ПОМОГНЕТЕ! Моля..

Запознаване на хората от клуба и общи приказки за електромобили
gadnqrkataaaa
Мнения: 1
Регистриран: 09 окт 2012г. 17:32

ПОМОГНЕТЕ! Моля..

Мнение от gadnqrkataaaa » 09 окт 2012г. 17:39

Здравейте, казвам се Поля и съм студентка в Пловдив, днес доцентката по Управление на цифрови системи ми постави задача:
"Как трябва да се управлява механичната част на пътническия асансьор така, че ускорението на асансьора при един пътник и при пълно натоварване, да е едно и също?"
Моля, ако някой може да помогне с 2-3 изречения.
Потребителски аватар
SuriCat
Мнения: 629
Регистриран: 23 авг 2011г. 11:18
Местоположение: София

Re: ПОМОГНЕТЕ! Моля..

Мнение от SuriCat » 09 окт 2012г. 19:32

Здравей,

Първото нещо което ми идва на ум е: Достатъчно мощен ел-мотор, за да може да осигури необходимото ускорение при макс товар. Обратна връзка по скрост на ротора на мотора, към който да се направи ПИД управление.

Сигурно има поне още няколко решения :D
todor_raev59
Мнения: 78
Регистриран: 30 апр 2011г. 11:11
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: ПОМОГНЕТЕ! Моля..

Мнение от todor_raev59 » 10 окт 2012г. 13:48

Здравей, по принцип за тези нужди се ползуват редуктори с голими предавателни числа, обикновенно червячни и заради само задържащия си ефект. Иначе има стъпкови двигатили за които има електронно управление на оборотите. Въпрос на параметри, които трябва да бъдат следени. Управлението на двигателите на ел. автомобилите е същата работа. Искай от "доцентката" да конкретизира задачата.
Поздрави
Потребителски аватар
SuriCat
Мнения: 629
Регистриран: 23 авг 2011г. 11:18
Местоположение: София

Re: ПОМОГНЕТЕ! Моля..

Мнение от SuriCat » 10 окт 2012г. 13:54

Стъпкови мотори за асансьор не са много подходящи. Скъпи, трудно се правят да са с голяма мощност (скъпи) а и динамичните параметри не са много хубави. Кофти са и от страна на управление. За асансьорите е най-добре АЦ-кафезен ротор с един инвертор да развърта винаги по един и същи начин...
Отговори