ОПЕ - Общността на Производителите на Електромобили

Запознаване на хората от клуба и общи приказки за електромобили
s54
Мнения: 216
Регистриран: 16 ное 2012г. 15:24
Местоположение: София

Re: ОПЕ - Общността на Производителите на Електромобили

Мнение от s54 » 04 апр 2013г. 22:10

altero1 написа:... много спешно ще бъдат приети промени в закона за движение по пътищата ...
...но да се надяваме че с годините шофьорите на автомобили ще станат по-толерантни към шофьорите на персонални мини електромобили...
...Също шофьорите на градския транспорт ще трябва да станат по-внимателни ...
...необходимо добро поддържане на състоянието на отводнителните канавки в края на платното...
м даа пак ще ТРЯБВА да се случат някои работи

а през това време един мармот завива овъглени бамбукови шишчета
в разпенено ПВЦ и ги продава по 999 лв под свободен лиценз

не е въпросът просто да отговориш някак ...

проблемите с транспорта в големите градове се решават с метро и/или друг обществен транспорт
това, че нашият е скапан е проблем, но няма да се реши по описания от теб начин

Возил ли си се в градски транспорт в някоя развита държава?

Успех! Аз повече нямам какво да добавя ...
altero1
Строител на електромобилната реформа
Мнения: 106
Регистриран: 02 фев 2013г. 01:43
Местоположение: София

Re: ОПЕ - Общността на Производителите на Електромобили

Мнение от altero1 » 04 апр 2013г. 22:58

Не съм отговорил някак, а съм дал конкретни и изчерпателни решения на възникналите в темата въпроси. Ако имаш по-добри решения, ги дай ти, не се стискай, няма да обеднееш споделяйки разумните си идеи. И като казвам че някой нещо трябва да направи, имам предвид себе си и хора които споделят моите възгледи. Проблемът при вас, повечето от членовете на форума, е че не сте общност с ясна идеология и концепция. Затова нещата с които се опитвате да се занимавате стават твърде мудно и бавно и нямат голямо значение за огромната част от обществото. Построяването на личните ви електромобили или притежаването на такива, не интересува абсолютно никого, освен личното ви его, затова обществото не би ви подкрепило в нито едно от начинанията ви и не би направило нищо за вас, защото и вие не бихте направили нищо за него. Винаги ще имате проблеми при регистрацията им в КАТ, и винаги ще изпитвате неудобство, мислейки за пробега им и липсата на зарядна система, защото ще очаквате някой друг да ви я изгради. Но това никога няма да се случи. Защото богатите хора които биха могли да го направят винаги ще карат автомобили с двигатели с вътрешно горене и изобщо не им пука за вас, разбирате ли, за тях вие не съществувате.

Никъде не съм казал, че транспортът е скапан, и никога не бих го казал (ти май скоро не си оставал без автомобил). Едно време хората са ходили пеш и полубоси от близките села до фабриката в града, вярвайки че ще изградят една модерна и свободна България. Това, че в момента има обществен градски транспорт и асфалтирани пътища, по които той да се движи, е придобивка, постигната с труда на много поколения българи. Уважавам възможноста, която са ни предоставили дедите ни, да използваме обществен градски транспорт, но смятам, че хората в страната ни, а и по целия свят, имат право на избор и независимост в придвижването си. Ти ако искаш ползвай градския транспорт, аз ще дам на хората свободата да ползват "Алтеро".

Много ми е интересно защо никой от вас не коментира този мой пост. (..за тебе Теодоре не питам, защото ми е ясно, че изграждането на такава система противоречи на на фирмения ви бизнес план за продажба на зарядни колонки с цена от 1400 лева и нагоре. Това си е ваша търговска политика и в нея няма нищо нередно и лошо, но за другите четатели във форума не знам? Толкова ли не ви интересува изграждането на сравнително евтина зарядна мрежа? На тази тема нямаше нито един коментар, което определено ме учуди.)

