ОПЕ - Общността на Производителите на Електромобили

Запознаване на хората от клуба и общи приказки за електромобили
teodor.ivanov
Мнения: 116
Регистриран: 21 окт 2011г. 00:39
Местоположение: Исперих
Контакти:

Re: ОПЕ - Общността на Производителите на Електромобили

Мнение от teodor.ivanov » 01 апр 2013г. 01:55

И за да ти там пример защо всички сме скептични към целта ти за цена на алтеро - китайски скутер с оловни батерии и абсолютно стандартен хъб мотор се внасят на цени от около 450-500$. Ти говориш за кондензатори, магнити, пвц купе и т.н за около 650$ :|
todor_raev59
Мнения: 78
Регистриран: 30 апр 2011г. 11:11
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: ОПЕ - Общността на Производителите на Електромобили

Мнение от todor_raev59 » 01 апр 2013г. 01:55

Виж този сайт за магнити, смятам ще ти подобри себестойността. http://eshop.magsy.cz/bg/page/1638.magnit-ndfeb/
altero1
Строител на електромобилната реформа
Мнения: 106
Регистриран: 02 фев 2013г. 01:43
Местоположение: София

Re: ОПЕ - Общността на Производителите на Електромобили

Мнение от altero1 » 01 апр 2013г. 02:01

teodor.ivanov написа:И за да ти там пример защо всички сме скептични към целта ти за цена на алтеро - китайски скутер с оловни батерии и абсолютно стандартен хъб мотор се внасят на цени от около 450-500$. Ти говориш за кондензатори, магнити, пвц купе и т.н за около 650$ :|
Е, като китайците правят всичко евтино и ти го набутват в рацете, ние какво, да си направиме харакири ли? Това е тяхната тиха икономическа империална война, не смятам да им се дам без бой :)
teodor.ivanov
Мнения: 116
Регистриран: 21 окт 2011г. 00:39
Местоположение: Исперих
Контакти:

Re: ОПЕ - Общността на Производителите на Електромобили

Мнение от teodor.ivanov » 01 апр 2013г. 02:11

Офф айде пак. Аз да съм казал, че съм го купил? Ти обаче първо трябва да пребориш цената на такова нещо, а след това трябва да преборш и клиент, който ще пита е що да дам 1000 лева за твоето превозно средство, като мога да си взема по-евтино и ще ми върши същата работа – от вкъщи до работа и обратно. Пък ти си му обяснявай за политиката на парламента.
altero1
Строител на електромобилната реформа
Мнения: 106
Регистриран: 02 фев 2013г. 01:43
Местоположение: София

Re: ОПЕ - Общността на Производителите на Електромобили

Мнение от altero1 » 01 апр 2013г. 02:18

Мойто ще е по-уютно, при дъжд, вятър и сняг. И ще може да се отоплява от вентилацията на електро двигателя, който се намира хоризонтално под пода на седалката :D освен това ще може да се кара без каска през лятото с отворени преден и странични джамове. И ще има гарантирана сервизна поддръжка. Кажи сега, китайското ли ще си купиш или мойто :D ? Оо, не бях забелязал че става въпрос и за оловни батерии - тия трябва да ги забранят :) друг е въпросът, че ще трябва да си купуваш такива през два месеца и на третия път ще изхвърлиш скутера, защото ще започне да ти излиза твърде скъп :)
teodor.ivanov
Мнения: 116
Регистриран: 21 окт 2011г. 00:39
Местоположение: Исперих
Контакти:

Re: ОПЕ - Общността на Производителите на Електромобили

Мнение от teodor.ivanov » 01 апр 2013г. 03:11

Как така ще се отоплява от електродвигателя, той ако загрява значи не работи ефективно и има много загуби.
А ти голям кондензатор как гърми виждал ли си?
Ми тез магнити под мен.... с това магнитно поле дето съм го яхнал да не остана сам на тоя свят ... и за поколение трябва да се мисли не само за ТранспорЪта, както казваше Тошко Колев.
Как така ще карам без каска, това сега колело ли е или кола... ако е колело значи ща не ща трябва с каска, че и зелена жилетка, ако е кола – ми то застраховка, данък, номер.... Абе то олово, ама се сменя на 3 години веднъж и за 200 лева.... Нещо още не съм убеден... май по-добре да си карам на сигурно скутерчето, че поне е ясна работата.

