ОПЕ - Общността на Производителите на Електромобили

Запознаване на хората от клуба и общи приказки за електромобили
Потребителски аватар
SuriCat
Мнения: 629
Регистриран: 23 авг 2011г. 11:18
Местоположение: София

Re: ОПЕ - Общността на Производителите на Електромобили

Мнение от SuriCat » 05 апр 2013г. 13:28

Доста от форумите дето съм разглеждал имат раздел "garbage" или " безумни идеи" / "фантастика" и така нататък....

Дали и на нас не ни е необходимо!?
Потребителски аватар
turin
Site Admin
Мнения: 645
Регистриран: 20 май 2008г. 17:20
Местоположение: София/Троян
Контакти:

Re: ОПЕ - Общността на Производителите на Електромобили

Мнение от turin » 05 апр 2013г. 15:50

Започва да ни става необходимо, да...
altero1
Строител на електромобилната реформа
Мнения: 106
Регистриран: 02 фев 2013г. 01:43
Местоположение: София

Re: ОПЕ - Общността на Производителите на Електромобили

Мнение от altero1 » 05 апр 2013г. 17:36

teodor.ivanov написа:Георги, само ще кажа, че не случайно сме избрали този път за действие.

Пак казвам ако си мислиш, че целият свят ще се промени заради теб - ще почакаш. И енергото, и архитектите, и нап само тебе чакат да започнеш да продаваш ток където ти падне, без никакви изисквания или без никакви системи за безопасност.

Относно мотора. ТИ сериозно ли си мислиш, че някой ей-така ще каже добре ще ти го направя туй дето ти е в главата. Тодор ти прати сайт за магнити. Въпреки, че това е твоя работа аз погледах един магнит 40х40х 20 е към 130 лв за брой. И сега аз трябва да си представя колко магнита са ти в главата, за да знам колко евентуално ще е скъп моторът ти... Ти ми говориш за 990лв за цялата кола, аз виждам 990лв като недостатъчни само за мотора.

Няма да се занимавам повече с теб. Ти просто от дума не разбираш.
Това, че Тодор ми е пратил линк към сайта на някаква фирма главорез, не значи че аз много преди той да се заинтересува от темата за неодимови магнити и да ми посочи първата фирма излезнала в Гугъл не съм проверил нещата с цените на наличните на софийския пазар магнити. И сега ще ти дам конкретен пример. Сравни данните от двата линка, първият е на фирмата главорез http://eshop.magsy.cz/bg/product/43763. ... 7-5x2-5-p/ а вторият е на фирмата, от която си купих 24 магнита, за първоначални опити, с размери 20 на 10 на 2 мм на цена от 0,85 лв на брой http://www.pramiz.com/frambgas.html (виж ценова листа, по конкретно 28-мия артикул, двата магнита са с подобни параметри, а разликата в цената им е 6.5 пъти, ..за какво говорим? ), от които смятам да се направят роторните пръстени на двигателя. Ако диаметърът му е около 50.66 см и магнитите се подредят прикрепени към стоманена бандажна лента хоризонтално разположени през растояние от 2 см, което е самата тяхна дължина, за външния магнитен кръг с обиколка на лентата от 152 см ще са необходими 38 магнита. Тоест цената на магнитите за външния магнитен кръг ще бъде 36 х 0,85 лв, което прави 30 лева и 60 стотинки. За вътрешния кръг, който е с диаметър около 40 см, цената на магнитите ще е 27,20 стотинки, или общо неодимовите магнити, необходими за ротора на двуринговия плосък BLDC двигател, ще бъде 57лв и 80 ст, при това без да са използвани отстъпките, предлагани при закупуването на количества над 1000 броя. На статора ще има 78 намотки с размери 3 на 2 на 4 см, не съм смятал колко ще струва емайлираният проводник за тях и стоманените им сърцевини, но при всички положения няма да са много по-скъпи от цената на магнитите. Така че след приспадане на цената за количества, материалите за двигателя ще варират между 100 и 120 лв., още не съм се занимавал с изчисления за цената на контролера. Фирмата ви толкова ли е бедна, че да не може да инвестира около 200-300 лева за създаването на експериментален прототип на нов тип модифициран BLDC двигател? Ако сте толкова бедни, ще си намеря други партньори.
...Само не ми намеквай, и не втълпявай мнението че се изказвам неинформиран, и не мога да смятам когато ми се наложи.
...А за горната част от изказването ти, ще кажа, че... целият свят ще се промени, не заради мен, а заради вашето желание да карате електромобили. Стига да не се оправдавате с това, че държавата и системата ви пречат. Променете държавата и системата, ...ако ви стиска. Аз за себе си гарантирам, че поне ще опитам.