а ето и самия цитат
altero1 написа: ...И така да се върнем към изграждането на електро-зарядната мрежа за гъзарите с големите електромобили. :) Изобщо не разчитайте някой да ви я изгради скоро, ако няма масово разпространение на електромобили по градовете. Големите инвестиции, свързани с правенето на колонки до платното са неоправдано високи. Предлагам друга първоначална схема на развитие. Първо трябва да се идентифицира броят на собствениците на електромобили по райони в градовете. След това те трябва да се опитат да се свържат помежду си и да се съберат на събрание, където да решат, заставайки над картата на града си, на кои места би било стратегически удобно и целесъобразно да се постават зарядни терминали, които да бъдат използвани в случаите, когато електромобилът има опасност да закъса по пътя до мястото, на което домува и зарежда на нощна тарифа. Тези терминали ще могат да осигуряват зареждане за час или два, или половин час, колкото е необходимо на електромобила да зареди, за да се прибере до вкъщи. Най-удобно е след като собствениците на електромобили решат къде искат да поставят такива аварийни терминали, да преговарят с магазини или заведения, намиращи се близо до посочените места, дали биха били съгласни да се монтират прости електромери с контакт, примерно контактът да е от външната страна на дограмата, а електромерът – някъде вътре в помещението. И да се преговорят за някаква приемлива и за двете страни цена на търгувания ток. Самото устройство може да струва между двайсет и сто лева, в зависимост от това дали се използва изхвърлен от употреба контролен електромер от старите модели или нов електронен такъв, освен тях ще трябват просто още малко кабел, влагозащитен контакт и щепсел. След зареждането клиентът отива при продавача или собственика на магазина или заведението, двамата поглeждат колко киловата са изразходени, като преди това са фиксирали и са си записали, всеки за себе си, предишните данни на електромера, умножават разликата между предишните и новите стойности с електронен калкулатор (може да е прикрепен към електромера), по цената за зареждане, която е обявена от търговеца преди да започне зареждането, клиентът си плаща еди-колко си лева или стотинки и си заминава, а след това се включва следващият, ако има чак толкова наплив, че да чакат на опашка. Мисля, че тази идея е добра като начало, тъй като все още май не е забранено електрически кабел да пресича между платното и вътрешния край на тротоара за няколко часа или минути. Търговецът нищо не губи, ако му дадете и монтирате устройството вместо него. Просто трябва да се уговорите за цената, на която ще ви препродава тока, минаващ през неговия електромер. Все още не знам дали има наредби, регламентиращи препродажбата на ток от частни абонати, но според мен едва ли ще е необходимо да ви издава касов бон. Трябва въпросът да се проучи търговско-юридически и ако няма проблеми, самите собственици на електромобили ще могат да изградят бързо евтина зарядна мрежа, нарастваща успоредно с нарастването на броя на собствениците на електромобили.
.. и после ми говорете, че не давам конкретни решения на проблеми.
teodor.ivanov
Мнения: 116
Регистриран: 21 окт 2011г. 00:39
Местоположение: Исперих
Контакти:

Re: ОПЕ - Общността на Производителите на Електромобили

Мнение от teodor.ivanov » 05 апр 2013г. 00:51

Георги.... аз знам, че не четеш какво ти се пише... но поне не обвинявай, че не ти се отговаря. пратих ти линк, пращам пак http://bg.plugsurfing.org/
Това сме го правили с Мартин Хаджистойков от eCars.bg. Той си държи контакта с автора на проекта, ние съдействаме с това да популяризираме идеята. Точно за това ти казах да разгледаш хубаво Исперих. Явно не си. Честно казано в момента не ми се обяснява много поради простата причина че знам че е пълна загуба на време да се опитвам да водя разговор с теб. Ама нали съм добра душа, от мен да мине. Сподели заряда цели да се създаде мрежа от зарядни точки. В един скромен Исперих има 10 такива, от тях само 2 са специализирани станции. Останалите представляват най-вече фирми подкрепящи електрическата мобилност, желащи да предоставят контакт за всеки изпаднал в нужда. И за да не си помислиш, че ще натоварваме излишно хората с разходи - идеята е да зареждаш безплатно. Как? Ами отиваш на брега на язовир да хапнеш прясна риба, или да пренощуваш в бунгала сред природата - на паркинга има контакт и зареждаш (за 8 часа изхарчваш макс 3 лева електроенергия. През тези 8 часа хапваш и пийваш, така че собственикът не остава с впечатлението, че се е прекарал, а ти не си дал пари за зареждането така че и ти се чувстваш добре); друг вариант - отиваш да си направиш застраховката на електромобила - офисът предлага да си дозаредиш колата докато оправяте документите; Отиваш на ресторант с приятелката - зареждаш; Минаваш през авточастите да разгледаш някоя част за окачването, че нали са готини пътищата и зареждаш.
Така че ако си мислиш, че ти си единственият, който мисли за тези работи - не си, просто не всички могат или искат да пишат романи за размислите си.