Тая игра и аз я знам :mrgreen:
altero1
Строител на електромобилната реформа
Мнения: 106
Регистриран: 02 фев 2013г. 01:43
Местоположение: София

Re: ОПЕ - Общността на Производителите на Електромобили

Мнение от altero1 » 01 апр 2013г. 04:06

Движението на електрически ток по проводник винаги има термичен ефект, това не може да бъде избегнато дори теоретично в извън изкуствено създадени екстремно ниски температури, така че не ми разправяй глупости за негреещи двигатели. Дори проводниците на намотките им да са направени от графен (който се доближава до свръхпроводник при стайна температура с 5 пъти по-ниското си съпротивление от медта), те пак ще излъчват топлина. Между магнитните пръстени на ротора над статорните намотки има вентилаторни лопатъчни отвори, които при въртенето на ротора охлаждат статорните намотки. Въздушният поток се улавя от термоизолиран кожух и при необходимост се насочва към купето на електромобила. Суперкондензаторните ми батерии ще имат датчик за налягане изключващ зареждането, а също и вентили за изпускане на свръхналягането при необходимост. Магнитното поле е периферно и е на 50 см далечина от задника ти и вероятно ще облъчва само петите на краката ти, не се притеснявай няма да повлияе на репродуктивните ти способности, освен това магнитните сили при този тип двигател са предимно хоризонтални, под нивото на краката ти. "Алтеро"-1 не е колело, а персонален електромобил на четири колела. Ще има застраховка гражданска отговорност, въпреки че щетите, които ще може да нанесе ще са минимални, следователно и застрахоката ще бъде на ниска стойност. Данък ще има и той ще е нисък. А щом си фен на оловните акумолатори, ела да ти подаря два-три стари :)
Потребителски аватар
SuriCat
Мнения: 629
Регистриран: 23 авг 2011г. 11:18
Местоположение: София

Re: ОПЕ - Общността на Производителите на Електромобили

Мнение от SuriCat » 01 апр 2013г. 10:44

Ако имаш акумулатори за подаряване, ще ги взема всичките.

До колкото до техническите глупости дето си написал по-горе, имам съмнение във всичките становища.

Графени, супер-проводимости, алата балата.....

Ако си толкова сигурен в проводимостта, извади моля те, технически данни за проводимостта на злато, мед и твоя графен при еднакви условия и тогава ще ги сравняваме. Тъй като повдигаш въпроса за лабораторни условия, само да ти напомня, че животно дефинирано като графен се посига трудно и само в лабораторни условия. Графенът е теоретично нещо, към което всички се стремят, но на практика се получват само въглени дето са с подобрени параметри от стандартните от печката на баба.

Много обичам техници, физици, химици и други учени хора да тропат с крак и да сравняват вещества, без да дадат нито един научно доказан параметър, по който го сравняват. Ама нали всеки си хвали магарето.

Ако някой иска да се занимава с политика и да ходи в парламента, ами нека да иде. Както са казали пичовете от една БГ рапърска група: "Идиии, никога нема да имаш Хемороидиии "

Ако ще си говорим за технологии и за ел-мобилнност (аз все още живея в заблудата, че тоз форум е за това) хайде да си говорим с реални термини, параметри, цени и възможности.

Колкото до Алтеро-1, ай сиктир, то кат му сложиш данък, застраховки, каски, ала бала... бас ловя, че и ти ще се откажеш да го караш, щото няма да ти е изгодно. Бедните хорица дето щели да го карат, Аланколуууу, те немали 1000 лева да си го купят ама ще дават по 200 лева всяка година за данъци и застраховки..... На мене ли нещо ми е кьопава логиката! (реторичен въпрос)
s54
Мнения: 216
Регистриран: 16 ное 2012г. 15:24
Местоположение: София

Re: ОПЕ - Общността на Производителите на Електромобили

Мнение от s54 » 01 апр 2013г. 11:30

тихо ся, не виждаш ли, че просто някой неща ТРЯБВА да се случат ...
altero1 написа:Знам за магнитите и се замислям дали няма находища на минерали, съдържащи неодим и в България. Трябва да се направят геоложки изследвания и в тази област. Ако се открият залежи - ето ти още един бизнес :)
altero1 написа:... следователно и застрахоката ще бъде на ниска стойност ...
естествено, а застрахователите знаят ли за тая работа или още не са уведомени?
altero1 написа:Днеска знаете ли каква идея ми дойде. Може да се произвеждат вело-каравани (с две легла), от разпенено PVC, с напречно тандемно задвижване и откачващ се бордови електродвигател за изкачване на наклони. Според вас такова нещо може ли да мине без много проблеми през КАТ?
Съобщиха по радиото,че в КАТ вече са се строили в шпалир и чакат ...