...Освен това тока няма да го продавам аз, а хората и търговците които ще убедите да го направят.
И друго, което искам да ти кажа е, че магнитът, който си погледнал, изобщо не е подходящ за двигателя, за който ти говоря. Магнит с такива размери има около 40 кг сила на привличане към желязото и доста се съмнявам да можеш да направиш компактна електромагнитна намотка, която да има необходимата електромагнитна сила да го отблъсне от желязната й сърцевина, към която неодимовият магнит се стреми да се залепи. Пробвай и ще видиш. Аз съм пробвал и от опит знам. За да можеш да го отблъскваш от намотките, ще трябва да го поставиш на много голямо разстояние от тях, което ще използва минимален процент от потенциалната му сила. Неодимовите магнити са много мощни магнитни тела, със свойствата на които явно много от вас не са добре запознати. Аз от скоро правя изследвания в тази област, затова смятам, че съм малко по-запознат от вас, поради емпиричния си опит. Така че айде да си имаме уважението.

А сега ще отговоря и на този цитат, който въобще не е обиден, а е много смешен според админа,
s54 написа: има един лаф - л@йномет на идеи

сигурен съм, че всеки един от нас ако седне може да "произведе" доста интересни работи
като се замислиш обаче как ще стане, нещата почват да стават по-различни
да не говорим като стигнеш до финансиране, потребление и реалното осъществяване

аз предлагам темата да се премести от раздел "На кафе" в "На гъби или ЛСД",
поне да сме наясно, че иде реч за халюцинации :mrgreen:
...добре, ще отговоря в същия дух

към поста на s54 относно (има един лаф - л@йномет на идеи) ...Ти пък с нетърпение чакаш да ги пусна и ги ядеш, и ги плюеш ...или поне бързаш да ги помиришеш. Смешно а :D :D :D ...(админът ако толкова държи на чистотата на форума, както непрекъснато твърди, може да изтрие тези две реплики, логично втората предизвикана от първата) ... а може и да ги остави за да се види простотията на участниците. Турин, по-добре открий една тема, в която да се обиждаме на воля, няма лошо.
teodor.ivanov
Мнения: 116
Регистриран: 21 окт 2011г. 00:39
Местоположение: Исперих
Контакти:

Re: ОПЕ - Общността на Производителите на Електромобили

Мнение от teodor.ivanov » 05 апр 2013г. 19:33

Е, като си толкова добре подготвен, защо трябваше да изпишеш 5 страници, докато накрая кажеш "за мотора - 100-120 лв за материали"!?!?!? Толкова ли сложно беше!?!??! Можеше точно за 10 минути да ми отговориш на въпрос, за който пишем празни приказки 3 дена. Подиграваш се с мен и с останалите хора в този форум. Не заслужаваш нашето внимание. Ако търсиш изява... на 7ми километър беше май, ще ти се зарадват.
Моето търпение вече се изчерпа, не си ми интересен, спасявай се.

Какво са възможностите на фирмата ни ти не се притеснявай.
altero1
Строител на електромобилната реформа
Мнения: 106
Регистриран: 02 фев 2013г. 01:43
Местоположение: София

Re: ОПЕ - Общността на Производителите на Електромобили

Мнение от altero1 » 05 апр 2013г. 19:49

:D Ти се спасявай, явно не си от най издържливите и търпеливите. Ако толкова те интересуваше цената на моя двигател, защо не ме попита в лично съобщение, щях да те възприема по-насериозно, като човек който наистина се интересува от проекта ми, а не като човек който в крайна сметка иска да ми покаже как не съм си направил добре сметките, подкрепян от двама-трима присмехулници. Освен това си има отделна тема, свързана с технологичната разработка на двигателя ми http://electriclub.com/motors/bldc-t235.html, според мен бе логично неща, свързани с реализирането му да бъдат коментирани там.
(Пояснение към читателите. Всички технологични разяснения в тази тема се осъществяват под защитата на
Свободен Технологичен Лиценз - версия А.1.1 от 12.02.2013г http://electriclub.com/motors/bldc-t235.html и са отворени за свободно обсъждане и надграждане от потребителите на форума според правилата на лиценза, препоръчително е това да става в съответната тема)

А заглавието на тази тема е "Общността на производителите на електромобили", което според мен добре показва политико-икономическата й насоченост. Идеята на тази тема е да се говори за необходими промени и възможности пред страната ни, а не за конкретни фирмени технологични и ценови проблеми. Ако някой е забравили с какво започва първият й пост, нямам нищо против да припомня.
altero1 написа: ОПЕ - Общността на Производителите на Електромобили

