Всяка втора нова кола в Европа със стоп/старт от 2013 г.

Запознаване на хората от клуба и общи приказки за електромобили
Потребителски аватар
roa
Мнения: 38
Регистриран: 04 окт 2011г. 13:46
Местоположение: София

Всяка втора нова кола в Европа със стоп/старт от 2013 г.

Мнение от roa » 20 фев 2012г. 16:53

Здравейте, попадна ми една статия (по-долу) относно стоп-старт системите, и ми стана интересно, докато чакаме да поевтинеят батериите, не може ли да си помечтаем да си монтираме (разработваме/изработваме) такива системи. Предполагам, че освен издържлив ел. двигател, такава система би трябвало да има много датчици и надежден контролер... Какво мислите по въпроса?

В новия европейски цикъл на шофиране (NEDC), старт/стоп системите намаляват разхода на гориво и по този начин редуцират емисиите на CO2 с до 5%. При градския цикъл спестяването е с около 8%. В тежък градски трафик, особено в пиковите часове, потенциалните икономии са дори по-големи. И все пак старт/стоп не намалява комфорта по никакъв начин, благодарение на разнообразната информация получавана от сензорите.

5 милиона стоп/старт системи е произвела компанията Bosch от 2007 г. досега

WIKI за стоп-старт системите: http://en.wikipedia.org/wiki/Start-stop_system
Потребителски аватар
infernus
Мнения: 200
Регистриран: 08 авг 2011г. 21:29

Re: Всяка втора нова кола в Европа със стоп/старт от 2013 г.

Мнение от infernus » 22 фев 2012г. 23:30

За старт стоп системите съм изчел доста и трябва да ти кажа че не са върхът на техниката, само при някои японски модели работят както трябва т.е. когато спре двигателят Старт/Стоп – да го позиционира на горна мъртва точка с компресия и само да чака искра. Всички други докато се задействат може да изгледаш Титаник или претрисат при тръгване. Според мен е поредният маркетингов трик и прах в очите, че даже и поредният шибан модул който трябва да поддържаш покрай цялото ДВГ което и без друго има 100 модула, стартери, генератори, помпи и т.н. Мисля че съм попадал на информация, че има такива гениални изпълнения на първите старт стопове че като се прецака оставаш на място, и се раждаш в миг :)
Потребителски аватар
turin
Site Admin
Мнения: 645
Регистриран: 20 май 2008г. 17:20
Местоположение: София/Троян
Контакти:

Re: Всяка втора нова кола в Европа със стоп/старт от 2013 г.

Мнение от turin » 24 фев 2012г. 10:58

Тези японските не са ли една разработка на Mazda отпреди няколко години? Да, хубави са, но са все в много нови коли и съответно системите са скъпи. Може би е в сила все още и патентна защита. Достъпният начин (ако наистина има неизтекли патенти за старт-стоп с искра) е да се ползва електромотор за този бърз старт.

Е, по-бавно ще е, няма да е на момента. За претрисането – може би може да се нагласи така, че да е минимално. На мен това, което ми е интересно, е как може такава технология да се присади към вече произведен автомобил. Бях ровил преди време, но май не намерих някой да е правил. А ще е готино, ако има и ще е готино да се опита. Идеята е, че дори и да претриса леко, все пак ако има реална полза от такъв старт-стоп, е добре. Сигурно масовите родни коли тресат повече, отколкото би се усетило от една правилно подбрана и натегната ремъчна предавка от електродвигател към вала на ДВГ-то. Която при определени условия може да се използва и за зарядно спиране също...

Макар че и за другото съм съгласен – вярно, че е поредният обслужващ модул на грамадното ДВГ...
Потребителски аватар
SuriCat
Мнения: 629
Регистриран: 23 авг 2011г. 11:18
Местоположение: София

Re: Всяка втора нова кола в Европа със стоп/старт от 2013 г.

Мнение от SuriCat » 24 фев 2012г. 17:17

Гайда с компресор.

На това мязат вече ДВГ-тата. Окичени с 100 неща. Тази система според мене има смисъл в заводски коли проектирани за тази цел. На Москвича колкото и да му се пънем няма да спестим нито грам. Само ще си сложим таралеж в гащите като караме тоя мотор да стартира и гасне през 5 минути. Двигателите не са проектирани за този режим.

Те и фабричните старт-стоп са готини като ти е нова колата. Хале почне ли да се разбазиква нещо ходи гледай кфо става........
При тях и смазващата и охлаждащата система са различни, и стартера е различен, запалване и тнт.....
Потребителски аватар
Bisser
Мнения: 9
Регистриран: 24 фев 2012г. 18:41

Re: Всяка втора нова кола в Европа със стоп/старт от 2013 г.

Мнение от Bisser » 24 фев 2012г. 19:09

Здравейте, колеги. Системата старт/стоп се въвежда във връзка с изискванията на EC за намаляване емисиите на CO2 на километър. Тя помага основно на производителите при първоначалната сертификация на съответния модел. При превишаване на нормата, те заплащат на EC такса за всеки грам/километър, за всеки произведен автомобил. Не си спомням точния размер на таксата, но ако приемем условно, че е 100Е/гр/км.и нормата е (пак условно) 130 гр/км., а тествания нов модел покаже 132 гр/км, то производителя е длъжен да плаща такса от 200Е за всеки произведен автомобил.
Ако произведе 100 000 коли = 20 000 000 Е. Затова е тази борба за екологията. Системата старт/стоп помага при тестовете, защото те се правят при пълно имитиране на реалните условия. НО тази с-ма работи/не работи с много условности. Например – работи климатикът – с-мата не работи (ще наруши комфорта), работи парното – пак не работи (става ни студено). Помислете колко е ефективна в истински реални условия само при тези 2 ограничения, а те са още много. Икономията е почти никаква. При Ситроен, стартерът служи само за първоначално запалване, а за старт/стоп се ползва генераторът, който е 2,8 kW. Батерията също е някаква по-специална (не разбрах точно каква) и струва доста. Карах на тест-драйв Citroen DS4, 1,6 HDI. 110к.с. с такава с-ма, изпипана е страхотно. Не се усеща кога гаси и кога пали мотора, а и колата е доста обезшумена, та само ако гледаш оборотомера разбираш, че системата работи. Моето лично мнение е, че няма голям смисъл от нея, хеле пък сам да си правиш нещо подобно.
Потребителски аватар
infernus
Мнения: 200
Регистриран: 08 авг 2011г. 21:29

Re: Всяка втора нова кола в Европа със стоп/старт от 2013 г.

Мнение от infernus » 25 фев 2012г. 00:46

Тая тема стана май за друг раздел.

Прави си колега че заради нормите на ЕС, които доведоха до това да караме тежки коли с малки турбо мотори. И таксата на всяка кола не я плаща производителят, пак си я плаща клиентът рано или късно.
За вграждане в автомобил без такава и дума не може да става, все пак това е на маховика, който няма нищо общо с нормалния маховик, на който няма къде да се сложат намотки за да стане на ротор, да не говорим че няма какво да играе пък статор.
Както казва Шуре Кат (Шурека) :) на нова кола може и да работи добре, а след 2-3-4 години може ли да ядеш квадратния шесто крил петохуй това като почне да се разваля и сервизите си нямат на идея как се прави.
Не е ли 1000 пъти по-добре ел. двигател, дето си спира сам без всякакви мъки, а климатици и парно са ти отделни системи.
Отговори