ааа и още нещо - по принцип новите технологии са насочени към богатите и имащите възможност да плащат ...
продуктите си имат жизнен цикъл и той обикновенно започва с висока цена ...
обиране на каймака ала-бала ... това е от не до там иновативните науки по маркетинг де ...
сега най-вероятно не ТРЯБВА да е така, но е факт.

Аз като един скептик както вече ме описа г-н Шиндаров мисля да спра да пиша, че накрая сигурно ще се окаже,
че с негативната си енергия съм провалил нещата дето е ТРЯБВАЛО да се случат :mrgreen:
altero1
Строител на електромобилната реформа
Мнения: 106
Регистриран: 02 фев 2013г. 01:43
Местоположение: София

Re: ОПЕ - Общността на Производителите на Електромобили

Мнение от altero1 » 01 апр 2013г. 18:55

SuriCat написа:Ако имаш акумулатори за подаряване, ще ги взема всичките.

До колкото до техническите глупости дето си написал по-горе, имам съмнение във всичките становища.

Графени, супер-проводимости, алата балата.....

Ако си толкова сигурен в проводимостта, извади моля те, технически данни за проводимостта на злато, мед и твоя графен при еднакви условия и тогава ще ги сравняваме. Тъй като повдигаш въпроса за лабораторни условия, само да ти напомня, че животно дефинирано като графен се посига трудно и само в лабораторни условия. Графенът е теоретично нещо, към което всички се стремят, но на практика се получват само въглени дето са с подобрени параметри от стандартните от печката на баба.

Много обичам техници, физици, химици и други учени хора да тропат с крак и да сравняват вещества, без да дадат нито един научно доказан параметър, по който го сравняват. Ама нали всеки си хвали магарето.

Ако някой иска да се занимава с политика и да ходи в парламента, ами нека да иде. Както са казали пичовете от една БГ рапърска група: "Идиии, никога нема да имаш Хемороидиии "

Ако ще си говорим за технологии и за ел-мобилнност (аз все още живея в заблудата, че тоз форум е за това) хайде да си говорим с реални термини, параметри, цени и възможности.

Колкото до Алтеро-1, ай сиктир, то кат му сложиш данък, застраховки, каски, ала бала... бас ловя, че и ти ще се откажеш да го караш, щото няма да ти е изгодно. Бедните хорица дето щели да го карат, Аланколуууу, те немали 1000 лева да си го купят ама ще дават по 200 лева всяка година за данъци и застраховки..... На мене ли нещо ми е кьопава логиката! (реторичен въпрос)
Пак се изказа неподготвен. ...Само не ми казвай, че си се интересувал повече от мен от графена! Това което пускам като линкове отдолу, са просто първите две случайно попаднали ми статии в интернет, които абсолютно опровергават твоите и доказват моите твърдения. Това, че ти не вярваш в качествата на графена не значи, че той няма да бъде пуснат скоро в масово производство, като достатъчно евтин свръхпроводник. Хората по света, в това число и аз, се занимават с научни изследвания просто заради тръпката и понякога стигат до невероятни открития, водени само от любопитството си. Така че не можеш да омаловажиш факта, че доскоро теоретичния графен вече е факт има около десет пъти по-голяма проводимост от металите, които споменаваш горе. Това пише в статията от първия линк, дали е така ти ще кажеш. Ти си правил изследвания – ти знаеш. А аз и хората по света лъжем и се правим на интересни. Но дори и двигател с бобини от графен пак ще излъчва топлина при високо натоварване. Това исках да кажа на Теодор, който твърдеше, че двигателите греели само когато са повредени. Всеки двигател грее, просто трябва да се използва тази топлина за отопление на електромобилите.
http://news.softpedia.com/news/Electron ... 1534.shtml
http://www.chalmers.se/en/news/Pages/GR ... ilot-.aspx
И че трябвало собственик на "Алтеро" да плаща данък, ..пак се изказа неподготвен :D http://www.trud.bg/Article.asp?ArticleId=1664864 . Май верно трябва да спрете да пишете в моите теми, че почнахте нещо да се излагате. :) А за каската при карането на "Алтеро" е спорен въпроса. Ще направя всичко възможно, за да може да се кара без каска. А защо говорим за политика ли, сега ще ти кажа.Икономиката и политиката са взаимно свързани, така че няма нищо нелогично да се говори за политика в тема за икономика в сайт за електромобили.Ако не се интересуваш от политика не влизай в темата. Ама ти май обичаш да пишеш в мойте теми, нали, ...не можеш да се стърпиш и туко изтърсиш нещо умно :D .Айде от мен да мине пиши, щом ти е кеф да пишеш в темите ми?
Отговори