Тази тема е за хора, които смятат, че масовото производство на електромобили в България е изключително важно за съживяването на икономиката на страната ни. Приканвам всяко юридическо или физическо лице, заинтересувано от това да създаде работни места на територията на нашата страна, да заяви съпричастност към тази кауза и да се присъедини към ОПЕ (общността на производителите на електромобили), за да обсъдим заедно стъпките, които трябва да извървим, за да може България да заеме своето място в този новосъздаваща се индустрия. Част от тях според мен трябва да са – обща концепция за развитие на пазара, желани промени в законодателството, активна среда за обмен на технологии, изискване от държавата на лесно достъпни кредитни линии, стимулиращи българското производство на отделни компоненти, използвани в електромобилната ни индустрия, организиране на презентационни и образователни мероприятия, държавно стимулиране на изследователски разработки, резултатите от които да бъдат широко достъпни за заинтересованата общественост. Ние трябва да дадем работа на хората, нека да решим как. Обществото го изисква от нас.

с уважение, Георги Шиндаров
Потребителски аватар
turin
Site Admin
Мнения: 645
Регистриран: 20 май 2008г. 17:20
Местоположение: София/Троян
Контакти:

Re: ОПЕ - Общността на Производителите на Електромобили

Мнение от turin » 06 апр 2013г. 01:00

altero1 взима една седмица почивка заради остър тон към събеседниците (започнал още в първите реплики, които след това изтри и продължаващ до последно), реплики към себе си (за което беше многократно предупреден от няколко души и заради което промених форума да спира такива реплики) и не на последно място заради менторски тон към админа. Потребителят беше предупреден три пъти.

altero1 - 7-дневен бан
altero1
Строител на електромобилната реформа
Мнения: 106
Регистриран: 02 фев 2013г. 01:43
Местоположение: София

Re: ОПЕ - Общността на Производителите на Електромобили

Мнение от altero1 » 20 апр 2013г. 22:16

altero1
Строител на електромобилната реформа
Мнения: 106
Регистриран: 02 фев 2013г. 01:43
Местоположение: София

Re: ОПЕ - Общността на Производителите на Електромобили

Мнение от altero1 » 25 юни 2013г. 12:13

http://www.youtube.com/watch?v=nbc1eQh8Jw4

Аз, Георги Шиндаров, като председател на ОПЕ предлагам да се направи среща на всички заинтересовани от производството на електромобили в България - София, на която да обсъдим общите си визии и проблеми и да решим какви конкретни действия ще предприемем за решаването им. Първо трябва да обсъдим нещата на концептуално ниво и да се видят кои са фирмите (личностите), заявяващи реални претенции като бъдещи играчи на този пазар. Възможно е и коопериране в съвместни технологични разработки на отделни агрегати системи и елементи от бъдещите електромобили. Според мен няма да е зле производството на електромобили да е модулно, така че да има няколко фирми (може и дублиращи се), които да произвеждат отделните модули, като шаси, колела с гуми, двигатели контролери и батерии, така че основните части на електромобилите да са съвместими, а конкуренцията между производителите да бъде в покачване на качеството, здравината и понижаване на цената на крайните продукти (електромобилни елементи), според мен всички детайли за новите произвеждани у нас електромобили трябва да са свръхолекотени, а плоският двуконтурен BLDC трябва да стане стандарт за бъдещите електромобили, тъй като (според мои проучвания), той ще има по-голяма мощност при същото количество изразходвана енергия, в сравнение с досега използваните двигатели. Също така е добре да се наблегне върху усъвършенстването на суперкондензаторните въглеродни клетки, за които не са необходими редки земни метали и са със значително по-дълъг живот от всякакви други галванични елементи, а и скоростта им на заряд е доста по-бърза от тази на останалите видове батерии. При няколко добри национални модулни шасита екстрите и дизайнът на купетата могат да се развиват до безкрай. Разбира се ОПЕ ще трябва да помисли и за собствена зарядна система и мрежа, което не е чак толкова сложна задача, стига да има хора, които наистина ще работят задълбочено в тази област, аз ще съм един от тях... да видим кои ще са другите. Пишете тук, за да се организираме и да направим срещата. Очаквам хора, които наистина свързват бъдещето си с производството на електромобили, а не просто любители на този тип превозни средства. Надявам се в София да се намерят поне един-двама, на които да им стиска да се захванат с това. В следващите постове искам да видя кои хора ще заявят желание за участие в тази среща, след което ще определя мястото и дата.
Отговори