Другото за което не си ми обърнал внимание - казах ти да си свалиш Топ гиър и да гледаш. Сега пак си написал неща които изглеждат несериозно в погледа на 98% от читателите. Това, че ти си мислиш че си открил нещо уникално не значи, че всички моментално и автоматично ще си променят живота - не очаквай Софииска община да те посрещне с прегръдки и да казва абе Гоше къде беше до сега - верно дай да сложим още една лента. На учениците, даже децата от детската градина още ще им даваме по една книжка та да си карат и да не занимават мама и тате с това да ги возят до градината. И КАТ ще ти кажат Гоше дай го туй алтеро... от кога го чакаме писна ни с тия коли да им слагаме номера... дай само на твойте алтерота ще даваме номера... И застрахователите ще кажат не, ние не искаме да плащаш застраховка - ние ще плащаме на хората да карат алтеро че да не им плащаме после щетите щото това е само 990лв. Земята вика Шиндаров. Моля те, малко по-сдържано с мечтите, поне когато говориш пред по-голяма публика.

Да се върна към по-предното ти обръщение към мен. Ние условия имаме или можем да намерим за много неща - справяме се с коли, зарядни станции, соларни станции, от скоро и БМС-и благодарение на Сашо, подготвяме и други новости. Въпросът е, че въобще не съм убеден в нищо от нещата за които говориш. На няколко пъти ти казах да дадеш разчети, цели, Сурикат ти каза да даваш данни, изчисления... абе нещо, с което да видим че имаш поне някаква постижима идея. И другият проблем е, че няма реална комуникация, а без такава няма как да се получи.

Т
Потребителски аватар
turin
Site Admin
Мнения: 645
Регистриран: 20 май 2008г. 17:20
Местоположение: София/Троян
Контакти:

Re: ОПЕ - Общността на Производителите на Електромобили

Мнение от turin » 05 апр 2013г. 01:09

А пък P-45 на Jezza си беше много готина и изпипана машинка, чак да не повярва човек след пародиите, които са правили през годините. И пак изглеждаше смешен на презентацията... Вярно – шоу е и е режисирано, но се видя какво искаха да кажат от Топ Гиър. Наистина може да го гледа... ама ти се чудя защо се занимаваш... даже като видях, че си писал сериозно, първата ми мисъл беше "неее, сега пак ще напише без да те е прочел..."
teodor.ivanov
Мнения: 116
Регистриран: 21 окт 2011г. 00:39
Местоположение: Исперих
Контакти:

Re: ОПЕ - Общността на Производителите на Електромобили

Мнение от teodor.ivanov » 05 апр 2013г. 01:18

turin написа:А пък P-45 на Jezza си беше много готина и изпипана машинка, чак да не повярва човек след пародиите, които са правили през годините. И пак изглеждаше смешен на презентацията... Вярно – шоу е и е режисирано, но се видя какво искаха да кажат от Топ Гиър. Наистина може да го гледа... ама ти се чудя защо се занимаваш... даже като видях, че си писал сериозно, първата ми мисъл беше "неее, сега пак ще напише без да те е прочел..."
Ами аз това се опитвам да намекна - това е точно персонален транспорт... дори имаш право да избираш межди бензин и ток. :twisted: И човекът каза - може да се вози в нормален влак..... стига влаковете да си променят вагоните, а те точно това чакат :lol:
Аз казах, че се тренирам да водя безсмислени разговори, че често ми се налага :mrgreen:

