола да ти излиза по-евтино). Еко-каузата няма да ви спечели клиенти, ниската цена на продуктите ви ще го направи. Аз мисля да работя в тази област, така че който иска да дадем работа на хората и евтин персонален транспорт с който да ходят до нея, нека да се присъедини към мен.
teodor.ivanov
Мнения: 116
Регистриран: 21 окт 2011г. 00:39
Местоположение: Исперих
Контакти:

Re: ОПЕ - Общността на Производителите на Електромобили

Мнение от teodor.ivanov » 31 мар 2013г. 19:50

Дам, пак стигаме до това традиционно явление – или си от Левски или от ЦСКА и до там. За теб може традиционното средство да е нещо противопоказно, но истината е, че много хора искат да имат 4 места, да има място за багаж, да могат да ходят до вилата, да има нещо като въздушна възглавница и т.н. Може би някой ден ще разбереш, че пазарът е обширен и за всеки продукт си има клиент, било той колело или автобус и едното не изключва развитието на другото.

Няма проблем, като не разбираш поканата и смисъла от начинанието.

Относно производството в мазета, ти отправям предизвикателство – искам да седнеш и да напишеш как виждаш ти сметката за направа на едно altero в маза от любител. Направи една подробна сметка на всичко, което ще трябва като материали и разходите по изработката на агрегатите. Не се изискват изключително прецизни числа, а ориентировъчни. Като/ако я направиш, я постни във форума... мисля на всички ще е интересна.
altero1
Строител на електромобилната реформа
Мнения: 106
Регистриран: 02 фев 2013г. 01:43
Местоположение: София

Re: ОПЕ - Общността на Производителите на Електромобили

Мнение от altero1 » 31 мар 2013г. 20:02

...Посланието ми не е само към инженери, посланието е и към юристи и икономисти прелитащи през форума от време на време. Мисля, че задачата е интересна (няма да споменавам, че е и благородна), така че се включете и вие, не с пари, а с мисъл, ...мисля, че това липсва на народа ни, след като стигна до тук... да се самоунищожава, вместо да се бори!

Някои от конпонентите могат да се правят надомно. Например бобините на двигателите при моя двигател са единични и могат да се навиват на малки редуктори вкъщи. Нареждането на неодимовите магнити на ротора могат да се прави надомно. Страниците от разпенено PVC и кополиестерните платна могат да се изрязват надомно. Шаситата и металните рамки на купетата могат да се правят в гаражи. Производството може да се разхвърли из целия град. Дори суперкондензаторните акумулатори могат да се сглобяват надомно, само за въглеродните плочки са необходими пещи, но в София има доста изоставени индустриални халета, може да се наеме някое за пещ от тях.

Честно казано, за момента проблем ми се оказва изборът на гуми и лагеруващи джанти, които да са на ниска цена и с по-малки размери, но да не са с найлонови гуми, а с каучукови, ей-това например ми е проблем. Някой знае ли производител на каучукови изделия, който да може да произведе евтини малки пневматични гуми по поръчка? С диаметър примерно 25 см и някакъв по-добър грайфер?
teodor.ivanov
Мнения: 116
Регистриран: 21 окт 2011г. 00:39
Местоположение: Исперих
Контакти:

Re: ОПЕ - Общността на Производителите на Електромобили

Мнение от teodor.ivanov » 31 мар 2013г. 20:37

:D Добре... ти въобще не ми отговори... Предизвикателството е да направиш сметка, а не някакъв опис... то и първият Епъл е направен в гараж, но не беше това въпросът.

Ако търсиш сериозна подкрепа, трябва да си сериозен в разговорите. Дай цел за цена на различните компоненти и чак после казвай къде може да се правят.
altero1
Строител на електромобилната реформа
Мнения: 106
Регистриран: 02 фев 2013г. 01:43
Местоположение: София

Re: ОПЕ - Общността на Производителите на Електромобили

Мнение от altero1 » 31 мар 2013г. 20:43

teodor.ivanov написа:Дам, пак стигаме до това традиционно явление – или си от Левски, или от ЦСКА и до там. За теб може традиционното средство да е нещо противопоказно, но истината е, че много хора искат да имат 4 места, да има място за багаж, да могат да ходят до вилата, да има нещо като въздушна възглавница и т.н. Може би някой ден ще разбереш, че пазарът е обширен и за всеки продукт си има клиент, било той колело или автобус и едното не изключва развитието на другото.
Добре де, никъде не съм казал да не се произвеждат 4 местни електромобили, просто рядко в един автомобил се возят 4 души. Дори и аз смятам след време да произвеждам 4 местни електромобили, само че още дълги години електромобилът ще си остане градско превозно средство, така че защо трябва да влачиш един тон със себе си до работа и обратно всеки ден? Като искаш да ходиш със семейството на вилата или на морето, си вземи семейния автомобил в него има ер-беци :) Не се сърди, знаеш че те уважавам, вие сте пионери и правите нещо, просто трябва хората като вас да станат повече. Вие сте свестни момчета, за вас има бъдеще.
Отговори