Т

ПП в горния си пост имам печатна грешка - Бунгала
Потребителски аватар
turin
Site Admin
Мнения: 645
Регистриран: 20 май 2008г. 17:20
Местоположение: София/Троян
Контакти:

Re: ОПЕ - Общността на Производителите на Електромобили

Мнение от turin » 05 апр 2013г. 01:32

teodor.ivanov написа:в горния си пост имам печатна грешка - Бунгала
Сега е ОК. Между другото, има страшно много подобни проекти в мрежата – от закрити скутери през триколки до електрически скейтбордове. При добро желание човек може да отсее добрите идеи и дори да си направи за гъдела свой проект. Никой от тези в мрежата не претендира, че с ролкови кънки на ток ще реши световните проблеми, но поне хората си правят неща. Talk is cheap, show me code.

Но виждам нещо показателно – altero1 казва, че иска да участва в политиката; от друга страна, всичките родни политици дискутират както altero1 тук. Ангро и с окончателно експертно мнение по всеки въпрос. Тъжно, но пък имаме участник, познал точните килограми...
altero1
Строител на електромобилната реформа
Мнения: 106
Регистриран: 02 фев 2013г. 01:43
Местоположение: София

Re: ОПЕ - Общността на Производителите на Електромобили

Мнение от altero1 » 05 апр 2013г. 01:58

Този епизод на "Топ гиър" съм го гледал по интернет преди време без превод. Машината му мисля че беше с бензинов двигател и нямаше купе а беше с някакъв шлем с нагръдник. По принцип главният герой изглеждаше доста идиотски, но ми хареса, защото се държеше пънкарски. Не съм се опитвал да си превеждам за какво си говори комисията от трима, накрая. При всички положения ставаше въпрос за бензинова машина, което мене не ме вълнува, затова и не направих опит да си го превеждам. А за картата, видях я още щом ми написа за нея и ми направи впечетление че в Исперих има повече места за зареждане отколкото в София. Хубаво, във вашата система също има някаква логика, но тя е прекалено обвързваща потребителя на електромобил със странични разходи за да може да я ползва, тоест трябва да отговаря на определени условия поставени от предоставящия му за да може да я ползва. При мойта система контакт може да се постави на фасадата на всеки магазин или заведение, без собственикът на електромбил да е длъжен да си купи нещо на по-голяма стойност от магазина или да посети и консумира нещо от заведението. Клиентът просто си плаща тока, каква по-лесна система от това. Вашата система има рекламна цел за тези които я поставят, моята има търговска. И двете системи могат да съществуват независимо и допълвайки се, но предполагам че моята ще е по-устойчива и с по-голям ръст като развитие.

А последното което ти предложих беше да направите експериментален прототип на рингов BLDC. От какви по-конкретно разчети цели и данни се нуждаеш за да го направиш? Целта на занятието е да се направи сравнение между стандартен BLDC двигател и рингов BLDC двигател, с еднаква консумирана от електрическите им намотки мощност, дали вторият ще има с 50 до 70% по-голяма тягова мощност, ако е така това би трябвало да даде и съответния процент на допълнителен пробег при едни и същи параметри на изразходваната енергия.Не виждам нещо слажно в разбирането на тази концепция. Само че щом Сурикат е казал, значи това не може и не трябва да се прави. Той разбира от всичко и всички трябва да се съобразяват с неговото мнение. Хубаво, просто си кажи че не ти се занимава. Аз мога и сам да си направя експериментите и прототипа и ще споделя резултатите. Сигурен съм че след време и големите компании ще пуснат подобен модел на пазара, но вие ще омаловажите факта че съм заговорил за това, преди да го видите в интернет като някаква нова концепция на големите производители на електромобили. Много обичам израза "Щом не са го направили до сега (има се впредвид чужденците), значи не може да стане!
turin написа: Но виждам нещо показателно – altero1 казва, че иска да участва в политиката; от друга страна, всичките родни политици дискутират както altero1 тук. Ангро и с окончателно експертно мнение по всеки въпрос. Тъжно, но пък имаме участник, познал точните килограми...
...Тъжното е че дори и във вашия сайт, който според мен е с най-много членове от нему подобните, в активните дискусии участват максимум пет-шест човека. Което е показателно за заинтересованоста за решаване на дадени проблеми от дадената общност. Всички ли в тази общност желаят да използват чуждестранни компоненти в сглобяваните от тях модели и продукти? Ако това е така, то това наистина е тъжно. Язък ви за сръчността и познанията.

...А в политиката бих участвал безплатно, както са го направили първите учредители, на първото българско народно събрание, на новата ни българска държава, след освобождението й от турско робство. Някой от вас някога замислял ли се е да направи същото? Ако отговора е не, време е да се замислите.
Потребителски аватар
SuriCat
Мнения: 629
Регистриран: 23 авг 2011г. 11:18
Местоположение: София

Re: ОПЕ - Общността на Производителите на Електромобили

Мнение от SuriCat » 05 апр 2013г. 09:30

Altero, да те успокоя, че ако не всички, то поне над 90% от хората не виждат реализация на твойте идеи, а останалите 90% не виждат смисъл да водят разговор с радио-точка и нереализиран депутат.

Сега сигурно някой ще бърза да ме поправи, че съм написал 90% + 90%... НО! Аз ще го изпреваря като му напомня, че щом двигателя на Алтеро-то може да вади 70% повече от БЛДС-то ( а то има 94% кпд ) то и мойте сметки са верни. И още нещо за тези, дето също ще побързат да ме поправят, че алтеро не говори за КПД а за тягова мощност, само ще вметна цитат: "BLDC двигател и рингов BLDC двигател, с еднаква консумирана от електрическите им намотки мощност, дали вторият ще има с 50 до 70% по-голяма тягова мощност," Което обяснено малко по-елементарно значи следното: "ако вкарваш 10кв мощност на един БЛДС с 94% кпд, то получаваш 9,4кв тягова мощност". Сега нека Алтеро да допълни останалата част от изказването, че неговият революционен мотор вади 70% повече от блдс. Нека ползва моя пример за 10кв който отдава 9,4кв. Задача с едно неизвестно за 4-ти лкас: колко процента се получава ако към 94% добавите 70% ??

Ей затова е закъсала държавата ни, който му бие съчмата става депутат!
teodor.ivanov
Мнения: 116
Регистриран: 21 окт 2011г. 00:39
Местоположение: Исперих
Контакти:

Re: ОПЕ - Общността на Производителите на Електромобили

Мнение от teodor.ivanov » 05 апр 2013г. 11:47

Георги, само ще кажа, че не случайно сме избрали този път за действие.

Пак казвам ако си мислиш, че целият свят ще се промени заради теб - ще почакаш. И енергото, и архитектите, и нап само тебе чакат да започнеш да продаваш ток където ти падне, без никакви изисквания или без никакви системи за безопасност.

Относно мотора. ТИ сериозно ли си мислиш, че някой ей-така ще каже добре ще ти го направя туй дето ти е в главата. Тодор ти прати сайт за магнити. Въпреки, че това е твоя работа аз погледах един магнит 40х40х 20 е към 130 лв за брой. И сега аз трябва да си представя колко магнита са ти в главата, за да знам колко евентуално ще е скъп моторът ти... Ти ми говориш за 990лв за цялата кола, аз виждам 990лв като недостатъчни само за мотора.

Няма да се занимавам повече с теб. Ти просто от дума не разбираш.
s54
Мнения: 216
Регистриран: 16 ное 2012г. 15:24
Местоположение: София

Re: ОПЕ - Общността на Производителите на Електромобили

Мнение от s54 » 05 апр 2013г. 12:39

има един лаф - л@йномет на идеи

сигурен съм, че всеки един от нас ако седне може да "произведе" доста интересни работи
като се замислиш обаче как ще стане, нещата почват да стават по-различни
да не говорим като стигнеш до финансиране, потребление и реалното осъществяване

аз предлагам темата да се премести от раздел "На кафе" в "На гъби или ЛСД",
поне да сме наясно, че иде реч за халюцинации :mrgreen:
Отговори